Kolejne prywatyzacje

Data: 2009-10-03 12:13:34
Autor: Ireneusz Wik
Kolejne prywatyzacje
Coś mnie ostatnio wzięło na politykę.

W przyszłym roku rząd chce zapchać dziurę budżetową wpływami z prywatyzacji.
I tak jak prywatyzacja ma sens bo powoduje odczepienie się wpływów politycznych od spółek tak w tym przypadku to jest średni pomysł.

1. Skoro wszyscy już wiedzą że Skarb Państwa musi sprzedać spółki to od razu stawia się on w niekorzystnej pozycji negocjacyjnej.

2. Od lat prywatyzacja służy jednemu celowi - łataniu budżetu. Chyba się nie doczekam mądrego rządu który będzie leczył przyczynę a nie skutki?
KRUS, górnicy z ich emeryturami, rozdęty i niekompetentny aparat urzędniczy.
Trzeba by wiele spraw uporządkować. Do tego trzeba jednak męża stanu. U nas takowych brak.

Kogo my tu mamy: Tusk - zabłysnął jako lider KLD, po tym jak z kretesem przegrał wybory połączył się z Unią Demokratyczną. Po jakimś czasie odnajdujemy go w PO razem z 2 innymi tenorami Olechowskim i Płażyńskim. W krótkim czasie eliminuje ich z wpływu na PO, Pozbywa się też mogącego stanowić przeszkodę w jego ambicjach Rokitę.

Schetyna - były właściciel koszykarskiego klubu Śląsk Wrocław. Śląsk wpierw przeżywa rozkwit za jego czasów, póżniej podupada. Klub w złej kondycji zostaje odsprzedany. Więc Grzesiek próbuje sił w polityce.

Kaczyński - że też mu Sprawiedliwość nie zaczęła wychodzić bokiem po tym jak związał się z Lepperem, na którego uprzednio psioczył.

o lewicy nie wspomnę, gdy PZPR-owcy zostali odepchnięci od władz brakło osobowości w tych partiach, najwięcej na co ich stać to walka o aborcję, na pewno rozwiązanie tej sprawy wpłynie na jakość życia Polaków i stan gospodarki.    --

Data: 2009-10-03 15:39:47
Autor: Joachim
Kolejne prywatyzacje

Kaczyński - że też mu Sprawiedliwość nie zaczęła wychodzić bokiem po tym jak związał się z Lepperem, na którego uprzednio psioczył.

A jakie Kaczor miał wtedy inne wyjście?

Zresztą nawet z Lepperem i tak sporo osiągnął w sprawach fiskalnych. Może nie wszystko się udało, ale było sporo postępu np. różne obniżki podatków, które pobudzają wciąż gospodarkę mimo, że cała UE pogrążyła się w recesji.

Zresztą eliminacja Leppera z życia publicznego, też jest niezłym sukcesem. :)

J.

Data: 2009-10-03 15:01:57
Autor: Ireneusz Wik
Kolejne prywatyzacje
Joachim <joachim1110@op.pl> napisał(a):
> [...]

Zresztą eliminacja Leppera z życia publicznego, też jest niezłym sukcesem. :)

Może trochę histori:
Przed nawiązaniem koalicji z Lepperem:
Kaczyński: Leper jest be.
Po nawiązaniu I koalicji. Kaczyński: Leper jest gut.
Po rozwiązaniu I koalicji:
Kaczyński: Leper jest be.
Po nawiązaniu II koalicji. Kaczyński: Leper jest gut.
Po rozwiązaniu II koalicji:
Kaczyński: Leper jest be.

podsumowanie:
Jarek kilkakrotnie zmienia zdanie w krótkim czasie kierując się doraźnymi celami politycznymi.
wniosek:
Jarek nie jest mężem stanu.

pozdr
IWSP

Data: 2009-10-03 17:50:05
Autor: Joachim
Kolejne prywatyzacje
Ireneusz Wik pisze:
[...]

Ponawiam pytanie: A jakie Kaczor miał wtedy inne wyjście?

No trzeba mieć jakąś większość w parlamencie, żeby rządzić. Jaka koalicja była, taka była. W tamtych warunkach lepszej nie mogło być.
Mimo wszystko kilka spraw (zwłaszcza fiskalnych) udało się wtedy załatwić.

Donaldino nic nie może, mimo że ma stabilną większość PO+PSL (pomijam sprawy załatwiane dla kolesiów Zbysia, Mira i Grzesia).

J.

Data: 2009-10-03 16:05:11
Autor: Ireneusz Wik
Polityka
[ciach]
> [...]

Donaldino nic nie może, mimo że ma stabilną większość PO+PSL (pomijam sprawy załatwiane dla kolesiów Zbysia, Mira i Grzesia).

Reasumując: zgadzamy się co do tego że Kaczyński związał się z Leperem dla władzy, była to decyzja doraźna (w końcu i tak ta koalicja upadła)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kaczyński występuje pod sztandarem sprawiedliwości, jeżeli byłby wierny sztandarowi to rozwiązałby sejm ( nie utworzyłby rządu).
Jeżeli raz podjąłby współpracę z Leperem a potem z niej zrezygnował to mógłby się tłumaczyć że się pomylił (kto by mu uwierzył?).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jedyne co zawdzięczamy Kaczyńskiemu to obniżka podatków. Reszty nie pamiętam. Ale możesz przytoczyć przykłady. Pamiętam słynną aferę gruntową z Krauzem, efekt -> Krauze ma się dobrze.
Z tego co pamiętam to Andrzej ..łota Leper nadal jest na wolności (ale mogę się mylić) Pamiętam też słynne ściganie bezdomnego który obraził brata Jarka (jak gdyby policja nie miała się czym zajmować , z drugiej strony do niczego innego się nie nadają, bo jak widzą chuliganów to szybko zmieniają trasę)  -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Co do Donalda, sądzę że nawet o tym  którą ręką się podciera decydują jego PR-
owcy.
Z drugiej strony należy przyznać mu że jako polityk osiągnął sukces - w końcu rządzi. Technicznie (PR) jest lepszy od Kaczyńskiego.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - pozdr
IWSP

Data: 2009-10-03 19:13:16
Autor: Joachim
Polityka
Ireneusz Wik pisze:
[...]

Zgadza się, skoro się jest politykiem, to chce się władzy. Ważne jest dlaczego chce się władzy? Albo dla tego, bo chce się coś polepszyć (np. obniżyć podatki), albo bo chce się coś zarobić np. Rysiu, Grzesiu, Miro itp..

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kaczyński występuje pod sztandarem sprawiedliwości, jeżeli byłby wierny sztandarowi to rozwiązałby sejm ( nie utworzyłby rządu).

Była rozważana opcja ponownych wyborów. Opcja ta została odrzucona, bo następne wybory (miesiąc później) przyniosłyby ten sam efekt i tą samą konfigurację w sejmie. Zupełnie bezsensowne wyjście

Jeżeli raz podjąłby współpracę z Leperem a potem z niej zrezygnował to mógłby się tłumaczyć że się pomylił (kto by mu uwierzył?).

Lepper nie miał możliwości zrobienia żadnej machlojki. Tylko coś źle pomyślał, a już miał CBA na karku. Więc praktycznie Lepper był nieszkodliwy.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jedyne co zawdzięczamy Kaczyńskiemu to obniżka podatków.

JEDYNIE??? Jak dla mnie to AŻ! Podatki mają fundamentalny wpływ na gospodarkę. Dzięki tej obniżce podatków (i poduszce walutowej, którą też Yarowi zawdzięczamy) Polska nie stoczyła się do tej pory w kryzys. Rządzi teraz Rostowski, więc wszystko przed nami.

Reszty nie pamiętam. Ale możesz przytoczyć przykłady.
Likwidacja w znacznym stopniu ciemnej strefy biznesowo tajniackiej - WSI, powstanie CBA. Dawniej bez łapówy biznesmen mógł sobie skoczyć. Teraz urzędas siedem razy pomyśli zanim wyciągnie łapę po kasę.

Otworzenie zawodów prawniczych. Chociaż tutaj Trybunał Konstytucyjny w trosce o swoich kolegów po fachu zablokował reformę.

(i wiele innych, ale nie chce mi się pisać, w necie sporo jest informacji na ten temat)

Pamiętam słynną aferę gruntową z Krauzem, efekt -> Krauze ma się dobrze.
Krauze ma się dobrze, bo jego kumple teraz są u koryta (chociaż za rządów Yara Krauze posprzedawał prawie wszystko w Polsce i się ewakuował za granicę).

Z tego co pamiętam to Andrzej ..łota Leper nadal jest na wolności (ale mogę się mylić)
Za rządów PO i przy tej prokuraturze, złodziejom się nic nie stanie.

Pamiętam też słynne ściganie bezdomnego który obraził brata Jarka (jak gdyby policja nie miała się czym zajmować , z drugiej strony do niczego innego się nie nadają, bo jak widzą chuliganów to szybko zmieniają trasę)
Kaczor ścigał tego bezdomnego pijaka? Kaczor pchał tą policję? W prokuraturach siedzi mnóstwo różnych komuszych łajz , którzy wszystko zrobią, żeby skompromitować Kaczorów. Komusze łajzy w prokuraturze + GW i TVN, to idealne narzędzie propagandowe (zupełnie jak w PRLu).

[...]
PR ma dobry, bo kolesie, którzy sterują TVNem i GW dbają o dobry PR, ale dzięki temu Donald jest tylko marionetką kolesi. Pomyśl, kto na tym zarobi. Mnie interesują faktyczne dokonania, a nie PR dla plebsu.

J.

Kolejne prywatyzacje