Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolejny szybki i bezpieczny :(

Kolejny szybki i bezpieczny :(

Data: 2011-09-14 23:17:32
Autor: Czarek Daniluk
Kolejny szybki i bezpieczny :(
On 15 Wrz, 07:46, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...

Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...

Pozdrawiam !

Data: 2011-09-15 08:41:51
Autor: Artur Maśląg
Kolejny szybki i bezpieczny :(
W dniu 2011-09-15 08:17, Czarek Daniluk pisze:
On 15 Wrz, 07:46, Artur Maśląg<futr...@polbox.com>  wrote:
Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...

Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...

Pamiętasz wypadek Accorda (też na Puławskiej)? Też go
rozerwało/przecięło na słupie (a nie był składany z dwóch).
Prędkość robi swoje, a te słupy są solidne. Do tego nie są
to uderzenia proste, tylko przy sporej prędkości kątowej
wirującego/koziołkującego pojazdu. Dodatkowo penetracja
zaczęła się w miejscu raczej niezbyt odpornym - oczywiście
możliwym jest, że był spawany itd., ale to i tak nie zmienia
przyczyn wypadku - jakoś koziołkując dotarł do tego słupa
chyba w całości...

Data: 2011-09-15 12:54:47
Autor: The_EaGle
Kolejny szybki i bezpieczny :(
W dniu 2011-09-15 08:41, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2011-09-15 08:17, Czarek Daniluk pisze:
On 15 Wrz, 07:46, Artur Maśląg<futr...@polbox.com> wrote:
Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na
utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...


Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...

Pamiętasz wypadek Accorda (też na Puławskiej)? Też go
rozerwało/przecięło na słupie (a nie był składany z dwóch).
Prędkość robi swoje, a te słupy są solidne.

No właśnie. Rozmawialiśmy poprzednim razem że z tymi słupami ewidentnie trzeba coś zrobić bo kozacy się w narodzie zdarzają a na tych słupach ginie z 10 osób rocznie! Ciekawe czy taniej jest ich zastąpić nowymi czy wypłacać ubezpieczenia rodziną...




Do tego nie są
to uderzenia proste, tylko przy sporej prędkości kątowej
wirującego/koziołkującego pojazdu. Dodatkowo penetracja
zaczęła się w miejscu raczej niezbyt odpornym - oczywiście
możliwym jest, że był spawany itd., ale to i tak nie zmienia
przyczyn wypadku - jakoś koziołkując dotarł do tego słupa
chyba w całości...

i gdyby nie słup pewnie by przeżył...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-09-15 13:14:54
Autor: Artur Maśląg
Kolejny szybki i bezpieczny :(
W dniu 2011-09-15 12:54, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-09-15 08:41, Artur Maśląg pisze:
(...)
Pamiętasz wypadek Accorda (też na Puławskiej)? Też go
rozerwało/przecięło na słupie (a nie był składany z dwóch).
Prędkość robi swoje, a te słupy są solidne.

No właśnie. Rozmawialiśmy poprzednim razem że z tymi słupami ewidentnie
trzeba coś zrobić bo kozacy się w narodzie zdarzają a na tych słupach
ginie z 10 osób rocznie!

Nie, to Ty pisałeś, że trzeba z nimi coś zrobić. Ja nie widzę potrzeby.
Jak będzie przebudowa to być może, ale z drugiej strony...

Ciekawe czy taniej jest ich zastąpić nowymi czy
wypłacać ubezpieczenia rodziną...

Jakie ubezpieczenia rodzinom? Kto tutaj jest winien?

i gdyby nie słup pewnie by przeżył...

Jak zwykle pomijasz przyczynę wypadku. Daruj, jak ktoś sobie
pozwala na takie swawole to ja wolę by to był słup niż następnym
razem postronne osoby. Tylko nie pisz, że kierowca nie jechał
sam...

Data: 2011-09-15 20:27:03
Autor: Andrzej Kubiak
Kolejny szybki i bezpieczny :(
Dnia Thu, 15 Sep 2011 12:54:47 +0200, The_EaGle napisał(a):

Ciekawe czy taniej jest ich zastąpić nowymi czy wypłacać ubezpieczenia rodziną...

Czym wypłacać?

AK

Data: 2011-09-15 11:26:37
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-15 08:17, Czarek Daniluk pisze:
On 15 Wrz, 07:46, Artur Maśląg<futr...@polbox.com>  wrote:
Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...

Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...

Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym kątem i rozpadał się w drobny mak.

A.

Data: 2011-09-15 12:42:41
Autor: Karolek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-15 11:26, Arek pisze:
W dniu 2011-09-15 08:17, Czarek Daniluk pisze:
On 15 Wrz, 07:46, Artur Maśląg<futr...@polbox.com> wrote:
Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na
utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...


Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...

Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
TU-154,

A one sa spawane?

który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
kątem i rozpadał się w drobny mak.


Z pierdyliona ;>


--
Karolek

Data: 2011-09-15 16:56:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Thursday, September 15, 2011, 11:26:37 AM, you wrote:

Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...
Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
kątem i rozpadał się w drobny mak.

Prawie 300 km/h to dla ciebie "podobna" predkość? Zdajesz sobie sprawę z
tego, jak zachowuje się "miękkie bagno" przy uderzeniu z taką
prędkością? Zdarzyło Ci się skoczyć "na dechę" z dużej wysokości?
Uderzasz wtedy w wode z prędkością będacą małym ułamkiem prędkości, z
jaką wbił się w bagno Tu-154.

Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
zderzenia, bo przestałyby latać.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-20 08:54:20
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-15 16:56, RoMan Mandziejewicz pisze:

Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...
Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
kątem i rozpadał się w drobny mak.

Prawie 300 km/h to dla ciebie "podobna" predkość? Zdajesz sobie sprawę z
tego, jak zachowuje się "miękkie bagno" przy uderzeniu z taką
prędkością? Zdarzyło Ci się skoczyć "na dechę" z dużej wysokości?
Uderzasz wtedy w wode z prędkością będacą małym ułamkiem prędkości, z
jaką wbił się w bagno Tu-154.

Tu ok. 200 tam ok. 250. Tu betonowy słup tam miękkie bagno. Zrób test, wyrzuć np. TV przez okno na beton i na podmokły piasek. Oczywiście test jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo uderzenie jest pod kątem prostym. W przypadku TU, kąt był trochę inny.

Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
zderzenia, bo przestałyby latać.

Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu uderzenia na przeszkodzie. To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu z którym potencjalnie taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach nazywa się to ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat temu coś takiego montowali w samolotach.

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

A.

Data: 2011-09-20 01:14:54
Autor: Bartek Kacprzak
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
On 20 Wrz, 08:54, Arek <a...@abc.pl> wrote:
W dniu 2011-09-15 16:56, RoMan Mandziejewicz pisze:

>>>> Gdyby si komu na chcia o jecha na po udnie Pu awsk (DC), to niech
>>>> si przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
>>> Patrz c na zdj cia to wygl da jakby to by o z dw ch zespawane -
>>> pod oga tak r wno si rozlecia a ...
>> Id c t argumentacj , to z ilu przystank w musia by spawany polski
>> TU-154, kt ry przy podobnej pr dko ci uderzy a mi kkie bagna pod sporym
>> k tem i rozpada si w drobny mak.

Tu ok. 200 tam ok. 250. Tu betonowy s up tam mi kkie bagno. Zr b test,
wyrzu np. TV przez okno na beton i na podmok y piasek. Oczywi cie test
jest do dupy, tak samo jak Twoje por wnanie, bo uderzenie jest pod k tem
prostym. W przypadku TU, k t by troch inny.

Za to projektuje si tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkod
rozsypywa y si na miliony cz ci. Nie pozostawiaj c nawet ladu
uderzenia na przeszkodzie. To pewnie jaka funkcja ochronna dla obiektu
z kt rym potencjalnie taki samolot musia by si zderzy . W samochodach
nazywa si to ochrona pieszych. Kto by pomy la , e Rosjanie tyle lat
temu co takiego montowali w samolotach.

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak maj , bo ameryka ski samolot potrafi
waln przy pe nej pr dko ci w prostopad przeszkod , i nie rozsypuje si .

O kurwa :/

nie wierze, ze ktos moze byc az takim idiota, zeby takie cos napisac.
Prosze powiedz, ze to byl taki zart a ty zapomniales wstawic emotke.


Bartek

Data: 2011-09-20 10:59:49
Autor: Andrzej Lawa
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 20.09.2011 10:14, Bartek Kacprzak pisze:

O kurwa :/

nie wierze, ze ktos moze byc az takim idiota, zeby takie cos napisac.
Prosze powiedz, ze to byl taki zart a ty zapomniales wstawic emotke.

Wiesz, ktoś tu wcześniej pisał, że nie wierzy w "aż takie" obrażenia
Wałęsy przy zderzeniu z prędkością "tylko" 90km/h.

A to prędkość jaką się uzyskuje przy upadku z mniej-więcej 8 piętra
(licząc z parterem).

OK, rzadko się zdarza, że w wypadku komunikacyjnym mamy zatrzymanie "na
ścianie", ale nawet jakby ktoś zaczął tracić prędkość waląc w jakieś
daszki czy pręty po drodze, a potem wylądował na poduszce strażackiej,
to i tak byłby ładnie połamany. A pierwsze uderzenie mamy przy trafieniu
motocyklem w stojący pojazd - tylko na kreskówkach w takiej sytuacji
kierujący zawsze leci w górę łagodnym łukiem omijając elekenty
konstrukcyjne motocykla czy trafionego samochodu.

Głąby za dużo tandetnych filmów się na oglądali - i wg. nich skoro
Spiderman może walnąć w ścianę, potem się z niej zsunąć lądując na
samochodzie i odejść lekko utykając, to każdy jest tak odporny.

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

Data: 2011-09-20 15:27:51
Autor: Michał Baszyński
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-09-20 15:54:28
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 15:27, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

Może dlatego, bo nikt na niego nie naciskał i nie wytworzył mu się "tunel poznawczy".

A.

Data: 2011-09-20 17:06:18
Autor: Michał Baszyński
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 15:54, Arek pisze:
W dniu 2011-09-20 15:27, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

Może dlatego, bo nikt na niego nie naciskał i nie wytworzył mu się
"tunel poznawczy".

mam podejrzenie graniczące z pewnością, że na niego jednak naciskali. Żeby nie zgrywał bohatera tylko skakał. Ale on mógł w zasadzie skakać nawet w ostatniej chwili.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-09-21 09:00:36
Autor: Andrzej Lawa
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 20.09.2011 15:27, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

1. stare

2. jest pewna różnica pomiędzy konstrukcją, w której skrzydła zapewniają
większość siły nośnej, a konstrukcją w której kadłub i "stery" mają
zbliżony udział w sile nośnej, a ciąg silnika niemalże pozwala na start
pionowy

Data: 2011-09-21 10:28:05
Autor: Michał Baszyński
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-21 09:00, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 20.09.2011 15:27, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

1. stare

i co z tego? czy to oznacza, że nieprawdziwe?


2. jest pewna różnica pomiędzy konstrukcją, w której skrzydła zapewniają
większość siły nośnej, a konstrukcją w której kadłub i "stery" mają
zbliżony udział w sile nośnej, a ciąg silnika niemalże pozwala na start
pionowy

no i ?
Samolot? Samolot.
Leciał bez skrzydła? Leciał, nawet wylądował.
BTW - rosyjskie mają lepszy stosunek ciągu do masy, jak dotąd żaden amerykański kobry nie wykonał.
Podałeś inne warunki brzegowe? Nie.
Czyli CBDU.
EOT.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-09-21 12:39:32
Autor: Andrzej Lawa
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 21.09.2011 10:28, Michał Baszyński pisze:

1. stare

i co z tego? czy to oznacza, że nieprawdziwe?

Nie. Oznacza to, że dobrze mi znane.


2. jest pewna różnica pomiędzy konstrukcją, w której skrzydła zapewniają
większość siły nośnej, a konstrukcją w której kadłub i "stery" mają
zbliżony udział w sile nośnej, a ciąg silnika niemalże pozwala na start
pionowy

no i ?
Samolot? Samolot.
Leciał bez skrzydła? Leciał, nawet wylądował.

Aha, a ponieważ Harrier potrafi wylądować pionowo, to u B747 nie
powinien mieć z tym problemów.

BTW - rosyjskie mają lepszy stosunek ciągu do masy, jak dotąd żaden
amerykański kobry nie wykonał.

Idź zrobić kobrę na TU-154.

Potem opowiedz wrażenia.

Data: 2011-09-26 18:40:14
Autor: jerzu
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
On Tue, 20 Sep 2011 10:59:49 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

No popatrz, a wg niektórych to Tu154 powinien lecieć bez skrzydła i
wylądować na lotnisku.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-09-27 08:24:41
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-26 18:40, jerzu pisze:
On Tue, 20 Sep 2011 10:59:49 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  wrote:

A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
a on leci prosto! Wot tiechnika!

No popatrz, a wg niektórych to Tu154 powinien lecieć bez skrzydła i
wylądować na lotnisku.

Oszołomy, jak samolot, bez skrzydła, kabiny, silników mógł w ogóle lecieć? Skąd wiadomo, że nie miał tych części? Nie wiem, każdy może sobie założyć co chce i tak na nic nie ma dowodów.

A.

Data: 2011-09-20 10:24:24
Autor: Grejon
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 08:54, Arek pisze:

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

Jasne - Boeingi, które walnęły w WTC wyszły z tego bez szwanku.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-20 11:57:08
Autor: Maseł
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 10:24, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-20 08:54, Arek pisze:

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje
się.

Jasne - Boeingi, które walnęły w WTC wyszły z tego bez szwanku.

Ale tez nie byly zniszczone bardziej niz przeszkody w ktore trafily... :-)
Wniosek jest prosty - gdyby konstrukcja budynkow wytrzymala to i
samolociki by sie od niej odbily, chwile spadalyby lekko ogluszone, ale
nad sama ziemia by sie ocknely, lekko zmachaly skrzydelkami i odlecialy...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-09-20 12:50:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Tuesday, September 20, 2011, 8:54:20 AM, you wrote:

Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
podłoga tak równo się rozleciała ...
Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
kątem i rozpadał się w drobny mak.
Prawie 300 km/h to dla ciebie "podobna" predkość? Zdajesz sobie sprawę z
tego, jak zachowuje się "miękkie bagno" przy uderzeniu z taką
prędkością? Zdarzyło Ci się skoczyć "na dechę" z dużej wysokości?
Uderzasz wtedy w wode z prędkością będacą małym ułamkiem prędkości, z
jaką wbił się w bagno Tu-154.
Tu ok. 200 tam ok. 250.

Jasne. Może 25?

Tu betonowy słup tam miękkie bagno.

Przy 300km/h nie ma czegoś takiego jak "miękkie bagno". Miękkie, żywe
ptaki niszczą silniki. Przed katastrofą w Smoleńsku Tu154, który
się rozbił, miał kontakt z ptakiem - dziób samolotu do wymiany.

Zrób test, wyrzuć np. TV przez okno na beton i na podmokły piasek.

Ależ sam go zrób. Mocno się zdziwisz. Tylko zrób to z wysokości
zapewniajacej osiągnięcie 200km/h co najmniej.

Oczywiście test jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo
uderzenie jest pod kątem prostym. W przypadku TU, kąt był trochę
inny.

Jasne. A górna część samolotu jest przystosowana do lądowania. Na
bagnie szczególnie.

Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
zderzenia, bo przestałyby latać.
Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą
rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu uderzenia na przeszkodzie.

Twoim zdaniem nie bylo śladów?

To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu z którym potencjalnie
taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach nazywa się to
ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat temu coś
takiego montowali w samolotach.

Na szczęście mamy dostęp do telewizji. I możemy pooglądać różne
programy o katastrofach lotniczych. I widzimy, jakie są skutki tych
katastrof.

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

Jasne. Pokaż samolot, który uderzył w Pentagon.

Pojechałeś po bandzie tak, że hel z Maciarewiczem wysiadają.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-20 15:49:20
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 12:50, RoMan Mandziejewicz pisze:


Oczywiście test jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo
uderzenie jest pod kątem prostym. W przypadku TU, kąt był trochę
inny.

Jasne. A górna część samolotu jest przystosowana do lądowania. Na
bagnie szczególnie.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie, nie jestem w tej kwestii takim specem. Cytat z wypowiedzi jakiegoś profesora fizyki (możliwe, że oszołom):

"Kabina pasażerska przy znanych parametrach prędkości i przyspieszeń nie mogła się rozpaść na więcej, niż dwie lub trzy części. Znana energia kinetyczna płatowca nie wystarcza do rozerwania kadłuba na ogromną ilość części; nieznany fizyce byłby też proces, sposób takiej dezintegracji."
http://tnij.org/nhuo

ale to jakiś "zwyczajny" profesor więc może się nie zna, ja nie potrafię tego zweryfikować.


Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
zderzenia, bo przestałyby latać.
Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą
rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu
uderzenia na przeszkodzie.

Twoim zdaniem nie bylo śladów?

Może nie widziałem, możesz pokazać ślad jaki pozostawiło 70 ton rozpędzonego do ok 300km/h żelastwa w miękkich bagnach?

To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu z którym potencjalnie
taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach nazywa się to
ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat temu coś
takiego montowali w samolotach.

Na szczęście mamy dostęp do telewizji. I możemy pooglądać różne
programy o katastrofach lotniczych. I widzimy, jakie są skutki tych
katastrof.

To prawda, możesz dać linka do podobnego uderzenia w ziemię samolotu z takimi skutkami?

Pierwsze z brzegu:
http://static1.money.pl/i/h/35/f124195.jpg
http://p.web-album.org/80/65/80658838b6b9084b6556fca569abda55a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/db/39/db390a630829232594667d0bfa053792a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319beacf78aefa,4,0.jpg
Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

I druga sprawa, możesz dać linka do drugiej takiej katastrofy, gdzie nikt nie przeprowadził śledztwa wyjaśniającego przyczynę? Chodzi o takie podstawowe rzeczy jak sekcja zwłok, dokumentacja fotograficzna, badanie wraku. Kurde w przypadku zwykłej kolizji samochodowej robi się bardziej drobiazgowe wyjaśnienia.

Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

Jasne. Pokaż samolot, który uderzył w Pentagon.

Jak masz link to chętnie bym pooglądał.

Pojechałeś po bandzie tak, że hel z Maciarewiczem wysiadają.

Nie ma jak argumentacja MAK, dlaczego spadł? Bo uderzył w brzozę, a skąd wiadomo, że uderzył w brzozę? No przecież spadł. Na swój sposób nawet zabawne.

Ale jak już wojujesz Macierewiczem, specjaliści z FAA oraz NASA pewnie też jeżdżą po bandzie, bo nie oglądają TVN'u?
http://tnij.org/nht9

A.

Data: 2011-09-20 17:23:06
Autor: DoQ
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Data: 2011-09-21 08:45:14
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-20 17:23, DoQ pisze:
W dniu 20-09-2011 15:49, Arek pisze:

Pierwsze z brzegu:
http://static1.money.pl/i/h/35/f124195.jpg
http://p.web-album.org/80/65/80658838b6b9084b6556fca569abda55a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/db/39/db390a630829232594667d0bfa053792a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319beacf78aefa,4,0.jpg
Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

Wszystkie "wylądowały" na grzbiecie?
http://www.youtube.com/watch?v=qib8Klqmc9E
http://www.youtube.com/watch?v=Bgyiw0P8huY

To też fajne. Dlaczego się rozpadł, bo pewnie wylądował na grzbiecie, a skąd wiadomo, że wylądował na grzbiecie, no przecież się rozpadł.

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.

A.

Data: 2011-09-21 16:54:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Wednesday, September 21, 2011, 8:45:14 AM, you wrote:

[...]

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.

W hel w mankietach na pewno.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-26 13:00:50
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-21 16:54, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arek,

Wednesday, September 21, 2011, 8:45:14 AM, you wrote:

[...]

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.

W hel w mankietach na pewno.

Dobry przykład dopasowania poziomu argumentacji do własnych możliwości.

A.

Data: 2011-09-26 13:09:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Monday, September 26, 2011, 1:00:50 PM, you wrote:

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.
W hel w mankietach na pewno.
Dobry przykład dopasowania poziomu argumentacji do własnych możliwości.

Cóż, na szczęście to nie moje argumenty.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-27 08:22:47
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-26 13:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arek,

Monday, September 26, 2011, 1:00:50 PM, you wrote:

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.
W hel w mankietach na pewno.
Dobry przykład dopasowania poziomu argumentacji do własnych możliwości.

Cóż, na szczęście to nie moje argumenty.

Jakieś rozdwojenie jaźni? W sumie nie dziwię się, że się do tego nie przyznajesz.

A.

Data: 2011-09-27 09:55:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Tuesday, September 27, 2011, 8:22:47 AM, you wrote:

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.
W hel w mankietach na pewno.
Dobry przykład dopasowania poziomu argumentacji do własnych możliwości.
Cóż, na szczęście to nie moje argumenty.
Jakieś rozdwojenie jaźni? W sumie nie dziwię się, że się do tego nie
przyznajesz.

Na pewno nie przyznaję się do bycia Rogalskim.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,9499764,Rogalski__Hel_mogl_zachowac_sie_na_mankietach__Pierwsze.html

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-27 11:29:10
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-27 09:55, RoMan Mandziejewicz pisze:

Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.
W hel w mankietach na pewno.
Dobry przykład dopasowania poziomu argumentacji do własnych możliwości.
Cóż, na szczęście to nie moje argumenty.
Jakieś rozdwojenie jaźni? W sumie nie dziwię się, że się do tego nie
przyznajesz.

Na pewno nie przyznaję się do bycia Rogalskim.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,9499764,Rogalski__Hel_mogl_zachowac_sie_na_mankietach__Pierwsze.html

Tylu różnych ludzi opowiada różne rzeczy na ten temat. Nie wiem dlaczego akurat te do Ciebie trafiają. Ale masz prawo wierzyć w co tylko chcesz. Inna sprawa, że nic w tej sprawie nie zostało ani zbadane ani wyjaśnione, więc jest pełna dowolność.

A.

Data: 2011-09-27 11:40:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Tuesday, September 27, 2011, 11:29:10 AM, you wrote:

[...]

Na pewno nie przyznaję się do bycia Rogalskim.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,9499764,Rogalski__Hel_mogl_zachowac_sie_na_mankietach__Pierwsze.html
Tylu różnych ludzi opowiada różne rzeczy na ten temat. Nie wiem dlaczego
akurat te do Ciebie trafiają. Ale masz prawo wierzyć w co tylko chcesz.
Inna sprawa, że nic w tej sprawie nie zostało ani zbadane ani wyjaśnione, więc jest pełna dowolność.

Jasne. Dowolnośc opadania helu w powietrzu i moszczenia się w
mankietach...


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-09-27 13:32:44
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-09-27 11:40, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arek,

Tuesday, September 27, 2011, 11:29:10 AM, you wrote:

[...]

Na pewno nie przyznaję się do bycia Rogalskim.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,9499764,Rogalski__Hel_mogl_zachowac_sie_na_mankietach__Pierwsze.html
Tylu różnych ludzi opowiada różne rzeczy na ten temat. Nie wiem dlaczego
akurat te do Ciebie trafiają. Ale masz prawo wierzyć w co tylko chcesz.
Inna sprawa, że nic w tej sprawie nie zostało ani zbadane ani
wyjaśnione, więc jest pełna dowolność.

Jasne. Dowolnośc opadania helu w powietrzu i moszczenia się w
mankietach...

Nie wiem o co Ci chodzi. Przyznałem Ci rację, masz prawo tak myśleć, możesz wierzyć w Mikołaja, hel, brzozy, beczki, co tylko chcesz, mi to nie przeszkadza.

A.

Data: 2011-10-07 16:11:05
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Arek wrote:
W dniu 2011-09-20 17:23, DoQ pisze:
W dniu 20-09-2011 15:49, Arek pisze:

Pierwsze z brzegu:
http://static1.money.pl/i/h/35/f124195.jpg
http://p.web-album.org/80/65/80658838b6b9084b6556fca569abda55a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/db/39/db390a630829232594667d0bfa053792a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319beacf78aefa,4,0.jpg
Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

Wszystkie "wylądowały" na grzbiecie?
http://www.youtube.com/watch?v=qib8Klqmc9E
http://www.youtube.com/watch?v=Bgyiw0P8huY

To też fajne. Dlaczego się rozpadł, bo pewnie wylądował na grzbiecie, a skąd wiadomo, że wylądował na grzbiecie, no przecież się rozpadł.


Ręce opadają...


Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.

Ty już masz swoją wersję.


\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-10-07 16:42:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Sebastian,

Friday, October 7, 2011, 4:11:05 PM, you wrote:

[..............]

Po co bawisz się w archeologię? Ledwie udało się ten wątek zakopać :(

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-10-13 12:52:23
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-10-07 16:11, Sebastian Kaliszewski pisze:
Arek wrote:
W dniu 2011-09-20 17:23, DoQ pisze:
W dniu 20-09-2011 15:49, Arek pisze:

Pierwsze z brzegu:
http://static1.money.pl/i/h/35/f124195.jpg
http://p.web-album.org/80/65/80658838b6b9084b6556fca569abda55a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/db/39/db390a630829232594667d0bfa053792a,4,0.jpg
http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319beacf78aefa,4,0.jpg
Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

Wszystkie "wylądowały" na grzbiecie?
http://www.youtube.com/watch?v=qib8Klqmc9E
http://www.youtube.com/watch?v=Bgyiw0P8huY

To też fajne. Dlaczego się rozpadł, bo pewnie wylądował na grzbiecie,
a skąd wiadomo, że wylądował na grzbiecie, no przecież się rozpadł.


Ręce opadają...


Zresztą jak ktoś lubi bajki to uwierzy we wszystko co mu powiedzą.

Ty już masz swoją wersję.

Obawiam się, że w przeciwieństwie do Ciebie i Tobie podobnych RoMandziejów absolutnie nie. Jeśli to, że nie jestem lemingiem jest dla Ciebie jakimś problemem to przepraszam.

A.

Data: 2011-10-13 14:04:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Hello Arek,

Thursday, October 13, 2011, 12:52:23 PM, you wrote:

[...]

RoMandziejów

Chamie, nie baw się cudzymi nazwiskami skoro nie posiadasz tyle
honoru, żeby własnym się pochwalić!

*PLONK!*

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-10-13 14:16:54
Autor: Arek
Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
W dniu 2011-10-13 14:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arek,

Thursday, October 13, 2011, 12:52:23 PM, you wrote:

[...]

RoMandziejów

Chamie, nie baw się cudzymi nazwiskami skoro nie posiadasz tyle
honoru, żeby własnym się pochwalić!

*PLONK!*

[...]

To trzeba mieć honor aby zamiast własnego imienia używać jakiegoś dziwnego zlepka liter?

A swoją drogą
1. RoMan Mandziejewicz => RoMandziej
2. Arek => Cham bez honoru

Które przekształcenie jest gorsze?

A.

Kolejny szybki i bezpieczny :(

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona