Kolejny paszkwil lobby paliwowego...

Data: 2021-04-20 11:52:52
Autor: K
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
....stawiajacy samochody elektryczne w zlym swietle:
https://www.spectator.co.uk/article/why-i-regret-buying-an-electric-car
Tak w skrocie narzekania na to, ze ladowarki popsute, a pradu do nastepnej nie ma. Hyundaie maja tendencje do samozaplonu itp, a instalacja w domu nie pozwala wlaczyc piekarnika gdy sie auto laduje.
Swoja droga jakim trzeba byc debilem zeby kupowac elektryka z mysla o podrozach UK -> FR -> UK, a pozniej sie zalic, ze trasa ktora normalnie zajmuje 10h zajela 18h...

Ale nic, nie damy sie temu lobby. Walczmy!

Data: 2021-04-20 13:05:02
Autor: Janusz
W dniu 2021-04-20 o 12:52, K pisze:
[...]
Ale to akurat prawda, weźmy taką ładowarkę 10KW, prąd z jedenej fazy to 15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli 10A, mając standartowe
bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

Swoja droga jakim trzeba byc debilem zeby kupowac elektryka z mysla o podrozach UK -> FR -> UK, a pozniej sie zalic, ze trasa ktora normalnie zajmuje 10h zajela 18h...
Dokładnie :)
Typowe niedopasowanie sprzętu do potrzeb i jeszcze pokazanie światu że się jest debilem.

Ale nic, nie damy sie temu lobby. Walczmy!
Gazując benzyniaki :)

--
Janusz

Data: 2021-04-20 12:09:19
Autor: K
On 20/04/2021 12:05, Janusz wrote:
[...]

Ale sobie ostatecznie zapgrejdowal, pewnie mu podlaczyli trzy fazy.

Data: 2021-04-21 15:37:17
Autor: Janusz
W dniu 2021-04-20 o 13:09, K pisze:
[...]

Ale to dla 3 faz liczyłem, na jednej to max chyba 3,6kw podłączysz.

--
Janusz

Data: 2021-04-20 13:12:25
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2021 o 13:05, Janusz pisze:
W dniu 2021-04-20 o 12:52, K pisze:

instalacja w domu nie pozwala wlaczyc piekarnika gdy sie auto laduje.

Ale to akurat prawda, weźmy taką ładowarkę 10KW, prąd z jedenej fazy to

Nie ma takich, albo mniejsza moc, albo trzy fazy.

15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli 10A, mając standartowe
bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

Nie wiem czy w ogóle tak powinno być to podłączone, żeby na jednej fazie był i piekarnik i gniazdo dla ev.
Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

Data: 2021-04-20 13:38:08
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.04.2021 o 12:12, Cavallino pisze:
[...]

artykułu nie czytałem, ale 3f w uk to rzadkość. Ja mam główne zabezpieczenie chyba 80A(może 100A?), indukcja chodzi jednofazowo na 40A

Lukasz

Data: 2021-04-20 14:45:58
Autor: J.F.
Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5mi09$5ug$1@dont-email.me...
[...]

W UK inne zwyczaje.
U nas siec w domu rozprowadzona w "drzewo" czy "gwiazde" - wiele roznych obwodow z osobnym bezpiecznikiem.
W UK wymyslili "ring" czyli pierscien kabla wokol domu/mieszkania, i wszystko z jednej fazy.
I bezpieczniki we wtyczkach, oraz jeden glowny na "ringu".

W US tez inne zwyczaje - kazdy domek ma wlasny transformator na slupie - tez 1f.

J.

Data: 2021-04-20 14:01:56
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.04.2021 o 13:45, J.F. pisze:
[...]

to raczej nie, przynajmniej nie teraz. W starych instalacjach były 3-4 bezpieczniki (jeszcze takie w których się drucik wymieniało po przepaleniu) - zgaduję że rozdzielony na oświetlenie, gniazda oraz ogrzewacz wody do prysznica, w mojej jest ok. 10 i nowe instalacje tak wyglądają. Praktycznie wszystko rozdzielone. Do tego bardzo fajne 1-polowe bezpieczniki z wbudowaną różnicówką, które mam na większości obwodów.

I bezpieczniki we wtyczkach, oraz jeden glowny na "ringu".

bezpieczniki w każdej wtyczce, do tego wymagany wyłącznik do każdego niedostępnego gniazda / punktu

Lukasz

Data: 2021-04-20 20:14:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Hello J.F.,

[...]

[...]

2f - 2x110V w przesunięciu 180°. Międzyfazowe 220V przy
bezpiecznikach 100A masz 22 kW. Ale 3f też jest dostępne - w dziwnych
wariantach.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-21 08:39:28
Autor: J.F.
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3297565982$20210420201455@squadack.com...
Hello J.F.,
W US tez inne zwyczaje - kazdy domek ma wlasny transformator na
slupie - tez 1f.

2f - 2x110V w przesunięciu 180°.

Mozna nazwac 2f, ale trafo 1f ...

Międzyfazowe 220V przy bezpiecznikach 100A masz 22 kW.

No wlasnie - bezpiecznikach, bo trzeba 2f zabezpieczyc :-)

Ale 3f też jest dostępne - w dziwnych wariantach.

Chyba rzadko.
Bo zwyczaj w domkach na przedmiesciach - wlasny trafo. 1f.

J.

Data: 2021-04-20 15:02:20
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2021 o 14:38, ddddddddddddd pisze:

[...]

My na jakieś grupie o uk jesteśmy?

Data: 2021-04-20 14:24:08
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.04.2021 o 14:02, Cavallino pisze:
[...]

sorry, zmylił mnie link w domenie co.uk i angielskie słowa w linku, myślałem że dotyczy to tej strony europy, ale jak rozumiem w artykule ktoś opisał sytuację w Polsce?

Lukasz

Data: 2021-04-20 15:29:13
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2021 o 15:24, ddddddddddddd pisze:
[...]

Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.

Ja do żadnego artykułu się nie odnosiłem, tylko do konkretnego tekstu przedpiszcy, który zacytowałem.

Data: 2021-04-20 14:41:45
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.04.2021 o 14:29, Cavallino pisze:
[...]

Czyli komentujesz nie na temat i jesteś w błędzie. O ile nie wiem czy są ładowarki 1-faz 10kW (choć nie widzę przeciwwskazań i bardzo prawdopodobne że są), to przy "tak dużym" przydziale mocy instalacja nie musi być 3-fazowa. To że w Polsce jest, to nie znaczy że musi. Skoro w UK powszechne są instalacje 1faz 100A, to we Francji mogą również być, w DE też, a i w PL mogą się zdarzyć (być może nie ma, ale nie dlatego że nie można). To tak samo istotna informacja, jak to, że do zatankowania LPG w innych krajach musisz mieć przejściówkę...

Lukasz

Data: 2021-04-21 07:37:46
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2021 o 15:41, ddddddddddddd pisze:

[...]

Ja komentuję na temat, co najwyżej przedpiszca napisał nie na temat.
Ale nie będę każdego sprawdzał, a tym bardziej wchodził w durne linki, których ktoś nie potrafi zacytować.

Data: 2021-04-21 07:40:47
Autor: Cavallino
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 20-04-2021 o 15:41, ddddddddddddd pisze:

O ile nie wiem czy są ładowarki 1-faz 10kW (choć nie widzę przeciwwskazań i bardzo prawdopodobne że są),

Nie spotkałem się, nie czytałem o czymś takim.
Maks. z jednofazowych to 32 A.

A i to jest uważane powszechnie za błąd, bo nadmiernie i nierówno obciąża jedną fazę.

I nie ma osobnych wersji na UK.

Data: 2021-04-20 22:49:16
Autor: m4rkiz
On 2021-04-20 15:29, Cavallino wrote:
Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.

Bzdura. .pl w nazwie oznacza język dyskusji a nie granice geograficzne tematów.

cyt.: " Czemu służą grupy pl.* Hmm... temu, czemu służą całe newsy, tyle że w grupach pl.* pisze się po polsku."

Data: 2021-04-21 07:42:30
Autor: Cavallino
On 2021-04-20 15:29, Cavallino wrote:
Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.

Bzdura. .pl w nazwie oznacza język dyskusji a nie granice geograficzne tematów.

To to samo.
Będziesz w każdym poście sprawdzać o czym nawija przedpiszca, skoro nic się nie zgadza z tym co znasz?

To jest dopiero bzdura.

Data: 2021-04-21 10:15:55
Autor: K
On 20/04/2021 21:49, m4rkiz wrote:
On 2021-04-20 15:29, Cavallino wrote:
[...]

Przeciez ten typ to jest kompletny dzban.

Data: 2021-04-20 15:59:35
Autor: K
On 20/04/2021 13:38, ddddddddddddd wrote:
[...]

Praktycznie kazdy nowy dom ma w tej chwili wyprowadzone gniazdo do ladowania EV.

Data: 2021-04-22 19:00:46
Autor: Shrek
W dniu 20.04.2021 o 16:59, K pisze:

Praktycznie kazdy nowy dom ma w tej chwili wyprowadzone gniazdo do ladowania EV.

Ale prąd nie bierze się z gniazdka, tak jak wieprzowinka nie bierze się z marketu.

Zresztą dom to mały pikuś. Poki co samochody elektryczne nadają się do robienia za mieszczuchy (choć ich flagowiec jest zaprzeczeniem mieszczucha). A w miastach znakomita większość mieszka w blokach.

--
Shrek

Data: 2021-04-22 23:35:36
Autor: ii
W dniu 22.04.2021 o 19:00, Shrek pisze:
W dniu 20.04.2021 o 16:59, K pisze:

Praktycznie kazdy nowy dom ma w tej chwili wyprowadzone gniazdo do ladowania EV.

Ale prąd nie bierze się z gniazdka, tak jak wieprzowinka nie bierze się z marketu.

Bredzisz.

Zresztą dom to mały pikuś. Poki co samochody elektryczne nadają się do robienia za mieszczuchy (choć ich flagowiec jest zaprzeczeniem mieszczucha). A w miastach znakomita większość mieszka w blokach.

Samochody elektryczne bardziej nadają się na wsie niż do miasta. Są tylko bardziej potrzebne w mieście niż na wsi. Stany gdzie produkuje się Teslę to wielki kraj z wieloma wsiami, miasteczkami i przedmieściami gdzie każdy ma dom i gniazdko.

Data: 2021-04-23 17:12:48
Autor: Shrek
W dniu 22.04.2021 o 23:35, ii pisze:

Ale prąd nie bierze się z gniazdka, tak jak wieprzowinka nie bierze się z marketu.

Bredzisz.

Na tak silne argumenty medycyna jest bezsilna...

[...]

Chyba dla rolników, co cały dzień na tej wsi spędzają i niegdzie nie jeżdzą.

Stany gdzie produkuje się Teslę to wielki kraj z wieloma wsiami, miasteczkami i przedmieściami gdzie każdy ma dom i gniazdko.

Stany to stany. Zresztą w stanach to jeszcze ciężej będzie naładować pokątnie niż u nas. U nich "siła" to 220V;)

--
Shrek

Data: 2021-04-25 13:06:55
Autor: ii
W dniu 23.04.2021 o 17:12, Shrek pisze:
W dniu 22.04.2021 o 23:35, ii pisze:

Ale prąd nie bierze się z gniazdka, tak jak wieprzowinka nie bierze się z marketu.

Bredzisz.

Na tak silne argumenty medycyna jest bezsilna...

No właśnie, stań w lustrze, pooglądaj swoje klepki i podyskutuj z nimi.

[...]

W tym samym zakresie w jakim w mieście używa się samochodów elektrycznych. Czyli nie podłączamy ich do glebogryzarki ani nie jedziemy na wakacje. Różnica w porównaniu z miastem jest taka, że jest gdzie ładować te samochody. Nie ma problemu dostępu do gniazdka w mieszkaniu w bloku i braku gniazdka w garażu spółdzielczym. Więc wcale nie jest tak, że "nadają się do robienia za mieszczuchy". W mieście da się tylko uzasadnić potrzebę korzystania z elektryków (np w kontekście wyższej ceny) i są ludzie, których na nie stać (bardziej niż na wsi). Zrozumiałeś?

[...]

Po co ładować pokątnie? To jest problem jakiegoś Cavalino może. Normalnie ludzie szukają gniazdka, włączają wtyczkę i płacą za to. I te gniazdka w domach mają, więc mogą sobie jeździć Teslą na codzień. Nie po całych Stanach tylko w swojej okolicy. A ładowarek dużej mocy na inne okoliczności mają w ...j i trochę.

Data: 2021-04-25 13:24:17
Autor: Shrek
W dniu 25.04.2021 o 13:06, ii pisze:

[...]

Dobra - widzę, że słabokumaty jesteś więc napiszę jaśniej - prąd bierze się z elektrowni i jest przesyłany do gniazdka - po drodze dzieją się różne rzeczy. Zamo gniazdko to za mało.

[...]

Różnica jest taka, że na wsi wszedzie jest daleko (albo bardzo blisko)

[...]

Nie.

[...]

Żeby nie trzeba było jeść codziennie obiadu pod ładowarką. A potem drugiego jak zajęta i piwa w knajpie przez pół nocy.

Normalnie ludzie szukają gniazdka, włączają wtyczkę i płacą za to. I te gniazdka w domach mają, więc mogą sobie jeździć Teslą na codzień.

W usach "siła" ma 220V - a ładowanie przez gniazdko to jak tankowanie łyżeczką - niby można...

Nie po całych Stanach tylko w swojej okolicy.

Nie mieszkam w stanach.
--
Shrek

Data: 2021-04-25 15:18:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60855161$0$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko Tesla moze "z gniazdka" 22kW pobrac.
A to nie jest malo.

Hm, a moze tylko 11kW w USA.
Przez noc sie spokojnie naladuje.

J.

Data: 2021-04-25 20:46:26
Autor: Shrek
W dniu 25.04.2021 o 15:18, J.F. pisze:

Tylko Tesla moze "z gniazdka" 22kW pobrac.
A to nie jest malo.

Nie może, bo nie ma takich gniazdek w domach.

22kW przy 220V czyli "amerykańskiej sile" (i kosinus fi 1;) to sto amperów. Już nie mówię o kablach na 100A - dawaj linka do gniazdka na 100A:P

Hm, a moze tylko 11kW w USA.
Przez noc sie spokojnie naladuje.

Raczej strażacy przerwą to tankownie;)

--
Shrek

Data: 2021-04-25 21:57:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085b903$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiec gniazdko bylo  w cudzyslowie, bo to instalacja na stale.

https://www.tesla.com/support/installation-manuals-wall-connector

Tylko w wersji amerykanskiej widze do 60A, co daje 14kW,
a w polskiej 22kW
https://www.tesla.com/support/installation-manuals-wall-connector

Ale to juz na 3f.

J.

Data: 2021-04-26 06:36:13
Autor: Shrek
W dniu 25.04.2021 o 21:57, J.F. pisze:

https://www.tesla.com/support/installation-manuals-wall-connector
Tylko w wersji amerykanskiej widze do 60A, co daje 14kW,
a w polskiej 22kW

"Gen 3 Wall Connector Manual48A Single Phase"

I tak ze 100 zeszliśmy do 48;)

A nawet do 32 "*Maximum charge rate for Model 3 Standard Range is 32A (7.7kW) - up to 30 miles of range per hour."

--
Shrek

Data: 2021-04-26 06:47:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6086433d$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak, racja - patrzylem w inne miejsce, bezpiecznik sie deklaruje do 60A, a on bierze 48A.
11.5kW.

A nawet do 32 "*Maximum charge rate for Model 3 Standard Range is 32A (7.7kW) - up to 30 miles of range per hour."

A jednoczesnie chyba pozwala na 3*32A.
Tylko w USA 3f rzadko dostepne.

Zadziwiajaco trudno doszukac sie tych wszystkich parametrow.

No ale nawet tych 11kW, to 88kWh/noc.

J.

Data: 2021-04-26 07:00:19
Autor: Shrek
W dniu 26.04.2021 o 06:47, J.F. pisze:

A jednoczesnie chyba pozwala na 3*32A.
Tylko w USA 3f rzadko dostepne.

No to też piszę, że usa jeszcze bardziej słabo niż u nas.

Zadziwiajaco trudno doszukac sie tych wszystkich parametrow.

No ale nawet tych 11kW, to 88kWh/noc.

No ale standardowa tesla 3. łyka już tylko 7,7kw. Ale znów - problem tak naprawdę nie w gniazdku a w tym do czego to gniazdko podłaczone. W USA sądzą po ogólnym stanie infry jest gorzej niż u nas.

--
Shrek

Data: 2021-04-26 15:14:19
Autor: J.F
On Mon, 26 Apr 2021 07:00:19 +0200, Shrek wrote:
[...]

Nie wiem czy tak gorzej, czy po prostu inaczej.
Kazdy domek ma swoj wlasny transformator na slupie.
Jednofazowy (zwany czasem 2f).

Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
Moze od razu 3f.
Pradu potrzebuja do klimy duzo, wiec w nocy jest nadmiar :-)

J.

Data: 2021-04-26 18:16:03
Autor: Shrek
W dniu 26.04.2021 o 15:14, J.F pisze:

Nie wiem czy tak gorzej, czy po prostu inaczej.
Kazdy domek ma swoj wlasny transformator na slupie.
Jednofazowy (zwany czasem 2f).

Nie wydaje mi się, żeby mieli zapas w sieci. Ale może...

Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
Moze od razu 3f.

No nie specjalnie, bo oni na słupie mają często dwie albo nawet jedną fazę... średniego napięcia:)

--
Shrek

Data: 2021-04-27 09:40:56
Autor: J.F
On Mon, 26 Apr 2021 18:16:03 +0200, Shrek wrote:
[...]

Na slupach druty 11 czy 15kV, wiec tu o zapas latwiej.
Transformatory pewnie na styk, elektrownie ... ale jak u nich przemysl
ciezki tez spadl, to moze maja nadmiar jak my ... mielismy :-)

Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
Moze od razu 3f.

No nie specjalnie, bo oni na słupie mają często dwie albo nawet jedną fazę... średniego napięcia:)

Kiedys patrzylem w jakies losowe miejsce, to widzialem trzy,
ale teraz wybralem Chicago
https://goo.gl/maps/9mfpGHoZvLvFhvjo6

Glowna ulica ida 3, ale w bok juz tylko 1 odchodzi.

Swoja droga - dziwnie malo traf na slupach przy tej uliczce.
Jedno trafo na kilka budynkow ?

Kawaleczek dalej https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA
Osiedle bez drutow ?
A na slupie 3f ale niskiego napiecia ?

A z kolei w druga strone
https://goo.gl/maps/1Q2zW2sr3Ndr3mGs8

Tak wyglada planowanie po amerykansku :-)

No i 3f nie bedzie ... ale zaraz - a skad sie wziely te 3f w
poprzednim miejscu? maja kable podziemne ?

J.

Data: 2021-04-27 19:36:06
Autor: Shrek
W dniu 27.04.2021 o 09:40, J.F pisze:

Nie wydaje mi się, żeby mieli zapas w sieci. Ale może...

Na slupach druty 11 czy 15kV, wiec tu o zapas latwiej.

U nas w sumie też w 15kV - 400V na końcu - też zawsze możesz transformator zwiększyć. Tylko znów ten prąd skąś się bierze;)

Glowna ulica ida 3, ale w bok juz tylko 1 odchodzi.

No właśnie. Oni te trafoki naprawdę mają jednofazowe;)

[...]

masz winowajcę:P

https://www.google.com/maps/@41.6005278,-87.7531195,3a,17.3y,224.56h,94.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ6colE2T6-tHBv7160LYUg!2e0!7i13312!8i6656

No i 3f nie bedzie ... ale zaraz - a skad sie wziely te 3f w
poprzednim miejscu? maja kable podziemne ?

Z tej głównej ulicy?

Generalnie chujnia z grzybnią:P

--
Shrek

Data: 2021-04-28 13:49:33
Autor: J.F
On Tue, 27 Apr 2021 19:36:06 +0200, Shrek wrote:
[...]

Ale jakby przy ulicy szly 3f SN, to mogliby sobie wymienic trafa.
Wydatek srednio duzy i jednorazowy.

No ale w tym miejscu idzie 1f :-)

[...]

3f na kilka domow?

No ale skad zasilany i ktoredy rozprowadzony ?

Bo kolejny winowajca podejrzewam, ze jest tu
https://www.google.com/maps/@41.6005917,-87.7516545,40m/data=!3m1!1e3

to mi wyglada na slup, ktory zasila przylegle dzialki.

Ale skad zasilany ... pop* tam maja :-)

No i 3f nie bedzie ... ale zaraz - a skad sie wziely te 3f w
poprzednim miejscu? maja kable podziemne ?

Z tej głównej ulicy?

Byc moze z tego trafa, co pokazales, podziemnym kablem.
A moze z innego, albo tylko mi sie zdaje :-)

Generalnie chujnia z grzybnią:P

3f po amerykansku
https://goo.gl/maps/3LqkLZrjJRxNTCoL7

J.

Data: 2021-04-28 19:58:15
Autor: Shrek
W dniu 28.04.2021 o 13:49, J.F pisze:

No właśnie. Oni te trafoki naprawdę mają jednofazowe;)

Ale jakby przy ulicy szly 3f SN, to mogliby sobie wymienic trafa.
Wydatek srednio duzy i jednorazowy.

No ale zasadniczo nie idą. A nawet jak idą to i tak podłączają się pod jedną.

3f na kilka domow?

Źle się przyjrzałem.

to co pokazałeś https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA to wcale nie jest niskie napięcie:P A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

3f po amerykansku
https://goo.gl/maps/3LqkLZrjJRxNTCoL7

Sześć bo obok drugi taki słup;) Pojebani, no pojebani;)

A tak na poważnie - u nas też tak czasem robią. Jak w biurowcu robisz piętro techniczne gdzieś po środku bo masz 200 metrów w górę, to pojawia się problem jak w zasadzie wsadzić transformator na miejsce. No windą. No ale w chuj wielki a winda mała. To wstawmy trzy jednofazowe. No ale to tak przy okazji;)

W sumie trafo to mały problem - agregat chłodnicze - tu jest zabawa;)

--
Shrek

Data: 2021-04-29 18:49:30
Autor: J.F
On Wed, 28 Apr 2021 19:58:15 +0200, Shrek wrote:
W dniu 28.04.2021 o 13:49, J.F pisze:
No właśnie. Oni te trafoki naprawdę mają jednofazowe;)

Ale jakby przy ulicy szly 3f SN, to mogliby sobie wymienic trafa.
Wydatek srednio duzy i jednorazowy.

No ale zasadniczo nie idą.

Trudno powiedziec, jak to w praktyce wyglada

A nawet jak idą to i tak podłączają się pod jedną.

No to sie wezwie elekryka i podlaczy pod trzy.

3f na kilka domow?
Źle się przyjrzałem.
to co pokazałeś https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA to wcale nie jest niskie napięcie:P

-nie widze transformatora, -odleglosci miedzy drutami niewielkie ... czy nie za male, jak na SN?

A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

hm, te skrzynki na transformatory nie wygladaja.
Ale moze w tych okraglych sie kryja.

Moze to faktycznie elektryka ... a moze gaz, telefon, internet ...

3f po amerykansku
https://goo.gl/maps/3LqkLZrjJRxNTCoL7

Sześć bo obok drugi taki słup;) Pojebani, no pojebani;)

A *** ich wie.
Moze 3 klientow sie tam miesci, to 3 trafa.

A moze 3 trafa 1f tansze niz jedno 3f - tzn powinno byc odwrotnie, ale
to wyrob masowy, dla publiki - to tani :-)

J.

Data: 2021-04-29 18:58:21
Autor: Shrek
W dniu 29.04.2021 o 18:49, J.F pisze:

to co pokazałeś https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA to wcale nie jest
niskie napięcie:P

-nie widze transformatora,
-odleglosci miedzy drutami niewielkie ... czy nie za male, jak na SN?

To hamerykańskie SN:P Dopóki nie rozbujasz będzie dobrze. U nas też się robi słupy w "wykonaniu leśnym" i wtedy jest blisko.

A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

hm, te skrzynki na transformatory nie wygladaja.

Liczniki (takie okrągłe) na skrzynkach widać.

Ale moze w tych okraglych sie kryja.

No właśnie - nie chce się wierzyć ale... tak to prawie na 100% są transformatory - normalnie w grządkach maskowane w bratkach;) No i jak się zagapisz to wjedziesz samochodem wprost w trafo SN. Hamerykańska myśl techniczna:P

A moze 3 trafa 1f tansze niz jedno 3f - tzn powinno byc odwrotnie, ale
to wyrob masowy, dla publiki - to tani :-)

Tak wychodzi...

--
Shrek

Data: 2021-04-29 19:38:47
Autor: J.F
On Thu, 29 Apr 2021 18:58:21 +0200, Shrek wrote:
[...]

Obok jest prawdziwe SN, choc czasem jednoprzewodowe, i odstep jakby
wiekszy.

No i zobacz ze tu nad ta trojka jest jakby przewod odgromowy.
Na tych innych slupach nad SN juz nie ma ..

A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

hm, te skrzynki na transformatory nie wygladaja.

Liczniki (takie okrągłe) na skrzynkach widać.

Jedno cos okragle widze, na licznik mi nie wyglada ... i co mialby ten
jeden liczyc ?

[...]

W Europie maskowanie tez sie zdarza. Ponoc krajobraz cenny

J.

Data: 2021-04-29 20:03:49
Autor: Shrek
W dniu 29.04.2021 o 19:38, J.F pisze:

[...]

bo ja wiem:

https://www.google.com/maps/@41.5973739,-87.7557481,3a,25.2y,321.47h,106.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3mq_dRAluluGiZIa1YCCkA!2e0!7i16384!8i8192

Jak dla mnie podobne.

No i zobacz ze tu nad ta trojka jest jakby przewod odgromowy.
Na tych innych slupach nad SN juz nie ma ..

Jeszcze z izolatorem po środku... Nie mam pojęcia co to jest;)

Liczniki (takie okrągłe) na skrzynkach widać.

Jedno cos okragle widze, na licznik mi nie wyglada ... i co mialby ten
jeden liczyc ?

Prąd:P

Sam już nie wiem - amerykańscy elektycy to nie mój poziom abstrakcji. Kiedyś była strona amerykańskiego białkowego czytnika liczników, gdzi wrzucał co ciekawsze fotki. Mózg staje i ludzkie pojęcie przechodzi;)

--
Shrek

Data: 2021-04-30 11:40:29
Autor: J.F
On Thu, 29 Apr 2021 20:03:49 +0200, Shrek wrote:
[...]

Inny kat kamery.

No i zobacz ze tu nad ta trojka jest jakby przewod odgromowy.
Na tych innych slupach nad SN juz nie ma ..

Jeszcze z izolatorem po środku... Nie mam pojęcia co to jest;)

A moze to wlasnie jest SN, jakby ktos chcial jednak wlasny
transformator? I tu sie konczy, wiec izolator ..

J.

Data: 2021-04-30 18:51:45
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 30.04.2021 o 11:40, J.F pisze:

Jak dla mnie podobne.

Inny kat kamery.

Może i tak - nie upieram się. U nas widać, to to cholera ich wie taki skansen mają.

[...]

Może;) Ale... gdzie u nich prąd wraca? Ziemią?

--
Shrek

Data: 2021-04-30 19:07:36
Autor: J.F
On Fri, 30 Apr 2021 18:51:45 +0200, Shrek wrote:
[...]

Na to wyglada. Chyba, ze drut zerowy biegnie ponizej, bo sporo tam tego ... ale jakby
sie gdzies urwal ... strach :-)

No chyba, ze zero w drucie i jeszcze uziemienie na kazdym slupie ..

J.

Data: 2021-04-30 21:16:34
Autor: Shrek
W dniu 30.04.2021 o 19:07, J.F pisze:

Może;) Ale... gdzie u nich prąd wraca? Ziemią?

Na to wyglada.

No to im wszystko będzie rdzewieć dookoła. Skansen niezły;)

--
Shrek

Data: 2021-05-01 00:11:02
Autor: J.F.
Dnia Fri, 30 Apr 2021 21:16:34 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 30.04.2021 o 19:07, J.F pisze:
Może;) Ale... gdzie u nich prąd wraca? Ziemią?

Na to wyglada.

No to im wszystko będzie rdzewieć dookoła. Skansen niezły;)

a) wyglada na to, ze nie rdzewieje, bo by zmienili,

b) a co? coraz mniej stali w ziemi

J.

Data: 2021-05-01 08:49:14
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2021 o 00:11, J.F. pisze:

No to im wszystko będzie rdzewieć dookoła. Skansen niezły;)

a) wyglada na to, ze nie rdzewieje, bo by zmienili,

Nie ma wyjścia - albo będzie rdzewieć albo wszystko pod ziemią z ochroną katodową. Nie bez powodu walczy się z prądami błądzącymi.

Choć w sumie nasz link ze szwecją...

b) a co? coraz mniej stali w ziemi

Bo ja wiem? O kable powrotne na koleii i tramwajach dba się coraz bardziej.

--
Shrek

Data: 2021-05-01 08:54:39
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2021 o 08:49, Shrek pisze:

Nie ma wyjścia - albo będzie rdzewieć albo wszystko pod ziemią z ochroną katodową. Nie bez powodu walczy się z prądami błądzącymi.

Choć w sumie nasz link ze szwecją...

O - sprawdziłem - nasz link ma kabel powrotny o... połowie przekroju głównego. Na wiki stoi napisane, że zamiast elektrod ale sądzę że oprócz. Muszę poczytać;)

--
Shrek

Data: 2021-05-01 14:44:45
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 May 2021 08:54:39 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Moze goly lub cienko izolowany - wiec moze byc cienki, bo dobrze
chlodzony.

http://www.energoelektronika.pl/do/ShowNews?id=3266&spis_artykulow,Technologia%20-%20HVDC,DACPOL%20Sp.%20z%20o.o

"Jest to pierwsze połączenie elektroenergetyczne Polski ze
Skandynawią, pierwsza w Polsce linia HVDC, oraz pierwsza linia morska,
gdzie zastosowano kable powrotne zamiast elektrod."

Czyli dawniej sie nie przejmowano.

J.

Data: 2021-05-01 14:57:03
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2021 o 14:44, J.F. pisze:

[...]

Jakieś wyjaśnienie jest. Jednak w koleii, tramwajach i metrze bardzo się dba o to, żeby szyny byly jak najlepiej odizolowane od ziemi.

"Jest to pierwsze połączenie elektroenergetyczne Polski ze
Skandynawią, pierwsza w Polsce linia HVDC, oraz pierwsza linia morska,
gdzie zastosowano kable powrotne zamiast elektrod."

Czyli dawniej sie nie przejmowano.

W sumie w technologii podmorskiej to nie muszą się tak przejmować korozją na przykład płyt zbrojenowych fundamentów czy wodociągami;)

--
Shrek

Data: 2021-05-01 15:58:00
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 May 2021 14:57:03 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

A to nie wiem, ale ... chodzi o prady bladzace, czy o niszczenie szyn?

Gdzies tam jeszcze jest sprawa porazen - jak sie takie szyny urwa, to
kawalek bedzie pod napieciem 3000V. Jestes pewnien, ze nie sa
regularnie uziemiane ?

[...]

A jak Nordstream skoroduje, to lepiej :-)

Za to wydaje mi sie, ze gdzies tam sie sporo chloru wydziela.
A z drugiej strony pH rosnie.

Z tego co pisano - przy duzych elektrodach to nie problem.

J.

Data: 2021-05-01 19:06:26
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2021 o 15:58, J.F. pisze:

Jakieś wyjaśnienie jest. Jednak w koleii, tramwajach i metrze bardzo się
dba o to, żeby szyny byly jak najlepiej odizolowane od ziemi.

A to nie wiem, ale ... chodzi o prady bladzace, czy o niszczenie szyn?

O prądy błądzące - dlatego izolujesz szyny na ile się da i robisz kable powrotne.

Gdzies tam jeszcze jest sprawa porazen - jak sie takie szyny urwa, to
kawalek bedzie pod napieciem 3000V. Jestes pewnien, ze nie sa
regularnie uziemiane ?

Nie są - bada się napięcie między szyną a ziemią powyżej chyba 60V się odłącza zasilanie.

Za to wydaje mi sie, ze gdzies tam sie sporo chloru wydziela.
A z drugiej strony pH rosnie.

Nie znam się - ale to przy samej elektrodzie, czy "po drodze"?

--
Shrek

Data: 2021-04-26 18:18:14
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 26.04.2021 o 15:14, J.F pisze:

Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
Moze od razu 3f.

Przy okazji znalazłem

https://elhu.pl/AC_charging_power.html

--
Shrek

Data: 2021-04-26 06:57:51
Autor: J.F.
[...]

P.S. ale zajrzyj do manuala
https://www.tesla.com/pl_PL/support/installation-manuals-wall-connector

spodoba ci sie - mozna polaczyc 4 pudelka i okreslic sumaryczny prad.

J.

Data: 2021-04-26 07:01:11
Autor: Shrek
W dniu 26.04.2021 o 06:57, J.F. pisze:

P.S. ale zajrzyj do manuala
https://www.tesla.com/pl_PL/support/installation-manuals-wall-connector

spodoba ci sie - mozna polaczyc 4 pudelka i okreslic sumaryczny prad.

Tak - stację beznynacje sobie otworzę;)

--
Shrek

Data: 2021-04-26 17:03:08
Autor: J.F
On Mon, 26 Apr 2021 07:01:11 +0200, Shrek wrote:
[...]

Przy tej cenie ... znakomity interes :-)

J.

Data: 2021-04-26 07:05:07
Autor: J.F.
[...]

Czekaj czekaj - bo to zdaje sie nalezy rozumiec tak, ze model Long Range bedzie jednak mial 48A.

A SR ... i tak sie naladuje do pelna przez noc :-)
A w trasie ... szybkie ladowarki Tesli, tylko teraz to one chyba drogie sa :-(

J.

Data: 2021-04-26 07:36:37
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2021 o 07:05, J.F. pisze:

A w trasie ... szybkie ladowarki Tesli, tylko teraz to one chyba drogie sa :-(

Wręcz przeciwnie, to najtańsza sieć ładowania DC na rynku.
Dlatego Tesla jako jedyna się kalkuluje na trasę.

Próbuje jeszcze Kia z Ionity, ale na Polskę na razie nie mają zbyt wielu punktów, za to na Europę jest lepiej.

Data: 2021-04-25 22:27:26
Autor: ąćęłńóśźż
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
A samochodowe ile ma?

-- -- -
dawaj linka do gniazdka na 100 A

Data: 2021-04-26 06:36:35
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 25.04.2021 o 22:27, ąćęłńóśźż pisze:
A samochodowe ile ma?

Co samochodowe?

--
Shrek

Data: 2021-04-26 12:03:53
Autor: ąćęłńóśźż
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Gniazdko i wtyczka.
Co za problem zastosować identyczne (no lustrzane ;)) na ścianie garażu?

BTW dzwoniłem do energetyki, można złożyć wniosek o zawarcie umowy o dostarczanie energii współwłaścicielowi garażu podziemnego, ale osobna umowa od dostarczania do mieszkania (bo inny lokal), więc i opłaty jak "od zera" (czy się stoi czy się leży dwadzieścia kilka zł/mies. się należy).
Bardziej by się kalkulowało pociągnięcie kabla od licznika mieszkaniowego (na klatce) do stanowiska garażowego, tylko wówczas energii może zabraknąć (standard mieszkaniowy to moc przyłączeniowa 10-11 kW - jeśli niskie piętro i stanowisko blisko pionu własnej klatki to spadek napięcia na kablu powiedzmy 30-40 mb dałoby się opanować), ale nie wiem jak to w przepisach wygląda (nawet p.-poż. - odcinasz zasilanie od garażu, a tam cały czas napięcie).

-- -- -
Co samochodowe?

Data: 2021-04-26 18:24:13
Autor: Shrek
W dniu 26.04.2021 o 12:03, ąćęłńóśźż pisze:
Gniazdko i wtyczka.
Co za problem zastosować identyczne (no lustrzane ;)) na ścianie garażu?

Ciągle w tym, że prąd nie bierze się z gniazdka;)

[...]

A pytałeś się czy potrzebny jest kwitek ze wspólnoty/spółdzielni:P

--
Shrek

Data: 2021-04-26 20:18:27
Autor: ąćęłńóśźż
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

-- -- -
A pytałeś się czy potrzebny jest kwitek ze wspólnoty/spółdzielni

Data: 2021-04-26 23:26:23
Autor: Shrek
W dniu 26.04.2021 o 20:18, ąćęłńóśźż pisze:
Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

Inny.

--
Shrek

Data: 2021-04-27 11:03:32
Autor: ąćęłńóśźż
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
A o ile inny?
Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części wspólnej prywatnym lokalem użytkowym wydzielonym wielostanowiskowym garażem podziemnym?
O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

-- -- -
Inny.

Data: 2021-04-27 19:38:29
Autor: Shrek
W dniu 27.04.2021 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze:
A o ile inny?
Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części wspólnej prywatnym lokalem użytkowym wydzielonym wielostanowiskowym garażem podziemnym?

To że zwykle trafo jest zakładu (w formie darowizny od deva z darmową służebnością) to rodzielnica główna i ewentualne następne oraz WLZty są własnością wspólnoty.

O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

Jak będziesz chciał zwiększyć moc, to dostaniesz papier, gdzie ma się podpisać zarządca, że wyraża zgodę.

--
Shrek

Data: 2021-04-27 12:08:15
Autor: J.F
On Tue, 27 Apr 2021 11:03:32 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
A o ile inny?
Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części wspólnej prywatnym lokalem użytkowym wydzielonym wielostanowiskowym garażem podziemnym?

No - to wydzielenie moze byc rozne.

O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

Nie, bo dostales od poczatku.
Zazycz sobie dwa razy wiecej pradu w mieszkaniu, to zobaczysz czy tak
latwo :-)

Kable przechodza juz przez czesci wspolne.

No jeszcze mozna na bazczelnego - wierkarke chwycic czy elektryka
wezwac, kable polozyc i poczekac na reakcje.
Sasiad sie oburzy i sprawe na wspolnocie postawi czy zarzadca sie
oburzy? Jeszcze prezes spoldzielni moze sie oburzyc, ale stare bloki nie maja
garazy :-)

A kiedys slyszalem historyjke - ktos sobie mieszkanie kupil w bloku,
bo mialo gazowy piecyk do grzania wody.
Szybko, tanio i wygodnie.

A tu po roku spoldzielnia stwierdzila, ze lokatorzy musza zlikwidowac
piecyki, bo sie koncepcja zmienia, i komin bedzie zlikwidowany.

J.

Data: 2021-04-27 09:05:03
Autor: J.F
On Mon, 26 Apr 2021 20:18:27 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

Jesli sie nie myle, to telefon i TV jest teraz obowiazkiem
dewelopera/spoldzielni. Wiec musi sie jakos dogadac ... z pierwszym
dostawca.

Kolejny moze miec problem, bo trzeba dziurawic czesci wspolne, byc
moze projekt budowlany zrobic itp ..

-- -- -

Data: 2021-04-27 19:48:08
Autor: Shrek
W dniu 27.04.2021 o 09:05, J.F pisze:

Kolejny moze miec problem, bo trzeba dziurawic czesci wspolne, byc
moze projekt budowlany zrobic itp ..

Przede wszystkim nie da się tego zrobić bez korzystania z infry wspólnoty/spódzielni, bo przecież nie podłączasz się pod zaciski transformatora.

Prosty przykład - masz 10 lokali użytkowych każdy z zabezpieczeniem 25A. Kabel 10mm2 bo mniejszych wlztek się nie robi więc wystarczy zwiększyć bezpiecznik do 40A. Tylko szyna lokali użytkowych zabezpieczona 160A. No i rozłącznik też 160A. No i kabel zasilający też po taniości i dew nie dał więcej jak na 160A trzeba. 10x250. Już ktoś kreatywnie ze współczynnikiem jednoczesności pojechał że się na 160A zmieścił. A teraz każdy chce 40A czyli razem 400A na bezpieczniku 160A... A dalej też nie jesteś sam bo odbiory administracyjne i 200 mieszkań. Poczekaj aż 40 zechce ładowarki po 48A podłączyć:P

Jeszcze raz - prąd nie bierze się z gniazdka infra nie jest z gumy i ten kto ją stawiał (zwłaszcza nie dla siebie) ten dukatów na wyrost w kablach nei układał.

--
Shrek

Data: 2021-04-25 20:43:40
Autor: ii
W dniu 25.04.2021 o 13:24, Shrek pisze:
[...]

Ty jesteś słabokumaty. Co kowalskiego obchodzi z czego produkuje się prąd jak kupuje go w postaci gniazdka. Albo śmieci. Na ...j zwykli ludzie mają zajmować się segregacją śmieci jakby byli śmieciarzami. Po to jest wolny rynek by ludzie przyjmowali najodpowiedniejsze dla nich role.

Poza tym prąd wcale nie bierze się z elektrowni tylko z turbiny, panela fotowoltaicznego, wiatraka, ogniwa paliwowego lub czegokolwiek co prąd potrafi wygenerować. Elektrownia tylko to wykorzystuje. Indywidualni ludzie mogą to robić, tak samo jak powinni móc samochody składać, jedzenie produkować itp itd. By nie było dyktatu dostawców taki jaki możesz obserwować choćby w internecie, że często nie możesz zostać dostawcą treści bo nie masz publicznego adresu IP i musisz hosting u kogoś wykupić tylko po to by Ci emaile przychodziły a nie byś je pobierał z .

[...]

Gdzie niby jest daleko? To wszystko są odległości mniejsze niż między dwoma miastami, między którymi właśnie jest ta wieś i co najwyżej do miasta człowiek jedzie. I zawsze startuje naładowany bo ma gniazdko pod ręką. W mieście mógłbym nie mieć gniazdka w garażu by sobie Twizy naładować i byłbym trochę w d..pie.

[...]

To idź do d..y może tam Ci wyjaśnią :-)

[...]

No i po co niby przeciętny ludzik miałby codziennie ładować samochód w mieście?

[...]

To jest jak odkurzacz automatyczny. Jeździ codziennie zbierając dzienną porcję okruszków zamiast 7-krotnie większą raz na tydzień. Czyli robi dokładnie to, co potrzeba. Było wielokrotnie tutaj.

Nie po całych Stanach tylko w swojej okolicy.

Nie mieszkam w stanach.

To nie kupuj ikony samochodów elektrycznych i nie zawracaj gitary swoimi wywodami na jej temat. Przyjmij, że nie dla psa kiełbasa :-)

Data: 2021-04-25 20:47:28
Autor: Shrek
W dniu 25.04.2021 o 20:43, ii pisze:

[...]

No i jak z takim dyskutować?
--
Shrek

Data: 2021-04-20 15:59:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5mcun$c2p$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Sprawdzic jak to w USA.
Tam 3f nie lubia, a Tesla duza moc lubi :-)

[...]

Jakos tam musisz rozdzielic na fazy.
A jesli masz plyte kuchenki 2*3.5kW, piekarnik 3kW, i samochod to sie robi problem.
I pralka, i zelazko, i pogrzewacz wody, i pompe ciepla ...

Trzeba zonie jasno powiedziec - nie ma pieczenia po 22, auto laduje :-)
No chyba ze odwrotnie  - pieczenie glownie po 22, bo tani prad, ale lewa strona kuchenki zablokowana :-)

Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

trzy gniazda czy przelacznik ?
I trzy wato/amperomierze, zeby przelaczac na najmniej obciazona faze .... czy automat jakis, ktory przelaczy sam i jeszcze powie samochodowi ile moze wziac, aby korkow nie wywalic ? :-)

J.

Data: 2021-04-21 07:36:07
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2021 o 15:59, J.F. pisze:
[...]

Piszę o Polsce, to polska grupa.

[...]

No mam.
Widać garaż jest na innej fazie, bo nie strzelało.
Aczkolwiek kuchenkę po 22 to się rzadko używa.

Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

trzy gniazda czy przelacznik ?

Gniazdo w garażu na innej fazie niż piekarnik i bojler wystarczy.

Data: 2021-04-21 08:36:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 20-04-2021 o 13:05, Janusz pisze:
[...]

No ale jesli Tesla w USA potrafi pobrac 22kW z wallboxa, to czemu w Polsce nie mialaby tyle pobrac z 1f.
O ile oczywiscie ktos ma 100A bezpiecznik na fazie :-)

[...]

No i o to chodzi, aby umiejetnie rozdzielic.

[...]

Jak najwiekszym obciazeniem jest piekarnik i bojler to owszem.
A jak masz jeszcze 7kW kuchenke, pralko-suszarke, zmywarke ... to wychodzisz z zalozenia, ze po 22-giej sie nie piecze :-)

J.

Data: 2021-04-21 09:36:59
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 08:36, J.F. pisze:

No ale jesli Tesla w USA potrafi pobrac 22kW z wallboxa, to czemu w Polsce nie mialaby tyle pobrac z 1f.

Bo polskie kable i zabezpieczenia nie są przystosowane do takich obciążeń.

O ile oczywiscie ktos ma 100A bezpiecznik na fazie :-)

I sam sobie odpowiedziałeś.

Jak najwiekszym obciazeniem jest piekarnik i bojler to owszem.
A jak masz jeszcze 7kW kuchenke, pralko-suszarke, zmywarke ... to wychodzisz z zalozenia, ze po 22-giej sie nie piecze :-)

Kuchenka jest na 3 fazach, więc obciążenia na jedną są dużo niższe, no a po 22 używana jest rzadko, a praktycznie nigdy na pełnej mocy.

Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany gdy pobór przed nim jest za duży.
A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.

Data: 2021-04-21 10:50:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5okmp$qpn$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Co nie znaczy, ze sie nie da :-)

[...]

Kuchenki w wiekszosci sa na dwie fazy. Dwa moduly, po 3.5kW/16A.
Co nawet lepiej, bo na trzeciej mozesz sobie garaz podlaczyc.
No ale ladujesz w nocy, a nie gotujesz ... to moze inaczej :-)

Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany gdy pobór przed nim jest za duży.

A moglbys miec bojler 3f ..

A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.

To u ciebie - inni moga miec inaczej.
Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

J.

Data: 2021-04-21 10:58:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, April 21, 2021, 10:50:48 AM, you wrote:

[...]

W Polsce? Nie znam operatora, który by na takie coś pozwolił. Poza tym
- jaki to ma sens? 3x400V 32A i masz swoje 22 kW. Przy łatwiejszych do
opanowania prądach.

[...]

Przy 3f zakłada się przepływowy a nie marnuje energię na bojler.

A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.
To u ciebie - inni moga miec inaczej.
Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

Pierzemy w weekend - prąd też tani. Poza tym - pralka akurat za dużo
energii nie zużywa. 15 minut pod prysznicem to u mnie 3.5 kWh - pralka
nawet połowy tego nie zużyje.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-21 11:35:13
Autor: Cavallino
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...

A moglbys miec bojler 3f ..

Przy 3f zakłada się przepływowy a nie marnuje energię na bojler.

Akurat grzeję nim akumulacyjnie.

[...]

Zależy od taryfy.

Poza tym - pralka akurat za dużo
energii nie zużywa. 15 minut pod prysznicem to u mnie 3.5 kWh

Niektórzy wolą wannę.
U mnie z kabiny prysznicowej nikt nie chce korzystać.

Data: 2021-04-21 12:03:19
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6988835869$20210421105824@squadack.com...
[...]

Zawsze mozna 3*100A zamowic :-)

Poza tym - jaki to ma sens? 3x400V 32A i masz swoje 22 kW. Przy łatwiejszych do
opanowania prądach.

No ale slyszysz  - samochody w wiekszosci laduja sie z AC tylko po jednej fazie.

Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

[...]

A potem bezpiecznik wylatuje, jak ktos chce sie wykapac razem z samochodem :-)

J.

Data: 2021-04-21 12:23:07
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 12:03, J.F. pisze:
[...]

A co znaczy w większości?
Bo ja mówiłem o podstawowych modelach.
Możesz zamówić z lepszymi ładowarkami.

Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

Jakie znowu DC?
Mowa jest cały czas o AC.

Data: 2021-04-21 12:46:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5oue9$18p$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Aa - czyli jednak kwestia portfela a nie mozliwosci ?

Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...
Jakie znowu DC?
Mowa jest cały czas o AC.

No ale skoro samochod na AC nie chce ... to RoMan akurat by potrafil zrobic pudelko ladujace DC.
Do domu, do bagaznika, zeby bylo 10-20kW z przygodnego gniazdka 3f, albo 20kW w tanszej taryfie na Orlenie :-)

J.

Data: 2021-04-21 12:52:47
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 12:46, J.F. pisze:
[...]

I tak i nie - ale w większości masz wybór, przynajmniej jeśli chodzi o 3f 11kW.

Więcej zdarza się bardzo rzadko (Zoe, Tesla, Smart, o innych nie wiem).

[...]

Nie musi robić, są już takie, ale kosztują po kilkadziesiąt tysięcy w promocji.

Data: 2021-04-21 13:09:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5p05t$29t$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No prosze, czego to sie czlowiek nie dowie, jak pociagnie mocno za jezyk ?

[...]

No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)

J.

Data: 2021-04-21 13:26:27
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 13:09, J.F. pisze:

[...]

Jakby sam poczytał, zamiast liczyć że ktoś będzie czytał za niego i poda na tacy, to jakość poznawcza byłaby większa.

Albo nie zawracał gitary ze swoją niewiedzą i nie wysnuwał z niej jakichkolwiek wniosków.

Nie musi robić, są już takie, ale kosztują po kilkadziesiąt tysięcy w promocji.

No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)

Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

Data: 2021-04-21 14:31:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5p252$3op$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No zaraz zaraz - liczylem na 3 fazy, to mi pisales, ze wiekszosc samochodow korzysta z jednej.
Teraz piszesz, ze moga korzystac z 3, tylko trzeba doplacic.

A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka kupowac, Ty jak widac tez nie :-)

Wiedza sie moze przydac za pare lat ...

Nie musi robić, są już takie, ale kosztują po kilkadziesiąt tysięcy w promocji.
No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)
Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod pociagnac z AC ?

J.

Data: 2021-04-21 14:40:50
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 14:31, J.F. pisze:
[...]

Nie - żadna z w/w rzeczy nie miała miejsca.
Tzn. każda wyglądała trochę inaczej biż ją TERAZ opisałeś.

Teraz piszesz, ze moga korzystac z 3, tylko trzeba doplacic.

Niektóre mogą, inne nie.
Różnie bywa.
No i zawsze pisałem o TANICH modelach.

A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka kupowac, Ty jak widac tez nie :-)

Nie zamierzam, bo już kupiłem. ;-)
No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)
Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod pociagnac z AC ?

Jaki samochód i w jakim domu?
Bo mój potrafi 22 kW, ale w moim domu dostanie tylko 2-3,6 kW, bo wszystko inne byłoby drogie, a więc nieopłacalne.

Data: 2021-04-21 15:03:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5p6gg$6dl$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No, w elektrykach to nawet tanie sa dosc drogie.

Zostawmy na "roznie bywa".

A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka kupowac, Ty jak widac tez nie :-)
Nie zamierzam, bo już kupiłem. ;-)

Ale zdazyles sprzedac i kolejnego nie chcesz :-P

No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)
Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod pociagnac z AC ?

Jaki samochód

elektryczny.

i w jakim domu?

W domu z garazem.
Choc garaz niepotrzebny :-)

Bo mój potrafi 22 kW, ale w moim domu dostanie tylko 2-3,6 kW, bo wszystko inne byłoby drogie, a więc nieopłacalne.

A przylacze jakie masz?
I jest jakis problem doprowadzic 3*16A do samochodu ?

Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta to niekoniecznie.

J.

Data: 2021-04-21 15:27:38
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 15:03, J.F. pisze:

Teraz piszesz, ze moga korzystac z 3, tylko trzeba doplacic.

Niektóre mogą, inne nie. Różnie bywa.
No i zawsze pisałem o TANICH modelach.

No, w elektrykach to nawet tanie sa dosc drogie.

No te które nie były, odpadły z racji zasięgu, a reszta faktycznie droga.

A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka kupowac, Ty jak widac tez nie :-)
Nie zamierzam, bo już kupiłem. ;-)

Ale zdazyles sprzedac i kolejnego nie chcesz :-P

Wręcz przeciwnie, właśnie kupiłem kolejnego, już trzeciego w życiu w sumie.
Taniego smarta.
Uzupełni mi flotę i załatwi kilka rzeczy, których jednym, drogim elektrykiem bym nie ogarnął.

Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod pociagnac z AC ?

Jaki samochód

elektryczny.

Są różne.
Jaki konkretnie?

i w jakim domu?

W domu z garazem.

Za mało informacji.
Potrzebne info, to: przekroje kabli, zabezpieczenia, moc przyłącza, ilość faz, wolne miejsa w rozdzielnicy....

Bo mój potrafi 22 kW, ale w moim domu dostanie tylko 2-3,6 kW, bo wszystko inne byłoby drogie, a więc nieopłacalne.

A przylacze jakie masz?

11 kW.

I jest jakis problem doprowadzic 3*16A do samochodu ?

Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na jej rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od skrzynki w płocie i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.

W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
W życiu się nie zwróci.

Zwłaszcza że bateria w smarcie malutka, a w razie czego (potrzeby pilnego szybkiego podładowania), 4 km dalej jest płatna i szybka ładowarka.
Której koszty nie wyniosą 4 tys zł do końca życia samochodzika, nawet jakbym zawsze tam ładował.

Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta to niekoniecznie.

Ten co miałem to miał 43 kW.
Obecny ma 22.

Data: 2021-04-21 15:57:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5p988$86d$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No prosze, i sie okazuje, ze ani maly zasieg nie przeszkadza (bo chyba maly), ani drogie ladowanie na Orlenie, ani mala moc ladowania w domu :-)

I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow zabraklo :-)

A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej samochodow w rodzinie ...

[...]

No to sobie wczesniej odpowiedziales - roznie potrafi.
Zalezy od modelu, od opcji - o ile dobrze Cie zrozumialem.

[...]

Moc przylacza tak naprawde.

[...]

I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel doprowadzic.
Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63, skoro masz takie elektryczne ambicje ...

i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.
W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
W życiu się nie zwróci.

No, jak sie na pradzie nie zna, to moze i 4 tys, na moj gust, to kawalek kabla 2.5mm nie kosztuje tak duzo.

A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe :-P
No ale jak samochod ma byc na rok, to rzeczywiscie sie nie zwroci :-)

[...]

A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile sprzedales zoe ?

Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta to niekoniecznie.

Ten co miałem to miał 43 kW.
Obecny ma 22.

A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?
Moze troche wiecej niz jeden samochod wytrzyma ...

J.

Data: 2021-04-21 18:09:46
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 15:57, J.F. pisze:
[...]

Zgadza się - przy takim przeznaczeniu nie przeszkadza.
Na Orlenie ładować się nie będzie, zasięg do miasta i z powrotem wystarczy, a moc ładowania w domu też jest wystarczająca żeby przez noc naładował się od zera do pełna.

I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow zabraklo :-)

A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej samochodow w rodzinie ...

No właśnie zamiast jednego phev, kupiłem hev+bev.
Taki zestaw te plusy, że druga osoba może jechać gdzie indziej, przy przejazdach na kilka km można pojechać tylko na prądzie, po buspasach i za friko zaparkować w strefie.
Do tego mniej pali, lpg zamiast Pb95 i dalej zajedzie.
A koszt sumaryczny i tak wyszedł mniejszy.

Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na jej rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od skrzynki w płocie

I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

Tak - burdel i koszt.

Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel doprowadzic.

Trzeba by jeszcze nowy bezpiecznik na 3 fazy - nie ma miejsca.

Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

Nie da się.
Jest upchana na maksa przez fotowoltaikę i automatykę sterującą włączaniem prądożernych urządzeń.
Można by już w sumie to odchudzić.

Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63, skoro masz takie elektryczne ambicje ...

No właśnie nie ma, więc nie ma sensu tego ruszać.

[...]

Kabel to pewnie najtańsza część tego przedsięwzięcia.
Elektryk za darmo nie zrobi, rów też się nie wykopie sam.

A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe :-P

No właśnie nie trzeba - i to już wiedziałem przy pierwszym ev.
To tylko lamerzy myślą, że istnieje konieczność naładować w domu samochód w godzinę.

A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile sprzedales zoe ?

Bez związku.

Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

Jaka gwarancja, to jest najtańsza możliwa używka, żeby dzieciak miał czym się poruszać.
W cenie Twizy. ;-)

Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta to niekoniecznie.

Ten co miałem to miał 43 kW.
Obecny ma 22.

A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?

evse dostaje się z samochodem i oddaje z samochodem.
Chyba że nie ma, to trzeba dokupić.

Data: 2021-04-21 13:36:23
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, April 21, 2021, 12:46:50 PM, you wrote:

[...]

Do bagażnika raczej nie - za ciężkie elementy - nie przeżyłyby
ewentualnego upadku przy za/rozładunku.

Na razie 3 klientów sprawdza transformatory :)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-21 13:33:57
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, April 21, 2021, 12:03:19 PM, you wrote:

[...]

Łatwiej niż 1x100A ale trudniej niż 3x63A (43 kW)

Poza tym - jaki to ma sens? 3x400V 32A i masz swoje 22 kW. Przy łatwiejszych do opanowania prądach.
No ale slyszysz  - samochody w wiekszosci laduja sie z AC tylko po
jednej fazie.

Z tego, co mi wiadomo, jednak z 3 faz - 3x16A zazwyczaj, starsze
3x10A. A 3x32A to do ładowarki DC 22 kW albo do AC tam, gdzie masz
przepływowe podgrzewacze

Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

Dlaczego? 22 kW - w sam raz.

[...]

Jak masz 3x32A to bezpiecznik nie wyleci. A jak masz DC, to na czas
kąpieli wyłączasz.

Swoją drogą - mam przemyślany algorytm do układu z przekładnikami na
bezpiecznikach i dostosowaniem mocy pobieranej z poszczególnych faz do
aktualnego obciążenia.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-21 14:52:51
Autor: J.F.
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2127894189$20210421133400@squadack.com...
Hello J.F.,
[...]

A, ja juz nic nie wiem, Cavallino niech wyjasnia.

Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...
Dlaczego? 22 kW - w sam raz.

O ile sie nie okaze, ze samochod naprawde potrafi tylko z jednej fazy.

[...]

Chyba, ze masz dwie lazienki i dwa podgrzewacze :-)

[...]

To moze warto rozwijac, bo bedzie problem ladowania w garazach podziemnych blokow.
Trzeba jakis dynamiczny przydzial mocy ...

No chyba ze ... rozwiaza za nas ten problem, przeciez u nich bedzie wczesniej.

Albo wspolnoty sie postawia - zadnego ladowania w garazach, za duze ryzyko, a w ogole to zakaz wjazdu elektrykow :-)

Albo ... wygra rozwiazanie kompromisowe - mozna ladowac, ale 6A 1f.
Bo taki przydzial, a moc ogranicza ryzyko :-)

J.

Data: 2021-04-21 11:33:12
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 10:50, J.F. pisze:
[...]

Czasem się da, ale policz ile kosztowałoby takie przyłącze, ze 100 A na każdej fazie.

[...]

Plus piekarnik połączony z nią.

Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany gdy pobór przed nim jest za duży.

A moglbys miec bojler 3f ..

2 kW rozkładać na 3 fazy?

A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.

To u ciebie - inni moga miec inaczej.

I mogą przełączyć.
Ja przełączałem specjalnie pod fotowoltaikę.

Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

U mnie chodzi w dzień, między 13 a 15.
W nocy zmywarka.

Data: 2021-04-21 12:00:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 21-04-2021 o 08:36, J.F. pisze:
[...]

Zamowic jednofazowe :-)

Ale ... ile masz samochodow? Moze dwie fazy sie przydadza :-)

[...]

Polaczony, albo nie.

Tak czy inaczej - trzy osobne fazy.

Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany gdy pobór przed nim jest za duży.

A moglbys miec bojler 3f ..

2 kW rozkładać na 3 fazy?

Czemu nie. Grzalki tanie sa.
Ale ... moze lepiej, jak na 1 fazie, mozna sie dopasowac :-)

A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.
To u ciebie - inni moga miec inaczej.

I mogą przełączyć.
Ja przełączałem specjalnie pod fotowoltaikę.

I tu niektorzy ostrzegaja - PV daje np 6kW - po 2 na faze.
Samochod bierze np 4kW z jednej, a elektrownia liczy jako produkcja na 2 fazach i pobor na trzeciej fazie - i stosowny rachunek do tego :-)

J.

Data: 2021-04-21 12:32:26
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 12:00, J.F. pisze:

Czasem się da, ale policz ile kosztowałoby takie przyłącze, ze 100 A na każdej fazie.

Zamowic jednofazowe :-)

Nie zrobią.
Już nawet powyżej 7 nie zrobią.

Kuchenki w wiekszosci sa na dwie fazy. Dwa moduly, po 3.5kW/16A.

Plus piekarnik połączony z nią.

Polaczony, albo nie.

U mnie tak.

2 kW rozkładać na 3 fazy?

Czemu nie. Grzalki tanie sa.
Ale ... moze lepiej, jak na 1 fazie, mozna sie dopasowac :-)

No właśnie - i lepiej wysterować.

[...]

Przy ładowaniu samochodu w nocy ten problem nie występuje.

i pobor na trzeciej fazie - i stosowny rachunek do tego :-)

Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po drugie - bilansowanie i tak będzie, tylko że z utratą 20%.

Data: 2021-04-21 13:18:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5ouvo$1jb$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale wtedy utrata 20% jest zawsze.
Choc doliczajac taryfy ... moze zysk jest :-)

i pobor na trzeciej fazie - i stosowny rachunek do tego :-)
Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po

A kto ich tam wie czy niezgodne. W koncu naprawde produkujesz na dwoch fazach, pobierasz na trzeciej.

Gdzies tam jeszcze falownik moglby byc ciekawszy i generowac moc rozna, i ladowac samochod nawet jednofazowo.

drugie - bilansowanie i tak będzie, tylko że z utratą 20%.

No ale jest roznica, czy po godzinie nalicza ci, ze dostarczyles 2kWh i mozesz odebrac w nocy 1.6kWh, czy ze dostarczyles 2*2kWh i pobrales 2kWh, wiec mozesz odebrac 4*0.8-2 = 1.2kWh.

J.

Data: 2021-04-21 13:23:49
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 13:18, J.F. pisze:

[...]

No jest.
Ale różnica między taryfą 1 i 2 to jest 50%, więc i tak się opłaca.

Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po

A kto ich tam wie czy niezgodne.

Niezgodne, wystarczy poszukać tasiemce na ten temat.

W koncu naprawde produkujesz na dwoch fazach, pobierasz na trzeciej.

A licznik ma to bilansować.
A że tego często nie robi, to inna sprawa.

drugie - bilansowanie i tak będzie, tylko że z utratą 20%.

No ale jest roznica,

No jest.
Ale w Polsce silniejsi są ponad prawem.

Ja mam 1 fazową PV, mocne odbiorniki na tej samej fazie, samochodu w dzień nie ładuję i bazuję na różnicach w cenach taryf, więc jakby mnie to nie do końca boli.

Data: 2021-04-21 14:26:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5p203$3op$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 21-04-2021 o 13:18, J.F. pisze:
Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po
A kto ich tam wie czy niezgodne.
Niezgodne, wystarczy poszukać tasiemce na ten temat.

Jeden wyrok SN lepszy niz tasiemce :-)

Ja mam 1 fazową PV, mocne odbiorniki na tej samej fazie, samochodu w dzień nie ładuję i bazuję na różnicach w cenach taryf, więc jakby mnie to nie do końca boli.

Hm, 1f ma pulsujaca moc, a PV dostarcza stala.
Masz gdzies tam baterie kondensatorow, czy niezbyt optymalnie wykorzystujesz swoje ogniwa ?

No ale sam widzisz rozwiazanie - jedna mocna faza.
Tylko niestety zaplacic trzeba za trzy :-)

J.

Data: 2021-04-21 14:57:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 21-04-2021 o 13:18, J.F. pisze:
[...]

Nie, ale tasiemce nie maja mocy prawnej :-)

J.

Data: 2021-04-21 15:04:26
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 14:57, J.F. pisze:
[...]

Twoje wątpliwości tym bardziej.

Zresztą ZE nie negują obowiązku, tylko stan faktyczny (tj. kłamią że liczniku bilansują międzyfazowo), więc to jest jakby punkt niesporny.

Data: 2021-04-22 19:06:39
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 21.04.2021 o 12:00, J.F. pisze:

Czasem się da, ale policz ile kosztowałoby takie przyłącze, ze 100 A na każdej fazie.

Zamowic jednofazowe :-)

Jak se własny generator postawisz chyba:P

--
Shrek

Data: 2021-04-22 19:03:52
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 21.04.2021 o 10:50, J.F. pisze:

O ile oczywiscie ktos ma 100A bezpiecznik na fazie :-)
I sam sobie odpowiedziałeś.

Co nie znaczy, ze sie nie da :-)

Zasadniczo się nie da. Bo wcześniej masz bezpiecznik zakładu i ten ma w porywach do 32A w przypadku domów.

--
Shrek

Data: 2021-04-23 10:07:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6081ac78$0$24048$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I nie mozna wiekszego zamowic?

Czy beda chcieli "przemyslowa" taryfe wcisnac ?

J.

Data: 2021-04-23 17:14:26
Autor: Shrek
W dniu 23.04.2021 o 10:07, J.F. pisze:

Zasadniczo się nie da. Bo wcześniej masz bezpiecznik zakładu i ten ma w porywach do 32A w przypadku domów.

I nie mozna wiekszego zamowic?

Pewnie można, ale tylko na trzech fazach. A trzy fazy na 100 amperów to już się chyba inna grupa przyłaczeniowa robi, więc... wychodzi na to że niemożna (chyba - musiałbym sprawdzić)

Czy beda chcieli "przemyslowa" taryfe wcisnac ?

No właśnie.

--
Shrek

Data: 2021-04-22 19:02:21
Autor: Shrek
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
W dniu 20.04.2021 o 15:59, J.F. pisze:

Jakos tam musisz rozdzielic na fazy.
A jesli masz plyte kuchenki 2*3.5kW, piekarnik 3kW, i samochod to sie robi problem.

Kuchenki są akurat zwykle... dwufazowe;)

Trzeba zonie jasno powiedziec - nie ma pieczenia po 22, auto laduje :-)

Żonie to pół biedy - somsiadom:P

--
Shrek

Data: 2021-04-23 10:09:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6081ac1d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 20.04.2021 o 15:59, J.F. pisze:
Jakos tam musisz rozdzielic na fazy.
A jesli masz plyte kuchenki 2*3.5kW, piekarnik 3kW, i samochod to sie robi problem.

Kuchenki są akurat zwykle... dwufazowe;)

totez pisze 2*

Trzeba zonie jasno powiedziec - nie ma pieczenia po 22, auto laduje :-)
Żonie to pół biedy - somsiadom:P

sasiedzi maja wlasne przylacza.
No chyba, ze w bloku, jak to omawialismy dawniej.
Ale tu znow zwykla statystyka - oni tez juz spia a nie pieka ...

J.

Data: 2021-04-23 17:15:31
Autor: Shrek
W dniu 23.04.2021 o 10:09, J.F. pisze:

Trzeba zonie jasno powiedziec - nie ma pieczenia po 22, auto laduje :-)
Żonie to pół biedy - somsiadom:P

sasiedzi maja wlasne przylacza.

Ale transformator wspólny:P

Ale tu znow zwykla statystyka - oni tez juz spia a nie pieka ...

No ale jak wszyscy będą mieli elektryki... już rozmawialiśmy;)

--
Shrek

Data: 2021-04-23 22:13:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6082e493$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale jak to domek - to juz energetykow problem.
Ja swojego bezpiecznika nie pale, oni niech zadbaja o swoj :-)

Ale tu znow zwykla statystyka - oni tez juz spia a nie pieka ...
No ale jak wszyscy będą mieli elektryki... już rozmawialiśmy;)

Tak jest.

J.

Data: 2021-04-24 08:44:31
Autor: Shrek
W dniu 23.04.2021 o 22:13, J.F. pisze:

sasiedzi maja wlasne przylacza.

Ale transformator wspólny:P

Ale jak to domek - to juz energetykow problem.

Bo ja wiem - to ty i sąsiedzi nie będziecie mieli prądu jak jebnie:P

Parafrazując "bydło stoi na aparatach":

- a chuj mnie obchodzi wasz bezpiecznik!
- no to jak pana nie obchodzi to po co pan dzwonisz?

--
Shrek

Data: 2021-04-24 08:53:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6083be50$0$23915$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Raz, drugi, trzeci ...  a potem trzeba bedzie do PiS pisac i pomoze :-P

Parafrazując "bydło stoi na aparatach":
- a chuj mnie obchodzi wasz bezpiecznik!
- no to jak pana nie obchodzi to po co pan dzwonisz?

:-)

J.

Data: 2021-04-24 12:12:28
Autor: Shrek
W dniu 24.04.2021 o 08:53, J.F. pisze:

Bo ja wiem - to ty i sąsiedzi nie będziecie mieli prądu jak jebnie:P

Raz, drugi, trzeci ...  a potem trzeba bedzie do PiS pisac i pomoze :-P

To już lepiej do księdza:P

--
Shrek

Data: 2021-04-21 17:43:46
Autor: Janusz
W dniu 2021-04-20 o 13:12, Cavallino pisze:
[...]

Przecież napisałem że 3f, ale nawet ona bierze z jednej fazy 15A.

[...]

Widzę że nic nie rozumiesz, wszystkie u nas o mocy >4kw są 3F, piekarnik masz 1f, indukcje 2f, więc brakuje ci albo faz albo prądu bezpiecznika żeby szło to równocześnie.
Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać, nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

--
Janusz

Data: 2021-04-21 18:07:50
Autor: TomN
Janusz w <news:s5ph7i$ctk$1$Janusznews.chmurka.net>:

[...]

Czyli na granicy, bo w "normalnym domku" za licznikiem masz 16A przy 3
fazach i mocy przydzielonych w okolicach +11kW a przed 25A

15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli 10A, mając standartowe
bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

Nic nie musi ten 25A, najpierw jest 16A... Noc chyba, że zrobisz krótkie
spięcie...

[...]

Kiedyś miałem 2/3 (po jednej fazie szło wszystko) czyli albo piekarnik i
odkurzacz, albo piekarnik i czajnik.
Po rozdzieleniu na 3 fazy i indukcja chodzi (na dwóch), i piekarnik (na
trzeciej), i odkurzacz (na jednej z tych do indukcji). Zestaw bezpieczników
przedlicznikowych jest bogaty, ale od 3 lat nie wywaliło żadnego, choć
właściwie wszystko na "prądzie" jest

Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać, nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

Na chuja komu ładować i wodę gotować -- w nocy ładować... :)

--
'Tom N'

Data: 2021-04-21 18:24:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-04-21 o 18:07, TomN pisze:

Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać,
nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

Na chuja komu ładować i wodę gotować -- w nocy ładować... :)

Siedzi człowiek w nocy przy kompie, nadrabia zaległości i nawet
kawy czy herabaty nie może się napić? Ja wiedziałem że elektryki
są do dupy ale że aż tak?

Pozdrawiam

Data: 2021-04-21 18:32:42
Autor: TomN
RadoslawF w <news:608051e9$0$510$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Pij ile wlezie, gdzie widzisz problem, kmiocie?

--
'Tom N'

Data: 2021-04-21 22:57:51
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-04-21 o 18:32, TomN pisze:

[...]

"nawet czajnik może wywalić bezpiecznik", kmiocie.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-22 14:56:09
Autor: TomN
RadoslawF w <news:6080920b$0$518$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Czyli masz problem z myśleniem. Dlaczego mnie to nie dziwi...

Skoro nie ogarniasz instalacji, i byle czajnik wywale bezpiecznik, to należy
udać sie do fachowca, który temat ogarnia (podpowiedź: elektryka z
uprawnieniami).
Do czasu konsultacji z fachowcem zalecam, żeby na czas przygotowania
herbatki/kawki wyłączyć ładowanie bolidka elekrytka -- z grubsza to będą
dwie/trzy minety, zeby woda się zagotowała, a i dla zdrowia ci bedzie, żeby
sie przejśc dwa razy w okolice garażu i raz wyjąć wtyczkę, a drugi raz j a
wpiąć...

KMIOCIE

--
'Tom N'

Data: 2021-04-22 16:01:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Hello TomN,

[...]

[...]

Żyjemy w XXI wieku, teraz takie rzeczy steruje się z poziomu telefonu
czy tabletu, KMIOCIE :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-22 17:44:47
Autor: TomN
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
RoMan Mandziejewicz w <news:9226756103$20210422160123squadack.com>:

Hello TomN,

[...]

[...]

Ale to nie jest prozdrowotne postępowanie, KMIECIU :)

--
'Tom N'

Data: 2021-04-22 20:55:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-04-22 o 17:44, TomN pisze:

[...]

A dlaczego robisz z siebie idiotę?
Kmiocie.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-23 16:12:56
Autor: TomN
RadoslawF w <news:6081c6d8$0$510$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Dlaczego gwałcisz wszystko co łazi po drzewach?

Nie możesz herbatki zaparzyć, bo bezpiecznik nie daje, to wyłącz ładowanie
elektrycznego bolidu... Jakkolwiek!

KMIOTKU!

--
'Tom N'

Data: 2021-04-23 18:25:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-04-23 o 16:12, TomN pisze:

[...]

Nie gwałcę a ty idiotę robisz z siebie dalej.

Nie możesz herbatki zaparzyć, bo bezpiecznik nie daje, to wyłącz ładowanie
elektrycznego bolidu... Jakkolwiek!

PRL wraca u kmiotków z internetu?
Z propozycjami jak chcesz drugie to wyłącz pierwsze.
Skąd się tacy kretyni jak ty biorą? Kmiotku.

KMIOTKU!

Pozdrawiam
Ciebie kmiotku też.

Data: 2021-04-23 21:50:32
Autor: TomN
RadoslawF w <news:6082f52e$0$520$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2021-04-23 o 16:12, TomN pisze:

Do czasu konsultacji z fachowcem zalecam, żeby na czas przygotowania
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
herbatki/kawki wyłączyć ładowanie bolidka elekrytka

PRL wraca u kmiotków z internetu?
Z propozycjami jak chcesz drugie to wyłącz pierwsze.

Specjalnie dla takich kmiotów jak ty, którzy czytają wybiórczo podkreśliłem.
Proponowałem konsultacje z fachowcem, i podałem rozwiązanie tymczasowe.
A, że nie zrozumiałeś to tylko twój problem, i możesz skonsultować to ze
specjalistą z innej dziedziny niż elektryka (choć może się wydawać, że w
twoim przypadku przewodnictwo w "dyni" by ogarnął z łatwością kandydat na
elektryka)

--
'Tom N'

Data: 2021-04-21 18:12:35
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 17:43, Janusz pisze:
[...]

No właśnie to pisałem...

, piekarnik masz 1f, indukcje 2f, więc brakuje ci albo faz albo prądu bezpiecznika żeby szło to równocześnie.

No jakoś nie brakuje.

Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać, nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

Patrz - a jednak wszystko działa.
Gdzieś coś sobie dopowiedziałeś, albo zgubiłeś info o czym mówię.

Data: 2021-04-21 20:25:07
Autor: Janusz
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...

Patrz - a jednak wszystko działa.
Gdzieś coś sobie dopowiedziałeś, albo zgubiłeś info o czym mówię.
Działa bo jak doczytałem masz ładowarkę 1f.

--
Janusz

Data: 2021-04-21 20:54:26
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2021 o 20:25, Janusz pisze:

Patrz - a jednak wszystko działa.
Gdzieś coś sobie dopowiedziałeś, albo zgubiłeś info o czym mówię.
Działa bo jak doczytałem masz ładowarkę 1f.

Ładowarkę akurat mam 3f.
Ale evse 1f i brak ochoty na wymianę i takiej potrzeby.

Ale gdybym miał ochotę, to technicznie nic by nie stało na przeszkodzie (poza kosztami), żeby ładować na 3f.
Tylko trzeba by zwiększyć moc zabezpieczeń na przyłączu, w domu i dać grubsze kable do garażu.

Data: 2021-04-24 08:45:56
Autor: Shrek
W dniu 21.04.2021 o 20:54, Cavallino pisze:

[...]

Konieu - nie pisałeś przypadkiem że już nie jeżdzisz elektrykiem bo cię na prądzie wydymali?

--
Shrek

Data: 2021-04-24 08:52:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6083bea5$0$23915$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie czytales - kupil trzeciego, smarta.

Maly samochodzik, mala bateryjka ... ale jako drugi samochod w rodzinie sie przydaje.

A laduje sobie w domu w nocy. Jakos teraz podlaczanie wtyczki nie jest uciazliwe :-)

J.

Data: 2021-04-24 08:56:43
Autor: Shrek
W dniu 24.04.2021 o 08:52, J.F. pisze:

Konieu - nie pisałeś przypadkiem że już nie jeżdzisz elektrykiem bo cię na prądzie wydymali?

Nie czytales - kupil trzeciego, smarta.

No i co - na smarcie już nie ruchają?

A laduje sobie w domu w nocy. Jakos teraz podlaczanie wtyczki nie jest uciazliwe :-)

Pod warunkiem że nie zapomnisz:P

No dobra - ale czemu sobie tego pierwszego elektryka co go ruchali wtyczką nie podłączał na noc, skoro to takie proste i nieuciążliwe a 90 km dzienni powinno wystarczyć każdemu?

--
Shrek

Data: 2021-04-24 12:26:06
Autor: Cavallino
[...]

Nie ja będę podłączał, więc nie będzie w ogóle uciążliwe.
A na paliwo musiałbym dawać.;-)

Data: 2021-04-24 21:51:30
Autor: ąćęłńóśźż
Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
Żony dają przez bywa 50 lat i więcej i żyją ;-)

-- -- -
A na paliwo musiałbym dawać.

Data: 2021-04-24 12:29:32
Autor: Shrek
W dniu 24.04.2021 o 12:26, Cavallino pisze:

A laduje sobie w domu w nocy. Jakos teraz podlaczanie wtyczki nie jest uciazliwe :-)

Nie ja będę podłączał, więc nie będzie w ogóle uciążliwe.
A na paliwo musiałbym dawać.;-)

I w ten sposób nawet trole potwierdzają, że elektryki są całkiem w porzo, ale pod warunkiem że dla innnych;)

--
Shrek

Data: 2021-04-20 15:37:45
Autor: _Master_
KOLEJNY PASZKWIL LOBBY ELEKTRYCZNO/EKOLOGICZNEGO
Gdyby lobby elektryczno/ekologicznemu zależało na ekologii to dotowaliby samochody z napędem LPG.

TAK wiem. To jeżdżenie na bombie a Elektrownie atomowe WYBUCHAJĄ

MYŚLENIA ŻYCZĘ

https://www.youtube.com/watch?v=T3EAKiT8Rfc

Kolejny paszkwil lobby paliwowego...