Kolejny Pobieraczek

Data: 2014-02-06 00:17:40
Autor: animka
Kolejny Pobieraczek
Trochę ludzi się nabrało.
Chcieli znaleźć tanie sklepy w okolicy, więc zarejestrowali się w serwisie outlets-online.pl, podając nazwisko i adres domowy. A po miesiącu dostali wezwanie do zapłaty 189 zł.
http://biznes.onet.pl/regulamin-mowi-zaplacisz,18493,5602162,3323181,212,1,news-detal

--
animka

Data: 2014-02-06 09:45:13
Autor: Kapibara
Kolejny Pobieraczek
Dnia Thu, 06 Feb 2014 00:17:40 +0100, animka napisał(a):

[...]

To czyja wina, że większość ludzi uważa akceptację regulaminu jako jedno z
wielu pół do "zaptaszkowania"? Za głupotę się płaci, w tym przypadku
dosłownie. Będą mieli nauczkę, że po coś te regulaminy w końcu są.

Data: 2014-02-06 10:08:28
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 06.02.2014 09:45, Kapibara wrote:
[...]

Nie zgadzam sie z Toba. Powszechna w Internecie rejestracja nie prowadzi do zadnych kosztow. Chyba, ze zaznaczonow wyraznie inaczej - czyli rejestracja przy zakupach.

I wszedzie tam, gdzie sa uslugi platne jasno wyraznie, nie tylko w regulaminie, jest oznaczone ze usluga jest platna.

Pobieraczki i inne tego typu sraczki bazuja na zwyczajach w internecie i celowo ukrywaja oplaty w regulaminach, nie informuka podczas rejestracji o oplatach.

Popatrz na kulture biznesowa na zachodzie a takze w Polsce.

Jesli gdzies jest rejestracja to zwykle masz

a/ darmowe limitowane konto, lub darmowe przez miesiac trialowe konto, lub platne z gory konto z gwarancja zwrotu kasy

lub

b/ pakiety do wyboru - darmowe, platne malo, platne duzo itp.

Wszedzie informacja jest wyraznie umieszczona, co jest platne, co nie jest.

W wiekszosci oplata jest wielkimi cyframi napisana

W wiekszosci oplata pobierana jest z gory

Reszta, ktora ukrywa oplaty - to naciagacze wlasnie tego typu.

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-02-06 10:42:58
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kolejny Pobieraczek
W dniu 2014-02-06 10:08, hikikomorisan pisze:
[...]

Kiedyś tak było, teraz nie zawsze. Zdarza się, że są programy w wersji demo (do kupienia po powiedzmy 14 dniach) w kategorii "freeware". To jeszcze pół biedy, ale czasami jest tak, że trzeba się zarejestrować, aby dostać darmową wersje, okazuje się po rejestracji i pobraniu, że wersja wcale darmowa nie jest, tylko wymaga opłaty. więc tak różowo to już nie jest. Ja nie mam nic przeciwko płaceniu za coś, ale lobię wiedzieć przed wcześniej z czym mam do czynienia, czy biorę demo, czy płacąc tym,że się rejestruje dostanę wersję darmową, czy bedę musiał jeszcze raz zapłacić... Ale niestety brak już (jak kiedyś bywało) dobrych zaufanych serwerów, gdzie wszelkie praktyki naciągactwa były piętnowane i jeśli znalazł się program płatny w kategorii freeware, to po zgłoszeniu przez użyszkodnika, był on z tej kategorii usuwany.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-02-06 11:50:07
Autor: Kapibara
Kolejny Pobieraczek
Dnia Thu, 06 Feb 2014 10:08:28 +0100, hikikomorisan napisał(a):

[...]

Wiadomo, że uczciwie byłoby gdyby ten koszt był podany na głównej stronie,
najlepiej w migającym gifie, a nie gdzieś zaszyty w regulaminie.
Z drugiej strony ktoś kto przeczyta treść, którą akceptuje to na koszty się
nie natnie. Wystarczy CZYTAĆ. To już gorzej jest w jakichś umowach
bankowych, gdzie dodatkowe koszty są podane drobnym druczkiem. Tam mógłby
ktoś czegoś nie móc przeczytać, ale w tym przypadku to czyste lenistwo.

Data: 2014-02-19 05:38:56
Autor: Adam Wysocki
Kolejny Pobieraczek
Kapibara <xxxx@yyyyy.zzz> wrote:

Wiadomo, że uczciwie byłoby gdyby ten koszt był podany na głównej stronie,
najlepiej w migającym gifie, a nie gdzieś zaszyty w regulaminie.

Przecież jest.

http://outlets-online.pl/index/register

Po prawej stronie.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2014-02-19 09:26:46
Autor: yerine.ictimai
Kolejny Pobieraczek
Adam Wysocki:

| Przecież jest.

| http://outlets-online.pl/index/register

| Po prawej stronie. Przepraszam ale CÓŻ TO ZA BEŁKOT??!
Główny akapit wielką czcionką KRZYCZY "zaoszczędź do 80%!"
a gdzieś pomiędzy przypięta gwiazdka i w odsyłaczu: "Dokonując rejestracji ponosisz
 roczne koszty w wysokości 189,00 zł"

Przepraszamm ale nie można OD RAZU napisać: "za 189 zł rocznie znajdź najdogodniejsze miejsca w Twojej okolicy"???

Przecież dla każdego normalnego człowieka TO ŚMIERDZI przysłowiowym "SZUKANIEM DURNIÓW" Przepraszam ale czy nie możemy mieć normalnego UCZCIWEGO WOLNEGO RYNKU
tylko ciągle jakieś MĘTNE zastawianie pułapek typu "opłaty za odbieranie SMSów reklamowych"???

Jasne, jak kilka tysięcy polskich przedsiębiorców woli zakładać firmy w Niemczech zamiast w Polsce - to chyba mają jakiś POwód...

Data: 2014-02-06 10:10:16
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
[...]

Natomiast outlets.... nie wiem od kiedy ale maja:

Dokonując rejestracji ponosisz roczne koszty w wysokości 189,00 zł wraz z podatkiem VAT. Umowa zostaje zawarta na okres 2 lat. Po dokonaniu rejestracji otrzymasz dostęp do strefy członkowskiej.

przy forularzu rejestracji

od kiedy?

od czasu artykulu na onecie czy od zawsze?

dla mnie to jest sprawa czysta - outlets dzialaja OK.

Data: 2014-02-06 09:50:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejny Pobieraczek
On Thu, 6 Feb 2014, animka wrote:

[...]

  Najsłabszy punkt opisu jest ten, że nie wyjaśnia czy i jak usługodawca
dokonywał weryfikacji danych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-06 10:14:12
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
[...]

  Najsłabszy punkt opisu jest ten, Ĺźe nie wyjaśnia czy i jak usługodawca
dokonywał weryfikacji danych.

Tzn?

Ze moge podac dane kogos innego?

Czy aktywacja konta wymaga klikniecia linku w mailu rejestracyjnym?

Wystarczajace :D

Jak ktos komus zrobil numer, to ten ktos zglasza sie na Policje i scigaja dowcipnisia.

Data: 2014-02-06 10:25:46
Autor: Crimi
Kolejny Pobieraczek
On 2014-02-06 00:17, animka wrote:
Trochę ludzi się nabrało.
[...]

   Nie podaje się swoich danych w sieci.
   Ja juĹź nie ufam nawet mojemu bankowi.

Data: 2014-02-06 11:03:37
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
Trochę ludzi się nabrało.
Chcieli znaleźć tanie sklepy w okolicy, więc zarejestrowali się w serwisie outlets-online.pl, podając nazwisko i adres domowy. A po miesiącu dostali wezwanie do zapłaty 189 zł.

Czas najwyższy uzmysłowić sobie wreszcie, że do rejestracji w Internecie używa się FAŁSZYWYCH danych.
Jedyną prawdziwą daną jest adres email (też nie zawsze).
Jeżeli muszę już podać adres email, to podaję w pierwszej kolejności fałszywkę, a jak nie przechodzi to prawdziwy spamtrap.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-06 13:23:34
Autor: Nostradamus
Kolejny Pobieraczek
UĹźytkownik "WOJO"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcvmll$8ra$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w sobie. Jeśli by się komuś chciało to za samo takie podanie fałszywych danych byłbyś udupiony. Tylko nie odpisuj, że nie są w stanie Cię namierzyć.

Data: 2014-02-06 14:01:30
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w sobie.
Od kiedy?! :)
A możesz przytoczyć konkretny paragraf KK, który mówi o tym, że takie postępowanie jest karalne?

Jeśli by się komuś chciało to za samo takie podanie fałszywych danych byłbyś udupiony. Tylko nie odpisuj, że nie są w stanie Cię namierzyć.
Anonimowość w Internecie jest mitem, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę.
Ale czasem dotarcie do prawdziwych danych jest mocno utrudnione lub niejednoznaczne.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-06 21:46:03
Autor: Robert Tomasik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:ld0137$4rl$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jak podasz fałszywe, to ustalenie Twoich prawdziwych danych dla t5akiej firmy świaczącej "usługi" jest proste. Składają zawiadomienie. Prokurator występuje do operatora o Twoje dane. Oni są stroną, więc dowiadują się, jak sie nazywasz.

Data: 2014-02-07 01:07:37
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 06.02.2014 21:46, Robert Tomasik wrote:
[...]

i domyslnie wlasciciel IP jest winny?

Data: 2014-02-07 08:21:46
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
i domyslnie wlasciciel IP jest winny?
Posunę się dalej w zapytaniu, a może właściciel exit noda TORa?
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-07 09:00:17
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 07.02.2014 08:21, WOJO wrote:
i domyslnie wlasciciel IP jest winny?
Posunę się dalej w zapytaniu, a może właściciel exit noda TORa?
:)

albo wlasciciel kafejki internetowej o tym ip

albo wlasciciel niezabezpieczonego rutera wifi o tym ip

albo wlasciciel rurera z luka bezpieczenstwa

albo wlasciciel komorki co wlaczyl niezabezpieczony tethering

itd...

Data: 2014-02-07 09:42:34
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
albo wlasciciel kafejki internetowej o tym ip
To akurat nie najszczęśliwszy pomysł - monitoring :)

albo wlasciciel niezabezpieczonego rutera wifi o tym ip
Też już raczej się nie zdarzają...

albo wlasciciel rurera z luka bezpieczenstwa
Wiedza zwykłego użytkownika nie ogarnia złamania/wykorzystania zabezpieczeń routera, a profi nie będzie korzystał z tego wektora tylko skorzysta z TORa.

albo wlasciciel komorki co wlaczyl niezabezpieczony tethering
A nie jest domyślnie wyłączony?

Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-07 12:58:21
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 07.02.2014 09:42, WOJO wrote:
albo wlasciciel kafejki internetowej o tym ip
To akurat nie najszczęśliwszy pomysł - monitoring :)
....archiwizowany wstecz pol roku? :>

albo wlasciciel niezabezpieczonego rutera wifi o tym ip
Też już raczej się nie zdarzają...
....no ale wlasnie sie zdarzyl...

/ja teraz widze dwie otwarte sieci na jakies dwadziescia w zasiegu/

albo wlasciciel rurera z luka bezpieczenstwa
Wiedza zwykłego użytkownika nie ogarnia złamania/wykorzystania
zabezpieczeń routera, a profi nie będzie korzystał z tego wektora tylko
skorzysta z TORa.

tyle teoria ;>

albo wlasciciel komorki co wlaczyl niezabezpieczony tethering
A nie jest domyślnie wyłączony?
Jakis problem wlaczyc?

Daj czterolatkowi swojego smartfona to nie uwierzysz, co moze wlaczyc :]

Zamiast grac w angry birds......

Data: 2014-02-08 12:03:59
Autor: trzytrzytrzy
Kolejny Pobieraczek
WOJO napisał:
albo wlasciciel kafejki internetowej o tym ip
To akurat nie najszczęśliwszy pomysł - monitoring :)

I co, jak przyjdziesz w kapturze, albo z zasłoniętą twarzą to... nie wpuszczą cię?

albo wlasciciel niezabezpieczonego rutera wifi o tym ip
Też już raczej się nie zdarzają...

Jaja sobie robisz? Pełno tego wokoło!

albo wlasciciel rurera z luka bezpieczenstwa
Wiedza zwykłego użytkownika nie ogarnia złamania/wykorzystania zabezpieczeń

A więc niezwykły użytkownik może robić co mu sie podoba, tak?

Jeszcze weźmy pod uwagę, że ktoś używa pożyczonego/podwędzonego/kupionego_na_bazarze modemu GSM, i co wtedy?

Data: 2014-02-06 23:20:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejny Pobieraczek
On Thu, 6 Feb 2014, WOJO wrote:

[...komuś...]
[...]

  Przyznam, że też czekam :) (na "paragraf", choć tam są artykuły akurat).

  Tak nieco obok, taki przypadek jest dość "mocno ciekawy".
  Na początek, sprawca zapoznaje się z treściami nie przeznaczonymi
dla niego, łamiąc tajemnicę korespondencji.
  Czyni to poprzez wprowadzenie korespondenta w błąd, świadomie :P
  Bo jak ktoś pisze do Misia Puchatka, to raczej nie pisze do WOJA,
prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-07 00:02:10
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
Przyznam, że też czekam :) (na "paragraf", choć tam są artykuły akurat).
Niech będzie - na szybko i "paragraf" się znajdzie.
:)

Na początek, sprawca zapoznaje się z treściami nie przeznaczonymi
dla niego, łamiąc tajemnicę korespondencji.
Na początek, to "firma" próbuje wyłudzić dane osobowe, których mam święte prawo bronić.
Potem próbuje wysyłać umowę, "zapytanie ofertowe" lub SPAM w nie zakamuflowanej postaci na podane fałszywe dane.
Oczywiście te "oferty" nie dochodzą, więc nie ma mowy o łamaniu tajemnicy korespondencji.
Zupełnie innym przypadkiem jest oficjalna korespondencja z mojej strony.
Jeżeli w takim przypadku posługuję się świadomie fałszywymi danymi w celu np. uzyskania korzyści, to oczywiście zgadzam się, że takie zachowanie jest karygodne.

Czyni to poprzez wprowadzenie korespondenta w błąd, świadomie :P
Wręcz rzekłbym, że bardzo świadomie, ale ta świadomość kosztowała mnie "odspamianie" konta pocztowego przez kilka lat.
BTW
Powoli dojrzewam do decyzji rozpoczęcia "odspamiania" realnej skrzynki pocztowej, bo to co w niej znajduję zaczyna mnie już męczyć.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-07 11:16:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejny Pobieraczek
On Fri, 7 Feb 2014, WOJO wrote:

Na początek, to "firma" próbuje wyłudzić dane osobowe, których mam święte prawo bronić.

  Bez przesady - tym bardziej, skoro umowa jest odpłatna.
  O wyłudzaniu danych IMVHO nie ma mowy, przynajmniej tak długo,
jak długo nie jest to "transakcja wiązana" (dane do odpłatnej
umowy przechwytywane do celów nie związanych z *tą* pojedynczą
transakcją).

  To co IMO stanowi problem, to fakt "ukrywania" istotnych informacji
w tekscie regulaminu.
  W tym przypadku chodzi oczywiście o odpłatność.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-07 12:09:44
Autor: the_foe
Kolejny Pobieraczek
W dniu 2014-02-06 13:23, Nostradamus pisze:
Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w
sobie.

