Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?

Data: 2010-02-15 13:08:30
Autor: MarcinJM
Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?
arek a pisze:
Najciekawszym dla mnie przypadkiem byl salon Fiata i Alfy posiadajacy
na sprzedaz Alfe 156 wystawiona jako niebita. Samochod wygladal
calkiem ladnie, ale po dokladniejszym przyjzeniu sie zauwazylem, ze
maska krzywo lezy. Kontrola miernikiem lakieru wykazala, ze wprawdzie
maska nie byla ponownie malowana, ale za to oba boki byly bardzo mocno
uszkodzone.

A jak ten miernik lakieru pokazal ci, ze "oba boki byly bardzo mocno uszkodzone"?

MarcinJM

Data: 2010-02-15 04:27:59
Autor: arek a
On 15 Lut, 13:08, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
arek a pisze:

> [...]
> uszkodzone.
A jak ten miernik lakieru pokazal ci, ze "oba boki byly bardzo mocno

Bardzo gruba warstwa lakieru na drzwiach i blotnikach. Czasami tak
gruba, ze nie mozna bylo przeprowadzic odczytu. Miernik elektroniczny
- co ciekawe wlasnosc salonu.

Data: 2010-02-15 19:42:08
Autor: MarcinJM
arek a pisze:
Bardzo gruba warstwa lakieru na drzwiach i blotnikach. Czasami tak
gruba, ze nie mozna bylo przeprowadzic odczytu. Miernik elektroniczny
- co ciekawe wlasnosc salonu.

No, i pokazal ci tylko "bardzo gruba warstwe lakieru". Moze byc po obcierce parkingowej, nic nie wskazuje, ze oba boki byly powaznie uszkodzone.

MarcinJM

Data: 2010-02-17 02:15:21
Autor: mw
On Feb 15, 7:42 pm, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
arek a pisze:

> [...]

No, i pokazal ci tylko "bardzo gruba warstwe lakieru". Moze byc po
obcierce parkingowej, nic nie wskazuje, ze oba boki byly powaznie
Na przykład moje autko ma praw± przedni± blachę po "poważnej" naprawie
blacharskiej, jaki¶ durny cep zarysował czym¶ lakier, przypuszczam że
gwoĽdziem albo czym¶ podobnym, trudno powiedzieć, w każdym razie qtas
przebił się przez lakier i podkład do gołej blachy, przez co element
jest ponownie malowany.

Data: 2010-02-17 12:25:27
Autor: szerszen
Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?

Uzytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisal w wiadomosci news:hlc4i0$bb6$2news.onet.pl...

No, i pokazal ci tylko "bardzo gruba warstwe lakieru". Moze byc po obcierce parkingowej, nic nie wskazuje, ze oba boki byly powaznie uszkodzone.

ladna obcierka, gdzie ucierpialy oba blotniki, a maska prawdopodobnie jest z innego auta :)

Data: 2010-02-17 14:43:36
Autor: MarcinJM
szerszen pisze:

[...]

Myslec.
Jesli dzwon bylby duzy, to poszlyby przede wszystkim blotniki z innego auta, nikt przy cenie blotnika 100-200 zl nie bedzie sie bawil w klepanie i lakierowanie. Zreszta to sa najprostsze i najtansze zabiegi, zeby takich scherlockow z miernikami lakieru wywiesc w pole.
Bez zbadania podluznic i mocowan wahacza mozna sobie gdybac do usranej smierci.

MarcinJM

Data: 2010-02-17 15:09:19
Autor: szerszen
Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?

Uzytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisal w wiadomosci news:hlgrq9$qr3$2news.onet.pl...

Myslec.

no wlasnie, myslec
jesli salon wystawia auto jako niebite, a 3 przednie elementy wskazuja na to, ze auto mialo wizyte u blacharza/lakiernika, to juz bez wzgledu na definicje slowa bezwypadkowy czy bezkolizyjny, takie auto jest dla kolwaskiego podejzane

Data: 2010-02-17 15:23:12
Autor: DoQ
szerszen pisze:

[...]

Ale jak juz blacharz wsadzi nowe blotniki i maske, to Kowalski kupi w ciemno bo przeciez poszycie ma lux lakierek. Najglupsze podejscie do tematu zakupu samochodu.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-17 15:50:10
Autor: szerszen
Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?

Uzytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisal w wiadomosci news:hlguak$60p$1mx1.internetia.pl...

Ale jak juz blacharz wsadzi nowe blotniki i maske, to Kowalski kupi w ciemno bo przeciez poszycie ma lux lakierek. Najglupsze podejscie do tematu zakupu samochodu.

czy naprawde tak trudno zakumac kilka slow po polsku

nie chodzi o to co bylo robione, tylko o to ze sprzedawca ukrywa przed kupujacym wazne informacje

jesli jak to sugeruja niektorzy, bylaby to tylko obcierka parkingowa, to czemu takiej informacji wraz ze stosowna dokumentacja zdjeciowa nie ma?
czemu taki "drobiazg" sprzedajacy ukrywa?

dalej, jesli okazuje sie ze jednak "niebitosc" auta pozostawia pewne watpliwosci, to co dalej, kupujacy ma spuszczac olej ze skrzyni i silnika, aby sprawdzic czy trocin nie nasypali, jechac ne geometrie, sprawdzac kompresje itd?

po prostu, taki sprzedawca traci, jak dla mnie, wiarygodnosc, niezaleznie od tego czy blotniki ktos gwozdziem porysowal, czy samochod wyklepany jest z przystanku

Data: 2010-02-17 15:16:13
Autor: DoQ
MarcinJM pisze:
No, i pokazal ci tylko "bardzo gruba warstwe lakieru". Moze byc po obcierce parkingowej, nic nie wskazuje, ze oba boki byly powaznie uszkodzone.

Albo blotniki byly plastikowe ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Kolejny temat z cyklu: nowy czy uzywany?