Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

Data: 2014-06-13 17:54:38
Autor: anacron
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Zainteresowa艂em si臋 temat padaj膮cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawia艂em z kilkoma serwisami i uzyska艂em do艣膰 szybko
list臋 silnik贸w przy kt贸rych takie przypad艂o艣ci by艂y odnotowane.
Sprawdzi艂em, s膮 to zar贸wno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzuci膰 teori臋 bubli produkowanych przez jednego producenta.

Przypomn臋 pompy CR si臋 艂uszcz膮 co doprowadza do zanieczyszczenia uk艂adu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje si臋 to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa si臋 pytanie, dogadali si臋 i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni艂 si臋 sk艂ad oleju nap臋dowego i pompy te 藕le takie paliwa
znosz膮?

--
anacron

Data: 2014-06-13 18:03:07
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

 Z tego co s艂ysza艂em to kiepskie paliwo zanieczyszczone kwasami

Data: 2014-06-13 19:24:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 17:54 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:

[...]

Jakie to silniki? - mia艂em dci i teraz mam crdi i  hdi - problem贸w w  pompami/wtryskami brak.
Pzrebiegi - dci ponad 330kkm, hdi ma aktualnie prawie 150kkm, crdi tylko  20kkm (wszystko przede mn膮 :-))

TG

Data: 2014-06-13 19:35:50
Autor: anacron
W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Jakie to silniki?

Z g艂owy teraz nie podam wszystkich, ale np.

1,4 CRDI Hyundai/Kia, a tak偶e 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i
kt贸ry艣 z BMW i Mazdy wi臋kszy ni偶 2l, ale lista by艂a d艂u偶sza, tylko
kartki nie mam przy sobie.

--
anacron

Data: 2014-06-13 20:56:47
Autor: MichaelData庐
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
anacron wyduma艂(a) w news:539b3676$0$2245$65785112news.neostrada.pl :
[...]

Spokojnie mo偶esz dodac KIA 2,9 CRDI, w艂a艣nie po przebiegu 90tys robi艂em, tyle 偶e nie pomp臋 a wtryskiwacze. Pompa narazie daje rad臋 a badania wtrysk贸w nie wykry艂y opi艂k贸w. Temat szeroko znany w kr臋gach os贸b, kt贸re regeneruj膮 te elementy. Jaki艣 czas temu nie bardzo radzono sobie z regeneracj膮, teraz nie ma problem贸w. Powodem ma byc rzeczywiscie jako艣c paliwa w kraju. Te usterki nie wystepuj膮 tak szeroko poza Polsk膮 (mam na mysli Niemcy/Anglia).
Kolega Trybun w艂a艣nie co艣 takiego kupi艂 i chyba nied艂ugo to przed nim :)
--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-13 23:42:42
Autor: anacron
W dniu 13.06.2014 20:56, MichaelData庐 pisze:
Spokojnie mo偶esz dodac KIA 2,9 CRDI, w艂a艣nie po przebiegu 90tys robi艂em,
tyle 偶e nie pomp臋 a wtryskiwacze. Pompa narazie daje rad臋 a badania
wtrysk贸w nie wykry艂y opi艂k贸w.

U mnie te偶, jednak badanie 艣ci膮gni臋tego paliwa wykaza艂o.

--
anacron

Data: 2014-06-14 07:26:44
Autor: megrimsES
W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
[...]

Yeti 2.0 140KM tankowane tylko na sieciowych du偶ych stacjach.  Pompa
pad艂a tak, 偶e zacz臋艂o ciec z niej paliwo (pociek艂o na rozrz膮d itd.).
Przebieg 80000. Kiedy艣 o tym pisa艂em.

Data: 2014-06-14 07:43:32
Autor: WOJO
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Zainteresowa艂em si臋 temat padaj膮cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach.
Taak, tanie ekologiczne diesle...
Ulegaj膮 biodegradacji w za艂o偶onym przez producenta czasie. :)
A jak do tego doda膰 FAPY/DPF/itd., cen臋 ON na stacji zbli偶on膮 do ceny benzyny, ko艂a dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi si臋 silnika wysokopr臋偶nego.
I taki trend ucieczki klient贸w jest obserwowany w salonach ju偶 od dawna...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 09:18:41
Autor: megrimsES
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach)

benzyny, ko艂a dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi si臋
silnika wysokopr臋偶nego.

A jak kto艣 lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od do艂u, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej je藕dzie OM642
po czipie nat艂ucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwa艂ych silnik贸w od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG si臋 chowaj膮.

Data: 2014-06-14 10:08:28
Autor: WOJO
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
A jak kto艣 lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od do艂u, to co?
A, jak kto艣 lubi, to niech p艂acze i p艂aci.
:)

Mimo wszystko przy dynamicznej je藕dzie OM642
po czipie nat艂ucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwa艂ych silnik贸w od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG si臋 chowaj膮.
Pacz Pan jako艣 niekt贸rzy producenci potrafili zrobi膰 dobry silnik benzynowy o por贸wnywalnych osi膮gach do OM642, kt贸ry i trwa艂o艣膰 ma zadowalaj膮c膮.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 14:11:43
Autor: dddddddd
W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:
[...]

to mo偶e znasz alternatyw臋 kombi dla e60 535d (272KM), zak艂adane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jako艣 nie mog臋 znale藕膰...
Przy takich przebiegach ju偶 si臋 raczej tylko diesle op艂aca kupowa膰.
Gaz odpada - baga偶nik ma by膰 jak najwi臋kszy, a zasi臋g auta min. 500km

艁ukasz

Data: 2014-06-15 01:51:21
Autor: WOJO
[...]

