Data: 2020-08-28 15:39:06 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2
Będą rozwijać technologię wodorową. :-) Pozdrowienia |
|
Data: 2020-08-28 16:29:44 | |
Autor: heby | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
On 28/08/2020 15:39, RadoslawF wrote:
Będą rozwijać technologię wodorową. :-) A co będa tam tankować, poza samochodami demo? |
|
Data: 2020-08-28 17:09:13 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4909fd$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową. :-) Co by nie mowic, to toyota samochod na wodor ma (Mirai), sprzedaje w Norwegii, Niemczech, Holandii ... do szczescia im brakuje tylko sieci tankowania. A Orlen tez musi w cos inwestowac, jak nie chce sie obudzic z reka w nocniku za 30 lat ... A samochod wodorowy jakby nie ma tych kilku wad, ktore wyliczamy akumulatorowym ... Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-) Ale za 10-20 lat ... kto wie ... J. |
|
Data: 2020-08-28 20:28:22 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-28 o 17:09, J.F. pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG. Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-) Z gazu raczej nie, ale za jego pomocą? dlaczego nie. pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-28 20:48:22 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f494de6$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-08-28 o 17:09, J.F. pisze: https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika Nie rozumiem - chcesz wymienne zbiorniki z wodorem, czy mowisz o wymianie wbudowanego zbiornika co pare lat ? Na razie sie tankuje, czy moze lepiej: pompuje .. Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-) Z gazu raczej nie, ale za jego pomocą? dlaczego nie. Z metanu i pary wodnej ... to chyba mozna napisac ze z gazu. Bo "za pomoca" tez niezbyt pasuje. Tylko co zrobic z tym niedobrym CO2, ktory potem zostaje :-) J. |
|
Data: 2020-08-28 20:59:37 | |
Autor: heby | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
On 28/08/2020 20:48, J.F. wrote:
Tylko co zrobic z tym niedobrym CO2, ktory potem zostaje :-) To się nie zmarnuje: https://phys.org/news/2020-05-electrochemical-reduction-carbon-dioxide-ethanol.html |
|
Data: 2020-08-28 21:27:43 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-28 o 20:48, J.F. pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Swojego czasu pierwsze wodorowe prototypy miały wymienne zbiorniki z wodorem. W Toyocie Mirai wodór jest tankowany jak paliwo czy LPG. Z rozpędu zakładam że będą zbiorniki wymienialne. Tylko ... Orlen pewnie bedzie robil wodor z gazu ziemnego :-) Nic nie robić. CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze nie szkodzi. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-28 22:46:12 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Dnia Fri, 28 Aug 2020 21:27:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze Cyjanek potasu też. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2020-08-29 01:59:02 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-28 o 22:46, Jacek Maciejewski pisze:
CO2 jest związkiem naturalnym i jego obecność w atmosferze jeszcze W normalnych stężeniach jest nieszkodliwy. Piszę o dwutlenku węgla, na truciznach się nie znam. Ale one też bywają nieszkodliwe w małych dawkach. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-30 23:31:14 | |
Autor: p0li | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
T->Dnia 2020-08-28 20:28:22 niejaki RadoslawF napisał:
Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika troche bzdury piedrolisz bo współczesne zbiorniki III generacji są na tyle szczelne że uchod wodoru nie jest brany pod uwagę a homologację mają na 20 lat (więc jakby 2 razy dłuższa niż zbiorniki LPG) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2020-08-28 22:31:22 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową. :-) Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat. Prototypy zrobione, jeżdżą. Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok. Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie problemy elektryków znikają. Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie. |
|
Data: 2020-08-29 02:00:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:
https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2 Będą rozwijać technologię wodorową. :-) Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-29 09:35:47 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków. ....ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny wcześniej. Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty. Rewolucja więc konkretna by była. |
|
Data: 2020-08-29 13:02:01 | |
Autor: JDX | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
On 2020-08-29 09:35, Maciek wrote:
Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologiaBo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków. współczesnych dizli też jest kulawa - jakiś naiwniak kupi sobie coś takiego jako auto do miasta, a potem robi regularnie wycieczki na wypalanie DPF-a. L-) Bo jak nie, to czeka go kosztowna wizyta w serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie. |
|
Data: 2020-08-29 14:23:49 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-29 o 13:02, JDX pisze:
Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologiaBo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków. W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się w miastach. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-29 15:27:03 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Dnia Sat, 29 Aug 2020 14:23:49 +0200, RadoslawF napisał(a):
a wymogów narzuconych Radosław bryluje na grupie. Ekofaszyści trują chemitralsami, covid to chińsko-syjonistyczny spisek a w ogóle to Ziemia jest płaska. Amen. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2020-08-29 16:37:14 | |
Autor: RadoslawF | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-29 o 15:27, Jacek Maciejewski pisze:
a wymogów narzuconych Jacuś, ogarnij się bo tych bredni jakie wypisujesz nie da się czytać. Nie zarzucałem ekofaszystom trucia jak i nie twierdziłem że covid to spisek. Przestań fantazjować i robić z siebie idioty. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-08-29 21:39:21 | |
Autor: JDX | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
On 2020-08-29 14:23, RadoslawF wrote:
[...] W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconychIMO dizle nigdy nie sprawdzały się i nie będą sprawdzać się w miastach: krótkie dystanse -> jazda na niedogrzanym silniku, co dizel znosi jeszcze gorzej niż benzyna. To tak abstrahując od DPF-a. Do miasta najlepszy elektryk jest. :-D |
|
Data: 2020-08-30 08:30:36 | |
Autor: robot | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 29.08.2020 o 14:23, RadoslawF pisze:
W dniu 2020-08-29 o 13:02, JDX pisze: Niestety z benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem. Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia wylatujące z komory spalania wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka. |
|
Data: 2020-08-30 10:38:34 | |
Autor: JDX | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
On 2020-08-30 08:30, robot wrote:
[...] Niestety z benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.To chyba nie jest wina ekologa, bo nagar zbierający się w dolocie powstaje chyba z oparów oleju silnikowego wracających przez odmę, a nie w wyniku nakazanej przez ekologa recyrkulacji spalin. We wtrysku pośrednim nie ma tego problemu bo olej jest zmywany przez wtryskiwane paliwo (a recyrkulacja spalin przecież też jest). |
|
Data: 2020-08-30 12:32:56 | |
Autor: robot | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 30.08.2020 o 10:38, JDX pisze:
On 2020-08-30 08:30, robot wrote:Nie pamiętam dokładnie, ale to nie odma. Z resztą odma też jest przez ekologa nakazana. |
|
Data: 2020-08-30 23:34:22 | |
Autor: p0li | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
T->Dnia 2020-08-29 09:35:47 niejaki Maciek napisał:
Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty. gówno by było chcesz ciężarówke napędzać z 48V? bo na tyle pozwala ta techologia policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2020-08-31 08:36:52 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
chcesz ciężarówke napędzać z 48V? Błąd. Ja nic nie chcę napędzać ;-) bo na tyle pozwala ta techologia Problem typu - jak bateria paluszek niby ma znaleźć zastosowanie w urządzeniach wymagających wyższego napięcia zasilania? Myślisz, że ktoś będzie chciał użyć projektu do osobówek w ciężarówkach czy pociągach? Dlaczego? Chyba błędnie założyłeś, że nie może być większego napięcia, ta technologia też to umożliwia. W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić. |
|
Data: 2020-08-31 23:32:08 | |
Autor: p0li | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić. ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie da- i dlatego jest tylko ciekawostką a co do bezpieczeństwa to myślisz że cała reszta producentów nie wie co robi stosując napięcia od 200 do 900V? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2020-09-01 19:06:01 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i01w77ltkmni.dlg@p0li.z.dialoga...
T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał: ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V. Byc moze chodzi o to ciekle paliwo - jesli cele są polaczone szeregowo, to gdzies w rurkach doprowadzajacych jest roznica potencjałow. Ale to mozna rozwiazac instalujac chocby kilka osobnych i odizolowanych zbiornikow. Albo po prostu kilka przetwornic łączonych szeregowo, choc na 400kW .... moze byc problem. Ale moze wystarczy 100kW :-) A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa drugorzedne ... J. |
|
Data: 2020-09-02 08:23:09 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie Dokładnie. "nanoFlowcell(R) can be adapted for low-voltage and high-voltage applications" https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-research/hv-nv/ |
|
Data: 2020-09-02 09:38:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Hello J.F.,
Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote: [...] A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa drugorzedne ... Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-02 12:19:48 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3953112926$20200902093822@squadack.com...
Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote: [...] A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-) IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle. I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc .... J. |
|
Data: 2020-09-02 13:18:00 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Hello J.F.,
Wednesday, September 2, 2020, 12:19:48 PM, you wrote: Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silnikiNieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby A o czym piszę wyżej? Tylko wtedy masz problem prądów wyrównawczych. W nąć w przeciwną stronę... I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc ... Też. Ale to mniejszy problem. Ze względu na naskórkowość nie możesz w nieskończoność zwiększać grubości drutów nawojowych. A cienkie druty dają łatwą możliwość niewyrównania długości :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-08-29 10:23:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Hello Maciek,
Friday, August 28, 2020, 10:31:22 PM, you wrote: https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat. Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa paliwowe na drzewach rosnąć nie chce. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-08-29 10:37:17 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilnoĹci | |
2020-08-29 o 10:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują Reasumując - kiedy chodzi o jeżdżenie elektrykiem, to patrzajmy w przyszłość a nie na stan obecny. A jeśli mowa o H2 to po prostu "niedasie" bo dziś nie ma do tego warunków technologicznych i koniec. Mateusz |
|
Data: 2020-08-29 11:20:14 | |
Autor: cef | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-29 o 10:37, Mateusz Viste pisze:
A jeśli mowa o H2 to po prostu I pomyśleć, że kilkadziesiąt lat temu w ramach burzy mózgów i na niewielkim dopingu wymyśliliśmy najprostszy sposób uzyskiwania wodoru z wody w takiej zwężającej się rurce, gdzie na końcu po odpowiednim ułożeniu cząsteczki H20 odcinało się sam wodór :-) I nikt przez 40 lat nic z tym nie zrobił. |
|
Data: 2020-08-30 00:45:51 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują Ok, ale o czym piszesz o wodrze? "Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około 1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w bi-ION. Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych. Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii." Co do CO2 podają: ,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji 19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym. To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i ruch uliczny ". Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana. |
|
Data: 2020-08-30 09:23:59 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Dnia Sun, 30 Aug 2020 00:45:51 +0200, Maciek napisał(a):
W przyszłości kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych. Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's promises has been questioned" (patrz wiki). A w wielu innych opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska gęstość energii. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2020-08-30 10:20:21 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's To mnie akurat nie dziwi, jeżeli ktoś topił kasę przez lata np. w rozwój technologi wodorowej i nie jest w stanie jej wdrożyć a pojawia się coś innego potencjalnie mającego szansę "zaskoczyć" - cieszyć się nie będzie. A w wielu innych j.w "At the current development status, we are achieving an energy density of 600 Wh per litre with bi-ION. Compared with lithium-ion batteries of the kind used in most electric vehicles, a nanoFlowcell(R) running on bi-ION delivers sufficient energy for five times the range of a conventional electric vehicle." "Na obecnym etapie rozwoju osiągamy gęstość energii 600 Wh na litr z bi-ION. W porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi stosowanymi w większości pojazdów elektrycznych, nanoFlowcell(R) działający na zasadzie bi-ION dostarcza energii wystarczającej na pięciokrotnie większy zasięg niż konwencjonalny pojazd elektryczny." https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-research/bi-ion No i pytanie wierzyć czy nie wierzyć? Dokumentacji technologii dla niedowiarków nikt nie udostępni. Samochody demo niby jeżdżą. Projekt rozwijają dalej. |
|
Data: 2020-08-30 10:38:38 | |
Autor: T. | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-30 o 10:20, Maciek pisze:
Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową - póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców (naukowców) :-) T. |
|
Data: 2020-08-30 11:55:39 | |
Autor: Maciek | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową - póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców (naukowców) :-) Za wodą mają również osiągnięcia w tej dziedzinie chociaż skromniejsze: https://tinyurl.com/yyvswv9c https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2019/Q1/refillable-technology-could-provide-enough-energy-to-drive-an-electric-car-up-to-3,000-miles.html Trochę inne podejście ale też jasny sygnał potwierdzający kluczowe kwestie np. że energii z tego typu technologii może być sporo. Nie wydaje się to też wszystko jakimś science fiction, że ktoś inny mógł wykonać robotę trochę lepiej. https://tinyurl.com/yy2fpcbe https://emagazine.nanoflowcell.com/viewpoint/350k-kilometre-quantino-48volt/ Ja tam kibicuję, słuszna droga ;-) |
|
Data: 2020-08-30 10:08:38 | |
Autor: Janusz | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-30 o 00:45, Maciek pisze:
Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują "Krytycy twierdzą, że brakuje naukowego zrozumienia lub patentów opisujących, w jaki sposób woda z solami metali może być wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej z wydajnością i gęstością energii, jaką twierdzi firma. Podane wyniki zdawały się być sprzeczne z badaniami przeprowadzonymi na akumulatorach przepływowych. Mówi się, że ,,nie ma jeszcze solidnego dowodu na to, że QUANT e faktycznie działa i działa zgodnie z reklamą". Quant 48 Volt dostarcza 560 kW przy 48 V, przy 140 kW na każdy silnik. Oznacza to, że prąd płynący do każdego silnika jest równy 2917 A, co spowodowałoby dramatyczne nagrzanie kabla. Firma nie wyjaśnia, jak to rozwiązano. " -- Janusz |
|
Data: 2020-08-30 23:32:28 | |
Autor: p0li | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
T->Dnia 2020-08-28 22:31:22 niejaki Maciek napisał:
Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie. bo z technicznej strony to jest trochę taka arrinerra -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2020-08-31 00:01:30 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Kolejny inny impuls dla elektromobilności | |
W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:
W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze: Bo to chyba coś jak zderzak Łagiewki. Robert |