Data: 2014-10-12 21:15:32 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
Cześć.
Shimano zaleca serwis tytułowej piasty co 2 lata lub 5 tys. km. Szacuję, że tym razem trafiłem w ten drugi próg. Piasta ma za sobą 3 pełne zimy, 3 przeglądy i - rzecz jasna - pracuje nadal bez zarzutu. Dla zainteresowanych przedstawiam zdjęcia z dzisiejszych poczynań: http://sn.im/29c5izp -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-12 12:49:56 | |
Autor: Ignac | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
W dniu niedziela, 12 pa¼dziernika 2014 21:15:32 UTC+2 u¿ytkownik Krzy¶ Cierpiêtnik napisa³:
http://sn.im/29c5izp Ale zêbatka krzyczy zlituj siê Panie,mam do¶c! |
|
Data: 2014-10-12 22:49:13 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 12 października 2014 21:15:32 UTC+2 użytkownik Krzyś Na szczęście sztywny* napęd jednorzędowy ma taką cechę, że pozostaje niewzruszony na jej krzyki. * tj. bez napinacza. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-13 02:22:38 | |
Autor: JDX | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
On 2014-10-12 22:49, Krzyś Cierpiętnik wrote:
Ignac wrote:A tak z ciekawości - da się kupić taką zębatkę? |
|
Data: 2014-10-13 07:58:20 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
JDX wrote:
On 2014-10-12 22:49, Krzyś Cierpiętnik wrote: Tak, bo patent z montażem jest stary jak świat i powszechny we wszystkich znanych mi planetarkach oprócz Rohloffa. Koszt zębatki to kilka, kilkanaście zł. Chyba dobiję ją tej zimy i wymienię. Albo następnej. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-13 00:07:20 | |
Autor: tadeklodz | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
a co niby innego jest u Rohloffa?
|
|
Data: 2014-10-13 14:43:56 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
a co niby innego jest u Rohloffa? Nakręcana zębatka. Niemniej standardowa, jak sądzę? -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-20 01:40:14 | |
Autor: Krystek | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
W dniu 2014-10-12 21:15, Krzyś Cierpiętnik pisze:
Shimano zaleca serwis tytułowej piasty co 2 lata lub 5 tys. km. Szacuję, Przydałoby się i w moim rowerze wyczyścić. Jaki był koszt materiałów do czyszczenia? Ile Cię to serwisowanie piasty finansowo wyniosło? K. PS: Widzę, że masz oryginalne puszki SHIMANO do kąpieli w płynnym smarze. -- http://www.krystek.art.pl/ |
|
Data: 2014-10-21 00:17:43 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
Krystek wrote:
W dniu 2014-10-12 21:15, Krzyś Cierpiętnik pisze: Wianek Y-34R 98070 - 8 zł (są dwa). Drugi jest w środku, ale rozbiórkę mechanizmu na razie odpuściłem przez co nie wymieniłem też wianka Y-34R 98030 (15 zł). Przydają się: - klucz francuski lub imadło w celu przytrzymania osi - klucz do stożków i bodajże dwa zwykłe, rozmiarów nie pomnę - mała plastikowa szczotka - kompresor - ułatwia czyszczenie niektórych elementów, opcjonalnie - co najmniej jeden wkrętak płaski do podważenia pierścienia trzymającego zębatkę - spray do czyszczenia hamulców z motoryzacyjnego - zawsze warto mieć pod ręką - ręczniki papierowe lub papier toaletowy ;-) Reszta to tylko własny czas i... PS: Widzę, że masz oryginalne puszki SHIMANO do kąpieli w płynnym Szarpnąłem się kilka lat temu na oryginalny olej i tubkę białego smaru do nexusów. Ogólnie można zastosować coś innego (olej ATF, jakiś inny smar do łożysk), ale wypadało się przekonać jak działa oryginał. Na uwagę zasługuje fakt, że nawet przy srogich mrozach piasta działa dobrze - co najwyżej przerzuca wolniej. Nie miałem żadnego incydentu, żeby w całym układzie coś zamarzło. Nie wiem jak wygląda przegląd takiej piasty w pierwszym z brzegu serwisie rowerowym ani ile kasują. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-21 00:29:23 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
Krzyś Cierpiętnik wrote:
Na uwagę zasługuje fakt, że nawet przy srogich mrozach piasta działa Właśnie sobie uświadomiłem, że skłamałem. Głównym efektem nie jest wcale wolniejsze przerzucanie, a zaskok sprzęgła rolkowego (w tym modelu) - zwiększa się początkowy jałowy ruch korby. Ach, mróz -15. Już nie mogę się doczekać. ;) -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-10-21 23:45:29 | |
Autor: Krystek | |
Kolejny rok piasty planetarnej Nexus 8R36 | |
W dniu 2014-10-21 00:17, Krzyś Cierpiętnik pisze:
Krystek wrote: Nie no, ja to się nawet nie porywam na taki samodzielny przegląd, bo się kompletnie na tym nie znam. Co prawda na YouTube widziałem film, w którym zaprezentowany jest demontaż całej piasty, ale obawiam się, że gdybym się za to zabrał to już z powrotem bym jej nie złożył (pomijając fakt, że nie mam odpowiednich narzędzi do tego typu prac). Nie wiem jak wygląda przegląd takiej piasty w pierwszym z brzegu Za kompleksowy przegląd, rozłożenie elementów składowych (hamulce, napęd), czyszczenie, smarowanie i złożenie tego wszystkiego z powrotem to ze 150-200 zł. K. -- http://www.krystek.art.pl/ |