Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych

Data: 2018-11-23 12:36:01
Autor: J.F.
Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
Użytkownik "witrak()"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pt8loq$ocd$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
Mam taki przypadek. Zainteresowany lokatą bankową przez Internet w banku, którego nazwy na razie nie wymienię, zacząłem wypełniać wniosek o założenie. Wypełniłem i zaznaczyłem (wczoraj, po południu) wszystko, czego domagał się bak na pierwszej stronie formularza, w tym zgody z WYJĄTKIEM:
- zgody na marketing elektroniczny
- zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych
- zgody na oferowanie produktów podmiotów powiązanych
- zgody na marketing telefoniczny
Natomiast pierwsza strona wniosku zawiera imię, nazwisko, telefon, e-mail, kończy się zaś przyciskiem "Dalej" - nie wyrażającym woli złożenia wniosku, a tylko wolę kontynuacji jego wypełniania...

A to wyraznie napisane ?
Bo mozna to roznie rozumiec :-)

Ponieważ na następnej stronie w zestawie dalszych danych, wymaganych do złożenia wniosku, na pierwszy rzut oka brakowało tylko numeru butów i kołnierzyka, przerwałem zabawę (niekoniecznie decydując, że tego nie zrobię, ale po prostu nie miałem tyle czasu).
A już dzisiaj w południe dzwoni Pani, wita mnie jak znajomego i mówi, że to w sprawie lokaty, którą jak wiedzą jestem zainteresowany...

UODO (infolinia) sugeruje zgłoszenie sprawy na policji (podejrzenie o popełnienie przestępstwa z art. 107 ustawy o RODO)

O RODO czy ODO ?

W RODO to wyraznie napisane, ze cel marketingowy jest interesem prawnym i jako taki nie wymaga zadnej zgody :-)

J.

Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych