Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolejny niemiecki motowałek:-)

Kolejny niemiecki motowałek:-)

Data: 2020-09-19 08:47:19
Autor: K
Kolejny niemiecki motowałek:-)
On 15/09/2020 07:15, Przemek Jedrzejczak wrote:
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wielkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875

Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta - emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami "pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225 (rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).

"Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.

Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi.  Tymczasem większe i cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.


W UK tez podlapali temat: https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170207

Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta, 120g srednio z realnego testu na drodze. 123g robi realnie moj diesel :D

Data: 2020-09-19 12:16:09
Autor: Myjk
Kolejny niemiecki motowałek:-)
Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K
W UK tez podlapali temat: https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170207

No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:

"If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
diesel model," he continues.

Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
"genialny" wynik.

Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta, 120g srednio z realnego testu na drodze.

Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.

Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.

123g robi realnie moj diesel :D

Chyba jak z górki jedziesz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-21 10:28:32
Autor: K
Kolejny niemiecki motowałek:-)
On 19/09/2020 11:16, Myjk wrote:
Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K

W UK tez podlapali temat:
https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170207

No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:

"If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
diesel model," he continues.

Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
"genialny" wynik.

Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta,
120g srednio z realnego testu na drodze.

Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.

Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.


No wiec odpowiedz na twoje rozterki znajduje sie w tych analizach. PHEV emituje wiecej przez caly okres uzytkowania. Wynika to zapewne w duzej mierze z tego, ze ludzie ich nie laduja (bo nie musza) i jezdza dalej i szybciej niz przewidywaly zalozenia producentow.

Na BBC pada tez stwierdzenie: "But this new analysis from Transport and Environment and Greenpeace suggests they don't offer anything like the carbon dioxide savings claimed for them by manufacturers."

Mozna to rozumiec dwojako, jako ogolny rozrachunek albo, ze olali emisje spalin w hybrydach blednie/celowo zakladajac jw.

123g robi realnie moj diesel :D

Chyba jak z górki jedziesz.


Jakby nie spelnial RDE2 to bym zaplacil wiecej przy rejestracji. Pamietaj, ze Anglicy to jednak zboczency pod tym wzgledem.

Data: 2020-10-02 13:22:53
Autor: Myjk
Kolejny niemiecki motowałek:-)
Mon, 21 Sep 2020 10:28:32 +0100, K
No wiec odpowiedz na twoje rozterki znajduje sie w tych analizach. PHEV emituje wiecej przez caly okres uzytkowania. Wynika to zapewne w duzej mierze z tego, ze ludzie ich nie laduja (bo nie musza) i jezdza dalej i szybciej niz przewidywaly zalozenia producentow.

Analizy zakładają tylko 5 lat użytkowania i w porywach 200 tys.
przejechanych kilometrów oraz że wszyscy tak jeżdżą, co jest oczywistą
bzdurą. Czyli ja bym musiał już swojego PHEVa zezłomować aby te analizy się
jako tako kupy trzymały. Tymczasem jeżdżę dalej, nic mi się nie psuje,
baterii wymieniać nie muszę, i jeżdżę na prądzie, podobnie jak więszkość
ludzi którzy kupili PHEVa.
Na BBC pada tez stwierdzenie: "But this new analysis from Transport and Environment and Greenpeace suggests they don't offer anything like the carbon dioxide savings claimed for them by manufacturers."
Mozna to rozumiec dwojako, jako ogolny rozrachunek albo, ze olali emisje spalin w hybrydach blednie/celowo zakladajac jw.
Jakby nie spelnial RDE2 to bym zaplacil wiecej przy rejestracji. Pamietaj, ze Anglicy to jednak zboczency pod tym wzgledem.

Aha, czyli są zboczeni ale dopuścili do jazdy, a nawet dotowali sprzedaż
PHEVów, które rzekomo emitują więcej niż diesle. Eh ta twoja logika
pokręcona.

--
Pozdor
Myjk

Kolejny niemiecki motowałek:-)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona