Data: 2017-05-29 18:47:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-) | |
Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody. Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu.
|
|
Data: 2017-05-30 08:17:03 | |
Autor: Miller Artur | |
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-) | |
W dniu 2017-05-30 o 03:47, Zenek Kapelinder pisze:
Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody. Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu. lekkie materia³y wiêc spora objêto¶æ. 80kg to by³aby powiedzmy wielko¶æ sporego plecaka turystycznego. jednorazowe przy obecnej liczbie samochodów - jak wygl±da³aby logistyka takiego rozwi±zania? obecny zasób paliwa w przeciêtnym samochodzie to 600km. na baterii by³oby 2xwiêcej. do ¶rednio uczêszczanej stacji benzynowej w mie¶cie podje¿d¿a np 1 auto na 2 minuty. elektryczne by³oby 1 na 4 minuty. trzeba by wymieniæ 15 pakietów na godzinê. 360 dziennie. pakiet baterii móg³by mieæ 20x40x100cm, czyli 0,08m3. 360 pakietów to 28m3. to jakie¶ 30 palet. 1 pe³ny tir ka¿dego dnia. roz³adowaæ i za³adowaæ. jak czêsto tankuje siê z cysterny przeciêtn± stacjê benzynow±? :-) no i trzeba to jeszcze przetworzyæ... a. |
|
Data: 2017-05-30 03:49:28 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kolejny przełom w e-pojazdach :-) | |
Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace.
|
|
Data: 2017-05-30 13:41:42 | |
Autor: Miller Artur | |
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-) | |
W dniu 2017-05-30 o 12:49, Zenek Kapelinder pisze:
Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace. ile % to prywatne? s³u¿bowym swego czasu robi³em 70k rocznie. wymiana raz na tydzieñ mniej wiêcej. a. |
|
Data: 2017-05-30 20:22:31 | |
Autor: re | |
Kolejny prze³om w e-pojazdach :-) | |
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" .... Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody. Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu. -- - Topowe telefony komórkowe sprzedaj± siê za >2000z³. A co¶ dla ludu ? |