Kolejny lot pokazowy zakończony katastrofę

Data: 2012-05-10 15:23:49
Autor: Tomek
Kolejny lot pokazowy zakończony katastrofę
Rosyjsji Suchoj SuperJet  rozbił się w czasie lotu pokazowego
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Odnaleziono-wrak-zaginionego-rosyjskiego-samolotu,wid,14473317,wiadomosc.html?ticaid=1e6c5
Przy okazji:
Czy macie może dane odnośnie przyczyn katastrofy
w locie pokazowym M28 Skytruck w Wenezueli?

Swoją drogą Jerzy Wojnar wyraził się kiedyś:
"Dobry pokaz to minum bezpieczeństwa, maximum ryzyka"
Jeśli załoga sama ryzykuje to co-nieco rozumiem, wpisane jest to w jej zawód. Ale po co bierze Bogu ducha winnych ludzi na pokład?
Tomek.

Data: 2012-05-10 17:54:39
Autor: lady.mutant@mutants.com
W dniu 10.05.2012 15:23, Tomek pisze:

[...]

przesadzili z tą akrobacją i dymami...

-- lm

Data: 2012-05-13 19:14:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:jogfhi$2jn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poprosili o zgodę na zejście na 1800 metrów a potem uderzyli w zbocze wysokiej na ponad 2100 metrów góry (wulkanu). No to na zdrowy rozsądek błąd w nawigacji wychodzi. Nie wiedzieli gdzie są, albo (co mniej prawdopodobne) nie wiedzieli, że tam są strome góry :-)

Data: 2012-05-15 03:17:16
Autor: ArchieIl
On 13 Maj, 19:14, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Tomek" <marekja...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:jogfhi$2jn$1inews.gazeta.pl...

> [...]

w nawigacji wychodzi. Nie wiedzieli gdzie są, albo (co mniej prawdopodobne)
nie wiedzieli, że tam są strome góry :-)

A ja sobie to wygdybam tak:

Lot był pokazowy może ich sprowokowali do pokazania jak super ten
samolot manewruje przy złej pogodzie i znając mniej więcej topografię
terenu i pogodę chcieli sobie polatać między szczytami z pewnikiem
super nowoczesną awioniką.

No i niestety trochę ich poniosło.

Może wycieknie zapis rozmów z kokpitu to byłoby wiadomo czy były
jakieś naciski pasażerów ;-).

Pozdrawiam.

Artur Górniak

P.S. Acz może był to po prostu CFIT. tzn. moja wersja usprawiedliwia
sytuację gdy wszystkie strony znały pogodę, teren i samolot tyle, że
ociupinę fantazji było za dużo po każdej stronie.

Kolejny lot pokazowy zakończony katastrofę