LOL
1. Nie przestepstwo tylko wykroczenie
2. Dotyczy to wyłacznie organów panstwowych i innych organizacji ustawowo uprawnionych do sprawdzania tozsamosci. Domyslasz sie ze firmy tego typu nie łapią się na to?
3. Przestepstwem jest oszustwo, czyli par. 286. kK. Tyle ze tu kwota jest za mała wiec mamy znowu wykroczenie. a w w spr. wykroczen prokurator ma prawo olac sprawe zostawiajac ja na barkach policji a ta takie rzeczy olewa równo moczem inaczej nic innego by nie robiła tylko wspierała oszustów i nieporadnych adeptów small biznesu. Odczekuja swoje i pisza ze nie znalezli sprawcy.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-07 12:24:44
Autor: Andrzej Lawa
Kolejny Pobieraczek
W dniu 07.02.2014 12:09, the_foe pisze:

3. Przestepstwem jest oszustwo, czyli par. 286. kK. Tyle ze tu kwota
jest za mała wiec mamy znowu wykroczenie. a w w spr. wykroczen

Uwaga formalna: w przypadku oszustwa nie ma dolnego limitu na przestępstwo.

Przykład: ktoś kradnie ze sklepu coś za 50zł i łapie się na wykroczenie; jeśli jednak zamiast ukraść podmieni metki z ceną czy kody paskowe i w kasie zapłaci 1zł za coś co było tak na prawdę wycenione na 51zł to mimo dokładnie takiej samej kwotowo szkody dla sklepu łapie się na oszustwo i jest to ścigane jako "normalne" przestępstwo.

Data: 2014-02-08 10:29:39
Autor: Nostradamus
Kolejny Pobieraczek
UĹźytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ld2eto$bd2$1@news.dialog.net.pl...

W dniu 2014-02-06 13:23, Nostradamus pisze:
Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w
sobie.

LOL
<ciah bzury>

1.Przygotuj się lepiej, a dopiero potem pisz.
2. LOL= gimbus.

Data: 2014-02-06 13:52:14
Autor: sqlwiel
Kolejny Pobieraczek
W dniu 2014-02-06 11:03, WOJO pisze:
[...]

Oczywiście, ale są wyjątki :)
Można zawrzeć przez net umowy np. lokaty bankowej. Tam raczej należy podać dane prawdziwe, bo jak się klientowi przytrafi zemrzeć, to kasa przepadła. A na prawdziwe dane - spadkobiercy odzyskają.

Nie ma wyraźnej reguły gdzie należy postawić tę granicę dotąd prawdziwe, a odtąd - zmyślone.

Jedyną prawdziwą daną jest adres email (też nie zawsze).

Podaje się prawdziwy, "temporary" albo inny "disposable". Np. getairmail.com

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-06 21:47:17
Autor: Robert Tomasik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:52f38580$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Vide VA BANK I :-)

Nie ma wyraźnej reguły gdzie należy postawić tę granicę dotąd prawdziwe, a odtąd - zmyślone.

Jest podajemy prawdziwe albpo w ogĂłle.

Jedyną prawdziwą daną jest adres email (też nie zawsze).

Podaje się prawdziwy, "temporary" albo inny "disposable". Np. getairmail.com

I w czym to niby pomaga?

Data: 2014-02-10 20:12:25
Autor: John Kołalsky
Kolejny Pobieraczek

UĹźytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

Jedyną prawdziwą daną jest adres email (też nie zawsze).

Podaje się prawdziwy, "temporary" albo inny "disposable". Np. getairmail.com

I w czym to niby pomaga?

W tym, Ĺźe nie dostajemy syfu reklamowego

Data: 2014-02-07 12:18:39
Autor: the_foe
Kolejny Pobieraczek
W dniu 2014-02-06 13:52, sqlwiel pisze:
Można zawrzeć przez net umowy np. lokaty bankowej. Tam raczej należy
podać dane prawdziwe, bo jak się klientowi przytrafi zemrzeć, to kasa
przepadła. A na prawdziwe dane - spadkobiercy odzyskają.

Bank na mocy ustawy jest uprawniony (a moze nawet zobowiazany) do legitymowania klienta wiec w tym wypadku nie mamy wyboru inaczej podlegamy pod Art 65 kw.
W przypadkach realcji cywilnoprawnych podawnie falszywych danych na ogol niczym nie grozi. Jest wada formalna umowy i druga strona moze to wykorzystac. Moze to byc tez przesłanką do oskarzenia nas o oszustwo jesli dzieki temu mielismy uzyskac korzysc finansową.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-06 21:44:34
Autor: Robert Tomasik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:lcvmll$8ra$1node2.news.atman.pl...
[...]

To bardzo głupia porada. Głupia, bo o ile jak się posłużysz prawdziwymi danymi, to masz spore szanse sie obronić przed roszczeniem cywilnym, to w wypadku danych fałszywych staniesz sie z wilka zającem, bo pobieraczek czy inny kręt złoży zawiadomienie o oszustwie.

Data: 2014-02-07 00:31:06
Autor: WOJO
Kolejny Pobieraczek
[...]
Hmm.
Jesteś pewien, że wystąpi z powództwem cywilnym?
W tym wypadku zasada - "niech mówią źle, byleby mówili" się nie sprawdzi.
Do tego chyba trzeba udowodnić, że stała się im krzywda i ponieśli stratę moralną/materialną itd.?
I jeszcze jedno - czym innym jest świadome zawieranie umowy na odległość, a czym innym jest wyłudzanie danych.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-07 11:18:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejny Pobieraczek
On Fri, 7 Feb 2014, WOJO wrote:

[...komuś...]
[...]

  Że tak spytam, od kiedy oszustwo sugeruje powództwo CYWILNE?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-08 11:57:36
Autor: trzytrzytrzy
Kolejny Pobieraczek
Jejku, ludzie co wy tutaj piszecie, że ta pseudo-firma ma jakieś prawa?
Łatwo można wykazać, że OD POCZĄTKU DO KOŃCA ich intecją było WYŁUDZANIE zapłaty pobranej W BARDZO NIETYPOWY sposób.

Jakby mieli intencję zawrzeć uczciwą umowę z klientami to wówczas postępowaliby zgoła inaczej, jak azwyczaj przyjęte to jest na świecie jak i również w Polsce.

Data: 2014-02-08 21:19:27
Autor: Budzik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik  trzytrzytrzy@gmail.com ...

[...]
Hmm, normalnie uwazam te wszystkie opłaty ukryte w regulaminach za zwykłe złodziejstwo ale w tym przypadku ponoc informacja o oplacie była bezposrednio na stronie logowania / rejestracji a nie tylko w regulaminie.

Jak inaczej sprzedać usługę? Oczywiscie czytelniej byłoby jeżeli opłata byłaby pobierana jeszcze przed udostepnieniem usługi. Ale to chyba niebezpiecznestwo dla firmy.
Jak bowiemudowodnić, ze taka umowe zawarła faktycznie osoba, ktorej dane podano. Przeciez przez internet moje dane moze podac praktycznie kazdy...

Data: 2014-02-08 17:03:51
Autor: trzytrzytrzy
Kolejny Pobieraczek
Budzik napisał:
Hmm, normalnie uwazam te wszystkie opłaty ukryte w regulaminach za zwykłe
złodziejstwo ale w tym przypadku ponoc informacja o oplacie była
bezposrednio na stronie logowania / rejestracji a nie tylko w regulaminie..

Ale jakim druczkiem? Czy rzeczywiście WIDOCZNOŚĆ tekstu była uczciwa? Albo może zrobiono tak aby pomimo formalnego "informację podano" - przypadkiem broń Boże potencjalny klient nie zauważył co powinien i zwyczajnie dał złapać się w ordynarną pułapkę?

Data: 2014-02-09 08:54:05
Autor: Budzik
Kolejny Pobieraczek
[...]

Nie wiem jakim druczkiem.
Czytałem gdzieś, że była normalnie napisana przy rejestracji.

Być mże była schowana, ale ponoć nie.

http://outlets-online.pl/index/register

Jest po prawej stronie, pewnie ze mogłoby być czerwoną czcionką ale jakos specjalnie schowane nie jest.
Ale tak jak pisałem: z tego co widze, nie weryfikuja w zaden sposób czy ja to ja. No bo jak mieliby to zrobic?
To co ma zrobic osoba, ktorej ktos zrobił dowcip i podał się za nia?

