Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł

Data: 2011-04-17 18:30:24
Autor: Karol Y
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
- http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-drogach.html

W skrócie:

"...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu energii. Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta. Zgodnie z naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie opodatkowania produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek, będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz jego emisyjności. KE proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz 9,6 euro za gigadżula energii dla paliw samochodowych.

Co to oznacza w praktyce? W przypadku paliw samochodowych unijna stawka minimalne dla benzyny nie zmieni się. Będzie natomiast rosła stopniowo stawka dla oleju napędowego, a ponad 4-krotnie zwiększy się stawka podatkowa dla gazu LPG oraz gazu ziemnego stosowanego w samochodach. Podane przez KE stawki mają być w pełni osiągnięte w 2013 roku.

Ostatecznym efektem zmian będzie wzrost cen paliw innych niż benzyna. Państwa członkowskie najpóźniej w 2018 roku będą musiały podnieść swoje stawki powyżej minimów zapowiedzianych przez KE.

....Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta przez 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres przejściowy."

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-04-17 17:00:54
Autor: Michał
Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a):
[...]

to się dzieje bo:

  "Obrońcy środowiska są zagrożeniem dla wolności człowieka"
http://www.youtube.com/watch?v=gxXEdPpF27U
  "Vaclav Klaus o globalnym ociepleniu"
http://www.youtube.com/watch?v=BECkIm8ZxKI

politycznie to wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=suOVgIDi504
http://www.youtube.com/watch?v=EKnJHtCK_D0 <-- tego jest 3
http://www.youtube.com/watch?v=P0asTC9PKEA

więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

O samym CO2:
-największym zagrożeniem dla wolności i rozwoju (i podatków) jest Al Gore !
ale dostał już swoje $500mln i w końcu jest odrobinę ciszej.

Problem jest taki że kilku gości chce przepchnąć głupoty o co2 i rąbać
od tego swój %, a banda kretynów na całym świecie wierzy w bzdury.
tu tylko chodzi o kasę!

Zakaz używania w świetlówkach rtęci to było by coś !, a nie zmuszanie do używania rtęciowych świetlówek kompaktowych kosztem żarówek ? chore ? tak ! całe szczęście jeszcze się daje kupić halogeny 100W :)

Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !

Pozdrawiam.

Data: 2011-04-17 17:08:24
Autor: Michał
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a): > - http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-drogach.html

> [...]

więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

Chociaż dobra, Buzek od nas jest ok,  pozwolił im wszystkim dokończyć co mieli do powiedzenia :)
Tylko problem jest taki że od nas niech będzie taki Nigel Farage albo i kilku ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-04-17 19:27:14
Autor: kurdybanek

Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iof6c6$iu1$1inews.gazeta.pl...
więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

Buaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa :D
To jest forum pl.dowcipy??

Data: 2011-04-17 19:59:41
Autor: pm
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
?> Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !

święta racja
a tak wogóle podatki toz zuo
a specjalne podatki (typu akcyza. opłaty od kwot itp.) to zło absolutne.

Data: 2011-04-19 11:37:35
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-04-17 19:00,  Michał wrote:
[...]

Amerykanie również mają przebłyski:
http://www.youtube.com/watch?v=3aF3EkKtvKw&feature=related

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-04-17 18:45:26
Autor: =Marcos=
[...]

(...)

[...]

Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić. Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2011-04-17 19:04:24
Autor: J.F.
On Sun, 17 Apr 2011 18:45:26 +0200,  =Marcos= wrote:
[...]

A ja nie moge zrozumiec czemu trzeba zepsuc samochod gazem, zeby
zalapac sie na ulge podatkowa :-)

J.

Data: 2011-04-17 21:09:06
Autor: pm
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
?> A ja nie moge zrozumiec czemu trzeba zepsuc samochod gazem, zeby
zalapac sie na ulge podatkowa :-)

żeby bilans wyszedł na zero
dlatego.

a w ogóle to proces od wolności do opodatkowania jest inny
czyli najpierw ktoś wymyśla, że można lać do samochodu coś co nie jest objęte akcyzą
i dzięki temu wychodzi tanio (czyli normalnie)
a potem stopniowo urzędnicy zauważają ze jest towar pierwszej potrzeby
na którym można zarobić
i eldorado się kończy.

bajeczki o ekologii, sprawiedliwości społecznej itp. to...
bajeczki.

Data: 2011-04-17 19:44:05
Autor: z
=Marcos= pisze:

Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić. Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!
Niech te dowcipasy siądą i zastanowią się nad ujednoliceniem siły nabywczej bo zajmują się pierdołami.
Chciałbym wierzyć że to tylko tylko wymysły znudzonych urzędników a nie celowe działania. :-(
Jeśli w UE należy coś ujednolicać to na pewno nie ceny.

Data: 2011-04-17 20:00:03
Autor: rafal000
W dniu 17.04.2011 19:44, z pisze:

Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!

Powiedz mi - pytam poważnie - dlaczego nie przejdzie?

Nie chcę robić politycznego OT, ale muszę to napisać...
SLD obniżyło CIT, PiS obniżyło PIT, PO podniosło VAT. Jaka partia prowadzi w rankingach?
UE chce płatnych dróg ekspresowych, nowych podatków lub podwyższenia obecnych a naród tylko temu klaszcze. Jedyna nadzieja w tym, że nasz zachodni sąsiad się zdenerwuje i opuści strefę euro... wtedy może modne stanie się podobne myślenie :]

Data: 2011-04-17 20:52:02
Autor: J.F.
On Sun, 17 Apr 2011 20:00:03 +0200,  rafal000 wrote:
W dniu 17.04.2011 19:44, z pisze:
[...]

Moze spoleczenstwo juz nie takie glupie, wie ze panstwo z czegos
trzeba utrzymac. Ale widac za glupie zeby nierealnych politykow
skreslic, 3*15, ha ha :-)

UE chce płatnych dróg ekspresowych, nowych podatków lub podwyższenia obecnych a naród tylko temu klaszcze.

Kiedy wcale tak bardzo nie chce.

Jedyna nadzieja w tym, że nasz zachodni sąsiad się zdenerwuje i opuści strefę euro... wtedy może modne stanie się podobne myślenie :]

Kiedy Unia to oni. Im tam odpowiada ekologiczne myslenie, nalepki,
wiatraki ..

J.

Data: 2011-04-17 21:12:45
Autor: pm
[...]

jak nierealnych?
na razie jest 3*5 a do końca kadencji jeszcze troszkę czasu...

Data: 2011-04-17 21:10:19
Autor: z
rafal000 pisze:

Powiedz mi - pytam poważnie - dlaczego nie przejdzie?

:-)

To taki mój wyraz niezadowolenia z polityki UE (polską polityką już przestałem się zajmować bo to bagno jest - nie mam na to siły)
Po prostu PROTESTUJĘ!!!

Data: 2011-04-17 23:02:13
Autor: stabillo

Użytkownik "rafal000" <rafal000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iof9r4$1nk$1news.onet.pl...

Nie chcę robić politycznego OT, ale muszę to napisać...
SLD obniżyło CIT, PiS obniżyło PIT, PO podniosło VAT. Jaka partia prowadzi w rankingach?

PO podnioslo bo pis obnizal podatki, zwiekszal wydatki (becikowe 400milionow rocznie!!! wzrost przrostu naturalnego 0.001) i przez to rosl i tak gigantyczny dlug publiczny. PO to lewusy bo obiecali reformy a tego nie robia, wiec zeby nie bylo ze ich bronie.

[...]

nie , bo ludzie uwielbiaja dostawac cos "za darmo" ;) Ludzie strasznie lubia unikac oczywistej prawdy.
  Mowia mi w pracy ze placa 10% podatku bo pracuja na umowe o dzielo i jest fajnie. Jak zaczynam dociekac ze owszem 10% to placa w firmie, potem 23% jak ida do sklepu 50% tankujac benzyne i nagle wychodzi ze placa... 40% podatku , to twierdza ze to demagogia...(?????)  Do tego jak mowie ze nie odkladaja nic na emeryture to odpowiadaja  ze "jakos to bedzie"... I to ludzie z wyzszym wyksztaceniem,  co gorsza nie przemawia do nich fakt ze 40% roku spedzaja w pracy pracujac na panstwo... czyli 4 miesiace w pracy jak psu w du...e, ani drog, ani sluzby zdrowia, ani emerytury na starosc.

Data: 2011-04-18 07:54:17
Autor: P_ablo
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:iofkgl$gj9$1news.onet.pl...

ani emerytury na starosc.

jak to nie ?
A 683 zl minimalnej to co - pies ? ;)

--
Picasso

Data: 2011-04-18 13:16:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to moÂże i po 4zÂł
On 2011-04-17, stabillo <casio0@onet.eu> wrote:

[...]

PO zatrudniło 40'000 nowych urzędników, tanio licząc dwieście milionów
miesięcznie na same wynagrodzenia, bez biurek, komputerów i biurowców.

[...]

Dzień wolności podatkowej wypada pod koniec czerwca, nie kwietnia...

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-04-18 21:31:40
Autor: J.F.
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Mon, 18 Apr 2011 13:16:24 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-04-17, stabillo <casio0@onet.eu> wrote:
[...]

http://biurokracja.blox.pl/2011/04/Urzednikow-znowu-przybylo-Zaplacimy-my-podatnicy.html

"W ostatnich dniach w mediach pojawiły się 2 ciekawe i logicznie uzupełniające się  informacje. Po pierwsze policzono i
zweryfikowano zapowiedzi premiera Donalda Tuska w sprawie ograniczenia
liczby urzędników. Eksperci BCC, opierając się na danych GUS,
przytoczyli przerażające (przynajmniej mnie !) dane. Od grudnia 2007
do grudnia 2009 r., urzędnicza armia wzrosła z 382 do 428 tys. osób, z
czego 16 tys. stanowili urzędnicy. Na tym jednak nie koniec. Już po
zapowiedziach premiera o cięciach w administracji urzędników jeszcze
przybyło - wg aktualnych danych GUS (raport z 14 stycznia 2011 r.)
zatrudnienie w administracji publicznej, ZUS i obronie narodowej w
ciągu pierwszych trzech kwartałów 2010 r. wzrosło o 40 tys."

To juz razem 80 tys ... a moze nie :-)

Dzień wolności podatkowej wypada pod koniec czerwca, nie kwietnia...

Ale tak prawde mowiac ciekaw jestem jak to licza.
To nie takie proste rzetelnie to wyliczyc.

J.

Data: 2011-04-19 11:54:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-18, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

To juz razem 80 tys ... a moze nie :-)

Nawet jeśli "tylko" 40 tys to miesięcznie kosztuje nas tyle co becikowe
rocznie...

Dzień wolności podatkowej wypada pod koniec czerwca, nie kwietnia...

Ale tak prawde mowiac ciekaw jestem jak to licza.
To nie takie proste rzetelnie to wyliczyc.

Dochody państwa z samorządami podzielić przez PKB?

Data: 2011-04-19 14:51:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Tue, 19 Apr 2011 11:54:34 +0200, Krzysiek Kielczewski

On 2011-04-18, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

To juz razem 80 tys ... a moze nie :-)

Nawet jeśli "tylko" 40 tys to miesięcznie kosztuje nas tyle co becikowe
rocznie...

Mylisz pojęcia.
Becikowe, ulgi podatkowe, mniejsze stawki i kwoty podatków to nie jest
KOSZT. To po prostu mniej pieniędzy zabranych tym, którzy tworzą
dobrobyt (no, prawie, bo w tej opodatkowani są też urzędnicy i
emeryci).

Za to urzędnicy to "czysty" koszt. Niczego nie produkują, nie tworzą w
znakomitej większości niczego, za co każdy z nas skłonny byłby
dobreowolnie zapłacić, a dodatkowo część owoców naszej pracy jest nam
siłą odbierana, by zapłacić za ich niepotrzebną i często szkodliwą
pracę.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-19 15:26:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-19, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

To juz razem 80 tys ... a moze nie :-)

[...]

Koszt z punktu widzenia budżetu (w odróżnieniu od ulg zmniejszających
przychody budżetu). Ale generalnie się z Tobą zgadzam.

[...]

Tworzą, tworzą. Opóźnienia, formularze do wypełnienia... Całkiem sporo
się tego zbierze :-(

Data: 2011-04-19 15:51:51
Autor: z
Krzysiek Kielczewski pisze:

Tworzą, tworzą. Opóźnienia, formularze do wypełnienia... Całkiem sporo
się tego zbierze :-(

Nie rozumiem waszego oburzenia. Przecież to czcigodna UE za którą głosowaliście potrzebuje urzędników do pobierania podatków a potem ich mądrego wydawania na jedynie słuszne szczytne cele. Potrzebuje urzędników znacząco więcej niż samych krajowych bo kasa musi wędrować aż do szanownej Brukseli a to przecież kosztuje.
Tych urzędników musi być dużo żeby mądrze rozdzielali nasze podatki bo my nie potrafimy tego tak wspaniale zrobić ;-)

PS. Tusk się przyznał że nic przeciwko nie zrobił i nic go nie usprawiedliwia ale to nie leży w jego mocy. To siła wyższa ;-)

Data: 2011-04-19 15:57:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Tue, 19 Apr 2011 15:51:51 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

UE za którą głosowaliście

wypraszam sobie! :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-19 15:54:57
Autor: Jarek Andrzejewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Tue, 19 Apr 2011 15:26:31 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Koszt z punktu widzenia budżetu (w odróżnieniu od ulg zmniejszających
przychody budżetu). Ale generalnie się z Tobą zgadzam.

to po prostu nie jest mój punkt widzenia.

