Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolejny inny impuls dla elektromobilności

Kolejny inny impuls dla elektromobilności

Data: 2020-08-28 15:39:06
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Data: 2020-08-28 16:29:44
Autor: heby
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
On 28/08/2020 15:39, RadoslawF wrote:
Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

A co będa tam tankować, poza samochodami demo?

Data: 2020-08-28 17:09:13
Autor: J.F.
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4909fd$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2

Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Co by nie mowic, to toyota samochod na wodor ma (Mirai), sprzedaje w Norwegii, Niemczech, Holandii ... do szczescia im brakuje tylko sieci tankowania.
A Orlen tez musi w cos inwestowac, jak nie chce sie obudzic z reka w nocniku za 30 lat ...

A samochod wodorowy jakby nie ma tych kilku wad, ktore wyliczamy akumulatorowym ...

Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-)
Ale za 10-20 lat ... kto wie ...

J.

Data: 2020-08-28 20:28:22
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-28 o 17:09, J.F. pisze:

https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2

Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Co by nie mowic, to toyota samochod na wodor ma (Mirai), sprzedaje w Norwegii, Niemczech, Holandii ... do szczescia im brakuje tylko sieci tankowania.
A Orlen tez musi w cos inwestowac, jak nie chce sie obudzic z reka w nocniku za 30 lat ...

A samochod wodorowy jakby nie ma tych kilku wad, ktore wyliczamy akumulatorowym ...

Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika
wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż
tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG.

Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-)
Ale za 10-20 lat ... kto wie ...

Z gazu raczej nie, ale za jego pomocą? dlaczego nie.


pozdrawiam

Data: 2020-08-28 20:48:22
Autor: J.F.
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f494de6$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-08-28 o 17:09, J.F. pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2
Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Co by nie mowic, to toyota samochod na wodor ma (Mirai), sprzedaje w Norwegii, Niemczech, Holandii ... do szczescia im brakuje tylko sieci tankowania.
A Orlen tez musi w cos inwestowac, jak nie chce sie obudzic z reka w nocniku za 30 lat ...

A samochod wodorowy jakby nie ma tych kilku wad, ktore wyliczamy akumulatorowym ...

Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika
wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż
tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG.

Nie rozumiem - chcesz wymienne zbiorniki z wodorem, czy mowisz o wymianie wbudowanego zbiornika co pare lat ?
Na razie sie tankuje, czy moze lepiej: pompuje ..

Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-)
Ale za 10-20 lat ... kto wie ...

Z gazu raczej nie, ale za jego pomocą? dlaczego nie.

Z metanu i pary wodnej ... to chyba mozna napisac ze z gazu.
Bo "za pomoca" tez niezbyt pasuje.

Tylko co zrobic z tym niedobrym CO2, ktory potem zostaje :-)

J.

Data: 2020-08-28 20:59:37
Autor: heby
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
On 28/08/2020 20:48, J.F. wrote:
Tylko co zrobic z tym niedobrym CO2, ktory potem zostaje :-)

To się nie zmarnuje:

https://phys.org/news/2020-05-electrochemical-reduction-carbon-dioxide-ethanol.html

Data: 2020-08-28 21:27:43
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-28 o 20:48, J.F. pisze:

https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2
Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Co by nie mowic, to toyota samochod na wodor ma (Mirai), sprzedaje w Norwegii, Niemczech, Holandii ... do szczescia im brakuje tylko sieci tankowania.
A Orlen tez musi w cos inwestowac, jak nie chce sie obudzic z reka w nocniku za 30 lat ...

A samochod wodorowy jakby nie ma tych kilku wad, ktore wyliczamy akumulatorowym ...

Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika
wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż
tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG.

Nie rozumiem - chcesz wymienne zbiorniki z wodorem, czy mowisz o wymianie wbudowanego zbiornika co pare lat ?
Na razie sie tankuje, czy moze lepiej: pompuje ..

Swojego czasu pierwsze wodorowe prototypy miały wymienne
zbiorniki z wodorem. W Toyocie Mirai wodór jest tankowany jak
paliwo czy LPG.
Z rozpędu zakładam że będą zbiorniki wymienialne.

Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-)
Ale za 10-20 lat ... kto wie ...

Z gazu raczej nie, ale za jego pomocą? dlaczego nie.

Z metanu i pary wodnej ... to chyba mozna napisac ze z gazu.
Bo "za pomoca" tez niezbyt pasuje.

Tylko co zrobic z tym niedobrym CO2, ktory potem zostaje :-)

Nic nie robić.
CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze
nie szkodzi.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-28 22:46:12
Autor: Jacek Maciejewski
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Dnia Fri, 28 Aug 2020 21:27:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze
nie szkodzi.

Cyjanek potasu też.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-08-29 01:59:02
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-28 o 22:46, Jacek Maciejewski pisze:

CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze
nie szkodzi.

Cyjanek potasu też.

W normalnych stężeniach jest nieszkodliwy.
Piszę o dwutlenku węgla, na truciznach się nie znam.
Ale one też bywają nieszkodliwe w małych dawkach.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2020-08-30 23:31:14
Autor: p0li
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
T->Dnia 2020-08-28 20:28:22 niejaki RadoslawF napisał:
Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika
wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż
tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG.

troche bzdury piedrolisz bo współczesne zbiorniki III generacji są na tyle
szczelne że uchod wodoru nie jest brany pod uwagę a homologację mają na 20
lat (więc jakby 2 razy dłuższa niż zbiorniki LPG)



--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2020-08-28 22:31:22
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat. Prototypy zrobione, jeżdżą.
Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.

Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie problemy elektryków znikają.

Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

Data: 2020-08-29 02:00:12
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:

https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat. Prototypy zrobione, jeżdżą.
Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.

Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie problemy elektryków znikają.

Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-29 09:35:47
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

....ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny wcześniej.

Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty.
Rewolucja więc konkretna by była.

Data: 2020-08-29 13:02:01
Autor: JDX
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
On 2020-08-29 09:35, Maciek wrote:
Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

...ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa
razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas
jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny
wcześniej.
Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologia
współczesnych dizli też jest kulawa - jakiś naiwniak kupi sobie coś
takiego jako auto do miasta, a potem robi regularnie wycieczki na
wypalanie DPF-a. L-) Bo jak nie, to czeka go kosztowna wizyta w
serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej
taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie.

Data: 2020-08-29 14:23:49
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-29 o 13:02, JDX pisze:

Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

...ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa
razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas
jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny
wcześniej.
Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologia
współczesnych dizli też jest kulawa - jakiś naiwniak kupi sobie coś
takiego jako auto do miasta, a potem robi regularnie wycieczki na
wypalanie DPF-a. L-) Bo jak nie, to czeka go kosztowna wizyta w
serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej
taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie.

W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
w miastach.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-29 15:27:03
Autor: Jacek Maciejewski
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Dnia Sat, 29 Aug 2020 14:23:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

a wymogów narzuconych
przez eko faszystów

Radosław bryluje na grupie. Ekofaszyści trują chemitralsami, covid to
chińsko-syjonistyczny spisek a w ogóle to Ziemia jest płaska. Amen.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-08-29 16:37:14
Autor: RadoslawF
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-29 o 15:27, Jacek Maciejewski pisze:

a wymogów narzuconych
przez eko faszystów

Radosław bryluje na grupie. Ekofaszyści trują chemitralsami, covid to
chińsko-syjonistyczny spisek a w ogóle to Ziemia jest płaska. Amen.

Jacuś, ogarnij się bo tych bredni jakie wypisujesz nie da się czytać.
Nie zarzucałem ekofaszystom trucia jak i nie twierdziłem że covid
to spisek. Przestań fantazjować i robić z siebie idioty.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-29 21:39:21
Autor: JDX
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
On 2020-08-29 14:23, RadoslawF wrote:
[...]
W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
w miastach.
IMO dizle nigdy nie sprawdzały się i nie będą sprawdzać się w miastach:
krótkie dystanse -> jazda na niedogrzanym silniku, co dizel znosi
jeszcze gorzej niż benzyna. To tak abstrahując od DPF-a. Do miasta
najlepszy elektryk jest. :-D

Data: 2020-08-30 08:30:36
Autor: robot
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 29.08.2020 o 14:23, RadoslawF pisze:
W dniu 2020-08-29 o 13:02, JDX pisze:

Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

...ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa
razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas
jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny
wcześniej.
Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologia
współczesnych dizli też jest kulawa - jakiś naiwniak kupi sobie coś
takiego jako auto do miasta, a potem robi regularnie wycieczki na
wypalanie DPF-a. L-) Bo jak nie, to czeka go kosztowna wizyta w
serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej
taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie.

W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
w miastach.


Niestety z  benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.
Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia  wylatujące z komory spalania
wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka.

Data: 2020-08-30 10:38:34
Autor: JDX
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
On 2020-08-30 08:30, robot wrote:
[...]
Niestety z  benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.
Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia  wylatujące z komory spalania
wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka.
To chyba nie jest wina ekologa, bo nagar zbierający się w dolocie
powstaje chyba z oparów oleju silnikowego wracających przez odmę, a nie
w wyniku nakazanej przez ekologa recyrkulacji spalin. We wtrysku
pośrednim nie ma tego problemu bo olej jest zmywany przez wtryskiwane
paliwo (a recyrkulacja spalin przecież też jest).

Data: 2020-08-30 12:32:56
Autor: robot
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 30.08.2020 o 10:38, JDX pisze:
On 2020-08-30 08:30, robot wrote:
[...]
Niestety z  benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.
Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia  wylatujące z komory spalania
wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka.
To chyba nie jest wina ekologa, bo nagar zbierający się w dolocie
powstaje chyba z oparów oleju silnikowego wracających przez odmę, a nie
w wyniku nakazanej przez ekologa recyrkulacji spalin. We wtrysku
pośrednim nie ma tego problemu bo olej jest zmywany przez wtryskiwane
paliwo (a recyrkulacja spalin przecież też jest).

Nie pamiętam dokładnie, ale to nie odma.
Z resztą odma też jest przez ekologa nakazana.

Data: 2020-08-30 23:34:22
Autor: p0li
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
T->Dnia 2020-08-29 09:35:47 niejaki Maciek napisał:
Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty.
Rewolucja więc konkretna by była.

gówno by było

chcesz ciężarówke napędzać z 48V? bo na tyle pozwala ta techologia
policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2020-08-31 08:36:52
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
chcesz ciężarówke napędzać z 48V?

Błąd. Ja nic nie chcę napędzać ;-)

bo na tyle pozwala ta techologia
policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW



Problem typu - jak bateria paluszek niby ma znaleźć zastosowanie w urządzeniach wymagających wyższego napięcia zasilania?

Myślisz, że ktoś będzie chciał użyć projektu do osobówek w ciężarówkach czy pociągach? Dlaczego?

Chyba błędnie założyłeś, że nie może być większego napięcia, ta technologia też to umożliwia.
W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.

Data: 2020-08-31 23:32:08
Autor: p0li
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.

ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie
da- i dlatego jest tylko ciekawostką a co do bezpieczeństwa to myślisz że cała reszta producentów nie wie co
robi stosując napięcia od 200 do 900V?

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2020-09-01 19:06:01
Autor: J.F.
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Użytkownik "p0li"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i01w77ltkmni.dlg@p0li.z.dialoga...
T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod
kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.

ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie
da- i dlatego jest tylko ciekawostką

Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.

Byc moze chodzi o to ciekle paliwo - jesli cele są polaczone szeregowo, to gdzies w rurkach doprowadzajacych jest roznica potencjałow.
Ale to mozna rozwiazac instalujac chocby kilka osobnych i odizolowanych zbiornikow.

Albo po prostu kilka przetwornic łączonych szeregowo, choc na 400kW .... moze byc problem.
Ale moze wystarczy 100kW :-)

A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa drugorzedne ...

J.

Data: 2020-09-02 08:23:09
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie
da- i dlatego jest tylko ciekawostką

Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.


Dokładnie.

"nanoFlowcell(R) can be adapted for low-voltage and high-voltage applications"

https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-research/hv-nv/

Data: 2020-09-02 09:38:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Hello J.F.,

Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:

[...]

A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa drugorzedne ...

Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-09-02 12:19:48
Autor: J.F.
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3953112926$20200902093822@squadack.com...
Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:
[...]
A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
drugorzedne ...

Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.

Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)

IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.

I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc ....

J.

Data: 2020-09-02 13:18:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Hello J.F.,

Wednesday, September 2, 2020, 12:19:48 PM, you wrote:

A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
drugorzedne ...
Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.
Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)
IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow
na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.

A o czym piszę wyżej? Tylko wtedy masz problem prądów wyrównawczych. W
nąć w przeciwną stronę...

I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc ...

Też. Ale to mniejszy problem. Ze względu na naskórkowość nie możesz w
nieskończoność zwiększać grubości drutów nawojowych. A cienkie druty
dają łatwą możliwość niewyrównania długości :(


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-08-29 10:23:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Hello Maciek,

Friday, August 28, 2020, 10:31:22 PM, you wrote:

https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2
Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)
Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat.
Prototypy zrobione, jeżdżą.
Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.
Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie
problemy elektryków znikają.
Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-08-29 10:37:17
Autor: Mateusz Viste
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
2020-08-29 o 10:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
nieopłacalne.

Reasumując - kiedy chodzi o jeżdżenie elektrykiem, to patrzajmy w
przyszłość a nie na stan obecny. A jeśli mowa o H2 to po prostu
"niedasie" bo dziś nie ma do tego warunków technologicznych i koniec.

Mateusz

Data: 2020-08-29 11:20:14
Autor: cef
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-29 o 10:37, Mateusz Viste pisze:

 A jeśli mowa o H2 to po prostu
"niedasie" bo dziś nie ma do tego warunków technologicznych i koniec.

I pomyśleć, że kilkadziesiąt lat temu w ramach burzy mózgów
i na niewielkim dopingu wymyśliliśmy najprostszy sposób uzyskiwania
wodoru z wody w takiej zwężającej się rurce, gdzie na końcu
po odpowiednim ułożeniu cząsteczki H20 odcinało się sam wodór :-)
I nikt przez 40 lat nic z tym nie zrobił.

Data: 2020-08-30 00:45:51
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.


Ok, ale o czym piszesz o wodrze?

"Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około 1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w bi-ION.

Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."

Co do CO2 podają:

,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji 19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym. To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i ruch uliczny ".

Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

Data: 2020-08-30 09:23:59
Autor: Jacek Maciejewski
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Dnia Sun, 30 Aug 2020 00:45:51 +0200, Maciek napisał(a):

W przyszłości kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's
promises has been questioned" (patrz wiki). A w wielu innych
opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska
gęstość energii.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-08-30 10:20:21
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's
promises has been questioned" (patrz wiki).

To mnie akurat nie dziwi, jeżeli ktoś topił kasę przez lata np. w rozwój technologi wodorowej i nie jest w stanie jej wdrożyć a pojawia się coś innego potencjalnie mającego szansę "zaskoczyć" - cieszyć się nie będzie.

A w wielu innych
opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska
gęstość energii.


j.w

"At the current development status, we are achieving an energy density of 600 Wh per litre with bi-ION. Compared with lithium-ion batteries of the kind used in most electric vehicles, a nanoFlowcell(R) running on bi-ION delivers sufficient energy for five times the range of a conventional electric vehicle."

"Na obecnym etapie rozwoju osiągamy gęstość energii 600 Wh na litr z bi-ION. W porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi stosowanymi w większości pojazdów elektrycznych, nanoFlowcell(R) działający na zasadzie bi-ION dostarcza energii wystarczającej na pięciokrotnie większy zasięg niż konwencjonalny pojazd elektryczny."

https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-research/bi-ion

No i pytanie wierzyć czy nie wierzyć? Dokumentacji technologii dla niedowiarków nikt nie udostępni. Samochody demo niby jeżdżą. Projekt rozwijają dalej.

Data: 2020-08-30 10:38:38
Autor: T.
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-30 o 10:20, Maciek pisze:
Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's
promises has been questioned" (patrz wiki).

To mnie akurat nie dziwi, jeżeli ktoś topił kasę przez lata np. w rozwój technologi wodorowej i nie jest w stanie jej wdrożyć a pojawia się coś innego potencjalnie mającego szansę "zaskoczyć" - cieszyć się nie będzie.

A w wielu innych
opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska
gęstość energii.


j.w

"At the current development status, we are achieving an energy density of 600 Wh per litre with bi-ION. Compared with lithium-ion batteries of the kind used in most electric vehicles, a nanoFlowcell(R) running on bi-ION delivers sufficient energy for five times the range of a conventional electric vehicle."

"Na obecnym etapie rozwoju osiągamy gęstość energii 600 Wh na litr z bi-ION. W porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi stosowanymi w większości pojazdów elektrycznych, nanoFlowcell(R) działający na zasadzie bi-ION dostarcza energii wystarczającej na pięciokrotnie większy zasięg niż konwencjonalny pojazd elektryczny."

https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-research/bi-ion

No i pytanie wierzyć czy nie wierzyć? Dokumentacji technologii dla niedowiarków nikt nie udostępni. Samochody demo niby jeżdżą. Projekt rozwijają dalej.

Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową - póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców (naukowców) :-)
T.

Data: 2020-08-30 11:55:39
Autor: Maciek
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową - póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców (naukowców) :-)
T.

Za wodą mają również osiągnięcia w tej dziedzinie chociaż skromniejsze:

https://tinyurl.com/yyvswv9c

https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2019/Q1/refillable-technology-could-provide-enough-energy-to-drive-an-electric-car-up-to-3,000-miles.html

Trochę inne podejście ale też jasny sygnał potwierdzający kluczowe kwestie np. że energii z tego typu technologii może być sporo.
Nie wydaje się to też wszystko jakimś science fiction, że ktoś inny mógł wykonać robotę trochę lepiej.

https://tinyurl.com/yy2fpcbe

https://emagazine.nanoflowcell.com/viewpoint/350k-kilometre-quantino-48volt/

Ja tam kibicuję, słuszna droga ;-)

Data: 2020-08-30 10:08:38
Autor: Janusz
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-30 o 00:45, Maciek pisze:
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.


Ok, ale o czym piszesz o wodrze?

"Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około 1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w bi-ION.

Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."

Co do CO2 podają:

,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji 19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym. To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i ruch uliczny ".

Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

"Krytycy twierdzą, że brakuje naukowego zrozumienia lub patentów opisujących, w jaki sposób woda z solami metali może być wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej z wydajnością i gęstością energii, jaką twierdzi firma.

Podane wyniki zdawały się być sprzeczne z badaniami przeprowadzonymi na akumulatorach przepływowych.

Mówi się, że ,,nie ma jeszcze solidnego dowodu na to, że QUANT e faktycznie działa i działa zgodnie z reklamą".

Quant 48 Volt dostarcza 560 kW przy 48 V, przy 140 kW na każdy silnik.
Oznacza to, że prąd płynący do każdego silnika jest równy 2917 A, co spowodowałoby dramatyczne nagrzanie kabla. Firma nie wyjaśnia, jak to rozwiązano. "



--
Janusz

Data: 2020-08-30 23:32:28
Autor: p0li
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
T->Dnia 2020-08-28 22:31:22 niejaki Maciek napisał:
Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

bo z technicznej strony to jest trochę taka arrinerra

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2020-08-31 00:01:30
Autor: Robert Wańkowski
Kolejny inny impuls dla elektromobilności
W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:
W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)

Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat. Prototypy zrobione, jeżdżą.
Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.

Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie problemy elektryków znikają.

Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

Bo to chyba coś jak zderzak Łagiewki.

Robert

Kolejny inny impuls dla elektromobilności

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona