Kolejny z serii: miałem kolizję.

Data: 2009-10-31 16:58:11
Autor: to
Kolejny z serii: miałem kolizję.
marjan wrote:

1) Wiem, że naprawić da się wszystko, ale czy jazda naprawionym
samochodem po takich uszkodzeniach może jeszcze być bezpieczna?

Jazda Punto 1 nigdy nie była bezpieczna...
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_1997/7.aspx

Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie, to może warto skorzystać z okazji i przesiąść się na coś pod tym względem lepszego? Choćby Punto 2, może nawet instalacje gazową dałoby się przełożyć...

2) Wiem też, że ze zdjęć to można wróżyć jak z fusów, ale czy tak pi
razy oko bylibyście w stanie oszacować koszt naprawy pojazdu po tym
uderzeniu?

Wejdź na Allegro, zobacz po ile chodzą części, które musisz wymienić, potem dolicz robociznę, lakierowanie (powiedzmy 300 zł za element) i to będzie tyle ile będziesz musiał wydać jeśli uszkodzenia są tylko powierzchowne...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-31 18:07:44
Autor: marjan
to pisze:
marjan wrote:

[...]

Ech, wiem Kolego, testy EuroNCAP znam, i mam świadomość czym jeżdżę, niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać, a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma ;)

Chodzi mi jednak o to, żeby teraz nie zrobić sobie samochodu porównywalnego do składaka z dwóch przystanków. Może źle zadałem pytanie, chodziło mi o to czy to jest już tak duże uszkodzenie po którym naprawiony samochód już nie będzie tak bezpieczny jak wcześniej.

[...]

No właśnie obawiam się że nie są powierzchowne, a moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest tak niewielka, że nie mam pojęcia co mogło pod maską paść. Jedno wiem - płyn z chłodnicy się nie wylał.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-10-31 19:40:34
Autor: Michał
> [...]

Ech, wiem Kolego, testy EuroNCAP znam, i mam świadomość czym jeżdżę, niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać, a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma ;)

Na moje oko bezpieczeństwo się nie zmniejszy - żeby tylko
czujniki poduszek dalej były ok.

Co do ceny - bezpieczniejsze nie musi być droższe w zakupie, ale fakt
z punto1 trudno rywalizować cen±.

[...]

będzie tak samo niebezpieczny, nic mu się nie stało takiego,
w tych autach niebezpieczeństwo się zaczyna tam gdzie puszczaj± słupki
A i silnik zaczyna wchodzić do kabiny - gdzie¶ w okolicy 45km/h w słup
koło 60km/h w ¶cianę, koło 55km/h w 2 cieżkie auto.

Tak na oko mówie, A uskzodziło się ¶wiatło i pogioł trochę przód tam gdzie nie ma wzmocnień,
żeby tylko skręcili wszystkie ¶ruby jak przód rozbior± - zawsze kilka km/h.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-01 00:01:08
Autor: złoty
  Michał pisze:

Tak na oko mówie, A uskzodziło się ¶wiatło i pogioł trochę przód tam gdzie nie ma wzmocnień,
żeby tylko skręcili wszystkie ¶ruby jak przód rozbior± - zawsze kilka km/h.

...niekoniecznie. Pytanie, czy nie ruszył podłużnic. Je¶li tak.. lepiej dać sobie spokój z napraw± i poszukać następcy...

pzdr
A.

Data: 2009-11-01 01:09:09
Autor: Michał
Kolejny z serii: miałem kolizję.
...niekoniecznie. Pytanie, czy nie ruszył podłużnic. Je¶li tak.. lepiej dać sobie spokój z napraw± i poszukać następcy...

to racja, choć przy zderzeniu delikatnie ruszone nie sa osłabione, ale może (tz będzie) auto robić 4 ¶lady ;) tylko grzebanie przy czym¶ takim je pewnie osłabi juz i "silnik szybciej do ¶rodka wejdzie" jak by co¶ było 2 raz.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-01 12:56:25
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
złoty pisze:
 Michał pisze:

[...]

W takich pieni±dzach? - Co kupisz bezpieczniejszego i o znanej przeszło¶ci?

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-11-01 16:45:39
Autor: marjan
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
złoty pisze:
 Michał pisze:

[...]

No wła¶nie problem w tym, że IMO nic.
Tak, wiem.. S± Granady, Sierry, i Safrane'y. Ale obawiam się, że nie stać mnie na utrzymanie Safrana, a ¦cierki mi się nie podobaj±, wolę Punto ;)

Data: 2009-11-02 01:46:59
Autor: Michał
[...]

proszę nie pakować safrane do worka razemz sierrami i granadami, bo to zupełnie co innego, wiem ze konstrukcja ma już prawie 20 lat
ale ford w swoich nie montował seryjnie: trakcji, gpsów, poduszek, aktywych zawieszeń, xenonów, 4x4, strefowych klimatroników, i pakietów memory do lusterek kierownicy i pierdółek.

no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 przestali robić dorbe auta :)

pozdrawiam.

Data: 2009-11-02 09:19:36
Autor: J.F.
On Mon, 2 Nov 2009 01:46:59 +0000 (UTC),   Michał wrote:
[...]

Razem, czy z osobna ?
no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 przestali robić dorbe auta :)

A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co
mieli poprzednie  :-)

J.

Data: 2009-11-02 10:01:22
Autor: Jan Strybyszewski
Kolejny z serii: miałem kolizję.

A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co
mieli poprzednie  :-)

Renault robi elektroniczne "wydziwnione stylistycznie" auta. I nijak im do Megane I czy starych Safranek. Ostatnia dobra renówka to Thalia sprzed 2005r. , zero elektroniki  fajny 100KM silniczek duzy bagaznik i brzydki jak noc.

Data: 2009-11-06 03:29:42
Autor: Michał
> [...]

Renault robi elektroniczne "wydziwnione stylistycznie" auta. I nijak im do Megane I czy starych Safranek. Ostatnia dobra renówka to Thalia sprzed 2005r. , zero elektroniki  fajny 100KM silniczek duzy bagaznik i brzydki jak noc.

Oj thalii i megane I bym nie porównywał do safrane :)
laguna1 była 2 segmenty niżej.... (tak jak dzi¶ vw passat do vw phaeton)
Mina kierowcy Thalii jak widzi/czuje wjazd na krawężniki (w modelu ph1)
mówi wiele :)

Je¶li chodzi o brak elektorniki to przykładem mogła by być goła laguna1,
czy co¶ takiego, safrene chyba w każdej wersji miało tego od groma.
ale ta elektornika była bardzo fajna - i bardzo trudna w naprawie ;)

Nielicz±c tego że to chyba naszybsze i najstabilniejsze i najmocniejsze renówki jakie były. co¶ koło 270km/h jak nie zajechane z najmocnieszym silnikiem. Prowadzenie niesamowite, na letnich w zimie można jeĽdzić
(tylko na wprost ¶rednio hamuje;) ) elektornika niezła jak swoje czasy,
gps sie pojawił w 1996/97 itp...

był kawałek dobrego auta, tylko już czas poleciał.

od 97 zaczeli psuć te auta, tz cenę obniżać do najtańszych wersji wsadzali silniki volvo... (zło) itp... potrafili wywalić trochę elektroniki gadaj±cy komputer czy co¶ takiego.

co do produkcji:
vel satis wygl±da dobrze, tylko elektornika z 2001 też już nie ta :(

ale już nie produkowany :( nie zrobili 2 fl (jak vw).

nasępcy nie ma, tz jest gdzie¶ tam safrane2009 ale zbudowane na nissanie maximie - czyli złom :( silniki za małe i generalnie "bida".

ale czekamy na ondeliosa ;) tylko żeby im eko głupoty przeszły i wstawili tam jaki¶ v8, i zorbili z tego 2 tony.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-06 03:08:32
Autor: Michał
Kolejny z serii: miałem kolizję.
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Mon, 2 Nov 2009 01:46:59 +0000 (UTC),   Michał wrote: >> Tak, wiem.. S± Granady, Sierry, i Safrane'y. >proszę nie pakować safrane do worka razemz sierrami i granadami, >bo to zupełnie co innego, wiem ze konstrukcja ma już prawie 20 lat
>ale ford w swoich nie montował seryjnie: trakcji, gpsów, poduszek, >aktywych zawieszeń, xenonów, 4x4, strefowych klimatroników, i pakietów >memory do lusterek kierownicy i pierdółek.

> [...]

czę¶ciowo rodzielnie bo od 1996 weszły oszczednzo¶ci :(

>no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 >przestali robić dorbe auta :)

A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co
mieli poprzednie  :-)

bo możńa było sobie za to bmw7 kupić czy co¶ takiego.
a niemieckie to niemieckie ;)

a tak serio to nie wiem, nie znam nikogo kto w 93' mógł by sobie pozwolić na takie auto, ale kometarz znajomego pamiętam jak safrane przejeżdzało (a tego w polsce się sprzedawało na¶cie/rok)
że: "ja bym na jego miejscu 2 domy budował...".

10 lat póĽniej auto było po 30kila ty¶...

pozdrawiam.

Data: 2009-11-01 04:32:35
Autor: Adam Adamaszek
On 31 PaĽ, 18:07, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:

niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać (...)

I to sie nazywa studenckie przejezyczenie :)

pozdr
AA

Data: 2009-11-01 16:46:12
Autor: marjan
Adam Adamaszek pisze:
On 31 PaĽ, 18:07, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:

niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać (...)

I to sie nazywa studenckie przejezyczenie :)

Hehe, dopiero teraz to zauważyłem :D
No fakt ;)