[...]

przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Zdaje się, że nie przeczysz
mi a przytakujesz :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-19 16:24:35
Autor: niusy.pl
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com>

[...]

.... zakładając, że nie może tego dobrobytu stworzyć każdy samodzielnie.

Data: 2011-04-19 17:02:05
Autor: Jarek Andrzejewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Tue, 19 Apr 2011 16:24:35 +0200, "niusy.pl"
<dsfds@niusy.pl.invalid> wrote:

[...]

nie rozumiem Twojego dopisku.
Przecież właśnie to stwierdziłem: dobrobyt tworzą poszczególni ludzie
produkujący i sprzedający swoją pracę, za którą ktoś płaci.
Urzędnicy nie tworzą dobrobytu, za to często w tym przeszkadzają. (O emerytach wspomniałem jedynie dla porządku, bo także są - raczej
bezsensownie - opodatkowani PITem).

Data: 2011-04-20 08:12:16
Autor: niusy.pl
[...]

Zrozumiałem, że mimo wszystko trzeba brać tyle, że mniej.

Data: 2011-04-23 15:07:32
Autor: J.F.
On Tue, 19 Apr 2011 14:51:35 +0200,  Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

A jaka to roznica czy zaplacisz sasiadom na dziecko, na szkole dla ich
dziecka, czy sasiadowi za pierdzenie w stolek w urzedzie ?

znakomitej większości niczego, za co każdy z nas skłonny byłby
dobreowolnie zapłacić,

No, rozni sa urzednicy, bedziesz mial dzieci to sam bedziesz chcial
przedszkola, szkoly, pilnowania nauczycieli itp.

Oczywiscie najgorsi urzednicy to tacy co ci kaza durne sprawozdanie
przyslac, bo musza sie wykazac ..

J.

Data: 2011-04-23 23:55:30
Autor: Jarek Andrzejewski
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?
On Sat, 23 Apr 2011 15:07:32 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

znakomitej większości niczego, za co każdy z nas skłonny byłby
dobreowolnie zapłacić,

No, rozni sa urzednicy, bedziesz mial dzieci to sam bedziesz chcial
przedszkola, szkoly, pilnowania nauczycieli itp.

mam dzieci. Nie chcę państwowych przedszkoli i szkół opłacanych z
moich podatków. Znacznie bardziej wolałbym zatrzymać je i sam zapłacić
bezpośrednio szkole,

Oczywiscie najgorsi urzednicy to tacy co ci kaza durne sprawozdanie
przyslac, bo musza sie wykazac ..

a są inni? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-19 17:19:58
Autor: PaPi
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to mo?e i po 4z?

To juz razem 80 tys ... a moze nie :-)

Bzdurne wyliczenie. Z koncem 2010 zlikwidowano wszystkie zaklady budzetowe = czesc z tych ludzi przeszla do urzedow.

Data: 2011-04-19 17:18:41
Autor: PaPi
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
, to twierdza ze to demagogia...(?????)  Do tego jak mowie ze nie odkladaja
nic na emeryture to odpowiadaja  ze "jakos to bedzie"..

Podziwiam Twoja wiare, ze cokolwiek zobaczysz z pieniedzy, ktore teraz przejada obecni emeryci.
Za lat 20-30 bedzie na utrzymaniu panstwa 2,3 krotnie wiecej emerytow niz teraz...

Data: 2011-04-19 17:11:03
Autor: PaPi
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
SLD obniżyło CIT, PiS obniżyło PIT

Hmmm. W ktorym roku przeglosowano obnizke PIT do 2 stawek podatkowych ?

Data: 2011-04-17 20:39:46
Autor: =Marcos=
[...]

Ale w ogóle co to znaczy "NIE PRZEJDZIE"? Nie mamy prawa nie przestrzegać praw ustalanych przez UE. Co więcej, Unia Europejska nie przewidziała procedury wystąpienia, bo też nie ma to sensu (z punktu widzenia UE). Po to ładują kasę w biedne kraje, żeby za jakiś czas na tym skorzystać (http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European_Union).

Miło, że możemy jeździć na dowód i pracować w Irlandii, ale idzie z tym w parze dużo różnych obciążeń. Jeszcze więcej udogodnień i obciążeń przyjdzie razem z wprowadzeniem waluty euro. Wystarczy, że w Niemczech i Francji będzie kryzys finansowy, euro do dolara spadnie na łeb na szyję i benzyna w Polsce będzie po 9zł. Warto o tym pamiętać.

--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info

http://www.wyprawa.info

Data: 2011-04-18 01:01:31
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sun, 17 Apr 2011 20:39:46 +0200, =Marcos= napisał(a):

przestrzegać praw ustalanych przez UE. Co więcej, Unia Europejska nie
przewidziała procedury wystąpienia, bo też nie ma to sensu (z punktu
Przewidziala. I raczej wojna secesyjna nie grozi z tego powodu :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-04-17 22:51:06
Autor: stabillo

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iof8t8$rh4$1inews.gazeta.pl...
szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!

jak to nie przejdzie? benzyna po 5zl? prostesty jakies? burdy? NIE, bo te pieniadze utrzymuja , rolnikow, wojskowych, zwiazki zawodowe, urzednikow, administracje rzadowa etc. Znacznie lepiej jest chodzic na burdy stadionowe , albo pod krzyszszsz....

Data: 2011-04-18 00:01:45
Autor: z
stabillo pisze:

[...]

No i wyszła prowokacja  :-)
NIE PODOBA MI SIĘ taka polityka UE.
Trzeba rozwiązywać rzeczywiste problemy a nie zajmować się wyimaginowanym truciem planety. Jak już mamy założenie "równania" to trzeba to robić chociaż to i tak tylko hasła...

Data: 2011-04-18 22:03:43
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Powitanko,

Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas
gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

I co, jak wiecej zaplacisz, to Twoj diesel przestanie byc szkodliwy?
Przerazajace jakie spustoszenie w zdolnosci ludzi do myslenia poczynila komuna i dalej czyni eurokomuna.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-04-18 22:28:07
Autor: pm
Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
?>> Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas
gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

naprawdę są bardziej szkodliwe?

I co, jak wiecej zaplacisz, to Twoj diesel przestanie byc szkodliwy?
Przerazajace jakie spustoszenie w zdolnosci ludzi do myslenia poczynila komuna i dalej czyni eurokomuna.

zasada podobna jak z wódką
niby wyższa cena ma zniechęcać do spożycia -  w konsekwencji do likwidacji branży, ale przecież nikt tego naprawdę nie chce.

Data: 2011-04-19 11:55:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-18, pm <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:

[...]

Wyższa cena jedynie zwiększa przemyt/nielegalną produkcję.

Data: 2011-04-20 16:59:19
Autor: Jakub Witkowski
On 2011-04-18, pm<xpm_zonk_@wp.pl>  wrote:

[...]

W przypadku paliw byłoby to trudne na jakąś znaczącą skalę.

Data: 2011-04-17 21:00:53
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:iof4j8$60v$1node2.news.atman.pl...
[...]

    Moze w koncu CNG sie bardziej rozpropaguje...

PZDr
Adam

Data: 2011-04-17 21:08:09
Autor: J.F.
On Sun, 17 Apr 2011 21:00:53 +0200,  Adam Szewczak wrote:
   Moze w koncu CNG sie bardziej rozpropaguje...

A po cholere ? Zeby spaliny przyjemniej pachnialy, zeby zmniejszyc
efekt cieplarniany, czy zeby miec jeszcze wiecej klopotu i wydatku z
instalacja ? Bo nie wiem czy zauwazasz - wprowadza jakis jednolity podatek, to sie
alternatywne paliwa przestana oplacac :-)

J.

Data: 2011-04-17 21:55:23
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-04-17 18:30, Karol Y pisze:

Zamiast zróżnicowanych stawek,
będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na
podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz
jego emisyjności.

Obecny system róznicujący stawki od humoru jakieś tam urzędnika czy polityka, jest oczywiście głupi.

Natomiast pomysł brzmi nie jak ujednolicenie stawek, a wyrównanie ich w górę, czyli jak zwykle chodzi o to żeby po prostu podnieść podatki.

Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł