Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Data: 2014-06-14 07:43:32
Autor: WOJO
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach.
Taak, tanie ekologiczne diesle...
Ulegają biodegradacji w założonym przez producenta czasie. :)
A jak do tego dodać FAPY/DPF/itd., cenę ON na stacji zbliżoną do ceny benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się silnika wysokoprężnego.
I taki trend ucieczki klientów jest obserwowany w salonach już od dawna...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 09:18:41
Autor: megrimsES
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach)

benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
silnika wysokoprężnego.

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dołu, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.

Data: 2014-06-14 10:08:28
Autor: WOJO
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dołu, to co?
A, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci.
:)

Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik benzynowy o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma zadowalającą.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 14:11:43
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:
A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dołu, to co?
A, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci.
:)

Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik
benzynowy o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma
zadowalającą.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.
Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-15 01:51:21
Autor: WOJO
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ćwierkająca dwumasa.
O trakcji nie wspominając...
A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)

Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów gazu) i bagażnik mam cały dla siebie...
Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie przy spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h,
zasięg wzrasta do 510-530 km.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 06:44:55
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze:
to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane
przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ćwierkająca
dwumasa.
O trakcji nie wspominając...

a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te auta przyspieszają przy wyższych prędkościach)



A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)

tą akurat miałem (starocia) i żeby jechać efektywnie to piątkę trzeba było wrzucić chyba przy 160km/h...
Spalanie wychodziło mi >15/100 (jeżdżę dużo autostradami i mam ciężką nogę, choć tamtym autem jeździłem wolniej, bo powyżej 160km/h było bardzo głośno) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100


Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów
gazu) i bagażnik mam cały dla siebie...

to sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG wchodziło mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawało 250km przebiegu, więc po 150km musiałem zacząć szukać stacji.

Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie
przy spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h,
zasięg wzrasta do 510-530 km.


Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
Po mieście niewiele jeżdżę (a jak jeżdżę to nie potrzebuję zasięgu)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-15 10:18:39
Autor: WOJO
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?

Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak poważnie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone wychodziło mi ok 13 L gazu.
Zdarzały się odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej tylko kilkadziesiąt kilometrów...

Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te auta przyspieszają przy wyższych prędkościach)

Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżę manualem...

... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie były projektowane przez księgowych/ekologów...

Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów
gazu) i bagażnik mam cały dla siebie...
to sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG

Hehe, mina lejących gaz na stacjach bezcenna... :)
Okupione to zostało wymianą sprężyn zawieszenia tylnego na wzmacniane i dołożeniem tulejek podwyższających, bo tył zdecydowanie siadał przy napełnieniu obu zbiorników i załadowaniu bagażnika.

Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
Po mieście niewiele jeżdżę (a jak jeżdżę to nie potrzebuję zasięgu)

Przy prędkościach, których wymagasz, faktycznie będzie spalał 13-15 L.
Ja osobiście tylko raz doświadczyłem spalania 15 L.
Musiałem przeciągnąć przeładowaną przyczepkę 200 km.
Trasa drogami krajowymi, prędkości 80-90 km/h
Tankowanie przed wyjazdem do pełna i po powrocie do pełna.
Wyliczenie dało spalanie na poziomie 15L.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 10:39:47
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze:
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?

Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak poważnie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone
wychodziło mi ok 13 L gazu.
Zdarzały się odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej
tylko kilkadziesiąt kilometrów...

przy 140 to spalam poniżej 8l ropy, zgaduję że przy 200 wciągnie powyżej 16l gazu, a to już za bardzo dla mnie skraca zasięg



Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d),
wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna
ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na
gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te
auta przyspieszają przy wyższych prędkościach)

Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżę manualem...

niestety w tej cenie (do 45000) ciężko taki trafić


... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla
nie były projektowane przez księgowych/ekologów...

535d z 272KM nie pali dużo więcej (z tego co mówią to przy prędkościach 180-200 nawet mniej niż mój...)


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-15 18:29:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu  pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te  swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinków, gdzie tyle możesz pojechać  jest jak kot napłakał...

TG

Data: 2014-06-15 20:14:37
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhh73ptkg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinków, gdzie tyle możesz pojechać jest jak kot napłakał...

