Kolejny japoński sakwiarz w Polsce

Data: 2009-06-12 04:16:17
Autor: Slawek Wojcicki
Kolejny japoński sakwiarz w Polsce
On 12 Cze, 00:35, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
Dzisiaj bujałem się z nim po mieście prawie cały dzień, a
ponieważ wszystkie muzea zamknięte, zabrałem go między innymi na
zwiedzanie Pragi, pod Poniatoszczaka (z powodu niskiego stanu Wisły
widać przedwojenny kawałek ulicy) i oczywiście pod Rurkę :)

Niesamowita przygoda dla Ciebie i pewnie dla niego, raczej nie co
dzień na wyprawie spotyka się kogoś kto oprowadzi po mieście i jeszcze
dołączy się do wyprawy. A on pewnie jak to mają w zwyczaju zagraniczni
będzie opowiadał jaka go niesamowita gościnność spotkała w Polsce :)

Miasto spodobało się bardzo i chociaż sam mieszka w 10-milionowym Tokio
i w Warszawie nie bardzo ma mu co zaimponować, stwierdził, że całkiem
ładnie u nas. Yuji rusza jutro rano dalej, przez Płock, Toruń do
Grańska i na Hel. A potem Szczecin, Berlin i... sam nie wie dokładnie
co, bo chce jeździć cały rok (fajnie mają studenci w Japonii, kurde
bele...).

No to nieźle... rok na rowerze, zazdroszczę pomysłu i czasu.

Ponieważ mnie nie wyszedł z powodu kosztów pociągowych wypad na te
kilka dni na Węgry (pekap chce za przejazd w obie strony ok. 500 zł),

Ostatnio szukałem połączenia Kraków-Wiedeń i bilet wyszedł w podobnych
cenach, co stanowiło 1/3 kosztów wyprawy czyli trochę dużo. Zacząłem
więc szperać i udało mi się zredukować cenę biletu z 500 do 200zł !!!
kosztem czasu. Zamiast Kraków Wiedeń znalazłem połączenie osobowe
(tanie) Kraków-Zilina a potem Zilina-Bratysława (pociąg regionalny-
również tani) z Bratysławy do Wiednia jest ścieżka rowerowa.

Czas przesiadki w Zilinie 1h, Co trzeba zaznaczyć takie połączenie nie
pokaże się w wyszukiwarce połączeń na stronie PKP! Więc najlepiej nie
ufać wyszukiwarce tylko samemu wyszukać poszczególne pociągi, pierw
najtańszy (w Twoim przypadku) z Wawy na południe potem kolejne coraz
bardziej na południe :)

Oczywiście nie zawsze się tak da ale chodzi mi o zaznaczenie tego że w
wyszukiwarce nie koniecznie znajdzie się najtańsze połączenia (jeśli
chodzi o te z przesiadkami) :) Więc bardziej się sprawdza mapa kartka
papieru i wyszukiwanie pociągów "na raty"

stwierdziłem, że mogę pojechać z Yuji do Gdańska, albo nawet na Hel i
wrócić w niedzielę pociągiem do stolicy - ot, taki spontan. Co prawda
ma lać w sobotę, ale damy radę. Tak więc "Go to Hel" (bardzo mu się to
spodobało :) i więcej fotek jak wrócę. Si ja!

Takie spontany są najlepsze. Udanej wyprawy!

Pozdrawiam
Sławek

Data: 2009-06-12 17:01:25
Autor: Titus Atomicus
In article On 12 Cze, 00:35, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

> [...]
> ma lać w sobotę, ale damy radę. Tak więc "Go to Hel" (bardzo mu się to
> spodobało :) i więcej fotek jak wrócę. Si ja!

Ale koniecznie Malbork po drodze. Albo Kwidzyn przynajmniej.
Poza tym uwazam, ze od Helu znacznie ciekawszy jest Zalew Wislany. Z droga wzdluz Wysoczyzny Elblaskiej, Fromborkiem, ale tez Lidzbarkiem Warminskim, i Paslekiem.
I Kanalem Elblaskim.

TA

Data: 2009-06-16 20:01:58
Autor: Rafał Wawrzycki
Kolejny japoński sakwiarz w Polsce
Dnia 12 cze 2009 w liście
[news:60ae829e-54b2-49d2-a036-997e1e479f04h18g2000yqj.googlegroups.c
om] Slawek Wojcicki [slawek.wojcicki@googlemail.com] napisał(a):
[...]

Myślę, że profity były po obu stronach :)
Fotki i nie tylko niebawem.

Zamiast Kraków Wiedeń znalazłem
połączenie osobowe (tanie) Kraków-Zilina a potem Zilina-Bratysława
(pociąg regionalny- również tani) z Bratysławy do Wiednia jest
ścieżka rowerowa.

Czyli szukałeś na stronach zagranicznych przewoźników?

[...]

Zazwyczaj sprawdzam połączenia pokazane na stronie pekapa z tym co jest na dworcu na ścianie albo na słuchawce. I czasem są rozbieżności.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-20 14:18:32
Autor: Slawek Wojcicki
On 16 Cze, 20:01, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
> [...]
> ścieżka rowerowa.

Czyli szukałeś na stronach zagranicznych przewoźników?

Tak również.

Czekamy na zdjęcia :)

Sławek
http://swojcicki.blogspot.com/ - miał być techblog wyszedł bikelog ;)

Data: 2009-06-22 12:33:04
Autor: Rafał Wawrzycki
Kolejny japoński sakwiarz w Polsce
Dnia 20 cze 2009 w liście [news:81d26d46-f33a-499b-8f51-
950e81add29f@j12g2000vbl.googlegroups.com] Slawek Wojcicki [slawek.wojcicki@googlemail.com] napisał(a):

Czekamy na zdjęcia :)

W dalszym ciągu produkuję stronę z fotkami i tekstem :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Kolejny japoński sakwiarz w Polsce