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno da膰 rad臋.
Czysta moc silnika, 偶adne turbiny - mniej problem贸w.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zawor贸w i czasem 膰wierkaj膮ca dwumasa.
O trakcji nie wspominaj膮c...
A jak koniecznie co艣 z turbin膮, to Imprez臋...kombi. :)

Gaz odpada - baga偶nik ma by膰 jak najwi臋kszy, a zasi臋g auta min. 500km

Butla w miejsce ko艂a zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litr贸w gazu) i baga偶nik mam ca艂y dla siebie...
Zasi臋g standardowo 460-480 km g艂贸wnie w zat艂oczonym mie艣cie. Na trasie przy spokojnej je藕dzie +/- 100-110 km/h,
zasi臋g wzrasta do 510-530 km.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 06:44:55
Autor: dddddddd
W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze:
[...]

a ile to pali przyjmuj膮c jazd臋 autostrad膮 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy si臋 nie mie艣ci (po wyfiltrowaniu pokazuj膮 si臋 2szt na otomoto,
Outback ju偶 pojawia si臋 wi臋cej - 16szt. (to ju偶 prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a wed艂ug danych technicznych jaka艣 wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej wi臋c po co zmienia膰 na gorsze ;) (wiem 偶e to 偶adne por贸wnanie, ale nie mog臋 znale藕膰 jak te auta przyspieszaj膮 przy wy偶szych pr臋dko艣ciach)

A jak koniecznie co艣 z turbin膮, to Imprez臋...kombi. :)

t膮 akurat mia艂em (starocia) i 偶eby jecha膰 efektywnie to pi膮tk臋 trzeba by艂o wrzuci膰 chyba przy 160km/h...
Spalanie wychodzi艂o mi >15/100 (je偶d偶臋 du偶o autostradami i mam ci臋偶k膮 nog臋, cho膰 tamtym autem je藕dzi艂em wolniej, bo powy偶ej 160km/h by艂o bardzo g艂o艣no) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam si臋 poni偶ej 10/100

Gaz odpada - baga偶nik ma by膰 jak najwi臋kszy, a zasi臋g auta min. 500km

Butla w miejsce ko艂a zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litr贸w
gazu) i baga偶nik mam ca艂y dla siebie...

to sporo, nie wiedzia艂em nawet 偶e s膮 takie butle, ostatnio maj膮c LPG wchodzi艂o mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawa艂o 250km przebiegu, wi臋c po 150km musia艂em zacz膮膰 szuka膰 stacji.

Zasi臋g standardowo 460-480 km g艂贸wnie w zat艂oczonym mie艣cie. Na trasie
przy spokojnej je藕dzie +/- 100-110 km/h,
zasi臋g wzrasta do 510-530 km.

Troch臋 nie chce mi si臋 wierzy膰, 偶e przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poni偶ej 20/100 - a je艣li tyle spali, to zasi臋g spada do 250km, wi臋c gaz odpada...
Po mie艣cie niewiele je偶d偶臋 (a jak je偶d偶臋 to nie potrzebuj臋 zasi臋gu)

艁ukasz

Data: 2014-06-15 10:18:39
Autor: WOJO
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
a ile to pali przyjmuj膮c jazd臋 autostrad膮 180-200km/h?

Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak powa偶nie - przy pr臋dko艣ciach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone wychodzi艂o mi ok 13 L gazu.
Zdarza艂y si臋 odcinki, gdzie "fantazja rozwija艂a skrzyd艂a", ale to raczej tylko kilkadziesi膮t kilometr贸w...

[...]

Nigdy mnie to nie interesowa艂o, bo je偶d偶臋 manualem...

... w dieslu przy tej samej mocy zamykam si臋 poni偶ej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie by艂y projektowane przez ksi臋gowych/ekolog贸w...

Butla w miejsce ko艂a zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litr贸w
gazu) i baga偶nik mam ca艂y dla siebie...
to sporo, nie wiedzia艂em nawet 偶e s膮 takie butle, ostatnio maj膮c LPG

Hehe, mina lej膮cych gaz na stacjach bezcenna... :)
Okupione to zosta艂o wymian膮 spr臋偶yn zawieszenia tylnego na wzmacniane i do艂o偶eniem tulejek podwy偶szaj膮cych, bo ty艂 zdecydowanie siada艂 przy nape艂nieniu obu zbiornik贸w i za艂adowaniu baga偶nika.

[...]

Przy pr臋dko艣ciach, kt贸rych wymagasz, faktycznie b臋dzie spala艂 13-15 L.
Ja osobi艣cie tylko raz do艣wiadczy艂em spalania 15 L.
Musia艂em przeci膮gn膮膰 prze艂adowan膮 przyczepk臋 200 km.
Trasa drogami krajowymi, pr臋dko艣ci 80-90 km/h
Tankowanie przed wyjazdem do pe艂na i po powrocie do pe艂na.
Wyliczenie da艂o spalanie na poziomie 15L.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 10:39:47
Autor: dddddddd
W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze:
[...]

przy 140 to spalam poni偶ej 8l ropy, zgaduj臋 偶e przy 200 wci膮gnie powy偶ej 16l gazu, a to ju偶 za bardzo dla mnie skraca zasi臋g

[...]

niestety w tej cenie (do 45000) ci臋偶ko taki trafi膰

... w dieslu przy tej samej mocy zamykam si臋 poni偶ej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla
nie by艂y projektowane przez ksi臋gowych/ekolog贸w...

535d z 272KM nie pali du偶o wi臋cej (z tego co m贸wi膮 to przy pr臋dko艣ciach 180-200 nawet mniej ni偶 m贸j...)

艁ukasz

Data: 2014-06-15 18:29:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:

a ile to pali przyjmuj膮c jazd臋 autostrad膮 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy si臋 nie mie艣ci (po wyfiltrowaniu  pokazuj膮 si臋 2szt na otomoto,

Szybki i w艣ciek艂y ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz je藕dzi膰 te  swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcink贸w, gdzie tyle mo偶esz pojecha膰  jest jak kot nap艂aka艂...

TG

Data: 2014-06-15 20:14:37
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.xhh73ptkg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Jasne.
Jako艣 rok temu musia艂em si臋 pospieszy膰 w drodze na wakacje i przez po艂ow臋 Niemiec da艂o rad臋 przejecha膰 ze zbli偶on膮 pr臋dko艣ci膮.
Mia艂em szcz臋艣cie? ;-)

Data: 2014-06-15 21:00:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 20:14 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Jasne.
Jako艣 rok temu musia艂em si臋 pospieszy膰 w drodze na wakacje i przez  po艂ow臋 Niemiec da艂o rad臋 przejecha膰 ze zbli偶on膮 pr臋dko艣ci膮.
Mia艂em szcz臋艣cie? ;-)

Wyj膮tkowe, ja kiedy tam nie jad臋 to stoj臋 w korkach albo jad臋 70-80/80 bo  remont i zw臋偶ka do 2,2m na pas.
Jecha艂em niedawno do Pary偶a (A9,A5,A4 itp) i najmniejsz膮 艣redni膮 mia艂em w  Niemczech. By艂y odcinki gdzie si臋 da艂o pojecha膰 150+ przez 30 - 50 km -  ale by艂o ich tylko kilka.
Gdu jad臋 na po艂udnie A9 do Monachium jest jeszcze gorzej - jest mo偶e na  ca艂ej trasie ze 100km gdzie mo偶na jecha膰 "ile fabryka da艂a". Gdy jad臋 do  Hiszpanii najwi臋ksze korki i najmniejsz膮 艣redni膮 mam na A5 A6 niemieckiej  (mimo, 偶e w ES jest max 130km/h).
Dlatego uwa偶am, 偶e je艣li kto艣 szuka auta, kt贸re pali najmniej przy 200km/h  - to jest takim bajopisarzem-gaw臋dzia偶em. Z ca艂ej trasy 500-1000km zrobi  mo偶e z 50-100km z t膮 pr臋dko艣ci膮 (na wi臋ksz膮 warunki nie pozwol膮).

TG

Data: 2014-06-15 22:03:20
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

Dlatego uwa偶am, 偶e je艣li kto艣 szuka auta, kt贸re pali najmniej przy 00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gaw臋dzia偶em. Z ca艂ej trasy 500-1000km zrobi  mo偶e z 50-100km z t膮 pr臋dko艣ci膮 (na wi臋ksz膮 warunki nie pozwol膮).

T艂umacz臋 Ci, 偶e ja zrobi艂em kilka razy wi臋cej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?

Data: 2014-06-15 22:14:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:

[...]

Ale wiesz - zrobi艂e艣 to raz. Wi臋c mo偶e akurat mia艂e艣 szcz臋艣cie, lecia艂e艣 艣wie偶o wyremontowanym odcinkiem, w niemieckiej tv by艂a transmisja wa偶nego meczu/wydarzenia i 9/10 narodu siedzia艂o na kanapach...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-06-15 23:54:05
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lnkuqm$bd3$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Nie, zrobi艂em to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO d艂u偶szym ni偶 jego 100 km.

Fakt - raz si臋 naci膮艂em, gdy wyjecha艂em do Francji 1 sierpnia, wtedy wi臋cej sie sta艂o ni偶 jecha艂o i tak przez ca艂e Niemcy.

Data: 2014-06-16 09:52:16
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
U偶ytkownik "Cavallino"  napisa艂
Ale wiesz - zrobi艂e艣 to raz.
Nie, zrobi艂em to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO d艂u偶szym ni偶 jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?
Loga z gps masz ?

J.

P.S. Bo z K贸rnika do Wagrowca jedzie sie godzine.

Data: 2014-06-16 20:03:14
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:539ea235$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
U偶ytkownik "Cavallino"  napisa艂
Ale wiesz - zrobi艂e艣 to raz.
Nie, zrobi艂em to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO d艂u偶szym ni偶 jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zreszt膮 w 艣rodku przewa偶nie wypada nocleg w Niemczech. ;-)

Zreszt膮 tylko 2 razy jecha艂em w okolicach 200.
Pozosta艂e jakie艣 170, nie by艂o innej potrzeby po prostu.

Loga z gps masz ?

Niby po co mia艂bym co艣 takiego przechowywa膰?

Data: 2014-06-16 20:45:01
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
U偶ytkownik "Cavallino"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

A o ktorej byl zjazd na nocleg ?
Bo ze w nocy jest wieksza szansa na pojechanie 200 po Nimczech to nie przecze.

Loga z gps masz ?
Niby po co mia艂bym co艣 takiego przechowywa膰?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

J.

Data: 2014-06-16 20:56:05
Autor: Cavallino
[...]

Ko艂o 22.

Loga z gps masz ?
Niby po co mia艂bym co艣 takiego przechowywa膰?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

Nie jest mi taka wiedza do niczego potrzebna.

Data: 2014-06-16 21:24:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Ja jad臋 przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w  dzie艅 (nocleg robi臋 dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne"  niemieckie autostrady s膮 w moim wypadku najwolniejsze mimo, 偶e we Francji  czy Hiszpanii jad臋 w miar臋 przepisowo. Jak jest du偶y ruch to na  ichniejszych autostradach uruchamia si臋 spowalniacz - na elektronicznych  wy艣wietlaczach pojawiaj膮 si臋 ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez  ogranicze艅), dodatkowo s膮 g臋sto ustawione sta艂e ograniczenia do 120km/h  (ka偶dy w臋ze艂)  no i oczywi艣cie co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak  wje偶dzam we Francji, W艂oszech czy Hiszpanii na p艂atn膮 autostrad臋 to wiem,  偶e b臋d臋 mia艂 艣redni膮 + 5-10km/h wi臋cej jak dopuszcalny limit. W Niemczech  jak bym nie jecha艂 wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

TG

Data: 2014-06-17 20:03:46
Autor: Cavallino
[...]

Przy jakiej pr臋dko艣ci utrzymywanej w miar臋 mo偶liwo艣ci?
Bo te 100 to si臋 i w Polsce robi, je艣li w ci膮gu trasy s膮 odcinki pokonywanych ekspres贸wkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem wi臋kszo艣膰 uczestnik贸w mia艂a takie 艣rednie.

Data: 2014-06-17 20:58:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
[...]

Jak si臋 "da jecha膰" to staram si臋 jecha膰 tyle co w PL -  140-150km/h,  spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa.
Tyle, 偶e tam rzadko kiedy da si臋 tyle pojecha膰 przez kilkadziesi膮t km.

TG

Data: 2014-06-17 22:01:54
Autor: Cavallino
[...]

Wida膰 je藕dzisz w z艂ych godzinach, albo ja w dobrych - fakt, 偶e g艂贸wnie je偶d偶臋 w wakacje.

Data: 2014-06-17 23:06:56
Autor: anacron
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej pr臋dko艣ci utrzymywanej w miar臋 mo偶liwo艣ci?
Bo te 100 to si臋 i w Polsce robi, je艣li w ci膮gu trasy s膮 odcinki
pokonywanych ekspres贸wkami/autostradami.

Warszawa - Pozna艅 A2 rejsowa 150, 艣rednia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysz艂a 126 (z GPS). Noc膮 W艂oc艂awek - Gda艅sk A1 - wysz艂a mi 141 :)

--
anacron

Data: 2014-06-18 20:06:52
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:53a0adf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No w艂a艣nie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha膰.
No chyba 偶e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

Data: 2014-06-18 20:30:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

No w艂a艣nie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha膰.
No chyba 偶e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

Startuj臋 18.07 o 4.00 z Wawy (pi膮tek). Specjalnie dla Ciebie bed臋 notowa艂  czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon  (407km - nocleg). Jad臋 tam n-ty raz, nie spodziewam si臋 niestety  pozytywnych niespodzianek :-(

TG

Data: 2014-06-18 20:41:31
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.xhnxpkvhg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

A pr贸bowa艂e艣 kiedy艣 przez Zgorzelec?
Bo ja w艂a艣nie tak je偶d偶臋 do Miluzy.

Data: 2014-06-18 20:59:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Ty masz lepiej, mi si臋 chyba nie op艂aca pcha膰 z Wawy  ekspres贸wkami/kraj贸wkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jecha艂em d艂u偶ej ni偶 4h do Frankfurtu, przewa偶nie sporo
mniej.

TG

Data: 2014-06-18 23:10:49
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.xhny07qjg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Ty masz lepiej,

Jakim cudem niby?
Przecie偶 i tak przez Pozna艅 jedziesz.
500 m od mojego domu przje偶d偶asz. ;-)

[...]

No ale jak sam m贸wisz p贸藕niej kibel.
I to by si臋 zgadza艂o, bo nigdy nie jecha艂o si臋 zbyt fajnie w okolicach Berlina i dalej na zach贸d.

Data: 2014-06-18 23:35:46
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:59:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Startuj 18.07 o 4.00 z Wawy (pi眛ek). Specjalnie dla Ciebie bed  notowa czasy:

Poszukaj sobie zapisu sladu w nawigacji/telefonie, wtedy mozna
dokladnie sprawdzic co i jak.

Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -  Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety  pozytywnych niespodzianek :-(
A pr骲owa砮 kiedy przez Zgorzelec?
Bo ja w砤秐ie tak je縟筷 do Miluzy.
Ty masz lepiej, mi si chyba nie op砤ca pcha z Wawy  ekspres體kami/kraj體kami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jecha砮m d硊縠j ni 4h do Frankfurtu, przewa縩ie sporo
mniej.

Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla
krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google
twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko.

J.

Data: 2014-06-19 07:35:36
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:

[...]

Ale cel by taki, 縠by w Niemczech jecha, a nie si wlec, to 縠 kr骳ej i taniej (bo za darmo) to dodatkowy bonus.

Data: 2014-06-19 08:20:01
Autor: Marek
On 18.06.2014 20:06, Cavallino wrote:

[...]

Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-06-19 08:56:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 08:20 Marek <marras.zg@gmail.pl> pisze:

No w墓聜a墓聸nie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha脛聡.
No chyba 墓藕e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest du偶y ruch  (samochody jad膮 szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania  wielokilometrowego korka wystarczy, 偶e jaki艣 kierowca mocno przyhamuje.  Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nast臋pny jeszcze mocniej, klejny  wyhamuje do 0. Momentalnie robi si臋 z tego wielokilometrowy korek, kt贸ry  bardzo d艂ugo si臋 roz艂adowuje. Wielokrotnie to obserwowa艂em w DE (cho膰 to  oczywi艣cie nie zale偶y od kraju - a nat臋偶enia ruchu).
Na CB oczywi艣cie s艂ycha膰 wtedy bluzgi, jak to "g艂upie helmuty" nie  potrafi膮 je藕dzi膰.
Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku du偶ego  t艂oku zapalaj膮 si臋 na autostradach elektroniczne ograniczenia pr臋dko艣ci  (80, 100, 120), kt贸re spowalniaj膮 rzek臋 aut, jednocze艣nie zwi臋kszaj膮c  odst臋py mi臋dzy nimi.
Do tego dok艂adamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, w臋z艂y co  50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywi艣cie ograniczenie do  120km/h na ca艂ej d艂ugo艣ci niekt贸rych autostrad - to wszystko powoduje, 偶e  czasami wola艂bym zap艂aci膰 te 50-70 EUR i jecha膰 przez Niemcy p艂atn膮, lu藕n膮  autostrad膮 (wystarczy艂by standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na  147km/h ;-)

TG

Data: 2014-06-19 10:10:29
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest du縴 ruch  (samochody jad szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania  wielokilometrowego korka wystarczy, 縠 jaki kierowca mocno przyhamuje.  Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nast阷ny jeszcze mocniej, klejny  wyhamuje do 0. Momentalnie robi si z tego wielokilometrowy korek, kt髍y  bardzo d硊go si roz砤dowuje.

Taka "fala hamowan" ? Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

Wielokrotnie to obserwowa砮m w DE (cho to  oczywi禼ie nie zale縴 od kraju - a nat昕enia ruchu).

Hm ... jak obserwowales ? Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Na CB oczywi禼ie s硑cha wtedy bluzgi, jak to "g硊pie helmuty" nie  potrafi je糳zi.

RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.

Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku du縠go  t硂ku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia pr阣ko禼i  (80, 100, 120), kt髍e spowalniaj rzek aut, jednocze秐ie zwi阫szaj眂  odst阷y mi阣zy nimi.

IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.

Do tego dok砤damy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, w陑硑 co  50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywi禼ie ograniczenie do  120km/h na ca砮j d硊go禼i niekt髍ych autostrad - to wszystko powoduje, 縠  czasami wola砨ym zap砤ci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy p砤tn, lu糿  autostrad (wystarczy砨y standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na  147km/h ;-)

Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

J.

Data: 2014-06-19 11:53:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Jest dok艂adnie tak jak piszesz, jad臋, widz臋 po drugiej stronie chwilowe  "zag臋szczenie" - ale jedzie, za chwil臋  wszystkie 3 pasy stoj膮 przez  kilka/kilkana艣cie km. Na CB wszyscy m贸wi膮 (z obu stron), 偶e tam nic nie  by艂o - kto艣 niespodziewanie zwolni艂, gwa艂townie zahamowa艂 - dalej to ju偶  reakcja 艂a艅cuchowa.
Sam te偶 kilkakrotnie by艂em w takim "czole fali", kt贸ry gwa艂townie zwolni艂  ale pojecha艂 dalej, za mn膮 ju偶 peleton si臋 zatrzyma艂 - s艂ysza艂em na CB  pytania co si臋 sta艂o, 偶e jest "szta艂" i odpowiedzi drugiej strony, 偶e tam  "nic nie ma".

[...]

By膰 mo偶e, ale ja ca艂y czas jad臋, tylko co chwila jestem spowalniany  (autostrada jest przejezdna).

[...]

Je艣li jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny  b臋dzie na niej a tranzyt (kt贸ry chce szybko, p艂ynnie przejecha膰 przez  Niemcy) - do艂o偶y par臋 EU i w zdecydowanej wi臋kszo艣ci wybierze dro偶sz膮 ale  lu藕niejsz膮 autostrad臋.
W Niemczech t艂ok robi膮 w zdecydowanej wi臋kszo艣ci Niemcy (bo jest ich du偶o  i maj膮 du偶o tych swoich audi czy bmw), kt贸rzy jad膮 do pracy/domu.
Co innego jest w takiej Francji na A7 (odcinek Valence - Orange) - tam  t艂ok robi膮 NL,S,D  - rejstracji z F jest mniej ni偶 po艂owa. Francuzi  wybieraj膮 alternatywn膮 (darmow膮) N7.

TG

Data: 2014-06-19 12:59:56
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
[...]

Jest dok砤dnie tak jak piszesz, jad, widz po drugiej stronie chwilowe  "zag阺zczenie" - ale jedzie, za chwil  wszystkie 3 pasy stoj przez  kilka/kilkana禼ie km. Na CB wszyscy m體i (z obu stron), 縠 tam nic nie  by硂 - kto niespodziewanie zwolni, gwa硉ownie zahamowa - dalej to ju  reakcja 砤馽uchowa.

Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos
powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ...
trzeba byc pilotem helikoptera.

Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy
samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza
nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu
poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i
propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu.

Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z
drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka
.... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza
ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir
czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do
palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ...

Sam te kilkakrotnie by砮m w takim "czole fali", kt髍y gwa硉ownie zwolni  ale pojecha dalej, za mn ju peleton si zatrzyma - s硑sza砮m na CB  pytania co si sta硂, 縠 jest "szta" i odpowiedzi drugiej strony, 縠 tam  "nic nie ma".

Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala
sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe
~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal
stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines
trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z
przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo.
Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego
:-)

[...]
By mo縠, ale ja ca硑 czas jad, tylko co chwila jestem spowalniany  (autostrada jest przejezdna).

Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale
wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i
120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze
stanac. Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale
nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od
Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-)

[...]
Je秎i jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny  b阣zie na niej

moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za
kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy. No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej.
Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-)

J.

Data: 2014-06-19 10:12:39
Autor: J.F.
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:20:01 +0200, Marek napisa(a):
Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

To sa krotkie odcinki, to nie ma co porownywac.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

No coz - zakladajac remont co 15 lat, to jakies 7% drog w remoncie.
U nas tez :-)

J.

Data: 2014-06-19 09:04:58
Autor: J.F.
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:06:52 +0200, Cavallino napisa(a):
U縴tkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomo禼i grup
Warszawa - Pozna A2 rejsowa 150, 秗ednia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysz砤 126 (z GPS). Noc W硂c砤wek - Gda駍k A1 - wysz砤 mi 141 :)

No w砤秐ie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha.

Normalnie. Jedrzychowice ... remonty do Drezna. To juz 15 lat odkad
zbudowali. Drezno - delikatny korek. Chemnitz .. i znow remonty.
Norymberga ... ograniczenia i FR, co prawda dla Polaka malo grozne.
Stuttgart - korek monstrum.
Po drodze jeszcze wypadek jakis, i zamiast 150 konczy sie na 100.

Zreszta u nas nie musi byc lepiej, jak trafisz na patrol na A4, a
potem na korki na 4 bramkach. A jak korki, to pewnie ruch gesty i
ciezarowki sie wyprzedzaja :-)
Z tym ze jak w Niemczech zle trafisz (a raczej zla pore wybierzesz),
to postoisz jeszcze dluzej :-)

No chyba 縠 liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

No, przy tych odleglosciach i predkosciach to tankowac trzeba, a i
wlasny pecherz oproznic, ale to odliczmy ... albo doliczmy w obu
przypadkach.

J.

Data: 2014-06-15 22:15:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Gdzie偶 bym 艣mia艂 :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze  mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad臋 w d艂u偶sz膮 tras臋 na po艂udnie (ponad 3kkm) -  specjalnnie dla Ciebie zapisz臋 艣rednie z PL, DE, FR i ES :-)

TG

Data: 2014-06-15 23:54:49
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR

U偶ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.xhiijzxog01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Daj zna膰 jak膮 tras臋 wybra艂e艣 przez DE, to Ci powiem gdzie b艂膮d robisz. ;-)

Data: 2014-06-16 02:45:44
Autor: J.F.
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):
U縴tkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa w wiadomo禼i grup
Gdzie bym 秏ia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad w d硊縮z tras na po硊dnie (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapisz 秗ednie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj zna jak tras wybra砮 przez DE, to Ci powiem gdzie b潮d robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

J.

Data: 2014-06-16 20:00:53
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:93c2cpl8m892$.1meq9bttz6vg3.dlg@40tude.net...
[...]

A co wybra砮?

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

Na takie wymys硑 to ju nie ma sposobu. ;-)

Data: 2014-06-16 20:46:40
Autor: J.F.
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
U縴tkownik "Cavallino"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Chyba juz wszystko.

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymys硑 to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

J.

Data: 2014-06-16 20:59:08
Autor: Cavallino
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:539f3b90$0$2161$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No to chyba jednak godziny nie te, bo ja mniej wi阠ej podobn tras ostatnio jecha砮m.
Mo縠 nie dok砤dnie do Sttutgartu, ale w Czarny Las, w pobli縠 Europa Park.
I tylko okolice Norymbergi by硑 do舵 wolne, jako 縠 kupa ci昕ar體ek z Czech szwenda砤 si po drogach.

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymys硑 to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

Ale nie wiem co chcesz przestawia, wi阠 ci昕ko si ustosunkowa.

Data: 2014-06-16 09:03:55
Autor: dddddddd
W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

a kto powiedzia艂 偶e 500km robi臋 autostrad膮 pod rz膮d?
Jad臋 200km, pokr臋c臋 si臋 troszk臋 bocznymi, wracam 200km autostrad膮 i ju偶 jest 500km. Raz zdarzy艂o mi si臋 zrobi膰 bodaj偶e 720km kr臋c膮c si臋 w ko艂o komina (Wroc艂aw-Boles艂awiec-Ole艣nica-Bogatynia-Wroc艂aw - nie uda艂o si臋 wcze艣niej tego przewidzie膰 i inaczej u艂o偶y膰 trasy...) Jako 偶e autostrada jest pod nosem, to i codziennie z niej korzystam
Da si臋 lecie膰 200km/h autostrad膮 (dobra w pi膮tki i poniedzia艂ki cz臋sto si臋 nie da bo autostrada bardziej zapchana) - jak mam pust膮 drog臋 rozp臋dzam si臋 do 200, czasem trzeba wy艂膮czy膰 tempomat i zwolni膰 do 160 albo 140 zanim kto艣 wyprzedzi, ale w por贸wnaniu do jazdy 150km/h nikt jad膮cy 90 czy 110/h nie wyje偶d偶a pod mask臋, bo ju偶 widz膮 r贸偶nic臋 pr臋dko艣ci.
Zdarzy艂o si臋 偶e autem wyci膮gaj膮cym 200km/h przejecha艂em 200km autostrad臋 dwa razy tylko zwalniaj膮c do 150 (ale to ze dwa lata temu by艂o, ostatnio jako艣 wi臋kszy ruch nawet poza godzinami szczytu).
Wiem, jestem piratem, ale jad膮c 200km/h autostrad膮 czuj臋 si臋 bezpieczniej ni偶 100km/h inn膮 drog膮

艁ukasz

Data: 2014-06-16 09:11:51
Autor: dddddddd
[...]

mo偶e Megrims wypowie si臋 z jak膮 pr臋dko艣ci膮 lata/lata艂 po naszych autostradach :)

艁ukasz

Data: 2014-06-16 17:34:01
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
U偶ytkownik "dddddddd"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lnm5bm$kv3$2@dont-email.me...
Szybki i w艣ciek艂y ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz je藕dzi膰 te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

mo偶e Megrims wypowie si臋 z jak膮 pr臋dko艣ci膮 lata/lata艂 po naszych autostradach :)

Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna na nich rozwinac wieksza.
Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma bramkami ?

J.

Data: 2014-06-16 17:44:36
Autor: dddddddd
W dniu 2014-06-16 17:34, J.F. pisze:
[...]

500km to tylko 250km w jedn膮 stron臋, a ekspres贸wki s膮 r贸wnie puste jak autostrady :)
Z Wroc艂awia na 艢l膮sk i z powrotem jest 400km, co z tego 偶e z bramkami, jak spalanie dzi臋ki tym bramkom nie b臋dzie mniejsze je艣li mi臋dzy nimi b臋dziesz jecha艂 szybko...

艁ukasz

Data: 2014-06-15 08:40:12
Autor: Robert R臋dziak
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
On Sun, 15 Jun 2014 01:51:21 +0200, WOJO
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno da rad.
Czysta moc silnika, 縜dne turbiny - mniej problem體.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zawor體

 H6 to ten z tymi popieprzonymi, podw骿nymi szklankami ss眂ymi,
 gdzie regulacja polega na ich wymianie?

 (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)

 RR.
robert r阣ziak    xp13m    na-6    mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2014-06-15 12:13:21
Autor: WOJO
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
H6 to ten z tymi popieprzonymi, podw骿nymi szklankami ss眂ymi,
gdzie regulacja polega na ich wymianie?
(http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)
Ani one pieprzone, ani ss眂e. :)
Tak silnik ten sam. Przy gazie regulacja zawor體 raz na 100 ty przebiegu mo縠 by problematyczna (wyj阠ie silnika i os砤wione szklanki).
Je縠li jednak zrobi 100 ty na gazie, to na kosztach paliwa oszcz阣z nie tylko na regulacj, ale i na ... drugi samoch骴.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 20:09:14
Autor: anacron
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
[...]

Nowoczesne diesle nie s膮 ju偶 niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz膮,
偶e nale偶y go utrzymywa膰 pomi臋dzy 2 a 4krpm.

--
anacron

Data: 2014-06-14 20:14:36
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
benzyny, ko砤 dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi si
silnika wysokopr昕nego.
A jak kto lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od do硊, to co?
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
縠 nale縴 go utrzymywa pomi阣zy 2 a 4krpm.

To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie.

J.

Data: 2014-06-14 21:13:26
Autor: anacron
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
縠 nale縴 go utrzymywa pomi阣zy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

Nie wiem, jak w starych, ale wiem, 縠 jak si diesla nie kr阠i to w tych
nowych dwumasa pada du縪 szybciej. Dodatkowo ten m骿, jak si go nisko
kr阠i to wi阠ej pali. Ot taka ciekawostka. W ka縟ym razie u mnie 3 krpm
to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrot體 nie
dokr阠aj.

--
anacron

Data: 2014-06-14 21:22:11
Autor: J.F.
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisa(a):
[...]

Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia.

Dodatkowo ten m骿, jak si go nisko kr阠i to wi阠ej pali.

W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne, ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych
roznic.

Ot taka ciekawostka. W ka縟ym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego,

No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-)

a znam takich co benzynowych do takich obrot體 nie dokr阠aj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

J.

Data: 2014-06-14 22:12:46
Autor: anacron
[OT] Re: Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrot體 nie dokr阠aj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

Mnie uczono, 縠 jak si przyspiesza, to nale縴 kr阠i do maksymalnego
momentu. Dla przeci阾nego benzynowego to b阣zie jakie 3,5-4 krpm, a
wi阫szo舵 grubo poni縠j 3 zmienia bieg na wy縮zy. W przypadku mojego
ma砮go traktorka wypada to gdzie w okolicach 2,8 krmp. Po硂wa mit體 o
dieslach wywodzi si z tego, 縠 ludzie benzynowymi je糳zi nie umiej. :)

--
anacron

Data: 2014-06-14 23:44:23
Autor: J.F.
[OT] Re: Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):
[...]

Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

J.

Data: 2014-06-15 08:56:48
Autor: anacron
W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze:
[...]

Nie zrozumieli秏y si, aby ekonomicznie by硂 dopisa trzeba.

--
anacron

Data: 2014-06-14 22:06:54
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Nowoczesne diesle nie s膮 ju偶 niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz膮,
偶e nale偶y go utrzymywa膰 pomi臋dzy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

Data: 2014-06-15 10:39:56
Autor: Adam
W dniu 2014-06-14 22:06, Czes砤w Wi秐iak pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
縠 nale縴 go utrzymywa pomi阣zy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

Zawory mo縩a regulowa na pracuj眂ym silniku ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 18:36:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2014 o 20:09 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:

Nowoczesne diesle nie s膮 ju偶 niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz膮,
偶e nale偶y go utrzymywa膰 pomi臋dzy 2 a 4krpm.

W instrukcji mojego HDI pisz膮 aby zmienia膰 biegi w okolicach 1,8krpm. Max  moment ma przy 2krpm, max moc przy 3,75krpm.
Automat i tak wie lepiej i zmienia biegi przy 1,2-1,5krpm.

TG

Data: 2014-06-14 09:47:45
Autor: J.F.
Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR
Dnia Fri, 13 Jun 2014 17:54:38 +0200, anacron napisa(a):
Zainteresowa砮m si temat padaj眂ych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawia砮m z kilkoma serwisami i uzyska砮m do舵 szybko
list silnik體 przy kt髍ych takie przypad硂禼i by硑 odnotowane.
Sprawdzi砮m, s to zar體no pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzuci teori bubli produkowanych przez jednego producenta.

Sprawdzic czy nie na licencji :-)
Albo czy tloczka, cylinderka czy co tam sie luszczy nie robi jeden
dostawca :-)

One nie sa chromowane elektrolitycznie ?

Przypomn pompy CR si 硊szcz co doprowadza do zanieczyszczenia uk砤du
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje si to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa si pytanie, dogadali si i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni si sk砤d oleju nap阣owego i pompy te 糽e takie paliwa
znosz?

Ale to w miare nowe modele, wiec sklad paliwa sie nie zmienil.
Chyba ze teraz jakis inny biododatek stal sie modny.

Moze po prostu testowali przez 100kkm, jakosc lekko spadla i mamy 90..

J.

Data: 2014-06-14 21:24:18
Autor: Adam
[...]

Pisa砮m troch o tym gdzie - teraz ju nie pami阾am, gdzie.
Sk砤d ON zmieni si ju 砤dnych par lat temu. Sta si mniej "t硊sty", za to dosz硂 troch detergent體. Wyniki bada w tym zakresie publikowa砤 jaka polibuda (Pozna?).
Starsi kierowcy pami阾aj: je秎i wyla硂 si troch ON na posadzk gara縰, to ci昕ko by硂 to cholerstwo usun辨. Wsp蟪czesny ON jak si wyleje, to przetrze si papierem i praktycznie nie ma 秎adu.

Je秎i paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i wtryskiwaczy s trudniejsze.

Najprostsze omini阠ie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litr體 ON.

Jeszcze jedno: badania wykaza硑, 縠 (dla pomp "lubi眂ych si" 硊szczy gorsze s paliwa premium, gdy s bardziej "suche" ni zwyk硑 ON.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 01:18:20
Autor: WOJO
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Najprostsze omini阠ie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litr體 ON.
Hmm - podobny efekt powinna da szklaneczka zu縴tego rzepakowego...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 10:28:45
Autor: Adam
W dniu 2014-06-15 01:18, WOJO pisze:
Najprostsze omini阠ie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4
do 1/3 litra na 50 litr體 ON.
Hmm - podobny efekt powinna da szklaneczka zu縴tego rzepakowego...
:)

A tak na serio, to IODP rzepakowy "nie lubi" wysokich temperatur i wysokich ci秐ie, wi阠 mo縠 si degradowa w pompie CR i zapieka w ko馽體kach wtryskiwaczy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 01:23:30
Autor: Ilkenau
Kolejny spisek 縜r體kowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl>
napisa:

Najprostsze omini阠ie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litr體 ON.

Zadam g硊pie pytanie, czy Mixol nada si do silnika dCi 1,5?

--

 Pozdr. _/_/_/_/
Ilkenau _/_/_/_/_/

Data: 2014-06-15 10:35:19
Autor: Adam
W dniu 2014-06-15 01:23, Ilkenau pisze:
[...]

Mixol (zar體no zwyk硑, mineralny, jak i czerwony - syntetyk)nadaje si do wszystkich typ體 zasilania silnik體 Diesla. Najnowsze maj filtry paliwa z oczkiem ok. 5 mikron體 - Mixol przechodzi.
Nadaje si do pomp rz阣owych, rotacyjnych, pompowtryskiwaczy i pomp CR, z wtryskiwaczami zar體no elektro-mechanicznymi jak i piezo.

Ja sam osobi禼ie mia砮m przez kilka lat sporo problem體 z wtryskiwaczami w silniku M47R we Freelanderze - co kilka miesi阠y regeneracja :(
A wreszcie si dowiedzia砮m o Mixolu i o tym, 縠by nie la paliwa "lepszego" - problemy znikn瓿y raz na zawsze.

--
Pozdrawiam.

Adam

Kolejny spisek 偶ar贸wkowy? Pompy CR