Jasne.
Jakoś rok temu musiałem się pospieszyć w drodze na wakacje i przez połowę Niemiec dało radę przejechać ze zbliżoną prędkością.
Miałem szczęście? ;-)

Data: 2014-06-15 21:00:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:14 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Jasne.
Jakoś rok temu musiałem się pospieszyć w drodze na wakacje i przez  połowę Niemiec dało radę przejechać ze zbliżoną prędkością.
Miałem szczęście? ;-)


Wyjątkowe, ja kiedy tam nie jadę to stoję w korkach albo jadę 70-80/80 bo  remont i zwężka do 2,2m na pas.
Jechałem niedawno do Paryża (A9,A5,A4 itp) i najmniejszą średnią miałem w  Niemczech. Były odcinki gdzie się dało pojechać 150+ przez 30 - 50 km -  ale było ich tylko kilka.
Gdu jadę na południe A9 do Monachium jest jeszcze gorzej - jest może na  całej trasie ze 100km gdzie można jechać "ile fabryka dała". Gdy jadę do  Hiszpanii największe korki i najmniejszą średnią mam na A5 A6 niemieckiej  (mimo, że w ES jest max 130km/h).
Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy 200km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

TG

Data: 2014-06-15 22:03:20
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy 00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?

Data: 2014-06-15 22:14:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy
00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy
500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki
nie pozwolą).

Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Ale wiesz - zrobiłeś to raz. Więc może akurat miałeś szczęście, leciałeś świeżo wyremontowanym odcinkiem, w niemieckiej tv była transmisja ważnego meczu/wydarzenia i 9/10 narodu siedziało na kanapach...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-06-15 23:54:05
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnkuqm$bd3$1@news.dialog.net.pl...
W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy
00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy
500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki
nie pozwolą).

Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Ale wiesz - zrobiłeś to raz.

Nie, zrobiłem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km.

Fakt - raz się naciąłem, gdy wyjechałem do Francji 1 sierpnia, wtedy więcej sie stało niż jechało i tak przez całe Niemcy.

Data: 2014-06-16 09:52:16
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Użytkownik "Cavallino"  napisał
Ale wiesz - zrobiłeś to raz.
Nie, zrobiłem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?
Loga z gps masz ?

J.

P.S. Bo z Kórnika do Wagrowca jedzie sie godzine.

Data: 2014-06-16 20:03:14
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:539ea235$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał
Ale wiesz - zrobiłeś to raz.
Nie, zrobiłem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-)

Zresztą tylko 2 razy jechałem w okolicach 200.
Pozostałe jakieś 170, nie było innej potrzeby po prostu.

Loga z gps masz ?

Niby po co miałbym coś takiego przechowywać?

Data: 2014-06-16 20:45:01
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Nie, zrobiłem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-)
Zresztą tylko 2 razy jechałem w okolicach 200.
Pozostałe jakieś 170, nie było innej potrzeby po prostu.

A o ktorej byl zjazd na nocleg ?
Bo ze w nocy jest wieksza szansa na pojechanie 200 po Nimczech to nie przecze.

Loga z gps masz ?
Niby po co miałbym coś takiego przechowywać?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

J.

Data: 2014-06-16 20:56:05
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-)
Zresztą tylko 2 razy jechałem w okolicach 200.
Pozostałe jakieś 170, nie było innej potrzeby po prostu.

A o ktorej byl zjazd na nocleg ?

Koło 22.

Loga z gps masz ?
Niby po co miałbym coś takiego przechowywać?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

Nie jest mi taka wiedza do niczego potrzebna.

Data: 2014-06-16 21:24:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w  Niemczech. ;-)

Zresztą tylko 2 razy jechałem w okolicach 200.
Pozostałe jakieś 170, nie było innej potrzeby po prostu..

Loga z gps masz ?

Niby po co miałbym coś takiego przechowywać?


Ja jadę przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w  dzień (nocleg robię dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne"  niemieckie autostrady są w moim wypadku najwolniejsze mimo, że we Francji  czy Hiszpanii jadę w miarę przepisowo. Jak jest duży ruch to na  ichniejszych autostradach uruchamia się spowalniacz - na elektronicznych  wyświetlaczach pojawiają się ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez  ograniczeń), dodatkowo są gęsto ustawione stałe ograniczenia do 120km/h  (każdy węzeł)  no i oczywiście co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak  wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatną autostradę to wiem,  że będę miał średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech  jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

TG

Data: 2014-06-17 20:03:46
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Loga z gps masz ?

Niby po co miałbym coś takiego przechowywać?


Ja jadę przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w dzień (nocleg robię dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne" niemieckie autostrady są w moim wypadku najwolniejsze mimo, że we Francji czy Hiszpanii jadę w miarę przepisowo. Jak jest duży ruch to na ichniejszych autostradach uruchamia się spowalniacz - na elektronicznych wyświetlaczach pojawiają się ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez ograniczeń), dodatkowo są gęsto ustawione stałe ograniczenia do 120km/h (każdy węzeł)  no i oczywiście co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatną autostradę to wiem, że będę miał średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki pokonywanych ekspresówkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większość uczestników miała takie średnie.

Data: 2014-06-17 20:58:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatną autostradę to  wiem, że będę miał średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W  Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki  pokonywanych ekspresówkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większość uczestników miała takie  średnie.

Jak się "da jechać" to staram się jechać tyle co w PL -  140-150km/h,  spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa.
Tyle, że tam rzadko kiedy da się tyle pojechać przez kilkadziesiąt km.

TG

Data: 2014-06-17 22:01:54
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W
Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki pokonywanych ekspresówkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większość uczestników miała takie średnie.

Jak się "da jechać" to staram się jechać tyle co w PL -  140-150km/h, spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa.
Tyle, że tam rzadko kiedy da się tyle pojechać przez kilkadziesiąt km.

Widać jeździsz w złych godzinach, albo ja w dobrych - fakt, że głównie jeżdżę w wakacje.

Data: 2014-06-17 23:06:56
Autor: anacron
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspresówkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wyszła 126 (z GPS). Nocą Włocławek - Gdańsk A1 - wyszła mi 141 :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-06-18 20:06:52
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53a0adf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspresówkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wyszła 126 (z GPS). Nocą Włocławek - Gdańsk A1 - wyszła mi 141 :)

No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

Data: 2014-06-18 20:30:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notował  czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon  (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety  pozytywnych niespodzianek :-(

TG

Data: 2014-06-18 20:41:31
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhnxpkvhg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notował czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety pozytywnych niespodzianek :-(

A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja właśnie tak jeżdżę do Miluzy.

Data: 2014-06-18 20:59:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę  notował czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -  Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety  pozytywnych niespodzianek :-(

A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja właśnie tak jeżdżę do Miluzy.


Ty masz lepiej, mi się chyba nie opłaca pchać z Wawy  ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo
mniej.

TG

Data: 2014-06-18 23:10:49
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhny07qjg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notował czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety pozytywnych niespodzianek :-(

A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja właśnie tak jeżdżę do Miluzy.


Ty masz lepiej,

Jakim cudem niby?
Przecież i tak przez Poznań jedziesz.
500 m od mojego domu przjeżdżasz. ;-)

mi się chyba nie opłaca pchać z Wawy  ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo
mniej.

No ale jak sam mówisz później kibel.
I to by się zgadzało, bo nigdy nie jechało się zbyt fajnie w okolicach Berlina i dalej na zachód.

Data: 2014-06-18 23:35:46
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:59:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Startuj 18.07 o 4.00 z Wawy (pitek). Specjalnie dla Ciebie bed  notowa czasy:

Poszukaj sobie zapisu sladu w nawigacji/telefonie, wtedy mozna
dokladnie sprawdzic co i jak.

Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -  Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety  pozytywnych niespodzianek :-(
A prbowae kiedy przez Zgorzelec?
Bo ja wanie tak jed do Miluzy.
Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z Wawy  ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla
krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google
twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko.

J.

Data: 2014-06-19 07:35:36
Autor: Cavallino
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -
Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety
pozytywnych niespodzianek :-(
A prbowae kiedy przez Zgorzelec?
Bo ja wanie tak jed do Miluzy.
Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z Wawy
ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do
A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla
krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google
twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko.

Ale cel by taki, eby w Niemczech jecha, a nie si wlec, to e krcej i taniej (bo za darmo) to dodatkowy bonus.

Data: 2014-06-19 08:20:01
Autor: Marek
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
On 18.06.2014 20:06, Cavallino wrote:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:53a0adf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspresówkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wyszła 126 (z GPS). Nocą Włocławek - Gdańsk A1 - wyszła
mi 141 :)

No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.


--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-06-19 08:56:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 08:20 Marek <marras.zg@gmail.pl> pisze:


No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba Ĺźe liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.


Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch  (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania  wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje.  Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny  wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który  bardzo długo się rozładowuje. Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to  oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu).
Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie  potrafią jeździć.
Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego  tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości  (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając  odstępy między nimi.
Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co  50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do  120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że  czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną  autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na  147km/h ;-)

TG

Data: 2014-06-19 10:10:29
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duy ruch  (samochody jad szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania  wielokilometrowego korka wystarczy, e jaki kierowca mocno przyhamuje.  Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nastpny jeszcze mocniej, klejny  wyhamuje do 0. Momentalnie robi si z tego wielokilometrowy korek, ktry  bardzo dugo si rozadowuje.

Taka "fala hamowan" ? Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

Wielokrotnie to obserwowaem w DE (cho to  oczywicie nie zaley od kraju - a natenia ruchu).

Hm ... jak obserwowales ? Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Na CB oczywicie sycha wtedy bluzgi, jak to "gupie helmuty" nie  potrafi jedzi.

RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.

Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego  toku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia prdkoci  (80, 100, 120), ktre spowalniaj rzek aut, jednoczenie zwikszajc  odstpy midzy nimi.

IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.

Do tego dokadamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, wzy co  50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywicie ograniczenie do  120km/h na caej dugoci niektrych autostrad - to wszystko powoduje, e  czasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn, lun  autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na  147km/h ;-)

Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

J.

Data: 2014-06-19 11:53:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:



Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Jest dokładnie tak jak piszesz, jadę, widzę po drugiej stronie chwilowe  "zagęszczenie" - ale jedzie, za chwilę  wszystkie 3 pasy stoją przez  kilka/kilkanaście km. Na CB wszyscy mówią (z obu stron), że tam nic nie  było - ktoś niespodziewanie zwolnił, gwałtownie zahamował - dalej to już  reakcja łańcuchowa.
Sam też kilkakrotnie byłem w takim "czole fali", który gwałtownie zwolnił  ale pojechał dalej, za mną już peleton się zatrzymał - słyszałem na CB  pytania co się stało, że jest "ształ" i odpowiedzi drugiej strony, że tam  "nic nie ma".


Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
(80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
odstępy między nimi.

IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.

Być może, ale ja cały czas jadę, tylko co chwila jestem spowalniany  (autostrada jest przejezdna).


czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną,  luźną
autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
147km/h ;-)

Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

Jeśli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny  będzie na niej a tranzyt (który chce szybko, płynnie przejechać przez  Niemcy) - dołoży parę EU i w zdecydowanej większości wybierze droższą ale  luźniejszą autostradę.
W Niemczech tłok robią w zdecydowanej większości Niemcy (bo jest ich dużo  i mają dużo tych swoich audi czy bmw), którzy jadą do pracy/domu.
Co innego jest w takiej Francji na A7 (odcinek Valence - Orange) - tam  tłok robią NL,S,D  - rejstracji z F jest mniej niż połowa. Francuzi  wybierają alternatywną (darmową) N7.

TG

Data: 2014-06-19 12:59:56
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Jest dokadnie tak jak piszesz, jad, widz po drugiej stronie chwilowe  "zagszczenie" - ale jedzie, za chwil  wszystkie 3 pasy stoj przez  kilka/kilkanacie km. Na CB wszyscy mwi (z obu stron), e tam nic nie  byo - kto niespodziewanie zwolni, gwatownie zahamowa - dalej to ju  reakcja acuchowa.

Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos
powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ...
trzeba byc pilotem helikoptera.

Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy
samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza
nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu
poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i
propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu.

Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z
drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka
.... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza
ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir
czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do
palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ...

Sam te kilkakrotnie byem w takim "czole fali", ktry gwatownie zwolni  ale pojecha dalej, za mn ju peleton si zatrzyma - syszaem na CB  pytania co si stao, e jest "szta" i odpowiedzi drugiej strony, e tam  "nic nie ma".

Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala
sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe
~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal
stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines
trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z
przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo.
Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego
:-)

Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego
toku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia prdkoci
(80, 100, 120), ktre spowalniaj rzek aut, jednoczenie zwikszajc
odstpy midzy nimi.
IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.
By moe, ale ja cay czas jad, tylko co chwila jestem spowalniany  (autostrada jest przejezdna).

Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale
wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i
120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze
stanac. Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale
nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od
Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-)

czasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn,  lun autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
147km/h ;-)
Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.
Jeli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny  bdzie na niej

moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za
kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy. No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej.
Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-)

J.

Data: 2014-06-19 10:12:39
Autor: J.F.
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:20:01 +0200, Marek napisa(a):
Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

To sa krotkie odcinki, to nie ma co porownywac.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

No coz - zakladajac remont co 15 lat, to jakies 7% drog w remoncie.
U nas tez :-)

J.

Data: 2014-06-19 09:04:58
Autor: J.F.
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:06:52 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup
Warszawa - Pozna A2 rejsowa 150, rednia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysza 126 (z GPS). Noc Wocawek - Gdask A1 - wysza mi 141 :)

No wanie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha.

Normalnie. Jedrzychowice ... remonty do Drezna. To juz 15 lat odkad
zbudowali. Drezno - delikatny korek. Chemnitz .. i znow remonty.
Norymberga ... ograniczenia i FR, co prawda dla Polaka malo grozne.
Stuttgart - korek monstrum.
Po drodze jeszcze wypadek jakis, i zamiast 150 konczy sie na 100.

Zreszta u nas nie musi byc lepiej, jak trafisz na patrol na A4, a
potem na korki na 4 bramkach. A jak korki, to pewnie ruch gesty i
ciezarowki sie wyprzedzaja :-)
Z tym ze jak w Niemczech zle trafisz (a raczej zla pore wybierzesz),
to postoisz jeszcze dluzej :-)

No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

No, przy tych odleglosciach i predkosciach to tankowac trzeba, a i
wlasny pecherz oproznic, ale to odliczmy ... albo doliczmy w obu
przypadkach.

J.

Data: 2014-06-15 22:15:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup  dyskusyjnych:

Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy  00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy  500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki  nie pozwolą).

Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Gdzież bym śmiał :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze  mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jadę w dłuższą trasę na południe (ponad 3kkm) -  specjalnnie dla Ciebie zapiszę średnie z PL, DE, FR i ES :-)

TG

Data: 2014-06-15 23:54:49
Autor: Cavallino
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhiijzxog01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy 00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi  może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Gdzież bym śmiał :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jadę w dłuższą trasę na południe (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapiszę średnie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj znać jaką trasę wybrałeś przez DE, to Ci powiem gdzie błąd robisz. ;-)

Data: 2014-06-16 02:45:44
Autor: J.F.
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa w wiadomoci grup
Gdzie bym mia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad w dusz tras na poudnie (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapisz rednie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

J.

Data: 2014-06-16 20:00:53
Autor: Cavallino
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:93c2cpl8m892$.1meq9bttz6vg3.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa w wiadomoci grup
Gdzie bym mia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze
mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad w dusz tras na poudnie (ponad 3kkm) -
specjalnnie dla Ciebie zapisz rednie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?


I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

Data: 2014-06-16 20:46:40
Autor: J.F.
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup
Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?

Chyba juz wszystko.

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

J.

Data: 2014-06-16 20:59:08
Autor: Cavallino
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:539f3b90$0$2161$65785112@news.neostrada.pl...
Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup
Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?

Chyba juz wszystko.

No to chyba jednak godziny nie te, bo ja mniej wicej podobn tras ostatnio jechaem.
Moe nie dokadnie do Sttutgartu, ale w Czarny Las, w poblie Europa Park.
I tylko okolice Norymbergi byy do wolne, jako e kupa ciarwek z Czech szwendaa si po drogach.


I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

Ale nie wiem co chcesz przestawia, wic ciko si ustosunkowa.

Data: 2014-06-16 09:03:55
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinków, gdzie tyle możesz
pojechać jest jak kot napłakał...


a kto powiedział że 500km robię autostradą pod rząd?
Jadę 200km, pokręcę się troszkę bocznymi, wracam 200km autostradą i już jest 500km. Raz zdarzyło mi się zrobić bodajże 720km kręcąc się w koło komina (Wrocław-Bolesławiec-Oleśnica-Bogatynia-Wrocław - nie udało się wcześniej tego przewidzieć i inaczej ułożyć trasy...) Jako że autostrada jest pod nosem, to i codziennie z niej korzystam
Da się lecieć 200km/h autostradą (dobra w piątki i poniedziałki często się nie da bo autostrada bardziej zapchana) - jak mam pustą drogę rozpędzam się do 200, czasem trzeba wyłączyć tempomat i zwolnić do 160 albo 140 zanim ktoś wyprzedzi, ale w porównaniu do jazdy 150km/h nikt jadący 90 czy 110/h nie wyjeżdża pod maskę, bo już widzą różnicę prędkości.
Zdarzyło się że autem wyciągającym 200km/h przejechałem 200km autostradę dwa razy tylko zwalniając do 150 (ale to ze dwa lata temu było, ostatnio jakoś większy ruch nawet poza godzinami szczytu).
Wiem, jestem piratem, ale jadąc 200km/h autostradą czuję się bezpieczniej niż 100km/h inną drogą

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-16 09:11:51
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

może Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/latał po naszych autostradach :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-16 17:34:01
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnm5bm$kv3$2@dont-email.me...
Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

może Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/latał po naszych autostradach :)

Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna na nich rozwinac wieksza.
Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma bramkami ?

J.

Data: 2014-06-16 17:44:36
Autor: dddddddd
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-16 17:34, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lnm5bm$kv3$2@dont-email.me...
Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

może Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/latał po naszych
autostradach :)

Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna
na nich rozwinac wieksza.
Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma
bramkami ?

J.


500km to tylko 250km w jedną stronę, a ekspresówki są równie puste jak autostrady :)
Z Wrocławia na Śląsk i z powrotem jest 400km, co z tego że z bramkami, jak spalanie dzięki tym bramkom nie będzie mniejsze jeśli między nimi będziesz jechał szybko...


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-06-15 08:40:12
Autor: Robert Rędziak
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
On Sun, 15 Jun 2014 01:51:21 +0200, WOJO
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno da rad.
Czysta moc silnika, adne turbiny - mniej problemw.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworw

 H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi,
 gdzie regulacja polega na ich wymianie?

 (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak    xp13m    na-6    mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2014-06-15 12:13:21
Autor: WOJO
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi,
gdzie regulacja polega na ich wymianie?
(http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)
Ani one pieprzone, ani ssce. :)
Tak silnik ten sam. Przy gazie regulacja zaworw raz na 100 ty przebiegu moe by problematyczna (wyjcie silnika i osawione szklanki).
Jeeli jednak zrobi 100 ty na gazie, to na kosztach paliwa oszczdz nie tylko na regulacj, ale i na ... drugi samochd.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-14 20:09:14
Autor: anacron
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach)

benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
silnika wysokoprężnego.

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dołu, to co?

Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-06-14 20:14:36
Autor: J.F.
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
benzyny, koa dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi si
silnika wysokoprnego.
A jak kto lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co?
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.

To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie.

J.

Data: 2014-06-14 21:13:26
Autor: anacron
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

Nie wiem, jak w starych, ale wiem, e jak si diesla nie krci to w tych
nowych dwumasa pada duo szybciej. Dodatkowo ten mj, jak si go nisko
krci to wicej pali. Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm
to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie
dokrcaj.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-06-14 21:22:11
Autor: J.F.
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

Nie wiem, jak w starych, ale wiem, e jak si diesla nie krci to w tych
nowych dwumasa pada duo szybciej.

Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia.

Dodatkowo ten mj, jak si go nisko krci to wicej pali.

W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne, ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych
roznic.

Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego,

No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-)

a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

J.

Data: 2014-06-14 22:12:46
Autor: anacron
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu. Dla przecitnego benzynowego to bdzie jakie 3,5-4 krpm, a
wikszo grubo poniej 3 zmienia bieg na wyszy. W przypadku mojego
maego traktorka wypada to gdzie w okolicach 2,8 krmp. Poowa mitw o
dieslach wywodzi si z tego, e ludzie benzynowymi jedzi nie umiej. :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-06-14 23:44:23
Autor: J.F.
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.
Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu.

Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

J.

Data: 2014-06-15 08:56:48
Autor: anacron
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze:
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.
Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu.

Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

Nie zrozumielimy si, aby ekonomicznie byo dopisa trzeba.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-06-14 22:06:54
Autor: Czesław Wiśniak
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

Data: 2014-06-15 10:39:56
Autor: Adam
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-14 22:06, Czesaw Winiak pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

Zawory mona regulowa na pracujcym silniku ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 18:36:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu .06.2014 o 20:09 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:


Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.


W instrukcji mojego HDI piszą aby zmieniać biegi w okolicach 1,8krpm. Max  moment ma przy 2krpm, max moc przy 3,75krpm.
Automat i tak wie lepiej i zmienia biegi przy 1,2-1,5krpm.

TG

Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona