Data: 2014-06-14 07:43:32 | |
Autor: WOJO | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR wTaak, tanie ekologiczne diesle... Ulegają biodegradacji w założonym przez producenta czasie. :) A jak do tego dodać FAPY/DPF/itd., cenę ON na stacji zbliżoną do ceny benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się silnika wysokoprężnego. I taki trend ucieczki klientów jest obserwowany w salonach już od dawna... Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-06-14 09:18:41 | |
Autor: megrimsES | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach) benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik idzie od dołu, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642 po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej. I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają. |
|
Data: 2014-06-14 10:08:28 | |
Autor: WOJO | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnikA, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci. :) Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik benzynowy o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma zadowalającą. :) Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-06-14 14:11:43 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:
A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnikA, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci. to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć... Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować. Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-15 01:51:21 | |
Autor: WOJO | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć... Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę. Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów. Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ćwierkająca dwumasa. O trakcji nie wspominając... A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :) Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów gazu) i bagażnik mam cały dla siebie... Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie przy spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h, zasięg wzrasta do 510-530 km. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-06-15 06:44:55 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze:
to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h? Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto, Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te auta przyspieszają przy wyższych prędkościach) A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :) tą akurat miałem (starocia) i żeby jechać efektywnie to piątkę trzeba było wrzucić chyba przy 160km/h... Spalanie wychodziło mi >15/100 (jeżdżę dużo autostradami i mam ciężką nogę, choć tamtym autem jeździłem wolniej, bo powyżej 160km/h było bardzo głośno) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100
to sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG wchodziło mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawało 250km przebiegu, więc po 150km musiałem zacząć szukać stacji. Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada... Po mieście niewiele jeżdżę (a jak jeżdżę to nie potrzebuję zasięgu) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-15 10:18:39 | |
Autor: WOJO | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h? Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :) A tak poważnie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone wychodziło mi ok 13 L gazu. Zdarzały się odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej tylko kilkadziesiąt kilometrów... Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto, Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżę manualem... ... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100 I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie były projektowane przez księgowych/ekologów... Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrówto sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG Hehe, mina lejących gaz na stacjach bezcenna... :) Okupione to zostało wymianą sprężyn zawieszenia tylnego na wzmacniane i dołożeniem tulejek podwyższających, bo tył zdecydowanie siadał przy napełnieniu obu zbiorników i załadowaniu bagażnika. Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada... Przy prędkościach, których wymagasz, faktycznie będzie spalał 13-15 L. Ja osobiście tylko raz doświadczyłem spalania 15 L. Musiałem przeciągnąć przeładowaną przyczepkę 200 km. Trasa drogami krajowymi, prędkości 80-90 km/h Tankowanie przed wyjazdem do pełna i po powrocie do pełna. Wyliczenie dało spalanie na poziomie 15L. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-06-15 10:39:47 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze:
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h? przy 140 to spalam poniżej 8l ropy, zgaduję że przy 200 wciągnie powyżej 16l gazu, a to już za bardzo dla mnie skraca zasięg
niestety w tej cenie (do 45000) ciężko taki trafić
535d z 272KM nie pali dużo więcej (z tego co mówią to przy prędkościach 180-200 nawet mniej niż mój...) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-15 18:29:39 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze:
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h? Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) ) Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinków, gdzie tyle możesz pojechać jest jak kot napłakał... TG |
|
Data: 2014-06-15 20:14:37 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhh73ptkg01fvf@l-089.harvard.local... W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze: Jasne. Jakoś rok temu musiałem się pospieszyć w drodze na wakacje i przez połowę Niemiec dało radę przejechać ze zbliżoną prędkością. Miałem szczęście? ;-) |
|
Data: 2014-06-15 21:00:14 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:14 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Jasne. Wyjątkowe, ja kiedy tam nie jadę to stoję w korkach albo jadę 70-80/80 bo remont i zwężka do 2,2m na pas. Jechałem niedawno do Paryża (A9,A5,A4 itp) i najmniejszą średnią miałem w Niemczech. Były odcinki gdzie się dało pojechać 150+ przez 30 - 50 km - ale było ich tylko kilka. Gdu jadę na południe A9 do Monachium jest jeszcze gorzej - jest może na całej trasie ze 100km gdzie można jechać "ile fabryka dała". Gdy jadę do Hiszpanii największe korki i najmniejszą średnią mam na A5 A6 niemieckiej (mimo, że w ES jest max 130km/h). Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy 200km/h - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą). TG |
|
Data: 2014-06-15 22:03:20 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Dlatego uważam, że jeśli ktoś szuka auta, które pali najmniej przy 00km/h - to jest takim bajopisarzem-gawędziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi może z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą). Tłumaczę Ci, że ja zrobiłem kilka razy więcej, a Ty swoje. Zawsze wiesz lepiej? |
|
Data: 2014-06-15 22:14:18 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:
Ale wiesz - zrobiłeś to raz. Więc może akurat miałeś szczęście, leciałeś świeżo wyremontowanym odcinkiem, w niemieckiej tv była transmisja ważnego meczu/wydarzenia i 9/10 narodu siedziało na kanapach... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-06-15 23:54:05 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnkuqm$bd3$1@news.dialog.net.pl... W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze: Nie, zrobiłem to wiele razy. I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km. Fakt - raz się naciąłem, gdy wyjechałem do Francji 1 sierpnia, wtedy więcej sie stało niż jechało i tak przez całe Niemcy. |
|
Data: 2014-06-16 09:52:16 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Cavallino" napisał
Ale wiesz - zrobiłeś to raz.Nie, zrobiłem to wiele razy. No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Loga z gps masz ? J. P.S. Bo z Kórnika do Wagrowca jedzie sie godzine. |
|
Data: 2014-06-16 20:03:14 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:539ea235$0$2142$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-) Zresztą tylko 2 razy jechałem w okolicach 200. Pozostałe jakieś 170, nie było innej potrzeby po prostu. Loga z gps masz ? Niby po co miałbym coś takiego przechowywać? |
|
Data: 2014-06-16 20:45:01 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Nie, zrobiłem to wiele razy. Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-) A o ktorej byl zjazd na nocleg ? Bo ze w nocy jest wieksza szansa na pojechanie 200 po Nimczech to nie przecze. Loga z gps masz ?Niby po co miałbym coś takiego przechowywać? Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-) J. |
|
Data: 2014-06-16 20:56:05 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Koło 22. Loga z gps masz ?Niby po co miałbym coś takiego przechowywać? Nie jest mi taka wiedza do niczego potrzebna. |
|
Data: 2014-06-16 21:24:46 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Ja jadę przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w dzień (nocleg robię dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne" niemieckie autostrady są w moim wypadku najwolniejsze mimo, że we Francji czy Hiszpanii jadę w miarę przepisowo. Jak jest duży ruch to na ichniejszych autostradach uruchamia się spowalniacz - na elektronicznych wyświetlaczach pojawiają się ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez ograniczeń), dodatkowo są gęsto ustawione stałe ograniczenia do 120km/h (każdy węzeł) no i oczywiście co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatną autostradę to wiem, że będę miał średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h. TG |
|
Data: 2014-06-17 20:03:46 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Loga z gps masz ? Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości? Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki pokonywanych ekspresówkami/autostradami. Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większość uczestników miała takie średnie. |
|
Data: 2014-06-17 20:58:46 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatną autostradę to wiem, że będę miał średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h. Jak się "da jechać" to staram się jechać tyle co w PL - 140-150km/h, spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa. Tyle, że tam rzadko kiedy da się tyle pojechać przez kilkadziesiąt km. TG |
|
Data: 2014-06-17 22:01:54 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: W Widać jeździsz w złych godzinach, albo ja w dobrych - fakt, że głównie jeżdżę w wakacje. |
|
Data: 2014-06-17 23:06:56 | |
Autor: anacron | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę możliwości? Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami Kulczyka wyszła 126 (z GPS). Nocą Włocławek - Gdańsk A1 - wyszła mi 141 :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-06-18 20:06:52 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53a0adf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze: No właśnie. A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać. No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach. |
|
Data: 2014-06-18 20:30:46 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
No właśnie. Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notował czasy: Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety pozytywnych niespodzianek :-( TG |
|
Data: 2014-06-18 20:41:31 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhnxpkvhg01fvf@l-089.harvard.local... W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec? Bo ja właśnie tak jeżdżę do Miluzy. |
|
Data: 2014-06-18 20:59:21 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notował czasy: Ty masz lepiej, mi się chyba nie opłaca pchać z Wawy ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo mniej. TG |
|
Data: 2014-06-18 23:10:49 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhny07qjg01fvf@l-089.harvard.local... W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Jakim cudem niby? Przecież i tak przez Poznań jedziesz. 500 m od mojego domu przjeżdżasz. ;-) mi się chyba nie opłaca pchać z Wawy ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo No ale jak sam mówisz później kibel. I to by się zgadzało, bo nigdy nie jechało się zbyt fajnie w okolicach Berlina i dalej na zachód. |
|
Data: 2014-06-18 23:35:46 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:59:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Poszukaj sobie zapisu sladu w nawigacji/telefonie, wtedy mozna dokladnie sprawdzic co i jak. Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z Wawy ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporoWawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety pozytywnych niespodzianek :-(A prbowae kiedy przez Zgorzelec? Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko. J. |
|
Data: 2014-06-19 07:35:36 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych: Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z WawyWawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -A prbowae kiedy przez Zgorzelec? Ale cel by taki, eby w Niemczech jecha, a nie si wlec, to e krcej i taniej (bo za darmo) to dodatkowy bonus. |
|
Data: 2014-06-19 08:20:01 | |
Autor: Marek | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
On 18.06.2014 20:06, Cavallino wrote:
Teraz to nawet 100 trudno miec. Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno. Kilka baustellek po drodze i korki. Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-06-19 08:56:53 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 08:20 Marek <marras.zg@gmail.pl> pisze:
No wĹaĹnie.Teraz to nawet 100 trudno miec. Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje. Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który bardzo długo się rozładowuje. Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu). Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie potrafią jeździć. Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając odstępy między nimi. Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do 120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na 147km/h ;-) TG |
|
Data: 2014-06-19 10:10:29 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duy ruch (samochody jad szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania wielokilometrowego korka wystarczy, e jaki kierowca mocno przyhamuje. Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nastpny jeszcze mocniej, klejny wyhamuje do 0. Momentalnie robi si z tego wielokilometrowy korek, ktry bardzo dugo si rozadowuje. Taka "fala hamowan" ? Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M Wielokrotnie to obserwowaem w DE (cho to oczywicie nie zaley od kraju - a natenia ruchu). Hm ... jak obserwowales ? Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie 85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa, mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej. Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie, polskie ciezarowki, uparta baba ... Na CB oczywicie sycha wtedy bluzgi, jak to "gupie helmuty" nie potrafi jedzi. RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4. Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie. Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego toku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia prdkoci (80, 100, 120), ktre spowalniaj rzek aut, jednoczenie zwikszajc odstpy midzy nimi. IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ... i jest niebezpiecznie. Do tego dokadamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, wzy co 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywicie ograniczenie do 120km/h na caej dugoci niektrych autostrad - to wszystko powoduje, e czasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn, lun autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na 147km/h ;-) Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy? No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem. J. |
|
Data: 2014-06-19 11:53:09 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Jest dokładnie tak jak piszesz, jadę, widzę po drugiej stronie chwilowe "zagęszczenie" - ale jedzie, za chwilę wszystkie 3 pasy stoją przez kilka/kilkanaście km. Na CB wszyscy mówią (z obu stron), że tam nic nie było - ktoś niespodziewanie zwolnił, gwałtownie zahamował - dalej to już reakcja łańcuchowa. Sam też kilkakrotnie byłem w takim "czole fali", który gwałtownie zwolnił ale pojechał dalej, za mną już peleton się zatrzymał - słyszałem na CB pytania co się stało, że jest "ształ" i odpowiedzi drugiej strony, że tam "nic nie ma". Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego Być może, ale ja cały czas jadę, tylko co chwila jestem spowalniany (autostrada jest przejezdna). czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną Jeśli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny będzie na niej a tranzyt (który chce szybko, płynnie przejechać przez Niemcy) - dołoży parę EU i w zdecydowanej większości wybierze droższą ale luźniejszą autostradę. W Niemczech tłok robią w zdecydowanej większości Niemcy (bo jest ich dużo i mają dużo tych swoich audi czy bmw), którzy jadą do pracy/domu. Co innego jest w takiej Francji na A7 (odcinek Valence - Orange) - tam tłok robią NL,S,D - rejstracji z F jest mniej niż połowa. Francuzi wybierają alternatywną (darmową) N7. TG |
|
Data: 2014-06-19 12:59:56 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):
W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ... trzeba byc pilotem helikoptera. Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu. Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka .... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ... Sam te kilkakrotnie byem w takim "czole fali", ktry gwatownie zwolni ale pojecha dalej, za mn ju peleton si zatrzyma - syszaem na CB pytania co si stao, e jest "szta" i odpowiedzi drugiej strony, e tam "nic nie ma". Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe ~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo. Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego :-) By moe, ale ja cay czas jad, tylko co chwila jestem spowalniany (autostrada jest przejezdna).Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duegoIMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ... Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i 120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze stanac. Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-) Jeli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny bdzie na niejczasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn, lun autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym naAle ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy? moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy. No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej. Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-) J. |
|
Data: 2014-06-19 10:12:39 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:20:01 +0200, Marek napisa(a):
Teraz to nawet 100 trudno miec. To sa krotkie odcinki, to nie ma co porownywac. Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow. No coz - zakladajac remont co 15 lat, to jakies 7% drog w remoncie. U nas tez :-) J. |
|
Data: 2014-06-19 09:04:58 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:06:52 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomoci grup Normalnie. Jedrzychowice ... remonty do Drezna. To juz 15 lat odkad zbudowali. Drezno - delikatny korek. Chemnitz .. i znow remonty. Norymberga ... ograniczenia i FR, co prawda dla Polaka malo grozne. Stuttgart - korek monstrum. Po drodze jeszcze wypadek jakis, i zamiast 150 konczy sie na 100. Zreszta u nas nie musi byc lepiej, jak trafisz na patrol na A4, a potem na korki na 4 bramkach. A jak korki, to pewnie ruch gesty i ciezarowki sie wyprzedzaja :-) Z tym ze jak w Niemczech zle trafisz (a raczej zla pore wybierzesz), to postoisz jeszcze dluzej :-) No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach. No, przy tych odleglosciach i predkosciach to tankowac trzeba, a i wlasny pecherz oproznic, ale to odliczmy ... albo doliczmy w obu przypadkach. J. |
|
Data: 2014-06-15 22:15:25 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Gdzież bym śmiał :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha? Za 3 tygodnie znowu jadę w dłuższą trasę na południe (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapiszę średnie z PL, DE, FR i ES :-) TG |
|
Data: 2014-06-15 23:54:49 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xhiijzxog01fvf@l-089.harvard.local... W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Daj znać jaką trasę wybrałeś przez DE, to Ci powiem gdzie błąd robisz. ;-) |
|
Data: 2014-06-16 02:45:44 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa w wiadomoci grup No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu. I co proponujesz ? I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ... J. |
|
Data: 2014-06-16 20:00:53 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:93c2cpl8m892$.1meq9bttz6vg3.dlg@40tude.net... Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a): A co wybrae?
Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-) |
|
Data: 2014-06-16 20:46:40 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-) A co wybrae? Chyba juz wszystko. I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-) No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ? J. |
|
Data: 2014-06-16 20:59:08 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:539f3b90$0$2161$65785112@news.neostrada.pl... Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci No to chyba jednak godziny nie te, bo ja mniej wicej podobn tras ostatnio jechaem. Moe nie dokadnie do Sttutgartu, ale w Czarny Las, w poblie Europa Park. I tylko okolice Norymbergi byy do wolne, jako e kupa ciarwek z Czech szwendaa si po drogach.
Ale nie wiem co chcesz przestawia, wic ciko si ustosunkowa. |
|
Data: 2014-06-16 09:03:55 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze: a kto powiedział że 500km robię autostradą pod rząd? Jadę 200km, pokręcę się troszkę bocznymi, wracam 200km autostradą i już jest 500km. Raz zdarzyło mi się zrobić bodajże 720km kręcąc się w koło komina (Wrocław-Bolesławiec-Oleśnica-Bogatynia-Wrocław - nie udało się wcześniej tego przewidzieć i inaczej ułożyć trasy...) Jako że autostrada jest pod nosem, to i codziennie z niej korzystam Da się lecieć 200km/h autostradą (dobra w piątki i poniedziałki często się nie da bo autostrada bardziej zapchana) - jak mam pustą drogę rozpędzam się do 200, czasem trzeba wyłączyć tempomat i zwolnić do 160 albo 140 zanim ktoś wyprzedzi, ale w porównaniu do jazdy 150km/h nikt jadący 90 czy 110/h nie wyjeżdża pod maskę, bo już widzą różnicę prędkości. Zdarzyło się że autem wyciągającym 200km/h przejechałem 200km autostradę dwa razy tylko zwalniając do 150 (ale to ze dwa lata temu było, ostatnio jakoś większy ruch nawet poza godzinami szczytu). Wiem, jestem piratem, ale jadąc 200km/h autostradą czuję się bezpieczniej niż 100km/h inną drogą -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-16 09:11:51 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd <fejk@email.com> pisze: może Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/latał po naszych autostradach :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-16 17:34:01 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnm5bm$kv3$2@dont-email.me...
Szybki i wściekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździć te może Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/latał po naszych autostradach :) Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna na nich rozwinac wieksza. Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma bramkami ? J. |
|
Data: 2014-06-16 17:44:36 | |
Autor: dddddddd | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-16 17:34, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup 500km to tylko 250km w jedną stronę, a ekspresówki są równie puste jak autostrady :) Z Wrocławia na Śląsk i z powrotem jest 400km, co z tego że z bramkami, jak spalanie dzięki tym bramkom nie będzie mniejsze jeśli między nimi będziesz jechał szybko... -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-06-15 08:40:12 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
On Sun, 15 Jun 2014 01:51:21 +0200, WOJO
<sorry@address.unknown.hehe> wrote: Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno da rad. H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi, gdzie regulacja polega na ich wymianie? (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55) RR. -- _________________________________________________________________ robert rdziak xp13m na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2014-06-15 12:13:21 | |
Autor: WOJO | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi,Ani one pieprzone, ani ssce. :) Tak silnik ten sam. Przy gazie regulacja zaworw raz na 100 ty przebiegu moe by problematyczna (wyjcie silnika i osawione szklanki). Jeeli jednak zrobi 100 ty na gazie, to na kosztach paliwa oszczdz nie tylko na regulacj, ale i na ... drugi samochd. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-06-14 20:09:14 | |
Autor: anacron | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze: Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą, że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-06-14 20:14:36 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze: To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale ponizej 2k nie ciagnely. A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie. J. |
|
Data: 2014-06-14 21:13:26 | |
Autor: anacron | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale Nie wiem, jak w starych, ale wiem, e jak si diesla nie krci to w tych nowych dwumasa pada duo szybciej. Dodatkowo ten mj, jak si go nisko krci to wicej pali. Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-06-14 21:22:11 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze: Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia. Dodatkowo ten mj, jak si go nisko krci to wicej pali. W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne, ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych roznic. Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego, No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-) a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj. Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-) J. |
|
Data: 2014-06-14 22:12:46 | |
Autor: anacron | |
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj. Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego momentu. Dla przecitnego benzynowego to bdzie jakie 3,5-4 krpm, a wikszo grubo poniej 3 zmienia bieg na wyszy. W przypadku mojego maego traktorka wypada to gdzie w okolicach 2,8 krmp. Poowa mitw o dieslach wywodzi si z tego, e ludzie benzynowymi jedzi nie umiej. :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-06-14 23:44:23 | |
Autor: J.F. | |
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze: Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy. J. |
|
Data: 2014-06-15 08:56:48 | |
Autor: anacron | |
[OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze:
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a): Nie zrozumielimy si, aby ekonomicznie byo dopisa trzeba. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-06-14 22:06:54 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą, Niskoobrotowe to sa na statkach :) |
|
Data: 2014-06-15 10:39:56 | |
Autor: Adam | |
Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR | |
W dniu 2014-06-14 22:06, Czesaw Winiak pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz, Zawory mona regulowa na pracujcym silniku ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-06-15 18:36:46 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
W dniu .06.2014 o 20:09 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:
Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą, W instrukcji mojego HDI piszą aby zmieniać biegi w okolicach 1,8krpm. Max moment ma przy 2krpm, max moc przy 3,75krpm. Automat i tak wie lepiej i zmienia biegi przy 1,2-1,5krpm. TG |