Kolejny rodzynek rzadu Donka Kominiarza

Data: 2009-06-06 08:58:36
Autor: multivatinae
Kolejny rodzynek rzadu Donka Kominiarza

Nie będzie 880 mln zł dla TVP i PR; co dalej?

Ministerstwo Finansów nie widzi możliwości wyasygnowania w 2010 r. z budżetu
państwa 880 mln zł na TVP i Polskie Radio - oświadczył resort finansów. Kwotę
taką uchwalił Sejm jako minimalne nakłady budżetowe na media w zamian za
likwidowany od nowego roku abonament radiowo-telewizyjny.

Wiceminister finansów Elżbieta Suchocka-Roguska postuluje, by Senat wprowadził
do ustawy medialnej poprawki znoszące minimalną wysokość sumy pieniędzy, jaką
budżet miałby przeznaczać na media publiczne. Wedle propozycji resortu wysokość
budżetowych nakładów na radio i telewizję określać miałaby corocznie Krajowa
Rada Radiofonii i Telewizji w porozumieniu z ministrem finansów.

Propozycje resortu finansów otrzymała w piątek senacka komisja kultury, która
rozpoczęła prace nad ustawą medialną.

Zaskoczenia stanowiskiem ministerstwa nie kryła szefowa sejmowej komisji kultury
Iwona Śledzińska-Katarasińska. - Ja tego typu stanowiska, że ktokolwiek z
ministerstwa powiedział, że nie ma jakiejś kwoty, nie znałam do dzisiaj, a jak
państwo wiecie, przeprowadziłam całą ustawę - powiedziała posłanka.

--

Kolejny rodzynek rzadu Donka Kominiarza