Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Data: 2017-05-29 01:53:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-rozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.html

Zdumiewaj±cy jest upór mato³ków które wymy¶la wszystko z wyj±tkiem standardowych akumulatorów dostêpnych na wymianê na stacji ;-)

Data: 2017-05-29 08:50:15
Autor: Przemyslaw P.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dla mnie to kolejny pomys³, który raczej prowadzi w ¶lepy zau³ek. Obecny poziom rozwoju elektryków to jeszcze faza dzieciêc±, potrzeba niestety czasu na rozwi±zanie problemów.
To tak, jak pierwsze samochody przypomina³y wozy bez konia, tak i tutaj brniemy w kolejne pomys³y, s³abo rozwi±zuj±ce wady elektryków. My¶lê, ¿e to kwestia czasu i znajdzie siê w koñcu technologia umo¿liwiaj±c± sprawny przep³yw energii do pojazdu, podobnie jak to ma miejsce dzisiaj z tradycyjnymi paliwami.

Data: 2017-05-29 10:58:04
Autor: sirapacz
W dniu 2017-05-29 o 10:53, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

wyobra¼ sobie bia³og³owê targaj±c± akumulatory do samochodu:)
Poza tym jak rozwi±zaæ kwestiê w³asno¶ci i utraty parametrów - akumulator to nie butla gazowa, która wystarcza na dekadê u¿ytkowania bez ¿adnych konsewkencji.

Data: 2017-05-29 07:39:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Wyobra¼ sobie akumulator Li-Po albo Li-Ion albo po prostu ros³ego faceta :-)
Pozosta³e problemy te¿ do ogarniêcia

Data: 2017-05-29 11:01:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 10:58, sirapacz pisze:
[...]

Czyli trzeba by sprzedawaæ samochody bez akumulatorów, i ju¿ w gestii ka¿dego bêdzie sobie odpowiedni wypo¿yczyæ taki, jaki chce.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 02:06:50
Autor: Lisciasty
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
W dniu poniedzia³ek, 29 maja 2017 11:01:26 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
Czyli trzeba by sprzedawaæ samochody bez akumulatorów, i ju¿ w gestii ka¿dego bêdzie sobie odpowiedni wypo¿yczyæ taki, jaki chce.

No nie do koñca, masz jaki¶ swój zestaw, podje¿d¿asz na szybk±
wymianê i sk±d pewno¶æ, ¿e nie wcisn± Ci zar¿niêtego pad³a,
które ma 5% pojemno¶ci? Trzeba by jaki¶ system weryfikacji i kontroli
wprowadziæ, a to ju¿ siê robi skomplikowane.

L.

Data: 2017-05-29 07:42:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Strasznie ... Mniej wiêcej tak jak kontrola paliw na stacjach ;-)

Data: 2017-05-29 11:08:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 11:06, Lisciasty pisze:
[...]

A jak± masz pewno¶æ, ¿e jak kupujesz mleko, to kupujesz mleko, a nie siki?

> Trzeba by jaki¶ system weryfikacji i kontroli
> wprowadziæ, a to ju¿ siê robi skomplikowane.

I raczej zbêdne. W normalnym ¶wiecie opiera siê to na zaufaniu do marki.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 02:35:59
Autor: Lisciasty
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
W dniu poniedzia³ek, 29 maja 2017 11:08:58 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
A jak± masz pewno¶æ, ¿e jak kupujesz mleko, to kupujesz mleko, a nie siki?

Jak kupiê siki, to bêdê w plecy 2 z³ote, a nie 12 tysiêcy.

I raczej zbêdne. W normalnym ¶wiecie opiera siê to na zaufaniu do marki.

Ale jakiej marki? Przyje¿d¿asz elektrykiem na stacjê w Pipidówie Górnej
i wymieniasz swój akumulator VARTA na identyczn± VARTÊ. Tylko to nie jest
gaz ani mleko, bez d³ugotrwa³ego testu nie jeste¶ w stanie stwierdziæ,
jakiej kondycji jest ten akumulator. A dalej jest ju¿ jak w komisie
samochodowym, kupi³e¶ a potem bujaj siê sam.

L.

Data: 2017-05-29 11:38:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 11:35, Lisciasty pisze:
W dniu poniedzia³ek, 29 maja 2017 11:08:58 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
A jak± masz pewno¶æ, ¿e jak kupujesz mleko, to kupujesz mleko, a nie siki?

Jak kupiê siki, to bêdê w plecy 2 z³ote, a nie 12 tysiêcy.

Ach, teraz rozumiem. Ty po prostu nie wiesz o czym dyskutujesz.

[...]

jw.
Nie piszê o kupnie. Wyra¼nie opisa³em jak taki system mia³by dzia³aæ. Zachêcam do czytania, a nie tylko do pisania :)

(co nie zmienia faktu, ¿e i tak nie masz racji - nawet jak ludzie bêd± kupowaæ akumulatory, to te¿ bêd± gorsze, i lepsze, i lepsi sprzedawcy, i gorsi, tak jak z ka¿dym innym produktem).

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 15:23:12
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-29 o 11:38, Liwiusz pisze:

[...]

Dzier¿awienie auta lub tylko zestawu akumulatorów.

(co nie zmienia faktu, ¿e i tak nie masz racji - nawet jak ludzie bêd± kupowaæ akumulatory, to te¿ bêd± gorsze, i lepsze, i lepsi sprzedawcy, i gorsi, tak jak z ka¿dym innym produktem).

Jak kupiê to mam, dbam sprawdzam i wiem kiedy wymieniæ.
Jak dzier¿awie to mo¿e siê okazaæ ¿e w³a¶ciciel oszczêdzi
na wymianie i zamiast przejechaæ dwie¶cie kilometrów bêdê
po stu szuka³ ³adowarki. Piêkne pole do przekrêtów.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-30 10:23:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 15:23, RadoslawF pisze:
[...]

Kolejny raz proszê o nieu¿ywanie w dyskusji argumentów z w³asnej niewiedzy lub niewiary.

Rynek najmu wszelkich dóbr istnieje i ma siê dobrze. ¦wiat siê od tego nie wali.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 13:04:17
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 10:23, Liwiusz pisze:
[...]

Fakt. Mnie nawet kumpel kiedy¶ ¿onê po¿yczy³.
Trochê przechodzona by³a ale jeszcze sprawna:)

--
Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

"Ja pijê tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-05-30 13:07:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 13:04, Wiesiaczek pisze:
[...]

Widzisz, zupe³nie jak z akumulatorem.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 19:36:54
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 13:07, Liwiusz pisze:
[...]

No nie wiem... Trzeba j± by³o ³adowaæ ca³± noc... ledwie prze¿y³em.

Data: 2017-05-30 15:10:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-30 o 10:23, Liwiusz pisze:

[...]

G³ównie dlatego ze nie istnieje rynek najmu "wszelkich dóbr"
a istnieje wybranych dóbr.

Data: 2017-05-29 21:22:30
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dnia Mon, 29 May 2017 11:38:27 +0200, Liwiusz napisa³(a):
[...]

Sam nie wiesz.
Jak kupujesz cysterne mleka za 12 tys, to probujesz, albo stosowna
umowe z gwarancja podpisujesz.

J.

Data: 2017-05-30 10:34:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 21:22, J.F. pisze:
[...]

Porównujesz jednorazowe zatankowanie samochodu do kupowania cysterny mleka?

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 11:58:44
Autor: szerszen
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
On Mon, 29 May 2017 02:35:59 -0700 (PDT)
Lisciasty <lisciasty@post.pl> wrote:

Tylko to nie jest
gaz ani mleko, bez d³ugotrwa³ego testu nie jeste¶ w stanie stwierdziæ,
jakiej kondycji jest ten akumulator.

A na cholere Ci d³ugotrwa³e testy, skoro za kolejne X km, go wymienisz na kolejny i tak w kó³ko?

Przecie¿ tego kolejnego te¿ nie bêdziesz u¿ywa³ ca³e ¿ycie, tylko do kolejnego "tankowania".

szerszeñ

Data: 2017-05-29 12:07:31
Autor: sirapacz
[...]

kupujesz towar w postaci energii akumulatora. Albo musia³by¶ p³aciæ rycza³tem wiêc 100pln za 50% albo za 100% albo za to ile energii po¶wiêcono na ³adowanie.

Data: 2017-05-29 12:32:45
Autor: szerszen
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
On Mon, 29 May 2017 12:07:31 +0200
sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

kupujesz towar w postaci energii akumulatora. Albo musia³by¶ p³aciæ rycza³tem wiêc 100pln za 50% albo za 100% albo za to ile energii po¶wiêcono na ³adowanie.

Zgadza siê, kupujesz towar w postaci energii, której zu¿ycie niezmiernie ³atwo zmierzyæ, a co za tym idzie wprowadziæ system który bêdzie ³atwo rozliczyæ i w razie czego, uzyskaæ zwrot, lub bonifikatê na kolejne "tankowanie". --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2017-05-29 12:08:04
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "szerszen"

[...]

-- -
A dojedzie do kolejnego "tankowania" ?

Data: 2017-05-29 11:11:38
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

A jak± masz pewno¶æ, ¿e jak kupujesz mleko, to kupujesz mleko, a nie siki?

kupujesz produkt który jest nowy, mo¿esz od razu oceniæ czy jest fabrycznie zamkniêty

 > Trzeba by jaki¶ system weryfikacji i kontroli
 > wprowadziæ, a to ju¿ siê robi skomplikowane.

I raczej zbêdne. W normalnym ¶wiecie opiera siê to na zaufaniu do marki.

nie powiesz mi, ¿e chcesz zrobiæ punkty wymian dla ka¿dej marki z osobna - albo jednego hegemona.
ani jedno ani drugie dobre nie jest

Data: 2017-05-29 07:45:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Ziew ... Hint standard USB
Ps postaraj siê bardziej :-)

Data: 2017-05-30 10:31:45
Autor: Liwiusz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
W dniu 2017-05-29 o 16:45, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ziew ... Hint standard USB
Ps postaraj siê bardziej :-)

Kolego, u¿ywaj cytatów, bo na razie wys³a³e¶ kilka postów, zagubionych niczym ¶lepy kutas w kosmosie, i nie wiadomo co i do kogo odpowiadasz.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 11:15:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 11:11, sirapacz pisze:

A jak± masz pewno¶æ, ¿e jak kupujesz mleko, to kupujesz mleko, a nie
siki?

kupujesz produkt który jest nowy, mo¿esz od razu oceniæ czy jest
fabrycznie zamkniêty

Ale sk±d wiesz, ¿e w ¶rodku jest mleko? Ufasz, ¿e jak widzisz karton z napisem £aciate, to bêdzie tam mleko. Tak samo jak zaufasz, widz±c akumulator z napisem VARTA, ¿e bêdzie on trzyma³ takie-a-takie parametry. Je¶li siê sparzysz na jakiej¶ marce, to wiêcej jej nie kupisz.

> [...]

I raczej zbêdne. W normalnym ¶wiecie opiera siê to na zaufaniu do marki.

nie powiesz mi, ¿e chcesz zrobiæ punkty wymian dla ka¿dej marki z osobna

Nie wiem w czym widzisz problem. Opony ka¿de auto te¿ ma mieæ takie same?

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 12:05:33
Autor: sirapacz
[...]

nie rozumiemy sie. Jakby to by³y akumulatory jednorazowe to zgoda. Ale mówimy to o _u¿ywanych_ akumulatorach. Nie wiesz w jakiej jest kondycji, po ilu cyklach itd. Obudowa mo¿e mieæ piêkne logo i czyst± powierzchniê ale o tym, ¿e to trup mo¿esz siê dowiedzieæ 100km dalej jak ci stanie przedwcze¶nie.

[...]

przecie¿ nie wymieniasz opon na stacji paliw na u¿ywki - opony przynajmniej wyzualnie mo¿esz oceniæ a tego co w ¶rodku u¿ywanego bóg wie ile akumulatora nie.

Data: 2017-05-29 12:12:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 12:05, sirapacz pisze:

[...]

Twoje argumenty s± zupe³nie "inwalidzkie". Pewnie nie umiesz sobie te¿ wyobraziæ wypo¿yczalni samochodów - bo bo jak to tak, po¿yczasz samochód, a za 200 km ci nie chce odpaliæ...

[...]

Tutaj dyskusja nie jest o u¿ywkach/nie u¿ywkach, tylko czy do wszystkich samochodów maj± byæ takie same akumulatory, czy mog± byæ ró¿ne. Na przyk³adzie opon widaæ, ¿e mog± byæ ró¿ne, i rynek sobie z tym radzi.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 15:15:34
Autor: Wiesiaczek
W dniu 29.05.2017 o 12:12, Liwiusz pisze:
[...]

Bzdura...
Samochód w wypo¿yczalni je¼dzi rok i jest przyzwoicie serwisowany.

Akumulatora raczej nie da siê systematycznie serwisowaæ?
Nie mam na my¶li samego ³adowania.

Z kolei jego coroczny recykling bêdzie kosztowa³ krocie, ekologia pójdzie siê jebaæ, a i tak nigdy nie dorówna takie zasilanie wêglowodorom.

U ile butla nawet zardzewia³a bêdzie zawiera³a okre¶lon± masê gazu, to z pr±dem ju¿ nie jest tak prosto.

Przypomnê, ¿e woltomierz nie wystarczy:)

Data: 2017-05-29 10:13:37
Autor: Pszemol
"Wiesiaczek" <Wiesiaczek@vp.pl> wrote in message news:ogh6tn$6pv$1node1.news.atman.pl...
[...]

Takie akumulatory samochodowe mog± mieæ wbudowan±
dosyæ sporych rozmiarów elektronikê która wspomaga
równomierne ³adowanie ich ale te¿ mo¿e monitorowaæ
zu¿ycie akumulatorów, liczyæ ile cykli ³adowania prze¿y³y itp.
W laptopach Apple mo¿esz w ka¿dej chwili zobaczyæ
ile akumulator mia³ cykli ³adowania i zorientowaæ siê na
tej podstawie o jego technicznym wieku.

Data: 2017-05-30 20:17:28
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "Pszemol"

[...]

Czy jest opcja dzier¿awy ? :-) W Twizy jest :-)

Data: 2017-06-02 06:00:53
Autor: Pszemol
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ogkd01$kob$1mx1.internetia.pl...
[...]

O co mnie konkretnie pytasz? O Teslê? Z tego co wiem, nie dzier¿awi±.

Data: 2017-06-02 22:00:52
Autor: re
[...]

O baterie w laptopach Apple !!!

Data: 2017-06-03 07:52:37
Autor: Pszemol
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ogsg5n$pr0$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol"

[...]

A po co mia³bym dzier¿awiæ bateriê w laptopie? Dobrze siê czujesz?

Data: 2017-06-05 23:34:02
Autor: re
[...]

A po co w samochodzie ?

Data: 2017-06-06 19:32:08
Autor: Pszemol
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:oh4ioj$q1k$1mx1.internetia.pl...
A po co mia³bym dzier¿awiæ bateriê w laptopie? Dobrze siê czujesz?
-- -
A po co w samochodzie ?

Bo w samochodzie siê ona d³ugo ³aduje i dzier¿awa ma zapewniæ
³atw± wymianê roz³adowanej na na³adowan± na stacji obs³ugowej.

Chyba siê pogubi³e¶ deczko w tym w±tku...

Data: 2017-06-07 21:14:29
Autor: re
[...]

PUKNIJ SIÊ W G£OWÊ, TO TY NIE OGARNIASZ

Samochody obecnie sprzedaje siê z dzier¿awionymi akumulatorami bo taki model biznesowy jest lepszy dla producenta a nie dlatego, ¿e siê akumulatory wymienia na stacji bo w³a¶nie o tym jest mowa, ¿e siê nie wymienia na stacji choæ potencjalnie mo¿na by by³o.

Data: 2017-05-30 10:22:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 15:15, Wiesiaczek pisze:
[...]

To, ¿e napiszesz "bzdura", nie znaczy, ¿e masz racjê, zw³aszcza ¿e nie id± za tym argumenty.

Samochód w wypo¿yczalni je¼dzi rok i jest przyzwoicie serwisowany.

Co o znaczy je¼dzi rok? Je¼dzisz rok samochodem z wypo¿yczalni?

Akumulatora raczej nie da siê systematycznie serwisowaæ?

"Nie da siê" tak samo jakby siê "nie da³o" serwisowaæ samochodu z wypo¿yczalni. Czyli bredzisz, albo przedstawiasz dowody swojej ograniczonej wyobra¼ni.

U ile butla nawet zardzewia³a bêdzie zawiera³a okre¶lon± masê gazu, to z
pr±dem ju¿ nie jest tak prosto.

I bêdzie to mia³o odbicie w cenie, tak samo jak taniej wypo¿yczysz samochód 10-latka ni¿ pierwszoroczniaka.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 12:52:38
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 10:22, Liwiusz pisze:
[...]

Jak nie, skoro poni¿ej zacytowa³e¶ moje argumenty?

Samochód w wypo¿yczalni je¼dzi rok i jest przyzwoicie serwisowany.

Co o znaczy je¼dzi rok? Je¼dzisz rok samochodem z wypo¿yczalni?

Jak to co znaczy?
Po roku jest utylizowany w ró¿ny sposób, bo do wypo¿yczania ju¿ siê nie nadaje. Za du¿e koszty.

[...]

Czy Ty jeste¶ debilem?
Ja mam przedstawiaæ "dowody mojej wyobra¼ni"?
Popierdoli³o Ciebie do reszty?

U ile butla nawet zardzewia³a bêdzie zawiera³a okre¶lon± masê gazu, to z
pr±dem ju¿ nie jest tak prosto.

I bêdzie to mia³o odbicie w cenie, tak samo jak taniej wypo¿yczysz
samochód 10-latka ni¿ pierwszoroczniaka.

10-latka to mo¿esz sobie po¿yczyæ od s±siada.
Je¼dzi³em du¿o samochodami z wypo¿yczalni i nie trafi³em starszego ni¿ rok.
Za to zdarza³o mi siê je¼dziæ samochodami z wypo¿yczalni o przebiegu poni¿ej 1000 km. Mój rekord to 7 (siedem) km na liczniku przy wyje¼dzie z parkingu wypo¿yczalni:)

Data: 2017-05-30 13:01:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 12:52, Wiesiaczek pisze:

Jak to co znaczy?
Po roku jest utylizowany w ró¿ny sposób, bo do wypo¿yczania ju¿ siê nie
nadaje. Za du¿e koszty.

1. Nieprawda, bo s± do wypo¿yczenia samochody starsze.
2. Bêdziesz chcia³ wypo¿yczyæ akumulatory maks. roczne - na pewno by³aby jaka¶ marka "premium" dla takich jak ty, tak samo jak teraz mo¿esz sobie zatankowaæ dro¿sz± benzynê, dop³acaj±c za ³adn± nazwê.

[...]

Ju¿ przedstawi³e¶, o¶wiadczaj±c, ¿e nie potrafisz sobie wyobraziæ takiego systemu. To ¶wiadczy o tobie, a nie o pomy¶le.

[...]

Ja nie je¼dzi³em wypo¿yczonym w ogóle, to znaczy, ¿e wypo¿yczalnie nie istniej±?

Za to zdarza³o mi siê je¼dziæ samochodami z wypo¿yczalni o przebiegu
poni¿ej 1000 km. Mój rekord to 7 (siedem) km na liczniku przy wyje¼dzie
z parkingu wypo¿yczalni:)

I pewnie potem ten samochód zez³omowali, w koñcu mog³e¶ nasraæ pod dywanik.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 18:54:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 13:01, Liwiusz pisze:
I pewnie potem ten samochód zez³omowali, w koñcu mog³e¶ nasraæ pod dywanik.

Tak by³o! Jakby¶ przy tym by³!

Data: 2017-06-12 10:34:16
Autor: Marek
On Mon, 29 May 2017 15:15:34 +0200, Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> wrote:
Samochód w wypo¿yczalni je¼dzi rok i jest przyzwoicie serwisowany.

Zaraz zaraz, skoro mo¿na wypo¿yczyæ ca³y samochód, to po co bawiæ siê w wypo¿yczanie aku?? Nonsens.

--
Marek

Data: 2017-06-12 11:16:36
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Marek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:almarsoft.886357133663320812@news.neostrada.pl...
[...]

No, jest to jakis pomysl :-)

Tylko:
-samochod drogi, akumulator ... tez drogi, ale nie ma sensu, zeby kapital niepotrzebnie sie marnowal czekajac na naladowanie,
-przepakowywanie pare razy w podrozy moze byc uciazliwe,
-wypozyczalnie samochodow nie sa tanie, i wielu jednak kupuje auto na wlasnosc.

J.

Data: 2017-05-29 16:33:52
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Twoje argumenty s± zupe³nie "inwalidzkie". Pewnie nie umiesz sobie te¿ wyobraziæ wypo¿yczalni samochodów - bo bo jak to tak, po¿yczasz samochód, a za 200 km ci nie chce odpaliæ...

raczej twój pogl±d bo nie bierzesz pod uwagê tego co ja biorê, czyli zu¿ycia i zmiany parametrów u¿ytkowych wprost z tego zu¿ycia wynikaj±cych. Nie mogê sobie tego wyobraziæ pod k±tem technicznym i tu widzê problem:).

Tutaj dyskusja nie jest o u¿ywkach/nie u¿ywkach, tylko czy do wszystkich samochodów maj± byæ takie same akumulatory, czy mog± byæ ró¿ne. Na przyk³adzie opon widaæ, ¿e mog± byæ ró¿ne, i rynek sobie z tym radzi.

kupujesz samochód z nowym akumulatorem. Doje¿d¿asz na stacjê wymieniæ na ¶wie¿y(na³adowany) i dostajesz taki z przebiegiem 6 lat który wystarczy ci na 50% tego co ten ze sklepu. Jak zapewnisz dop³yw ¶wie¿ych (i drogich) akumulatorów i wy³±pywanie tych co siê nienadaj± z powodu za ma³ej pojemno¶ci? To jest proste jak siê w to nie zag³êbiasz bo na poziomie szczegó³ów (gdzie ja szukam teoretycznego rozwi±zania) nie wygl±da to kolorowo.

Ró¿ne zapotrzebowanie na moc i pojemnosæ mozna za³atwiæ zunifikowanymi akumulatorami które mo¿na pakowaæ w pakiety po³±czone równolegle, gdzie ilo¶æ zmienia³aby siê w zale¿no¶ci od zapotrzebowania auta na pr±d. Ale patrz punkt jak zrobiæ by 'system' nie da³ ci np. 3 akumulatorów 80% zu¿ycia i jednego 30%? Mo¿na skontrolowaæ to podczas ³adowania - i taka stacja ³aduje i stwierdza ¿e szrot....kto kupi nowy?

Data: 2017-05-29 07:50:32
Autor: WS
On Monday, May 29, 2017 at 4:35:19 PM UTC+2, sirapacz wrote:
[...]

Mozna np. zrobic np. tak, ze akumulatorami w calosci zajmuja sie firmy "tankujace prad"
Czyli kupuje sie samochod bez aku, aku sa standardowe (zeby byla jakas konkurencja i wieksza dostepnosc). Podpisujac umowe w salonie przy okazji podpisuje sie umowe na aku (ktory zakladaja z wybranej firmy) i dalej sie jezdzi.... wymienia na stacji na naladowany, w cenie wymiany jest zuzycie aku...
Jesli moze byc ladowany w domu to jakas oplata za dzierzawe. Czyli reasumujac: kupuje sie samochod bez aku, a akumulatory wypozycza.

Firma pozyczajaca powinna juz sama dbac o ich jakosc (np. moga miec jakie certfikowany sytem pomiarowy - ile i kiedy zaladowano / ile z nich pobrano) + wyswietlac jakis "STATUS" kierowcy, zeby jakiegos szajsu mu nie wlozyli....

Data: 2017-05-29 17:02:37
Autor: sirapacz
[...]

Jeste¶ na autostradzie - przy MOPie A bierzesz akumulator dostarczany przez dajmy na to VARTÊ, jedziesz 150km i na kolejnym MOPie masz akumulatory np CENTRA :) i co zrobisz? nie we¼miesz bo masz umowe z kim innym? bez sensu

[...]

To by dzia³a³o, gdyby¶ operowa³ w zasiêgu jednej stacji. id±c tym tokiem rozumowania tak± stacj± jest twój dom (no...chyba, ¿e w bloku mieszkasz).

Data: 2017-05-29 17:30:57
Autor: z
W dniu 2017-05-29 o 17:02, sirapacz pisze:
[...]

Wstyd mi to wszystko czytaæ :-)

¯eby w XXI wieku bia³y cz³owiek nie móg³ by siê dogadaæ co do tak prostych kwestii.
Bo przecie¿ przeszkód technicznych w pilnowaniu jako¶ci tych "kaucji" nie ma.
WSTYD Panowie WSTYD :-)

Data: 2017-05-29 17:48:03
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

¯eby w XXI wieku bia³y cz³owiek nie móg³ by siê dogadaæ co do tak prostych kwestii.

jakby by³y proste to da³oby siê szybko dogadaæ:)

Data: 2017-05-29 20:17:15
Autor: z
W dniu 2017-05-29 o 17:48, sirapacz pisze:

jakby by³y proste to da³oby siê szybko dogadaæ:)

Dalej twierdzê ¿e WSTYD.
WSTYD ¿e jeszcze nie istnieje taki system...
A drugi wstyd za Wasze u¿ywane tu argumenty.
WSTYD :-)

Widaæ ¿e problem jest psychiczny a nie techniczny :-)

Data: 2017-05-29 11:36:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Nie tu gra idzie o grub± kasê i producenci aut nie pozwol± odebraæ sobie tortu :-) ich celem jest komplikacja prostego produktu bo tylko komplikacja zapewnia wysok± cenê i godziwe zyski. Uniwersalny aku produkowany przez nie ich firmê to koszmar wiêc musz± naukowo i ponad wszelk± w±tpliwo¶æ udowodniæ ¿e:
NIE DA SIÊ

Data: 2017-05-29 11:56:29
Autor: WS
On Monday, May 29, 2017 at 8:36:04 PM UTC+2, przemek.j...@gmail.com wrote:
[...]

Dokladnie, zawsze moga zostac "zmuszeni" do dogadania sie, jak np. przy bezpo¶redniej likwidacji szkód z OC (zdaje sie, ze ryczaltem to rozliczaja)
Jesli np. taka Tesla ma kolejke chcetnych na samochody, to nie ma zadnego interesu w dzieleniu sie z kimkolwiek zyskami ze sprzedazy akumulatorow... z ich punktu widzenia najlepsze jest zalozenie niewymiennych albo wymienne, ale z patentem na zlacza/konstrukcie, ktory to patent mozna sprzedawac za gruba kase...

Data: 2017-05-29 23:12:24
Autor: Pszemol
z <z@z.pl> wrote:
[...]

Ale czemu mieszasz w to kolor skóry to nie rozumiem....

Data: 2017-05-30 07:41:09
Autor: z
W dniu 2017-05-30 o 01:12, Pszemol pisze:
Ale czemu mieszasz w to kolor skóry to nie rozumiem....

¯eby no¿yce siê odezwa³y, dla podwy¿szenia si³y przekazu, dla jeszcze wiêkszego zawstydzenia dyskutantów, bo mi wolno, bo mam w du... poprawno¶æ polityczn±, bo to nikogo nie obra¿a a ja jestem wolnym cz³owiekiem.
Ma³o argumentów? :-)

Data: 2017-05-30 11:33:52
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 01:12, Pszemol pisze:

[...]

Taki polski idiom. Wbrew pozorom nie maj±cy nic wpólnego z rasizmem. Wiemy, ¿e w stanach ciê¿ki do obronienia;)

Shrek

Data: 2017-05-29 19:37:04
Autor: PlaMa
[...]

A co Ciê obchodzi jakiej firmy bêdzie akumulator? Jak jedziesz na stacjê to te¿ zastanawiasz siê czy ropa pochodzi³a ze z³ó¿ pod Al-Zadupie czy mo¿e ze z³ó¿ Al-Popidowo?

Na jednej stacji Orlenu dostaniesz Vartê, na drugiej Magnetiego a na kolejnym Shell - Centrê.

Wystarczy na sprzedawcy wymusiæ gwarancjê osi±gów i zrzuciæ na niego ustalenie miêdzy sob± jak bêd± siê rozliczaæ lub zwracaæ akumulatory.

W najbardziej pechowym scenariuszu, jak akurat tak trafisz, ¿e bêd± same puste to podepniesz siê pod supercharger i pójdziesz na Biedronki na 20 min.

Data: 2017-05-29 20:12:03
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

A co Ciê obchodzi jakiej firmy bêdzie akumulator? Jak jedziesz na stacjê to te¿ zastanawiasz siê czy ropa pochodzi³a ze z³ó¿ pod Al-Zadupie czy mo¿e ze z³ó¿ Al-Popidowo?

przedpiszca pisa³ o podpisanej umowie z jedn± firm±

Data: 2017-05-29 11:45:58
Autor: WS
On Monday, May 29, 2017 at 8:13:28 PM UTC+2, sirapacz wrote:

przedpiszca pisa³ o podpisanej umowie z jedn± firm±

moze nie do konca zrozumiale napisalem... chodzi mi tylko o aku na ktorym sie wyjedzie z salonu... "jaki aku zamontowac? mamy x y z , hm... to ja poprosze jednak Centre ;) OK ;) przywieziemy i zamontujemy..."

a pozniej jak napisalem:

aku sa standardowe (zeby byla jakas konkurencja i wieksza dostepnosc

wymiana to juz na co ma sie ochote/kto daje lepsze warunki...

Data: 2017-05-30 08:45:36
Autor: sirapacz
[...]

teraz to i ja mam w±tpliwo¶æ czy piszemy o tym samym - rozwa¿amy wariant wymiany pustego akumulatora na pe³ny na stacji podczas jechania na trasie. Nie mówimy i wymianie zmaltretowanych ogniw bo to zwyk³a czê¶æ zamienna.

Data: 2017-05-29 20:24:39
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-29 o 20:12, sirapacz pisze:

[...]

Jeste¶ pewien?

Data: 2017-05-30 19:27:05
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "PlaMa"

[...]

Ale nie da siê wymusiæ gwarancji osi±gów poniewa¿ akumulatory zu¿ywaj± siê. Bêdziesz mia³ w obiegu akumulatory pe³nowarto¶ciowe i niepe³nowarto¶ciowe. I nie bêdziesz wiedzia³ jaki dosta³e¶ bo nie da siê tego prosto zmierzyæ. A i tak bêdziesz musia³ liczyæ siê z ró¿nymi cenami za najem akumulatorów. Tak, jak z mechanikami samochodowymi, drogie warsztaty s± generalnie bardziej wiarygodne, ale to wcale nie znaczy, ¿e siê op³aca w nich naprawiaæ.

W najbardziej pechowym scenariuszu, jak akurat tak trafisz, ¿e bêd± same
puste to podepniesz siê pod supercharger i pójdziesz na Biedronki na 20 min.
-- -
Raczej zap³acisz wiêcej za "ostatni± sztukê".

Data: 2017-05-30 19:58:00
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-30 o 19:27, re pisze:

Ale nie da siê wymusiæ gwarancji osi±gów poniewa¿ akumulatory zu¿ywaj± siê.

We¼ cytuj jak cz³owiek bo cholera wie komu odpisujesz.

Po to jest gwarancja osi±gów. Sprzedawca gwarantuje, ¿e zapewni "PEWN¡" wydajno¶æ energetyczn±, ile to bêdzie km powie ci ju¿ twój w³asny samochód. Jak siê oka¿e, ¿e co¶ posz³o nie tak, to ów gwarancja zwróci ci czê¶æ kosztów.

Tyle.

Bêdziesz mia³ w obiegu akumulatory pe³nowarto¶ciowe i
niepe³nowarto¶ciowe. I nie bêdziesz wiedzia³ jaki dosta³e¶ bo nie da siê tego prosto zmierzyæ.

Da siê po przejechaniu jakiego¶ odcinka.

  A i tak bêdziesz musia³ liczyæ siê z ró¿nymi
cenami za najem akumulatorów.

Jak ty prze¿ywasz jak na ró¿nych stacjach masz ró¿ne ceny za litr Pb?

Tak, jak z mechanikami samochodowymi,
drogie warsztaty s± generalnie bardziej wiarygodne, ale to wcale nie znaczy, ¿e siê op³aca w nich naprawiaæ.

Tak jak z dzieæmi, nie zawsze siê udaj±?

[...]

Kurwa, cytuj jak bia³y cz³owiek.
Zap³aci³es kiedy¶ wiêcej za ostatnio litr benzyny?

Data: 2017-05-30 20:42:42
Autor: re
[...]

Tak jak na Allegro ???

  A i tak bêdziesz musia³ liczyæ siê z ró¿nymi
cenami za najem akumulatorów.

Jak ty prze¿ywasz jak na ró¿nych stacjach masz ró¿ne ceny za litr Pb?
-- -
Mam to w d...e. Ale jakby mi cena paliwa wzros³a 5x, tak jak wzros³y ceny nieruchomo¶ci w ostatnich latach i jak mo¿e wzrastaæ cena akumulatora w szczycie wyjazdowym, to chyba bym siê zastanowi³ czy jechaæ, nie ? I ju¿ dzisiaj mogê powiedzieæ, ¿e nie chcê tyle wiêcej p³aciæ nawet w szczycie wyjazdowym.

Tak, jak mi brak³o na drodze.

Data: 2017-05-29 21:07:51
Autor: Shrek
W dniu 29.05.2017 o 17:02, sirapacz pisze:

[...]

Ale masz problem. A jak na jednym mopie jest shell a na drugim Orlen to jak sobie radzisz? Problem jest równie banalny/skomplikowany jak skup butelek. U nas skomplikowany a u Czechów banalny. Po prostu nie twój problem - stacja ma wzi±æ "twój" akumulator i daæ ci na³adowany. Tak jak wymieniasz butlê z gazem.

Shrek

Data: 2017-05-30 08:46:51
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

problem - stacja ma wzi±æ "twój" akumulator i daæ ci na³adowany. Tak jak wymieniasz butlê z gazem.

no w³a¶nie - ale co je¶li odebrany akumulator nie nadaje siê do eksploatacji? Kto p³aci? klient który ju¿ dawno pojecha³? stacja? producent akumulatora? :)

Data: 2017-05-30 10:30:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 08:46, sirapacz pisze:

[...]

Ten, kto odpowiada za szkodê.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 11:49:09
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Ten, kto odpowiada za szkodê.

a kto odpowiada za szkodê w postaci zu¿ycia siê akumulatora na skutek eksploatacji? Osoba która jako ostatnia przyjecha³a z tym akumulatorem? poprzednia stacja ³adowania czy mo¿e jeszcze jeden klient wstecz? a mo¿e hurtem wyci±gn±c z bazy danych listê u¿ytkowników którzy na przestrzeni lat korzystali z danego egzemplarza i rozeslaæ im wezwania do zap³aty 4pln?

Data: 2017-05-30 11:59:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 11:49, sirapacz pisze:

Ten, kto odpowiada za szkodê.

a kto odpowiada za szkodê w postaci zu¿ycia siê akumulatora na skutek
eksploatacji?

To nie jest szkoda. Za takie zu¿ycie u¿ywaj±cy p³aci czynsz wynajmuj±cemu.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 11:40:07
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 08:46, sirapacz pisze:

no w³a¶nie - ale co je¶li odebrany akumulator nie nadaje siê do eksploatacji? Kto p³aci? klient który ju¿ dawno pojecha³? stacja? producent akumulatora? :)

Jak dla mnie w³a¶ciciel akumulatora. ¬le na to patrzysz - s± automatyczne systemy wypo¿yczania rowerów, samochodów, butelek zwrotnych i pewnie jeszcze paru rzeczy. Czemu akumulator mia³by byæ wyj±tkowy?

Jak kto¶ go fizycznie rozwali, to bêdze mo¿na doj¶æ - kamery, zapewne zapisywanie nr seryjnych samochodu w pamiêci akumulatora, parametry pracy jak temperatura itd. wiêc w razie czego bêdzie móg³ dochodziæ albo wpisaæ klienta na czarn± listê.

Shrek

Data: 2017-05-30 11:51:53
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Jak dla mnie w³a¶ciciel akumulatora. ¬le na to patrzysz - s± automatyczne systemy wypo¿yczania rowerów, samochodów, butelek zwrotnych

no tak ale caly czas biegamy w kó³ko z argumentami: je¶li jest akumulator wypo¿yczany to ma w³a¶ciciela w postaci spó³ki A.
W tym wariancie albo A musia³aby byæ monopolist± (aby¶ na ka¿dej stacji mia³ A) albo musia³oby byæ wiêcej firm ale za to nie na ka¿dej stacji mia³by¶ akumulatory w³a¶ciwej firmy (i w uproszczeniu ka¿da stacja mia³aby akumulatory ró¿nych dostawców).
Absurd.

Data: 2017-05-30 12:08:48
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 11:51, sirapacz pisze:

[...]

Dlaczego od razu absurd. Mo¿na to rozwi±zaæ na wiele sposobów. Choæby taki, ¿e stacje zarabiaj± na ³adowaniu i wymienianiu akumulatorów (i bior± ka¿dy jaki siê nawinie), a w³a¶ciciele akumulatorów na ich wypo¿yczaniu (na przyk³ad dostaj± "poprzez stacjê" dyszkê za ka¿de u¿ycie). Mo¿e siê to okazaæ na tyle dobry biznes, ¿e bycie w³ascicielem 20 akumulatorów bêdzie traktowane podobnie ja posiadanie mieszkania na wynajem, ba mo¿e siê okazaæ, ze fundusze inwestycyjne bêd± w nich lokowaæ kapita³.

Na prawdê na poczekaniu mo¿na wymy¶leæ z 10 modeli biznesowych, ¿eby to dzia³a³o. Mniej lub bardziej sensownych, ale nie jest to problem nie do pokonania - co najwy¿ej kto¶ ma ma³± wyobra¼nie. Jak siê da na tym zarobic, to kto¶ siê po t± kasê schyli.

Shrek

Data: 2017-05-30 12:31:02
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
to, ¿e da siê na tym zarobiæ to pewnik. natomiast wymy¶lenie ca³ego systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne

Data: 2017-05-30 12:34:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 12:31, sirapacz pisze:
to, ¿e da siê na tym zarobiæ to pewnik. natomiast wymy¶lenie ca³ego
systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne

Nie jest trudne, ani niewykonalne. Da siê to wymy¶liæ po prostu nad kartk± papieru. Potem po prostu trzeba rozwa¿yæ wady i zalety, i wprowadziæ odpowiednie odgórne regulacje (aby system by³ w³a¶nie uniwersalny). Ale rozumiem, ¿e jak kogo¶ przerasta cytowanie, to i nie nadaje siê na my¶lenie o bardziej skomplikowanych rzeczach :)

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 12:52:21
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Nie jest trudne, ani niewykonalne. Da siê to wymy¶liæ po prostu nad kartk± papieru. Potem po prostu trzeba rozwa¿yæ wady i zalety, i
w³a¶nie to robimy amatorsko
wprowadziæ odpowiednie odgórne regulacje (aby system by³ w³a¶nie uniwersalny). Ale rozumiem, ¿e jak kogo¶ przerasta cytowanie, to i nie nadaje siê na my¶lenie o bardziej skomplikowanych rzeczach :)
wje¿d¿asz mi na dumê? :)

Data: 2017-05-30 12:58:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 12:52, sirapacz pisze:

[...]

Nie znam ciê, nie wiem, czy masz dumê, irytuj± mnie tylko popularne usenetowe argumenty, jakoby "co¶ siê nie da³o". Udowodnij, ¿e nie mo¿na wymy¶liæ *¿adnego* systemu wymiany akumulatorów, który by dzia³a³.
Samo wybranie jednego z rozwi±zañ, ze specjalnie wprowadzonymi i wyolbrzymionymi wadami i za³o¿eniami, i twierdzenie ¿e oto siê udowodni³o, ¿e siê nie da, nie jest ¿adn± pokus± intelektualn± do prowadzenia z tob± dyskusji.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 13:40:56
Autor: sirapacz
[...]

nie napisa³em nigdy ¿e "siêniedasiê". Gdybym tak uwa¿a³ to nie bra³bym udzia³u w w±tku.
[...]

ciê¿ko nam znale¼æ p³aszczyznê do dyskusji bo ja patrzê na problemy techniczne od strony elektronika a ty na problemy natury organizacyjnej od strony prawnika.

Data: 2017-05-30 19:32:20
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "Liwiusz"

[...]

Tego nie da siê udowodniæ bo nigdy nie wiadomo czy jednak kto¶ nie wymy¶li. Natomiast da siê udowodniæ, ¿e nikt takiego systemu jeszcze nie wymy¶li³, bo .... no nie wymy¶li³. Inaczej by¶my wymieniali np akumulatory w telefonach komórkowych.

Data: 2017-05-30 13:01:08
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 12:34, Liwiusz pisze:
[...]

Ja tam rozumiem, ¿e to cytuj±cy nie ma ¿adnych w³asnych przemy¶leñ, poza CTRL-C > CTRL-V.

A w temacie to wypo¿yczenie roweru, butli z gazem, samochodu jednak ró¿ni siê od wypo¿yczenia akumulatora.
O ile w tych pierwszych ich stan i sprawno¶æ mo¿na oceniæ na pierwszy rzut oka, o tyle nigdy nie bêdzie wiadomo, ile kilometrów siê przejedzie na u¿ywanym akumulatorze.
I to by by³o na tyle.

P.S. Sorry, nie za³±czy³em ¿adnego cytatu. Kl±twa mnie nie ominie :(

Data: 2017-05-30 13:06:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 13:01, Wiesiaczek pisze:
[...]

Jasne, ¿e nie na rzut oka, bo okiem pr±du nie zmierzysz.

I to by by³o na tyle.

Doszli¶my do krañca mo¿liwo¶ci twoich koncepcji? Dobrze zatem, ¿e siê wycofujesz z dyskusji :)

P.S. Sorry, nie za³±czy³em ¿adnego cytatu. Kl±twa mnie nie ominie :(

Niestety, twoja spostrzegawczo¶æ jest zerowa, skoro nie widzisz, ¿e cytujesz. Jako¶ mnie to nie dziwi :)

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 17:11:36
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Wiesiaczek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjjdk$f9j$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Rozne systemy monitorowania akumulatorow sa.
Wiec pytanie raczej, czy brac na stacji taki z 30kWh, czy ponarzekac ze sie daleko jedzie i wybrac taki z 50.

Dalej kwestia licznika w samochodzie, ot tak, zeby bylo wiadomo, czy rachunek ze stacji odpowiada rzeczywistosci.

No i kwestia rozrachunkow - pobrales taki z 50kWh, zdajesz z 10kWh, to kiedy zwrot pieniedzy ?
Pobrales na innej stacji.

J.

Data: 2017-05-30 12:53:24
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 12:31, sirapacz pisze:
to, ¿e da siê na tym zarobiæ to pewnik. natomiast wymy¶lenie ca³ego systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne

No nie takie trudne, skoro ja jako laik od niechcenia wymy¶li³em na poczekaniu co¶, co powinno dzia³aæ. A przecie¿ bêd± nad tym siê glowiæ m±drzesi od nas.

Shrek

Data: 2017-05-30 16:13:22
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjiv2$d6f$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Albo trzeba wyciagnac wnioski:
-nawet na tym cywilizowanym zachodzie system wymiany akumulatorow przestaje byc trywialny :-)

-... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)
to moze dzialac tylko, jesli mu wcisniesz drog± baterie i wmowisz, ze to na lata starczy :-)

J.

Data: 2017-05-30 17:09:56
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 16:13, J.F. pisze:

[...]

Trywialny - nie. Do¿o bardziej skomplikowany ni¿ produkcja i dystrybucja paliw p³ynnych. Te¿ nie.

-... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)

Przecie¿ i tak siê nie op³aca:P

to moze dzialac tylko, jesli mu wcisniesz drog± baterie i wmowisz, ze to na lata starczy :-)

Samochody elektryczne upowszechni± siê tylko wtedy, gdy baterie bêd± tanie. A wtedy nikt nie bêdzie trz±s³ dup± przy tankowaniu.

Je¶³i bateria bêdzie kosztowaæ pó³ samochodu, a ³adowanie bêdzie trwa³o 30 minut to nigdy siê nie upowszechni± zamiennik (podstawowego) samochodu spalinowego i cala dyskusja jest bezpodstawna:P

Shrek

Data: 2017-05-30 19:36:07
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "Shrek"

[...]

To przecie¿ masz dzier¿awê. Jedyne 249z³/miesi±c w przypadku Twizy. Nie trzêsiemy dupami i co ? Kto oprócz mnie widzia³ Twizy na ulicy ?

Data: 2017-05-30 19:37:03
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogk203$t3m$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A widzisz - a jednak nie chca wymiennych baterii.
Mimo, ze juz dawno na to wpadli.
Spodziewaja sie wielu problemow :-)

-... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)
Przecie¿ i tak siê nie op³aca:P

Ale to jest nieoplacalnosc w innym miejscu :-)

[...]

A to kwestia ceny i zasiegu. Przy gniazdku w domu i zasiegu 500km moze bylbym nawet sklonny zaryzykowac te pol godziny.

J.

Data: 2017-05-30 20:21:25
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 19:37, J.F. pisze:

[...]

Co znaczy nie chc±? Nie chc± te¿ tankowaæ owsa. A to dlatego, ¿e ani dili¿anse ju¿ nie s± popularne, ani elektryki jeszcze nie s± popularne. Wiêc na razie nie ma komu wymieniaæ. Trzydzi¶ci lat temu nikomu siê nie ¶ni³y komórki i dobrze by³o jak mia³e¶ stacjonakrê w domu.

-... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)
Przecie¿ i tak siê nie op³aca:P

Ale to jest nieoplacalnosc w innym miejscu :-)

Dopóki elektryki nie zejd± do poziomu porównywalnego ze spalinówkami to siê nie przyjm±.

[...]

Z gniazdka w domu w pól godziny to na³adujesz hulajnogê. A jak wiêcej osób wpadnie na zatankowanie w 30 minut na stacji, to chyba bêd± kolejki spo³eczne. Tak to nie zadzia³a (przynajmniej nie masowo).

Shrek.

Data: 2017-05-30 19:00:19
Autor: Wiesiaczek
[...]

Sytuacja jest dok³adnie taka jak z ¿arówkami energooszczêdnymi.
Mo¿na zmusiæ do ich stosowania, ale z ekonomi± ani z ekologi± wiele wspólnego to nie ma.

Tzn. producenci owszem, swoje zarobi±, ale czy klient na tym cokolwiek zyska to ju¿ mocno w±tpliwe jest.

Data: 2017-05-30 19:18:28
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Wiesiaczek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$2@node2.news.atman.pl...
Sytuacja jest dok³adnie taka jak z ¿arówkami energooszczêdnymi.
Mo¿na zmusiæ do ich stosowania, ale z ekonomi± ani z ekologi± wiele wspólnego to nie ma.

Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96% strat :)

Co prawda usilowalem sie dopatrzec tej oszczednosci w raportach zuzycia pradu w kraju ... i sie nie dopatrzylem.
Ludzie nakupili zarowek na zapas, czy juz dawno przeszli na lampy energooszczedne ?
A moze po prostu fluktuacje za duze, nowych mieszkan za duzo (z elektrycznymi kuchenkami).

Tzn. producenci owszem, swoje zarobi±, ale czy klient na tym cokolwiek zyska to ju¿ mocno w±tpliwe jest.

Akurat przed zakazem jakosc tych zarowek byla tak mierna, ze na samych zarowkach klient zaoszczedzil.

Jedyne co tu mozna zarzucic, to promowanie LED pare lat temu, gdy jeszcze drogie byly,
no i wprowadzenie zakazu, gdy jeszcze te LED byly ciemne.

J.

Data: 2017-05-30 10:31:06
Autor: WS
On Tuesday, May 30, 2017 at 7:18:31 PM UTC+2, J.F. wrote:

Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96% strat :)

e, az tak to nie
~3/4 swiecenia przypada na sezon grzewczy, a wtedy maja sprawnosc 100% ;)
do tego grezja eko - pradem, anie jakim mulem, czy mieciami ;)

WS

Data: 2017-05-30 19:35:14
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
[...]

Ile energii wiêcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materia³ów? Ile ona sama kosztuje?
Ile kosztuje jej utylizacja?
Ile zaoszczêdzê, gdy zainstalujê tak± ¿arówkê w kiblu i bêdzie ona ¶wieci³a maksymalnie godzinê na dobê?

Oczywi¶cie, je¶li wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawno¶æ, to propagandowo jeste¶ do przodu.

Nie ogl±daj telewizji. Potem s± takie skutki jak widaæ.

Z samochodami bêdzie to samo. Propagandowo bêdzie ok, ale nikt siê nie zaj±knie, ile wêgla trzeba bêdzie spaliæ w elektrowni na przejechanie 100 km i ile bêdzie kosztowa³ transport, recykling i pozosta³e koszty tych akumulatorów?

Data: 2017-05-30 20:10:38
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:

[...]

Zdecydowanie powiniene¶ doliczyæ tak¿e do "kosztów" takiej "¿arówki" czas i wysi³ek po¶wiêcony na pisanie takich postów.

Data: 2017-05-31 06:21:32
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 20:10, PlaMa pisze:
[...]

W sumie to nic do dyskusji nie wnios³e¶.
Nastêpnym razem chyba Ciê odfiltrujê.

Data: 2017-05-30 20:15:25
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Wiesiaczek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogkagj$63n$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie tak znow duzo, patrzac na cene :-)

Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materia³ów? Ile ona sama kosztuje?

O widzisz - zszedles na latwe pytania.

Ile kosztuje ? Znacznie mniej, niz prad zuzywany przez zarowke swiecaca 3h/dobe w ciagu roku.

Ile kosztuje jej utylizacja?

A to zalezy, zawsze mozna po prostu wyrzucic na smietnik, tak jak zwykla zarowke.

P.S. sprawdzic czym jest zalutowany trzonek w zarowce ... olowiem czy cyna ?
PPS. U nas wiecej rteci wylatuje przez komin elektrowni.

Ile zaoszczêdzê, gdy zainstalujê tak± ¿arówkê w kiblu i bêdzie ona ¶wieci³a maksymalnie godzinê na dobê?

A nie tak malo.  Z 7 zl, jesli masz tam 40W. W rok.

Oczywi¶cie, je¶li wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawno¶æ, to propagandowo jeste¶ do przodu.

Jak widac nie tylko o sprawnosc chodzi.
To juz tylko kwiatek u kozucha.

[...]

Sa elektrownie wodne (nie u nas), atomowe, wiatrowe, sloneczne.
A akumulatory - nie martw sie, to cenny surowiec bedzie.

J.

Data: 2017-05-31 06:31:06
Autor: Wiesiaczek
W dniu 30.05.2017 o 20:15, J.F. pisze:
[...]

Super! :)

[...]

Niew±tpliwie. Tylko pytanie nie dotyczy³o ceny akumulatora tylko kosztów jego przetworzenia i innych kosztów.
Niemniej podziwiam Twój entuzjazm:)

Data: 2017-05-31 08:18:06
Autor: Zenek Kapelinder
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Z akumulatorami jest jeszcze jeden myk. Jesli nowy wazy kilogram to zuzyty tez wazy kilogram. Nic nie ubylo. W calosci nadaje sie do recyklingu i zeby zrobic nowy ze starego trzeba bedzie dolozyc kilka procent wsadu.

Data: 2017-05-31 12:14:49
Autor: J.F.
[...]

Biorac pod uwage mozliwy olow w zarowkach, emisje rteci z wegla i istniejacy system utylizacji swietlowek, to niepotrzebnie sie podniecasz.

[...]

Producenci akumulatorow bardzo chetnie przyjma stare akumulatory do przerobu.
Bo to jednak cenny surowiec bedzie.

Zobacz co sie porobilo ze zwyklymi akumulatorami - olow podrozal, stary aku wielu chetnie przyjmie i nawet zaplaci, te stare akumulatory sa wywozone na Litwe, a krajowi recyklerzy grzmia, ze to nielegalne, ze to przestepstwo ... a w domysle "bo my nie zarabiamy" :-)

J.

Data: 2017-05-31 16:56:54
Autor: Wiesiaczek
W dniu 31.05.2017 o 12:14, J.F. pisze:
[...]

Chyba niczego nie zrozumia³e¶...

Gdybym mia³ du¿e ilo¶ci rtêci na ten przyk³ad, to jej cena te¿ by³aby wysoka i chêtnych do zakupu by³oby pewnie sporo.
Czy to oznacza, ¿e ona jest ekologiczna i zdrowa?

Z tego co piszesz, akumulator czy ¶wietlówka, to dla Ciebie ¿aden problem: Mo¿esz jedno i drugie wyrzuciæ na ¶mietnik.

To nie ma nic wspólnego z ekologi±. Nie mia³e¶ nic na ten temat w szkole?

Data: 2017-06-01 10:46:33
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Wiesiaczek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 31.05.2017 o 12:14, J.F. pisze:
[...]
[...]

Sam nie zrozumiales.
-bardzo malo tej rteci zawieraja swietlowki. Wyrzucimy i nic sie nie stanie. Tak jak plulismy trujacym olowiem przez rury samochodow ... i nic.
-ale przeciez wyrzucac nie musimy, bo recykling juz dziala.
-zwykla zarowka wyrzuca do atmosfery znacznie wiecej rteci. Tyle, ze przez komin elektrowni.

Z tego co piszesz, akumulator czy ¶wietlówka, to dla Ciebie ¿aden problem: Mo¿esz jedno i drugie wyrzuciæ na ¶mietnik.

Na pewno nie zrozumiales - przeciez pisalem, ze akumulatory beda skrzetnie zbierane ... bo to cenny surowiec bedzie.

Nawiasem mowiac - dawno temu wystawialem stary aku pod smietnik.
Po paru godzinach juz go nie bylo.
"smieciarze" zabrali, na pewno przy tym zarobili ...

J.

Data: 2017-06-02 21:58:59
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "J.F."

[...]

Wczoraj wystawi³em dwie stare szyby. Te¿ nie by³o. Takie cenne jak te akumulatory ?

Data: 2017-06-05 13:03:45
Autor: Wiesiaczek
W dniu 01.06.2017 o 10:46, J.F. pisze:
[...]

Wiêcej jest was takich "inteligentnych", korzy uwa¿aj±, ¿e utylizacja polega na zostawieniu z³omu pod ¶mietnikiem?

Data: 2017-06-05 13:41:01
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Wiesiaczek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:oh3dqh$cs6$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale o co chodzi ?
Zostawilem pod smietnikiem, przyszedl czlowiek, zabral do skupu akumulatorow, ktory zabral do jakiejs huty, czy fabryki.
Cos w tym zlego widzisz ?

Lepsze to, niz sortowanie smieci na trzy kubly, ktore potem jedna smieciarka zabiera :-)

Oczywiscie ze zuzytymi swietlowkami by tak nie wyszlo ... w tym roku, bo jak zaczna placic 50 gr od sztuki, to wyjdzie :-)

J.

Data: 2017-06-05 16:17:12
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.06.2017 o 13:41, J.F. pisze:
[...]

Wybacz, ale to co piszesz to ¿enada.
Niestety, produkujesz siê tu tak obficie, ¿e jestem zmuszony Ciebie odfiltrowaæ, co niniejszym czyniê.... plonk!

Data: 2017-05-31 10:21:38
Autor: T.
[...]

Wiêkszo¶æ takich aut bêdzie ³adowana w nocy, kiedy pobór pr±du jest niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co musz± dalej je¼dziæ nie kupi± elektryka. I tyle.
T.

Data: 2017-05-31 09:23:33
Autor: Zenek Kapelinder
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Przy pieciu godzinach trzeba sprzedac energie na odleglosc ponad osmiu tysiecy kilometrow. Pomine drobny szczegol ze nie ma jak tego zrobic to nawet jak by bylo jak to zrobic to przy takiej odleglosci z energii wpuszczonej do sieci przez elekktrownie na koncu lini majacej osiem tysiecy kilometrow bylby chuj wielki i babelki a nie prad do wykorzystania.

Data: 2017-05-31 17:31:50
Autor: Wiesiaczek
W dniu 31.05.2017 o 10:21, T. pisze:
[...]

Z t± noc± to by³o dobre 30 lat temu.
Obecnie ten do³ek nocny sporo sp³ycia³ i nie wiem, czy jest w ogóle zauwa¿alny?
Energia produkowana w nocy jest sprzedawana tam, gdzie akurat jest dzieñ. Nawet, je¶li jest to tylko kilka godzin.

Owszem, elektryki sprawdzaj± siê na polach golfowych i w wózkach akumulatorowych. Chocia¿ w tych ostatnich coraz mniej na korzy¶æ zasilania gazem z butli.

I na tym etapie to na razie zostanie do czasu wynalezienia napêdu anty grawitacyjnego, takiego jak w Gwiezdnych Wojnach.

Data: 2017-05-31 21:36:44
Autor: T.
W dniu 2017-05-31 o 17:31, Wiesiaczek pisze:
[...]

Z tego co wiem, to polski pr±d jest sprzedawany wy³±cznie do Niemiec i na Litwê. A tam ciemno jak i u nas...
Przesy³anie pr±du na odleg³o¶ci transatlantyckie nie ma sensu - za du¿e straty.
Do³ek nocny nie sp³ycia³ - firmy w wiêkszo¶ci pracuj± na jedn± lub 2 zmiany, a one s± g³ównym odbiorc± pr±du. Dlatego wymy¶lili elektrownie szczytowo-pompowe.
T.

Data: 2017-06-01 10:33:12
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "T."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:592f1b4d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

http://www.pse.pl/index.php?modul=21&typ=2&id_rap=9

Jesli dobrze rozumiem rozumiem - sprzedajemy prad do Czech i Slowacji, kupujemy z Niemiec, Szwecji, Ukrainy i Litwy.
A moze nie sprzedajemy, Niemcy sprzedaja Czechom, a my tylko tranzytujemy.

Tak czy inaczej blisko, przesuniecie czasowe znikome.

To jeden dzien, w inne moze byc inaczej.

Kabel do Szwecji moze dzialac w dwie strony, ale jak widac dziala w jedna.
Szwecja jest blisko norweskich elektrowni wodnych, ktore mozna szybko uruchamiac i zatrzymywac.
Niemcy maja obecnie spora ilosc energii fotowoltaicznej ... a my jak na zlosc importujemy przez cala dobe.

Czechy tez juz maja sporo paneli slonecznych ... i ciekawe czy to dlatego taki dolek w ciagu dnia.

J.

Data: 2017-05-30 19:40:01
Autor: re
[...]

Je¶li sprawno¶æ cieplna wynosi 96% to zim± sumarycznie osi±gaj± 100% :-)

Data: 2017-05-30 11:18:23
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:oghri7$7fi$9@node1.news.atman.pl...
[...]

No i to rodzi cala mase problemow - kto ma zaplacic za ten pierwszy akumulator, ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?

To nie smieciowa butelka za 50 gr ..

J.

Data: 2017-05-30 11:41:30
Autor: szerszen
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
On Tue, 30 May 2017 11:18:23 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No i to rodzi cala mase problemow - kto ma zaplacic za ten pierwszy akumulator, ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?

A po co p³aciæ?
Pamiêtasz twory zwane wypozyczalniami DVD albo VHS?
Czy musia³e¶ kupiæ cokolwiek?
Nie, zapisywa³e¶ siê do wypozyczalni/systemu, czasem wp³aca³e¶ kaucjê i tyle.

Tutaj mog³oby byæ tak samo, zapisujesz siê do sieci, wp³acasz ewentualnie kaucjê i ju¿. Ma³o tego, mo¿na równie¿ wprowadziæ op³aty za faktyczne zu¿ycie przy wymianie akumulatora, a nie op³atê, za ewnergie w aku który w³a¶nie Ci wk³adaj±. --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2017-05-30 12:17:07
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "szerszen"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20170530114130.1be6eeed29eb28e0522af17a@tlen.pl...
[...]

Bylo oddanie do tej samej wypozyczalni i kaucja.

Nie, zapisywa³e¶ siê do wypozyczalni/systemu, czasem wp³aca³e¶ kaucjê i tyle.
Tutaj mog³oby byæ tak samo, zapisujesz siê do sieci, wp³acasz ewentualnie kaucjê i ju¿.

No i potem szukam stacji okreslonej sieci, bo przeciez nie zostawie Orlenowi baterii z Shella.

Ok, to w zasadzie nie problem, Orlen i kilku innych chetnie zorganizuja siec stacji ladowania, jesli tylko producent zrobi auta z charge-lockiem :-)

Ma³o tego, mo¿na równie¿ wprowadziæ op³aty za faktyczne zu¿ycie przy wymianie akumulatora, a nie op³atê, za ewnergie w aku który w³a¶nie Ci wk³adaj±.

Trzeba bedzie. No i oplaty za ladowanie poza siecia/dzien wypozyczenia.

Jest jeszcze jedna wersja ... jak pan z nami podpiszesz umowe na 5 lat, abonament ladowania za 2000zl/mc, to auto dostanie pan za zlotowke :-)

Albo ... kolka tym bateriom dorobic, zeby dalo sie pozyczyc w innej sieci, a druga holowac :-)

J.

Data: 2017-05-30 15:13:49
Autor: szerszen
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
On Tue, 30 May 2017 12:17:07 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Albo ... kolka tym bateriom dorobic, zeby dalo sie pozyczyc w innej sieci, a druga holowac :-)

Wystarcz± dwie rzeczy aby miejsce na aku i z³±cze by³o zunifikowane, a rynek ju¿ sobie poradzi z ca³± reszt±. --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2017-05-30 19:44:11
Autor: re
[...]

To nie bêdzie tanio :-)

Data: 2017-05-30 11:46:52
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 11:18, J.F. pisze:

[...]

Ten co chce robiæ biznes na sprzedawaniu energii w akumulatorach - tak mi siê wydaje, ale s± zapewne inne mo¿liwo¶ci.

ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?

Na któr±¶ stacjê wróci. Przecie¿ ludzie nie bêd± tego je¶æ.

To nie smieciowa butelka za 50 gr ..

Wypo¿ycza siê ju¿ "automagocznie" ca³e samochody za pomoc± smartfona. Szukacie problemu na si³ê.

Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów s± ogromne. Raz, ¿e wymieniasz go szybciej ni¿ obecnie tankujesz, dwa ¿e mo¿esz "tankowaæ" poza godzinami szczytu, trzy ¿e nie musisz budowaæ rozproszonej infry do ³adowania (co wcale ani tanie ani proste nie jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie koñcz± siê linie "wysokiego napiêcia") i obci±¿asz transformator jak siê nudzi bo ludziki ¶pi±. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe". Dodatkowo (co akurat dla nas jest ¶redni± zalet±) ³atwo to oakcyzowaæ.

Shrek

Data: 2017-05-30 11:55:12
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?

Na któr±¶ stacjê wróci. Przecie¿ ludzie nie bêd± tego je¶æ.

a jak siê trafi na stacjê która ma akumulatory innej firmy?

Szukacie problemu na si³ê.

robimy burzê mózgów jak to mog³oby faktycznie wygl±daæ.
ja na razie widzê mnóstwo g³upich problemów które podwa¿aj± sens lub co najmniej spychaj± temat w kierunku nieop³acalno¶ci.

Data: 2017-05-30 12:02:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 11:55, sirapacz pisze:
Na któr±¶ stacjê wróci. Przecie¿ ludzie nie bêd± tego je¶æ.

a jak siê trafi na stacjê która ma akumulatory innej firmy?

Czyli zak³adasz (nie wiem po co, ale niech ci bêdzie), ¿e bêdzie kilka niezale¿nych od siebie systemów wymiany. Zatem kierowca bêdzie wybiera³ taki system, aby mieæ stacje tam, gdzie chce wymieniæ.

Alternatywnie mo¿na stworzyæ system, gdzie akumulatory bêd± ustandaryzowane i stacje bêd± przyjmowa³y ka¿de zwroty.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 12:34:38
Autor: sirapacz
W dniu 2017-05-30 o 12:02, Liwiusz pisze:
[...]

zak³ada³em bo by³o rzucone has³o podpisywania umów z producentem aku ale wtedy mamy monopol.
A jak kilku us³ugodawców to ju¿ jaka¶ konkurencja bêdzie.

Alternatywnie mo¿na stworzyæ system, gdzie akumulatory bêd± ustandaryzowane i stacje bêd± przyjmowa³y ka¿de zwroty.

to by³oby sensowne ale wtedy odpada ca³kowicie temat podpisywania umów tylko kaucja (pobierana przy zakupie samochodu i potem przekazywana razem ze sprzeda¿± samochodu - przypisana do VIN) i wtedy mo¿na od ró¿nych operatorów a dopiero w przypadku zniszczenia innego ni¿ eksploatacja konieczno¶æ ponownego wp³acenia kaucji lub jej uzupe³nienia.
Wtedy to mog³oby zadzia³aæ

Data: 2017-05-30 12:51:04
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Liwiusz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjg0n$bts$3@node2.news.atman.pl...
Alternatywnie mo¿na stworzyæ system, gdzie akumulatory bêd± ustandaryzowane i stacje bêd± przyjmowa³y ka¿de zwroty.

Akumulatory sie niestety zuzywaja, pytanie kto bedzie placil za nowe i przerob starych ...

J.

Data: 2017-05-30 12:56:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 12:51, J.F. pisze:
[...]

Ten kto zarabia na czynszu.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 16:10:15
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Liwiusz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjj4e$is5$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli trzeba zrobic system zarabiania na czynszu.
Co nie jest takie proste, jak akumulator jest nie wiadomo gdzie :)

J.

Data: 2017-05-30 12:10:53
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 11:55, sirapacz pisze:

[...]

Odpisa³em ci w innym po¶cie - stacje zarabiaj± na "tankowaniu" akku, w³a¶ciciele na ich wypo¿yczaniu. Nie ma problemu, ¿e tego akku nie obs³ugujemy, bo niby czemu skoro mo¿na na tym zarobiæ?

Shrek

Data: 2017-05-30 12:48:48
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjgfc$ptn$9@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale to ambitnego systemu wymaga - siec ladujaca, siec wypozyczajaca, powiazania wzajemne systemow.

I zaraz sie okaze, ze sie nie mozna dogadac, chyba, ze Mazowiecki powola Urzad Regulacji £adowania i wymusi.

Nawiasem mowiac - linie lotnicze jakos nie maja problemow z dogadaniem sie ... ale w biznes klasie, gdzie bilet dwa razy drozszy, albo i 10 razy :-)

J.

Data: 2017-05-30 12:50:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 12:48, J.F. pisze:
[...]

Paaaanie, koñmi trza je¼dziæ, kto to by widzia³ wozy bez konia, to¿ to jaki¿ ambitny system musia³by byæ, tosiênieuda!!!11

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 16:17:23
Autor: J.F.
[...]

Systemy rozstajnych koni mozna spotkac ... w literaturze historycznej, ale czy naprawde ?
A u nas chyba nigdy nie bylo.

A te systemy to raczej tez zamkniete byly, a nie dla szerokiej publiki.

Wiec najblizszy to raczej system butli z gazem - jakos dziala.

J.

Data: 2017-05-30 12:58:12
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 12:48, J.F. pisze:

[...]

Tak jakby obecnie ka¿da stacja benzynowa sprzedawa³a ropê z w³asnego pola naftowego. W³a¶nie na tym, ¿e by³oby wiele podmiotów opiera siê, to, ¿e mog³oby to dzia³aæ.

Na tym polega obecny ¶wiat. ¿eby¶ móg³ kupiæ g³upie wiadro ocynkowane to pewnie przechodzi to przez 20 firm.

I zaraz sie okaze, ze sie nie mozna dogadac, chyba, ze Mazowiecki powola Urzad Regulacji £adowania i wymusi.

Jaka¶ tam regulacja na pewno bêdzie wymagana. Ale chyba nie my¶lisz, ¿e benzynê mo¿esz w butelkach po oran¿anie sprzedawaæ jak w Azji, wiêc w sumie to nic nowego.

Shrek

Data: 2017-05-30 16:08:09
Autor: J.F.
[...]

Ale to zwykly handel, dzialajacy dzieki temu, ze benzyne da sie wylac do innego zbiornika, i nikt sie musi zastanawiac, co sie stalo z jego droga cysterna.

Zobacz jak prawie rozwalilismy system europalet
http://www.mainfreight.nl/en/info_point/info_point_transport/pallets_en_packaging_types.aspx

Cos mi sie kojarzy, ze z jakis innych pudelek tez PKP wywalili :-)

[...]

Chodzilo mi raczej o zmuszenie do wspolpracy.
Jak w telefonii, pradzie, bankach.

Tylko pytanie jaka Mazowiecki ma mozliwosc przekonania np Hondy, ze wymienne akumulatory to jest to :-)

J.

Data: 2017-05-30 16:16:20
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 16:08, J.F. pisze:

[...]

Pozyjemy zobaczymy. Skoro kto¶ wymy¶li³ kontenery, to ca³kiem niewykluczne ze dojd± do wznisku, ze standardowe baterie to jest to.

Shrek

Data: 2017-05-30 12:57:52
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogjf2b$ptn$6@node2.news.atman.pl...
[...]

Przyjada Rosjanie i wywioza, zostawiajac jakis zlom :-)

[...]

Taka sobie zaleta. Mnie sie konczy prad, gdzie sie konczy i wole miec tam stacje.
Zamiast z niej wozic te ciezkie skrzynki, to chyba jednak lepiej byloby podciagnac grubszy kabel (i wybudowac wiatraki).
No i dzieki temu bym nie zastal kartki "nastepna dostawa o 6:30" tylko kolejke 20 pojazdow czekajacych na naladowanie i wymiane :-P

J.

Data: 2017-05-30 13:05:51
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 12:57, J.F. pisze:

[...]

No przecie¿ by¶ mia³. A teraz jak masz - ka¿da stacja to ma³a rafineria na miejscu - przecie¿ te¿ przywo¿± paliwo z kilku punktów w Polsce? Dla ciebie nie ma znaczenia, gdzie te aku siê ³aduje i kiedy. Podje¿dzasz, automat wymienia ci na na³adowany.

Zamiast z niej wozic te ciezkie skrzynki, to chyba jednak lepiej byloby podciagnac grubszy kabel

Niekoniecznie. Musia³by¶ budowaæ infrê za gruuuub± (naprawdê grub± kasê), a tak infre ju¿ masz - do ka¿dego GPZtu da siê dojechaæ. Podobnie jak wachê na stacjê siê bardziej op³aca cysternami woziæ, ni¿ do ka¿dej stacji rurê doprowadziæ:P

(i wybudowac wiatraki).

Wiatraki s± przereklamowane i "op³acaj±" siê tylko z powodu dotacji.

No i dzieki temu bym nie zastal kartki "nastepna dostawa o 6:30"

Przecie¿ to niczym nie ró¿ni siê od dostawy wachy cystern±:P

tylko kolejke 20 pojazdow czekajacych na naladowanie i wymiane :-P

Z numerkiem na 7.30:P

Shrek.

Data: 2017-05-30 20:01:49
Autor: re
[...]

Przywo¿± ale maj± potê¿ne zbiorniki których pojemno¶æ kosztuje mniej ni¿ pojemno¶æ akumulatorów. A cena paliwa wacha siê w zale¿no¶ci od ceny ropy naftowej na rynkach ¶wiatowych oraz akcyzy a nie chwilowego niedoboru paliw na danej stacji.

Data: 2017-05-30 20:32:51
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 20:01, re pisze:

[...]

Pojemno¶æ akumulatorów nie jest wymagana, ¿eby ten prad przewie¼æ do "stacji". Ona jest wymagana z zasady i ju¿ bêdzie.

  A cena paliwa wacha siê w zale¿no¶ci od ceny
ropy naftowej na rynkach ¶wiatowych oraz akcyzy a nie chwilowego niedoboru paliw na danej stacji.

Nieprawda - bo cena ropy na paliwo które tankujesz pochodzi zwykle sprzed kilku(nastu) miesiêcy. A i to nie ma nic do rzeczy - dalej paliwo robi siê w rafineriach a tankuje na stacjach. I podobnie by³oby z akumatorami. Wymieniasz na stacji, a sk±d on tam siê wzi±³ jest spraw± dla ciebie bez znaczenia.

Shrek

Data: 2017-05-30 23:27:05
Autor: re
[...]

Na co wymieniam ?! Brak³o na³adowanych akumulatorów bo jest szczyt wyjazdowy i potrzeba 20x wiêcej akumulatorów. Nie da siê wlaæ potrzebnej energii do taniego zbiornika. Trzeba mieæ prawdziwe akumulatory. Dla byæ mo¿e jednego dnia w roku, dajmy na to d³ugiego ³ikendu w ¶wiêto narodowe w wakacje. Na pewno rynek poradzi sobie z tym ??? Chyba jak te na³adowane akumulatory zacznie sprzedawaæ 20x dro¿ej.

Data: 2017-05-30 15:15:00
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-30 o 11:46, Shrek pisze:

[...]

Na si³ê udowadniacie co¶ niewykonalnego.
Zastanów siê chwilê ile zestawów akumulatorów wo¿onych
do ³adowania bêdzie mia³a stacja i ile takich stacji bêdzie ?
Bo w ma³ej stacji paliw potrafi "zatankowaæ" tysi±c aut.
Ile zajmie ci magazyn na tysi±c zestawów akumulatorowych i co zrobisz
jak przejedzie klient tysi±c pierwszy ?

Pozdrawiam

Data: 2017-05-30 15:37:05
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 15:15, RadoslawF pisze:

[...]

1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na minutê. To raczej nie jest ma³a stacja:P

Ile zajmie ci magazyn na tysi±c zestawów akumulatorowych

No liczymy - powiedzmy, ¿e jeden 100x100x10cm. 1*1*0,1=0,1m3 tyle co 100 litrów benzyny. Ile srednio samochody tankuj± teraz? 30 litrów? no to raptem 3 razy wiêcej.

i co zrobisz
jak przejedzie klient tysi±c pierwszy ?

To samo co teraz.

Shrek

Data: 2017-05-30 06:50:59
Autor: Kris
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
W dniu wtorek, 30 maja 2017 15:37:06 UTC+2 u¿ytkownik Shrek napisa³:
 Ile srednio samochody tankuj± teraz?
Ja ca³e ¿ycia za 50z³. Wiêc wzrosty cen benzyny/ropy mnie nie obchodz±;)

Data: 2017-05-30 23:29:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-30 o 15:37, Shrek pisze:

[...]

Jest.
Jak ma kilka dystrybutorów to ¶rednia ma prawo wyj¶æ klient co minutê.
Du¿a to kilka zestawów dystrybutorów, zestaw jest jak masz do wyboru
kilka rodzajów paliw na danym stanowisku.

[...]

A teraz przypomnij sobie ¿e zbiorniki masz wkopane w ziemiê.
Chcesz wkopaæ magazyn ? Mo¿na, tyle ¿e koszt postawienia wzro¶nie
dwu lub trzykrotnie.

i co zrobisz
jak przejedzie klient tysi±c pierwszy ?

To samo co teraz.

Teraz nic nie robisz bo nie ma klientów.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2017-05-31 07:33:10
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 23:29, RadoslawF pisze:

1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na minutê. To raczej nie jest ma³a stacja:P

Jest.
Jak ma kilka dystrybutorów to ¶rednia ma prawo wyj¶æ klient co minutê.

Ma prawo, tylko nie wychodzi. Nie naci±gaj rzeczywisto¶ci. W Polsce jest jakie¶ 7000 stacji i 20 milionów samoochodów. Powiedzmy, ¿e ka¿da stacja jest ma³a. Tankowa³by¶ 7 milionów samochódow dziennie. Ka¿dy co trzy dni. Czyli ka¿dy powiedzmy po 50 litrów na 3 dni - 17 litrów na dzieñ - 200 km dziennie - 6000 miesiêcznie, 72 ty¶ kkm rocznie. Wiadomo, ¿e ¶renio samochody robi± gdzie¶ 15 kkm, wiêc twoje szacunki siê przegiête 5 krotnie (przy za³o¿eniu, ¿e mamy same ma³e stacje i innych nie ma). Po co siê tak napinasz?

[...]

To wzro¶nie. A jak stacja jest na zadupiu to nie wzrosnie, bo siê zrobi na powierzchni. Tak czy inaczej - trzy razy wiêkszy magazyn od tych zbiorników nie jest problemem nie do obej¶cia.

Shrek.

Data: 2017-05-31 15:32:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-31 o 07:33, Shrek pisze:

[...]

Jak odliczysz stacje na zadupiach to w tych przy trasach i w du¿ych
miastach ju¿ tak wychodzi. I po co ty siê napinasz ?

[...]

Oczywi¶cie ¿e jest do obej¶cia, tyle ¿e wiêkszym kosztem.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-31 16:03:57
Autor: Shrek
W dniu 31.05.2017 o 15:32, RadoslawF pisze:

[...]

Definicja "ma³ej stacji" - to te co zostaj± jak odliczysz na zadupiach, a zostawisz te przy trasach i du¿ych miastach;)

Strach zapytaæ o definicjê przeciêtnej albo du¿ej:P

Jeszcze raz - wysz³o ci ¿e na ma³ej stacji tankuje 5 razy wiêcej samochodów ni¿ ¶rednia - znaczy jeb³e¶ siê o rz±d wielko¶ci i jeszcze dalej brniesz.

[...]

Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo by³y za darmo.

Shrek

Data: 2017-05-31 18:39:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-31 o 16:03, Shrek pisze:

[...]

Te przy zadupiach maj± mniejszy ruch. Wielko¶æ nie koniecznie
zale¿y od lokalizacji.

Strach zapytaæ o definicjê przeciêtnej albo du¿ej:P

Nie doczyta³e¶ ?
[...]

Tak wysz³o tylko tobie. Przestañ dyskutowaæ z tym co wydaje ci siê
¿e napisa³em.

[...]

Taniej jest wkopaæ hermetyczny zbiornik ni¿ magazyn.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-01 07:20:29
Autor: Shrek
W dniu 31.05.2017 o 18:39, RadoslawF pisze:

[...]

Pohuj brniesz - dosta³e¶ wyliczenia, ¿e na stacji ¶redniodobowo tankuje jakie¶ 200 aut, a dalej bronisz tezy ¿e na "ma³ej stacji" " mo¿e tankowaæ 100. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie siê wydaje" i dalej dyskutujesz.

Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo by³y za darmo.

Taniej jest wkopaæ hermetyczny zbiornik ni¿ magazyn.

Taniej. W ogóle elektryki póki co tanie nie s±. Ale je¶li maj± siê staæ masowe to bêda musia³y spe³niæ dwa warunki - mieæ tanie i wydajne akumulatory i móc je na³adowaæ w ci±gu minut. I ¿eby to osi±gn±æ to z technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne aku. ¯adne tam ³adowanie pok±tne po nocach.

Shrek

Data: 2017-06-01 10:13:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-01 o 07:20, Shrek pisze:

[...]

Pohuj podajesz wyliczenia z kosmosu ?
Skoro kiedy tankuje na ma³ej stacji na osiedlu i przez piêæ
minut mojej obecno¶ci przewija siê piêæ, sze¶æ aut to
wiesz gdzie mo¿esz wsadziæ takie wyliczenia.
A w zasiêgu wzroku mam drug± stajê, du¿± gdzie przewija siê
dwa razy wiêcej.

[...]

I dlatego nie s± popularne i szybko nie bêd±.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-01 10:56:57
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 10:13, RadoslawF pisze:

[...]

Co masz z kosmosu - ilo¶c aut w PL, ilo¶æ stacji?

Skoro kiedy tankuje na ma³ej stacji na osiedlu i przez piêæ
minut mojej obecno¶ci przewija siê piêæ, sze¶æ aut to
wiesz gdzie mo¿esz wsadziæ takie wyliczenia.

Ty sobie mo¿esz swoje wylicznia w dupê wsadziæ. Sta³e¶ tam ca³y dzieñ na tej przecietnej stacji? Statystycznie na stacji masz 200 aut dziennie (statystycznej). Ty na swojej ma³ej stacji masz 5 razy wiêcej - niby sk±d na ma³ej stacji 5 razy wiêcej klientów ni¿ przeciêtnej?

[...]

No nie bêd±. Ale nie zminia to tego, ¿e system wymiennych akumulatorów da siê ogarn±æ. Po prostu na razie nie warto.

Shrek.

Data: 2017-06-01 16:58:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-01 o 10:56, Shrek pisze:

[...]

Twoje wyliczenia.

[...]

Statystycznie jak wychodzisz z psem macie po trzy nogi.
Podeprzyj siê t± trzeci± bo na razie chcesz udowodniæ ze stacja
w mie¶cie wojewódzkim ma mieæ tyle klientów co taka na zadupiu
i w dodatku daleko od g³ównej drogi. Bo tak chce twoja statystyka.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-01 17:02:24
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 16:58, RadoslawF pisze:

Pohuj podajesz wyliczenia z kosmosu ?

Co masz z kosmosu - ilo¶c aut w PL, ilo¶æ stacji?

Twoje wyliczenia.

Co konkretnie?

[...]

S³uchaj - nie kwestionuje, ¿e s± stacje które obsz³uguj± i 1000 samochodów na dobê. Ale nie ja wyjecha³em z argumentem, ¿e ma³e stacje to 1000 samochodów.

¦rednio wychodzi 200 aut na stacjê dziennie i tyle. Wiec w³a¶nie to okre¶la skalê problemu.

Shrek

Data: 2017-06-01 21:05:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-01 o 17:02, Shrek pisze:

[...]

Bo na tyle powinien byæ przygotowany.

¦rednio wychodzi 200 aut na stacjê dziennie i tyle. Wiec w³a¶nie to okre¶la skalê problemu.

To to jest w³a¶nie to wyliczenie z którym siê nie zgadzam.
No niezale¿nie jaka wyjdzie ¶rednia ze spaceru to faktycznie nogi
masz dwie. Lub jeste¶ inwalida i masz jedn± a mo¿e i wcale.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-01 21:21:49
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 21:05, RadoslawF pisze:

Bo na tyle powinien byæ przygotowany.

¦rednio wychodzi 200 aut na stacjê dziennie i tyle. Wiec w³a¶nie to okre¶la skalê problemu.

To to jest w³a¶nie to wyliczenie z którym siê nie zgadzam.

Ale co siê nie zgadzasz? Nie wychodzi 200 na stacjê?

No niezale¿nie jaka wyjdzie ¶rednia ze spaceru to faktycznie nogi
masz dwie. Lub jeste¶ inwalida i masz jedn± a mo¿e i wcale.

Ale nie ma to nic do rzeczy. Jak obliczasz na przyk³ad ile energii mussi wyprodukowaæ energertka ¿aby system dzia³a³, to siê liczy ile ¶rednio siê zu¿ywa. A nie ¿e jakby ka¿dy odpali³ kuchenkê elektryczn± i czajnik to by³o by tego tyle, ¿e w chuj. A ty w³a¶nie tak próbujesz rozpatrywaæ globalny problem przez pryzmat jakie¶æ stacji w zadupiu górnym, gdzie zobaczy³e¶ jak siê wszystkie 5 samochodów spotka³o.

Shrek

Data: 2017-06-02 00:41:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-01 o 21:21, Shrek pisze:

[...]

Co najwy¿ej statystycznie.

[...]

Problem w tym ¿e ta stacja nie jest na zadupiu i ruch ma dok³adnie
taki jak poda³em. Stacja ma cztery stanowiska na osobowe, dwa na
ciê¿arowe i jest t³ok. Pomimo ¿e prawie na przeciwko jest du¿a stacja
osiem stanowisk na osobowe, dwa z gazem i nie pamiêtam ile dla
ciê¿arowych. Pytanie po co tak± du¿± budowali skoro twierdzisz
¿e tylko dwie¶cie aut na dobê ? Idiot± by³ inwestor czy internetowy
ludzik który sobie ubzdura³ ¿e skoro ¶rednia jest dwie¶cie to
miêcej tam nie przyje¿d¿a ?

A kas na tej "mojej" stacji jest dwie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-06-02 07:50:26
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2017 o 00:41, RadoslawF pisze:

[...]

Dobra - koñczê - nie da siê zbudowaæ systemu ³adowania baterii, bo statystycznie wszêdzie bedzie dzia³a³, tylko na jednej stacji nie. No i po prostu siê nie da.

EOT.

Data: 2017-06-02 10:21:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-02 o 07:50, Shrek pisze:

[...]

Dalej do ciebie nie dotar³o ¿e to co jest statystyczn± liczb±
klientów nie zgadza siê z wyliczeniami konkretnej stacji.
I dotyczy to nie tylko jednej stacji jak by³e¶ uprzejmy sk³amaæ.
Bo jak na jednej jest ich wiêcej to na innej bêdzie mniej.
A inwestora czy w³a¶ciciela nie interesuje ¶rednia z ca³ego
kraju tylko to ilu klientów do niego przyjedzie.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-02 09:32:10
Autor: Liwiusz
[...]

Je¶li wychodzi ¶redni 200 na stacjê, i zbudujesz stacje tak, ¿e bêd± mia³y po 200 przerobu, to znaczy, ¿e po³owa stacji nie zdo³a obs³u¿yæ klientów (bo po³owa bêdzie mia³a ponad 200 klientów).

To tak z opieraniem siê na ¶redniej.

--
Liwiusz

Data: 2017-06-02 09:58:31
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2017 o 09:32, Liwiusz pisze:

[...]

Jeszcze raz - on pisa³, ¿e ma³e stacje obs³uguj± po 1000 samochodów dziennie. A z popytu wynika, ¿e na stacje w polsce wypada jakie¶ 200 samochodów. Skoro ma³e robi± 5 razy wiêcej ni¿ przeciêtne, to sk±d do jasnej cholery bierze siê 10 razy wiêcej klientów ni¿ wynika ze z ilo¶ci samochodów zerejestrowanych w Polsce?

Shrek

Data: 2017-06-02 08:48:22
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dnia Thu, 1 Jun 2017 21:05:52 +0200, RadoslawF napisa³(a):
[...]

Ale po co mu byc przygotowanym na 1000, skoro wie, ze przyjezdza
srednio 200?

W jednym miejscu moze byc 1000 normalne, w innym niestety 200,
i tam ma trzymac dwoch ludzi na kasach, tysiace litrow w zbiornikach
itp ?

Tym niemniej miejsca gdzie tankuje 1000/d sa, i to wcale nie musi byc
duza stacja.
4 dystrybutory i jedna kasa moga to obsluzyc, o ile nie beda hotdoga
wciskali :-)

J.

Data: 2017-06-02 09:33:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-06-02 o 08:48, J.F. pisze:
[...]

Dlatego, ¿e "¶rednio" 200 oznacza czasem 100, czasem 300.
Jak bêdzie przygotowany na 200, to w co drugim przypadku bêdzie nieprzygotowany.

--
Liwiusz

Data: 2017-06-02 09:40:09
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dnia Fri, 2 Jun 2017 09:33:40 +0200, Liwiusz napisa³(a):
[...]

Przygotowanie na 200 wystarczy i na 300.
A co by sie musialo stac, aby nagle odwiedzilo go 1000 ?
Jakas impreza w okolicy ?

J.

Data: 2017-06-02 10:03:49
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2017 o 09:40, J.F. pisze:

Przygotowanie na 200 wystarczy i na 300.
A co by sie musialo stac, aby nagle odwiedzilo go 1000 ?
Jakas impreza w okolicy ?

Nic - czeka³ w kolejce 5 minut, bo by³o przed nim 4 osoby. Policzy³ sobie, ¿e to 48 osób na godzinê, pomno¿y³ razy 24 i mu wysz³o 1152. I pieprzy trzy po trzy, ¿e jego ma³a stacja obs³uguje 1000 samochodów na dobê. Takie z dupy wyliczenia.

Shrek

Data: 2017-06-02 10:23:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-02 o 10:03, Shrek pisze:

[...]

Zmieñ swoj± szklana kulê na co¶ mniej wprowadzaj±cego ciê w b³±d.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-01 19:35:46
Autor: T.
[...]

A tu co¶ na ten temat:

W Centrum Badawczo-Rozwojowym Hondy w Offenbach, w Niemczech, zosta³a otwarta najbardziej zaawansowana, ogólnodostêpna stacja ³adowania dla samochodów elektrycznych w Europie. Stacja korzysta z supernowoczesnej technologii (940 V), która umo¿liwia jednoczesne ³adowanie do czterech pojazdów z ró¿nymi typami z³±cz.

Dalej: http://tinyurl.com/y8cxlpwt

Ciekawe, na czym toto polega, ¿e niby takie nowoczesne. Na wiêkszym napiêciu?

T.

Data: 2017-06-01 20:37:52
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 19:35, T. pisze:

Ciekawe, na czym toto polega, ¿e niby takie nowoczesne. Na wiêkszym napiêciu?

Na wierszówce autora.

Shrek

Data: 2017-06-02 21:49:56
Autor: re
[...]

No ale czemu uwa¿asz, ¿e ma³y miejski samochód nie mo¿e byæ ³adowany po nocach ?

Data: 2017-06-02 22:00:30
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2017 o 21:49, re pisze:

No ale czemu uwa¿asz, ¿e ma³y miejski samochód nie mo¿e byæ ³adowany po nocach ?

Choæby dlatego, ¿e wiêkszo¶æ miejskich autek stoi pod chmurk±. A te co stoj± w gara¿ach równie¿ nie maj± gniazdek o odpowiedniej mocy (tak, prad nie bierze siê z powietrza i nie wystarczy kabelek do rozdzielnicy wpi±æ).

A ponadto jak nie chcesz poprzestaæ na elektykach tylko na miasto to i tak problem trzeba rozwi±zaæ, wiêc nie ma sensu rozwi±zywaæ go dwa razy.

Shrek.

Data: 2017-06-02 23:27:07
Autor: re
[...]

Twizy ³aduje siê z normalnego gniazdka :-) Jak nie masz gara¿u z takim gniazdkiem to po prostu nie kupujesz Twizy :-)

A ponadto jak nie chcesz poprzestaæ na elektykach tylko na miasto to i
tak problem trzeba rozwi±zaæ, wiêc nie ma sensu rozwi±zywaæ go dwa razy.
-- -
Powiedz .. kto¶ tu kiedykolwiek co¶ rozwi±za³ ? Bo jako¶ tego nie kojarzê :-)

Data: 2017-06-03 07:05:02
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2017 o 23:27, re pisze:

Twizy ³aduje siê z normalnego gniazdka :-) Jak nie masz gara¿u z takim gniazdkiem to po prostu nie kupujesz Twizy :-)

A jak masz, to te¿ nie:P

[...]

Ale my¶l± jak go rozwi±zaæ - i bez sensu jest go roziw±zywaæ dwa razy.

Shrek

Data: 2017-06-01 07:21:14
Autor: Shrek
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

> Tak wysz³o tylko tobie. Przestañ dyskutowaæ z tym co wydaje ci siê
> ¿e napisa³em.

Pohuj brniesz - dosta³e¶ wyliczenia, ¿e na stacji ¶redniodobowo tankuje jakie¶ 200 aut, a dalej bronisz tezy ¿e na "ma³ej stacji" " mo¿e tankowaæ 1000. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie siê wydaje" i dalej dyskutujesz.

Data: 2017-06-01 10:14:55
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogo889$s6j$2@node2.news.atman.pl...
> [...]

Pohuj brniesz - dosta³e¶ wyliczenia, ¿e na stacji ¶redniodobowo tankuje jakie¶ 200 aut, a dalej bronisz tezy ¿e na "ma³ej stacji" " mo¿e tankowaæ 1000. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie siê wydaje" i dalej dyskutujesz.

Ale to sa jakies srednie wyliczenia.

1000/dobe  to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.
Do tego wystarcza 4 dystrybutory i 1 kasa.

Czy to jest duza stacja ?
Tylko miejsce musi miec dobre :-)

J.

Data: 2017-06-01 11:01:15
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 10:14, J.F. pisze:

[...]

A my projektuj±c system globalny to siê zajmujemy "srednio" czy tym, ze akurat na zadupiastej stacji Radka akurat 5 samochodów na raz podjecha³o, bo akurat msza siê skoñczy³a?

1000/dobe  to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.

Bo jak wiadomo ruch jest ca³± dobê. By³e¶ kiedy¶ na przeciêtnej stacji w nocy? Piwo siê tam tankuje.

Do tego wystarcza 4 dystrybutory i 1 kasa.

Zw³aszcza jednak kasa - hotdog, fakturka, p³yn do spryskiwaczy itd.

Czy to jest duza stacja ?
Tylko miejsce musi miec dobre :-)

Jak jest dobre miejsce to nie stoj± tam 4 dystrybutory i jedna kasa.

Shrek

Data: 2017-06-01 11:24:35
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ogol4r$e4l$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W tym globalnym systemie sa takie stacje, gdzie jest duzy ruch, i one wcale nie musza byc jakies duze.

1000/dobe  to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.
Bo jak wiadomo ruch jest ca³± dobê. By³e¶ kiedy¶ na przeciêtnej stacji w
nocy? Piwo siê tam tankuje.

Ale ja nie pisze o przecietnej stacji.

Do tego wystarcza 4 dystrybutory i 1 kasa.
Zw³aszcza jednak kasa - hotdog, fakturka, p³yn do spryskiwaczy itd.

Nie ma hotdoga, to i kasa szybciej obsluguje i stacja mniejsza :-P

Ale druga kasa i hotdog az tak bardzo stacji nie powiekszaja :-)

Czy to jest duza stacja ?
Tylko miejsce musi miec dobre :-)
Jak jest dobre miejsce to nie stoj± tam 4 dystrybutory i jedna kasa.

Czyli nawet nie dobre miejsce, a srednie :-)

J.

Data: 2017-06-01 12:07:57
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2017 o 11:24, J.F. pisze:

[...]

Ale zwykle maj± wiêcej ni¿ 4 dystrybutory i 1 kasê. A o takiej mówi³ Rafa³. Wiêc nie. To ¿e teoretycznie mog³aby obs³u¿yæ i 1000 aut nie oznacza, ¿e tyle obs³uguje. Bo po prostu nie ma takiego popytu.

1000/dobe  to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.
Bo jak wiadomo ruch jest ca³± dobê. By³e¶ kiedy¶ na przeciêtnej stacji w
nocy? Piwo siê tam tankuje.

Ale ja nie pisze o przecietnej stacji.

Rozumiem - wiêc przej¶cie na elektryki jest zupe³nie nierealne, bo radek widzia³ gdzie¶ jedn± ma³a stacjê w zadupiu górnym gdzie by³o 5 razy wiêcej klientów ni¿ na przeciêtnej. I w sumie da³oby siê wszystko ogarn±æ, gdyby nie ta jedna wyj±tkowa stacja - tam siê podzieli przez zero i dlatego ca³y system siê wyjebie;)

Nie ma hotdoga, to i kasa szybciej obsluguje i stacja mniejsza :-P

Ale druga kasa i hotdog az tak bardzo stacji nie powiekszaja :-)

Ale to wszystko nie ma znaczenia, bo klientów jest ile jest i jak postawisz nawet dwa razy wiêcej dystrybutorów które mog³yby obs³y¿yæ 2000 samochodów na dobê, to i tak ¶rednio przyjedzie 200. Tak to dzia³a. Wiêc to, ¿e przeciêtna stacja wymiany akumulatorów nie mia³by miejsca na 2000 akumatorów nie ma ¿adnego znaczenia.

Shrek

Data: 2017-05-30 19:53:53
Autor: re
[...]

No ale ... z konsumenckiego punktu widzenia ... czy nie pro¶ciej mieæ akumulator zabudowany i tylko ³adowaæ go w nocy ? :-)

Data: 2017-05-30 20:34:15
Autor: Shrek
W dniu 30.05.2017 o 19:53, re pisze:

[...]

Nie. Nawet jak masz gniazdo trójfazowe w gara¿u (a wiêkszo¶æ nie ma).

Shrek

Data: 2017-05-30 20:59:02
Autor: re
[...]

Przecie¿ Twizy ³aduje siê ze zwyk³ego gniazdka w 3 godziny :-)

Data: 2017-05-30 10:26:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 16:33, sirapacz pisze:

[...]

No fakt, brak wyobra¼ni to problem.

A skoro parametry wynikaj± wprost z zu¿ycia, to nic prostszego, jak okre¶liæ stopieñ zu¿ycia, co bêdzie mia³o odbicie w cenie wypo¿yczenia.

kupujesz samochód z nowym akumulatorem. Doje¿d¿asz na stacjê wymieniæ na
¶wie¿y(na³adowany) i dostajesz taki z przebiegiem 6 lat który wystarczy

Kurde, cz³owieku, a mo¿e by¶ wykona³ minimum wysi³ku i przeczyta³ ³askawie w±tek, w którym dyskutujesz? Zacz±³em dyskusjê w³a¶nie od tego, ¿e przy akumulatorach na wypo¿yczenie salony musia³yby sprzedawaæ samochody bez (nowych) akumulatorów, bo rzeczywi¶cie trochê bez sensu by³oby wyje¿d¿aæ z salonu nówk± sztuk± i za 300km wymieniaæ j± nawet nie tyle na 6-latka, ale i na kilkumiesiêczniaka.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 11:57:43
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Kurde, cz³owieku, a mo¿e by¶ wykona³ minimum wysi³ku i przeczyta³ ³askawie w±tek, w którym dyskutujesz? Zacz±³em dyskusjê w³a¶nie od tego,

¶ledzê w±tek od pocz±tku

[...]

da³e¶ przyk³adowe rozwi±zanie które uwa¿am za s³abe - dlatego kombinujê jak zrobiæ obej¶cie problemu lub zwyczajnie go rozwi±zaæ.
zapewne têgie g³owy bêd± nad tym siê ³amaæ wiêc my to robimy w ramach rozrywki:)

Data: 2017-05-30 12:01:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-30 o 11:57, sirapacz pisze:

[...]

Tak jak patrzê na kontrargumenty, to nie ma tam nic wiêcej, ni¿ "nie wierzê", "nie wiem", "nie znam siê", "nie potrafiê sobie wyobraziæ" i tego typu podobne wymy¶lanie problemów. To nijak nie dowodzi, ¿e system by³by "s³aby".

--
Liwiusz

Data: 2017-05-30 12:36:35
Autor: sirapacz
[...]

ca³y czas krêcili¶my siê rozgryzaj±c kilka scenariuszy jednocze¶nie. opcja podpisywania umowy z jednym operatorem a potem na nastêpnej stacji inny operator to ju¿ na "dzieñdobry" k³opot. Ale opcja z kaucj± przy zakupie samochodu mog³aby mieæ sens

Data: 2017-05-30 20:05:47
Autor: re
[...]

To jest wed³ug Ciebie proste ? No to mi powiedz czemu tutaj s± dyskusje o tym, który akumulator kupiæ ? Albo jeszcze lepiej, kiedy trzeba kupiæ nowy akumulator ? Jak± gwarancjê rzetelno¶ci pomiarów daj± ci wszyscy co to mierz± ró¿nymi przyrz±dami te akumulatory ?

Data: 2017-06-02 20:19:34
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 29 May 2017 16:33:52 +0200, sirapacz wrote:

[...]

S³ab± masz wyobra¼nie kolego, to siê robi bardzo, bardzo prosto. Co które¶ tam ³adowanie niech bêdzie co 20, akumulator jest kondycjonowany - tj ³adowany do pe³na a nastêpnie roz³adowany zadanym pr±dem. Tak mierzy siê jego pojemno¶æ, która nastêpnie jest zapisana do elektroniki pakietu akumulatorów i jest od reki dostêpna. Laptopy robi± to od lat, elektro narzêdzia równie¿. Nie ma tu ¿adnej filozofi.

Tomek

Data: 2017-06-02 23:31:47
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "Tomasz Stiller"

[...]

I potem wynajmuj± te akumulatory ?

Data: 2017-06-02 20:31:41
Autor: Tomasz Stiller
[...]

S³ab± masz wyobra¼nie kolego. Ten "problem" rozwi±zuje siê bardzo prosto. Wystarczy co które¶ tam ³adowanie na "stacji ³adowania" roz³adowaæ pakiet akumulatorów zadanym pr±dem i zwyczajnie zmierzyæ ile energii odda. Ta informacja nastêpnie trafa do elektroniki steruj±cej procesem ³adowania i mo¿e byæ bardzo prosto odczytana. Laptopy tak robi± od lat, elektonarzêdzia równie¿. Tutaj tylko pakiet akumulatorów wiêkszy. Nic innego siê nie zmienia. W ten sposób mo¿na te¿ rozliczaæ "tankowanie". Raz dostajesz zestaw który odda 50kWh i za tyle p³acisz, innym razem zestaw który odda 43kWh i za tyle p³acisz. Easy...

Tomek

Data: 2017-06-12 10:32:49
Autor: Marek
On Mon, 29 May 2017 12:05:33 +0200, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:
nie rozumiemy sie. Jakby to by³y akumulatory jednorazowe to zgoda.

A dlaczego maj± nie byæ jednorazowe? Moga te¿ byæ kondensatory. Albo zupe³nie co innego:
https://youtu.be/Fk-CE9WAJHU?t=18s

--
Marek

Data: 2017-05-29 11:10:29
Autor: Liwiusz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
W dniu 2017-05-29 o 11:06, Lisciasty pisze:
No nie do koñca, masz jaki¶ swój zestaw

I w³a¶nie o to chodzi, aby salony nie sprzedawa³y samochodów z nowymi akumulatorami, bo co to za interes wyjechaæ z salonu z nowym aku i za 300 kilometrów wymieniæ go na kilkumiesiêczniaka.

Zatem w tym przypadku nie by³oby takich, co by mieli "swój zestaw".

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 11:45:10
Autor: Shrek
W dniu 29.05.2017 o 11:06, Lisciasty pisze:

[...]

Ca³e szczê¶cie, ¿e wózek w supermarkecie da siê wzi±æ bez takich cyrków. Pomy¶l sobie jaki by³by problem - musisz najpierw kupiæ, w ka¿dym markecie wymieniæ - mo¿e byæ jaka¶ padaka z zepsutym kó³kiem. Na szczê¶cie kto¶ wpad³a na pomys³, ¿e wcale nie musisz mieæ wózka na w³asno¶æ:)

Shrek

Data: 2017-05-29 11:03:28
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Czyli trzeba by sprzedawaæ samochody bez akumulatorów, i ju¿ w gestii ka¿dego bêdzie sobie odpowiedni wypo¿yczyæ taki, jaki chce.

Wyobra¼ sobie bia³og³owê wypychaj±c± nowy samochód z salonu ;)
pod górkê ;)

Data: 2017-05-29 11:06:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 11:03, sirapacz pisze:

[...]

W salonie mo¿e wypo¿yczyæ.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 10:58:55
Autor: Shrek
W dniu 29.05.2017 o 10:53, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Najlepsze, ¿e jestem prezekonany, ¿e widza³em kiedy¶ Muska zachwalaj±cego (na pokazie), ¿e wymiana baterii jest szybsza od klasycznego tankowania.

Obstawiam, ¿e chodzi o to, ¿e ca³a przewaga ekonomiczna elektryków opiera siê o brak akcyzy paliwowej, a tak to zaraz opodatkuj±.

Shrek

Data: 2017-05-29 07:41:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Musk mia³ (ma) tyle ró¿nych pomys³ów ¿e bojê siê ¿e za nim stoi jaka¶ sztuczna inteligencja :-)

Data: 2017-05-29 10:59:36
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Obstawiam, ¿e chodzi o to, ¿e ca³a przewaga ekonomiczna elektryków opiera siê o brak akcyzy paliwowej, a tak to zaraz opodatkuj±.

licznik pr±du w ka¿dym samochodzie i zaplombowane akumulatory i mo¿na akcyzê dosoliæ:) tfu tfu tfu

Data: 2017-05-29 11:01:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-05-29 o 10:59, sirapacz pisze:

[...]

Albo GPS i op³aty od kilometra.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-29 11:02:10
Autor: sirapacz
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

Albo GPS i op³aty od kilometra.

tfu tfu tfuuu jego maæ

Data: 2017-05-29 21:25:48
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dnia Mon, 29 May 2017 11:01:42 +0200, Liwiusz napisa³(a):
[...]

I mandaty od przekroczen predkosci przy okazji :-)

Ale ...jak zrobisz twoj pomysl, ze akumulatora nie kupujesz, to
ciekawe ile bedzie kosztowal naladowany ze stacji, po dodaniu kosztow
amortyzacji.

J.

Data: 2017-05-29 11:37:38
Autor: RadoslawF
[...]

To wymy¶la sprytny cwaniak. Mato³ek uwierzy i zainwestuje.
A potem bêdzie p³aka³ jak siê dowie ¿e do takiego ³adowania trzeba
przerobiæ ka¿dy kilometr drogi co oznacza ¿e bêd± tylko odcinki
testowe. Coby mato³ki uwierzy³y ¿e mo¿na to bêdzie w przysz³o¶ci
na skalê masow±.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-29 12:06:10
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik  xx

[...]

"A jak zabraknie akumulatorów na stacji to co zrobiê ?"

Data: 2017-05-29 07:43:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
To samo co robisz jak zabraknie paliwa czyli jedziesz na inn± :-)

Data: 2017-05-29 19:42:29
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-29 o 12:06, re pisze:

"A jak zabraknie akumulatorów na stacji to co zrobiê ?"

Jak? Przecie¿ ¿eby wzi±æ pe³ny to musisz zostawiæ pusty. Najczarniejszy scenariusz to taki, ¿e nie bêdzie pe³nych. Jedziesz dalej, albo czekasz a¿ za³aduj± albo pod³±czysz siê do superchargera.

S³odki jezu ale wy problemy macie. Jak kiedy¶ podjedziecie na stacjê a tam bêdzie akurat dostawa paliwa i wy³±czone dystrybutory to chyba potniecie siê w samochodach...

Data: 2017-05-29 19:53:32
Autor: J.F.
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Dnia Mon, 29 May 2017 19:42:29 +0200, PlaMa napisa³(a):
[...]

No bo nie pamietam kiedy trafilem na "zamkniete z powodu dostawy".
Nie zdarza sie ?

A na "prosze godzinke poczekac, bo sie musza baterie naladowac" to bym
sie troche wkurzyl. Tak samo, jak na 30 min kolejke do LPG :-)

J.

Data: 2017-05-29 11:02:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
I znów ziew :-) przecie¿ mo¿na podawaæ na bie¿±co przez apke userowi lub lepiej autku ilo¶æ aku na stacjach w okolicy Ps cysterna do Carrefour przyje¿d¿a akurat jak chce zatankowaæ, na Shellu te¿ siê zdarzy³o tylko BP nigdy nie ma przestojów (Szczecin)

Data: 2017-05-29 22:31:59
Autor: Ghost
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1b4b2b70-ef86-400e-96bf-f601dc775d42@googlegroups.com...

I znów ziew :-) przecie¿ mo¿na podawaæ na bie¿±co przez apke userowi lub lepiej autku ilo¶æ aku na stacjach w okolicy

I ta apka spowoduje, drogi kretynie, ze dla ka¿dego starczy tych¿e akumulatorów, np. przy jakim¶ dlugoweekendowycm nasileniu. Nie, nie starczy. Pisa³em ju¿, ze jeste¶ kretynem?

Data: 2017-05-30 00:38:08
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-29 o 22:31, Ghost pisze:

I ta apka spowoduje, drogi kretynie, ze dla ka¿dego starczy tych¿e akumulatorów, np. przy jakim¶ dlugoweekendowycm nasileniu. Nie, nie starczy. Pisa³em ju¿, ze jeste¶ kretynem?

A teraz drogi przyg³upie powiedz mi w jaki sposób ma zabrakn±æ akumulatorów jako takich?

Data: 2017-05-30 16:19:52
Autor: Ghost
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:592ca2d5$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Gdy¿ jeste¶ debilem?

Data: 2017-05-30 19:58:58
Autor: PlaMa
W dniu 2017-05-30 o 16:19, Ghost pisze:

[...]

Pa³a przyg³upie! Siadaj i zg³o¶ siê jak przemy¶lisz ca³o¶æ.

Data: 2017-05-30 22:43:13
Autor: Ghost
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:592db2e7$0$15193$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

No o twojej tepej pale mowa.

Data: 2017-05-31 07:38:17
Autor: z
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
W dniu 2017-05-30 o 22:43, Ghost pisze:
No o twojej tepej pale mowa.

Przecie¿ obieca³e¶ ¿e w towarzystwie bêdziesz siê zachowywaæ. :-)
Nie do¶æ ¿e debilny w±tek to jeszcze podk³adasz w swoim kloacznym stylu do pieca. Bêdzie lanie jak nic :-)
Pu¶ciæ takiego do ludzi...

Data: 2017-06-01 02:04:24
Autor: PlaMa
[...]

Druga pa³a przyg³upku! Si±d¼ i my¶l - jak na stacji mo¿e zabrakn±æ jakichkolwiek akumulatorów. Wierzê w ciebie, dasz radê!

Data: 2017-06-03 10:48:29
Autor: Ghost
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:592f5a0e$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mozesz miec i dwie, mnie to wali.

Data: 2017-06-03 20:14:40
Autor: PlaMa
W dniu 2017-06-03 o 10:48, Ghost pisze:

[...]

Trzecia pa³a! Ech... ja wiem, ¿e nie jeste¶ tak samo sprytny i sprawny jak inne dzieci ale usi±d¼, nie denerwuj siê i zastanów. Na pewno to za³apiesz! To ca³kiem proste!

Data: 2017-06-03 20:45:32
Autor: Ghost
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5932fc95$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Trzecia pa³a!

Kontynuuj, pozwalam ci mieæ dowoln± ilo¶æ pa³.

Data: 2017-05-30 20:20:06
Autor: re
[...]

Proponujê od razu zintegrowaæ to z zamawianiem taksówki :-)

Ps cysterna do Carrefour przyje¿d¿a akurat jak chce zatankowaæ,
-- -
I co stacjê zamykaj± ?

na Shellu te¿ siê zdarzy³o tylko BP nigdy nie ma przestojów (Szczecin)
-- -
Na Shellu akurat zamykaj± noc± na czas jakiego¶ ksiêgowania. ¦mieszne, ale prawdziwe.

Data: 2017-05-29 12:44:53
Autor: T.
[...]

Prêdzej co¶ takiego siê upowszechni:

http://glowny-mechanik.pl/2016/07/05/szwecji-otwarto-pierwsza-swiecie-e-autostrade/

Tylko co z osobówkami?

T.

Data: 2017-05-29 15:25:56
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-29 o 12:44, T. pisze:

[...]

Nie upowszechni siê. Bo dok³adasz tory i zamiast dwudziestu ton wieziesz
dwa tysi±ce.

Tylko co z osobówkami?

To co dotychczas.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-29 12:56:47
Autor: T.
[...]

Wed³ug mnie przysz³o¶æ jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2 rzêdy wielko¶ci mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rz±d wielko¶ci mniejsz± pojemno¶æ z kg masy. Ale wystarczy zrobiæ stacje ³adowania raz na 50 km i powinno wystarczyæ, a ³adowanie trwa kilkana¶cie sekund. Mo¿e nawet nie potrzeba by wysiadaæ z auta tylko podje¿d¿aæ do takiej stacji.
Solaris robi³ próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla, wstawili elektryczny, ale ³adowanie musia³o byæ co 750 m. Niby ma³o, ale autobus zatrzymuje siê na przystankach, na których siê kondensatory ³adowa³y. I to wystarcza. Zanim nast±pi wymiana pasa¿erów, to ju¿ by³y na³adowane na nastêpny odcinek.
Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich wyniós³by 2,2 mln z³, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230 tys. z³ i waga 900 kg. Jak na autobus to ca³kiem niez³e parametry.
T.

Ps. Generalnie w superkondensatory zaopatrzone s± autobusy Solarisa Urbino 18 Hybrid (Vossloh Kiepe), ale maj± zwyk³e diesle (jeszcze...).

Data: 2017-05-29 15:29:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-05-29 o 12:56, T. pisze:

[...]

Ale to rozwi±zanie dedykowane do tylko do transportu miejskiego.
No i tradycyjnie pominêli koszty ³adowarek. Mo¿e siê okazaæ ¿e te
rozproszone po trasie to koszt dwu milionów a ta do akumulatorów
kilkana¶cie tysiêcy.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-29 18:47:16
Autor: Zenek Kapelinder
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody. Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu.

Data: 2017-05-30 08:17:03
Autor: Miller Artur
[...]

lekkie materia³y wiêc spora objêto¶æ. 80kg to by³aby powiedzmy wielko¶æ sporego plecaka turystycznego.

jednorazowe

przy obecnej liczbie samochodów - jak wygl±da³aby logistyka takiego rozwi±zania?
obecny zasób paliwa w przeciêtnym samochodzie to 600km. na baterii by³oby 2xwiêcej. do ¶rednio uczêszczanej stacji benzynowej w mie¶cie podje¿d¿a np 1 auto na 2 minuty. elektryczne by³oby 1 na 4 minuty. trzeba by wymieniæ 15 pakietów na godzinê. 360 dziennie. pakiet baterii móg³by mieæ 20x40x100cm, czyli 0,08m3. 360 pakietów to 28m3. to jakie¶ 30 palet. 1 pe³ny tir ka¿dego dnia. roz³adowaæ i za³adowaæ.

jak czêsto tankuje siê z cysterny przeciêtn± stacjê benzynow±? :-)

no i trzeba to jeszcze przetworzyæ...

a.

Data: 2017-05-30 03:49:28
Autor: Zenek Kapelinder
Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace.

Data: 2017-05-30 13:41:42
Autor: Miller Artur
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)
Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace.

ile % to prywatne?
s³u¿bowym swego czasu robi³em 70k rocznie. wymiana raz na tydzieñ mniej wiêcej.

a.

Data: 2017-05-30 20:22:31
Autor: re
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
Topowe telefony komórkowe sprzedaj± siê za >2000z³. A co¶ dla ludu ?

Kolejny prze³om w e-pojazdach :-)