Data: 2009-10-31 16:58:11 | |
Autor: to | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
marjan wrote:
1) Wiem, że naprawić da się wszystko, ale czy jazda naprawionym Jazda Punto 1 nigdy nie była bezpieczna... http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_1997/7.aspx Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie, to może warto skorzystać z okazji i przesiąść się na coś pod tym względem lepszego? Choćby Punto 2, może nawet instalacje gazową dałoby się przełożyć... 2) Wiem też, że ze zdjęć to można wróżyć jak z fusów, ale czy tak pi Wejdź na Allegro, zobacz po ile chodzą części, które musisz wymienić, potem dolicz robociznę, lakierowanie (powiedzmy 300 zł za element) i to będzie tyle ile będziesz musiał wydać jeśli uszkodzenia są tylko powierzchowne... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-10-31 18:07:44 | |
Autor: marjan | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
to pisze:
marjan wrote: Ech, wiem Kolego, testy EuroNCAP znam, i mam świadomość czym jeżdżę, niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać, a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma ;) Chodzi mi jednak o to, żeby teraz nie zrobić sobie samochodu porównywalnego do składaka z dwóch przystanków. Może źle zadałem pytanie, chodziło mi o to czy to jest już tak duże uszkodzenie po którym naprawiony samochód już nie będzie tak bezpieczny jak wcześniej. 2) Wiem też, że ze zdjęć to można wróżyć jak z fusów, ale czy tak pi No właśnie obawiam się że nie są powierzchowne, a moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest tak niewielka, że nie mam pojęcia co mogło pod maską paść. Jedno wiem - płyn z chłodnicy się nie wylał. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-10-31 19:40:34 | |
Autor: Michał | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
> JeĹ›li zaleĹĽy Ci na bezpieczeĹ„stwie, to moĹĽe warto skorzystać z okazji i > przesiąść siÄ™ na coĹ› pod tym wzglÄ™dem lepszego? Choćby Punto 2, moĹĽe > nawet instalacje gazowÄ… daĹ‚oby siÄ™ przeĹ‚oĹĽyć... Na moje oko bezpieczeństwo się nie zmniejszy - żeby tylko czujniki poduszek dalej były ok. Co do ceny - bezpieczniejsze nie musi być droższe w zakupie, ale fakt z punto1 trudno rywalizować cen±. Chodzi mi jednak o to, ĹĽeby teraz nie zrobić sobie samochodu porĂłwnywalnego do skĹ‚adaka z dwĂłch przystankĂłw. MoĹĽe Ĺşle zadaĹ‚em pytanie, chodziĹ‚o mi o to czy to jest juĹĽ tak duĹĽe uszkodzenie po ktĂłrym naprawiony samochĂłd juĹĽ nie bÄ™dzie tak bezpieczny jak wczeĹ›niej. będzie tak samo niebezpieczny, nic mu się nie stało takiego, w tych autach niebezpieczeństwo się zaczyna tam gdzie puszczaj± słupki A i silnik zaczyna wchodzić do kabiny - gdzie¶ w okolicy 45km/h w słup koło 60km/h w ¶cianę, koło 55km/h w 2 cieżkie auto. Tak na oko mówie, A uskzodziło się ¶wiatło i pogioł trochę przód tam gdzie nie ma wzmocnień, żeby tylko skręcili wszystkie ¶ruby jak przód rozbior± - zawsze kilka km/h. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-11-01 00:01:08 | |
Autor: złoty | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
Michał pisze:
Tak na oko mówie, A uskzodziło się ¶wiatło i pogioł trochę przód tam gdzie nie ma wzmocnień, ...niekoniecznie. Pytanie, czy nie ruszył podłużnic. Je¶li tak.. lepiej dać sobie spokój z napraw± i poszukać następcy... pzdr A. |
|
Data: 2009-11-01 01:09:09 | |
Autor: Michał | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
...niekoniecznie. Pytanie, czy nie ruszył podłużnic. Je¶li tak.. lepiej dać sobie spokój z napraw± i poszukać następcy... to racja, choć przy zderzeniu delikatnie ruszone nie sa osłabione, ale może (tz będzie) auto robić 4 ¶lady ;) tylko grzebanie przy czym¶ takim je pewnie osłabi juz i "silnik szybciej do ¶rodka wejdzie" jak by co¶ było 2 raz. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-11-01 12:56:25 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
złoty pisze:
Michał pisze:W takich pieni±dzach? - Co kupisz bezpieczniejszego i o znanej przeszło¶ci? -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-11-01 16:45:39 | |
Autor: marjan | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
złoty pisze: No wła¶nie problem w tym, że IMO nic. Tak, wiem.. S± Granady, Sierry, i Safrane'y. Ale obawiam się, że nie stać mnie na utrzymanie Safrana, a ¦cierki mi się nie podobaj±, wolę Punto ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-11-02 01:46:59 | |
Autor: Michał | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
No wła¶nie problem w tym, że IMO nic. proszę nie pakować safrane do worka razemz sierrami i granadami, bo to zupełnie co innego, wiem ze konstrukcja ma już prawie 20 lat ale ford w swoich nie montował seryjnie: trakcji, gpsów, poduszek, aktywych zawieszeń, xenonów, 4x4, strefowych klimatroników, i pakietów memory do lusterek kierownicy i pierdółek. no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 przestali robić dorbe auta :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-11-02 09:19:36 | |
Autor: J.F. | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
On Mon, 2 Nov 2009 01:46:59 +0000 (UTC), Michał wrote:
Tak, wiem.. S± Granady, Sierry, i Safrane'y.proszę nie pakować safrane do worka razemz sierrami i granadami, bo to zupełnie co innego, wiem ze konstrukcja ma już prawie 20 lat Razem, czy z osobna ? no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 przestali robić dorbe auta :) A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co mieli poprzednie :-) J. |
|
Data: 2009-11-02 10:01:22 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co Renault robi elektroniczne "wydziwnione stylistycznie" auta. I nijak im do Megane I czy starych Safranek. Ostatnia dobra renówka to Thalia sprzed 2005r. , zero elektroniki fajny 100KM silniczek duzy bagaznik i brzydki jak noc. |
|
Data: 2009-11-06 03:29:42 | |
Autor: Michał | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
> A czemu przestali ? Bo ludzie nie chcieli tego kupowac, nawet ci co Oj thalii i megane I bym nie porównywał do safrane :) laguna1 była 2 segmenty niżej.... (tak jak dzi¶ vw passat do vw phaeton) Mina kierowcy Thalii jak widzi/czuje wjazd na krawężniki (w modelu ph1) mówi wiele :) Je¶li chodzi o brak elektorniki to przykładem mogła by być goła laguna1, czy co¶ takiego, safrene chyba w każdej wersji miało tego od groma. ale ta elektornika była bardzo fajna - i bardzo trudna w naprawie ;) Nielicz±c tego że to chyba naszybsze i najstabilniejsze i najmocniejsze renówki jakie były. co¶ koło 270km/h jak nie zajechane z najmocnieszym silnikiem. Prowadzenie niesamowite, na letnich w zimie można jeĽdzić (tylko na wprost ¶rednio hamuje;) ) elektornika niezła jak swoje czasy, gps sie pojawił w 1996/97 itp... był kawałek dobrego auta, tylko już czas poleciał. od 97 zaczeli psuć te auta, tz cenę obniżać do najtańszych wersji wsadzali silniki volvo... (zło) itp... potrafili wywalić trochę elektroniki gadaj±cy komputer czy co¶ takiego. co do produkcji: vel satis wygl±da dobrze, tylko elektornika z 2001 też już nie ta :( ale już nie produkowany :( nie zrobili 2 fl (jak vw). nasępcy nie ma, tz jest gdzie¶ tam safrane2009 ale zbudowane na nissanie maximie - czyli złom :( silniki za małe i generalnie "bida". ale czekamy na ondeliosa ;) tylko żeby im eko głupoty przeszły i wstawili tam jaki¶ v8, i zorbili z tego 2 tony. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-11-06 03:08:32 | |
Autor: Michał | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Mon, 2 Nov 2009 01:46:59 +0000 (UTC), Michał wrote: >> Tak, wiem.. S± Granady, Sierry, i Safrane'y. >proszę nie pakować safrane do worka razemz sierrami i granadami, >bo to zupełnie co innego, wiem ze konstrukcja ma już prawie 20 lat czę¶ciowo rodzielnie bo od 1996 weszły oszczednzo¶ci :( >no to się nabroniłem renaulta, w sumie nie ma po co bo w połowie 2009 >przestali robić dorbe auta :) bo możńa było sobie za to bmw7 kupić czy co¶ takiego. a niemieckie to niemieckie ;) a tak serio to nie wiem, nie znam nikogo kto w 93' mógł by sobie pozwolić na takie auto, ale kometarz znajomego pamiętam jak safrane przejeżdzało (a tego w polsce się sprzedawało na¶cie/rok) że: "ja bym na jego miejscu 2 domy budował...". 10 lat póĽniej auto było po 30kila ty¶... pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-11-01 04:32:35 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
On 31 PaĽ, 18:07, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
niestety. Ale na nic droższego mnie na razie nie zdać (...) I to sie nazywa studenckie przejezyczenie :) pozdr AA |
|
Data: 2009-11-01 16:46:12 | |
Autor: marjan | |
Kolejny z serii: miałem kolizję. | |
Adam Adamaszek pisze:
On 31 PaĽ, 18:07, marjan <klero8....@gmail.com> wrote: Hehe, dopiero teraz to zauważyłem :D No fakt ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|