Data: 2014-02-09 09:58:44
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 09.02.2014 09:54, Budzik wrote:

To co ma zrobic osoba, ktorej ktos zrobił dowcip i podał się za nia?

Zglosic na Policje oszustwo.

Nie woebec strony umowy. Firme poinformowac, ze to nie ty, i ze sprawa jest w toku. Normalna firma, gdy pokazesz papier, ze sprawa zgloszona na Policje, odpusci wezwania do zaplaty. Ba, bedzie zmuszona wspolpracowac z Policja.

Data: 2014-02-09 09:27:00
Autor: Budzik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik hikikomorisan hikikomorisan@amorki.pl ...

[...]

Ano własnie.

Z ciekawości (oczywiście szukając dziury w całym) - co jeżeli zgłoszenie wypisało nieletnie dziecko?
Umowa byłaby nie ważna ze względu na brak uprawnien, czy moze konsekwencje przejmuja rodzice?

Data: 2014-02-09 10:59:16
Autor: m
Kolejny Pobieraczek
W dniu 09.02.2014 10:27, Budzik pisze:
> [...]

wypisało nieletnie dziecko?
Umowa byłaby nie ważna ze względu na brak uprawnien, czy moze konsekwencje

ZTCW to umowa jest nieważna.

A szukając dziury w dziurze w całym - co jeżeli umowę zawiera dziecko z popdpuszczenia rodziców (lub na ich polecenie)?

p. m.

Data: 2014-02-10 20:16:26
Autor: John Kołalsky
Kolejny Pobieraczek

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

Mogliby np wymagać podpisu cyfrowego albo weryfikować w inny sposób

To co ma zrobic osoba, ktorej ktos zrobił dowcip i podał się za nia?

Taki sam problem jest z dowodem w postaci zdjęcia tablicy rejestracyjnej

Data: 2014-02-10 21:49:34
Autor: Budzik
Kolejny Pobieraczek
Użytkownik John Kołalsky john@kowal.invalid ...

[...]

Jedyny sposób jaki przychodzi mi do głowy ktory byłby sensowny i nie odstraszał klientów (tych ktorzy rzeczywiscie chca skorzystac i zapłacic) to pobierac opłate z gory.

To co ma zrobic osoba, ktorej ktos zrobił dowcip i podał się za nia?

Taki sam problem jest z dowodem w postaci zdjęcia tablicy
rejestracyjnej

Ciekawe.
To jakbym chciał komus zrobic dowcip to jak mam to zrobic?
Ukrasc mu auto czy tablice?

Data: 2014-02-11 19:08:43
Autor: John Kołalsky
Kolejny Pobieraczek

[...]

Przecież pobieranie opłat z góry właśnie odstrasza klientów

[...]

Bierzesz kartkę, malujesz takie same cyferki jak na oryginalnej tablicy, zawieszasz na jakimś innym samochodzie, popełniasz wykroczenie przekroczenia prędkości lub podobnie traktowane

Data: 2014-02-11 21:15:49
Autor: hikikomorisan
Kolejny Pobieraczek
On 11.02.2014 19:08, John Kołalsky wrote:

UĹźytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

wszystko zalezy od jakosci oferty

jakos firmy hostingowe i registrarzy domen nie bankrutuja

Data: 2014-02-11 22:00:37
Autor: Budzik
Kolejny Pobieraczek
[...]

Ale przeczytałes zdanie ktore napisałem powyzej?

Nikt sie na to nie da nabrac.

Data: 2014-02-20 13:35:26
Autor: szklanynocnik
Kolejny Pobieraczek
użytkownik animka napisał:
Trochę ludzi się nabrało.
podając nazwisko i adres domowy. A po miesiącu dostali wezwanie do zapłaty 189 zł.

Plus 50zł kosztow przedsadowych, o ile nie zaplaci 189:) Za 10 lat bedziemy krzywo zerkac na sasiada.

Kolejny Pobieraczek