Kolejny klasyk na podwórku :) Audi B3 1.6TD + IC

Data: 2010-06-22 09:34:17
Autor: Adam Szewczak
Kolejny klasyk na podwórku :) Audi B3 1.6TD + IC

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c20615b$0$19171$65785112@news.neostrada.pl...
witajcie
Kupiłem takiego klasyka, nie mogłem się powstrzymać, stan praktycznie perfekcyjny mimo iż rocznik 1990 rdzy totalnie zero, nawet rysek nie jest za wiele. Wnętrze jakby z fabryki wyjechał. Jest jednak kilka wad:

- brak lewarka (podnośnika) jak on powinien wyglądać, bo tam nie ma listwy progowej pod co więc się go podkłada?

- brak wskazań temperatury na desce rozdzielczej. (czujnikj chyba tak całkowicie nie pada, powinien coś wskazywać?)

Jak to jest od strony praktycznej z rejestracją takiego auta jako zabytek? Jest to model B3 nie B4 więc zaprzestali jego produkcji ponad 15lat temu.

-- krzysiek82

    Egzemplarz musi miec co najmniej 25 lat i nie byc produkowanym od conajmniej 15 lat.

IMO zolte tablice poza tym ze jest jednorazowy przeglad i ubezpieczenie kiedy sie chce (choc i to w rzeczywistosci u nas praktycznie nie dziala) nie ma innego uzasadnienia.
Poczytaj ile kasy na dziendobry trzeba wylozyc.
Ja chcialem Audi 100 C2 zarejestrowac i dalem sobie spokoj.

Podeslij jakies zdjecia :)

PZDr
Adam

Data: 2010-06-22 09:42:00
Autor: krzysiek82
Kolejny klasyk na podwórku :) Audi B3 1.6TD + IC
Adam Szewczak pisze:
Podeslij jakies zdjecia :)

25lat jeszcze nie ma, fotki będę robił w sobotę wtedy też go rozbiorę i dam tapicerkę oraz deskę do tapicera, zapragnęło mi się skórzane wnętrze i deska w kremowym kolorze :) kiedyś w Austrii na zlocie vaga widziałem, coś takiego wyglądało niesamowicie i odmłodziło auto.

Poprzedni właściciel założył także zły alternator (dlatego nie działa obrotomierz) da się to przerobić czy szukać alternatora z opcją podpięcia obrotomierza?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-22 09:47:04
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c206967$0$19173$65785112@news.neostrada.pl...
Adam Szewczak pisze:
[...]

    Hmm, wszystko da sie przerobic, no ale jak auto ma byc oryginal to ja bym wymienil na jakis uzywany alternator do tego modelu i powrocil jak ma byc.

PZDr
Adam

Data: 2010-06-22 09:54:17
Autor: krzysiek82
Adam Szewczak pisze:
   Hmm, wszystko da sie przerobic, no ale jak auto ma byc oryginal to ja bym wymienil na jakis uzywany alternator do tego modelu i powrocil jak ma byc.

I chyba tak zrobię, tylko jakie oznaczenie powinien mieć prawidłowy alternator?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-22 09:59:19
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c206c49$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
Adam Szewczak pisze:
[...]

    Wieczorem moge Ci podac, teraz nie mam dostepu do katalogu.

PZDr
Adam

Data: 2010-06-22 10:01:30
Autor: krzysiek82
Adam Szewczak pisze:
   Wieczorem moge Ci podac, teraz nie mam dostepu do katalogu.

super dziękuje i czekam na info.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-22 10:04:11
Autor: Sylwester Łazar
[...]

Przypuszczam, że w tym aucie będzie cała masa rzeczy do wymiany.
Alternator - jak ładuje poprawnie - bym zostawił.
Przypuszczam, że obrotomierz był sterowany z uzwojenia, przed prostownikiem.
Jak znam życie, to wystarczy zdjąć osłonę i dolutować przewód do dowolnej
diody
od strony uzwojenia stojana.
Dla bezpieczeństwa spróbowałbym podłączyć sygnał do obrotomierza przez
opornik 1k.
Jeśli są duże obawy, to poprosić o pomoc fachowca z oscyloskopem.

Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2010-06-22 10:03:57
Autor: krzysiek82
Sylwester Łazar pisze:
Przypuszczam, że w tym aucie będzie cała masa rzeczy do wymiany.

liczę się z tym, w planie jest zmiana zawieszenia na nowe (już puściłem temat w sprawie gwintu) zabezpieczenie podłogi mimo iż, fabryczne zabezpieczenie jeszcze nie odlazło, polerka lakieru a resztę z czasem :)

--
krzysiek82

Data: 2010-06-22 10:17:27
Autor: Sylwester Łazar
Kolejny klasyk na podwórku :) Audi B3 1.6TD + IC
Użytkownik krzysiek82 <saab@user.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4c206e8d$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
Sylwester Łazar pisze:
> [...]

temat w sprawie gwintu) zabezpieczenie podłogi mimo iż, fabryczne
zabezpieczenie jeszcze nie odlazło, polerka lakieru a resztę z czasem :)

Ten alternator będzie kosztował >1000 zł.
Używany być może będzie sprawny i tańszy.
Rezystor kosztuje 10 gr.
Oczywiście, trzeba się pogodzić z faktem, że rezystor nie bedzie produkcji
Audi  :-)
Mi osobiście więcej radości by sprawiło rozeznanie tematu niż posiadanie
nowego, oryginalnego alternatora, który nie wiem jak działa.

Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2010-06-22 10:16:37
Autor: krzysiek82
Sylwester Łazar pisze:
Mi osobiście więcej radości by sprawiło rozeznanie tematu niż posiadanie
nowego, oryginalnego alternatora, który nie wiem jak działa.

Myślę raczej o używce :)

--
krzysiek82

Data: 2010-06-22 09:48:23
Autor: Karolek
krzysiek82 pisze:

Poprzedni właściciel założył także zły alternator (dlatego nie działa obrotomierz) da się to przerobić czy szukać alternatora z opcją podpięcia obrotomierza?

Da sie, ale Ty tego nie zrobisz i w ogole nie warto sie bawic, lepiej wlozyc taki alternator jaki ma byc, bo masz pewnie od silnika benzynowego, a co za tym idzie jest slabszy.

--
Karolek

Data: 2010-06-22 09:58:38
Autor: krzysiek82
Karolek pisze:
  > Da sie, ale Ty tego nie zrobisz i w ogole nie warto sie bawic, lepiej
wlozyc taki alternator jaki ma byc, bo masz pewnie od silnika benzynowego, a co za tym idzie jest slabszy.

  Trzeba będzie vagowe kontakty odświeżyć i poszukać części :)

--
krzysiek82

Kolejny klasyk na podwórku :) Audi B3 1.6TD + IC