Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Data: 2014-06-14 21:24:18
Autor: Adam
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiałem z kilkoma serwisami i uzyskałem dość szybko
listę silników przy których takie przypadłości były odnotowane.
Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa
znoszą?

Pisałem trochę o tym gdzieś - teraz już nie pamiętam, gdzie.
Skład ON zmienił się już ładnych parę lat temu. Stał się mniej "tłusty", za to doszło trochę detergentów. Wyniki badań w tym zakresie publikowała jakaś polibuda (Poznań?).
Starsi kierowcy pamiętają: jeśli wylało się trochę ON na posadzkę garażu, to ciężko było to cholerstwo usunąć. Współczesny ON jak się wyleje, to przetrze się papierem i praktycznie nie ma śladu.

Jeśli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i wtryskiwaczy są trudniejsze.

Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrów ON.

Jeszcze jedno: badania wykazały, że (dla pomp "lubiących się" łuszczyć gorsze są paliwa premium, gdyż są bardziej "suche" niż zwykły ON.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 01:18:20
Autor: WOJO
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrów ON.
Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 10:28:45
Autor: Adam
W dniu 2014-06-15 01:18, WOJO pisze:
Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4
do 1/3 litra na 50 litrów ON.
Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego...
:)

A tak na serio, to IODP rzepakowy "nie lubi" wysokich temperatur i wysokich ciśnień, więc może się degradować w pompie CR i zapiekać w końcówkach wtryskiwaczy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-15 01:23:30
Autor: Ilkenau
Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl>
napisał:

Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrów ON.

Zadam głupie pytanie, czy Mixol nada się do silnika dCi 1,5?

--

 Pozdr. _/_/_/_/
Ilkenau _/_/_/_/_/

Data: 2014-06-15 10:35:19
Autor: Adam
napisał:

Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
1/3 litra na 50 litrów ON.

Zadam głupie pytanie, czy Mixol nada się do silnika dCi 1,5?

Mixol (zarówno zwykły, mineralny, jak i czerwony - syntetyk)nadaje się do wszystkich typów zasilania silników Diesla. Najnowsze mają filtry paliwa z oczkiem ok. 5 mikronów - Mixol przechodzi.
Nadaje się do pomp rzędowych, rotacyjnych, pompowtryskiwaczy i pomp CR, z wtryskiwaczami zarówno elektro-mechanicznymi jak i piezo.

Ja sam osobiście miałem przez kilka lat sporo problemów z wtryskiwaczami w silniku M47R we Freelanderze - co kilka miesięcy regeneracja :(
Aż wreszcie się dowiedziałem o Mixolu i o tym, żeby nie lać paliwa "lepszego" - problemy zniknęły raz na zawsze.

--
Pozdrawiam.

Adam

Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR