Kolektor sloneczny

Data: 2009-03-07 07:02:12
Autor: mmak
Kolektor sloneczny
Witam

Chcialem sie dowiedziec czegos o kolektorach, czy spelniaja swoja
funkcje z wystarczajaca wydajnoscia i czy zestawy ktore sa na allegro
(ok. 4600 za zestaw) sa warte uwagi

pozdr

Data: 2009-03-07 09:10:19
Autor: Grzegorz Brycki
Kolektor sloneczny
mmak pisze:
[...]

Jedno co mogę powiedzieć to:
- nie kupuj chińskich bo ich wydajność jest niska i się psują
- kupuj raczej rurowe (bo sa bardziej odporne temp. otoczenia i zbierają więcej światła)
- podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60 st.
- z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2 solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

GB

Data: 2009-03-07 10:01:42
Autor: Krzysiek
Kolektor sloneczny
- podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60 st.

ciekawe skąd jest taka temperatura, jak nie ma bezpośredniego nasłonecznienia a temperatura otoczenia jest o wiele niższa ?

Data: 2009-03-07 18:22:40
Autor: Rafał
Kolektor sloneczny
ja m am rurowe Watt i wczoraj jak było słońce miałem 20stopni w baniaku :)

Data: 2009-03-08 14:04:00
Autor: Picia
Kolektor sloneczny

ciekawe skąd jest taka temperatura, jak nie ma bezpośredniego
nasłonecznienia a temperatura otoczenia jest o wiele niższa ?

W przypadku kolektorów słonecznych temperatura otocznia nie ma znaczenie liczy sie tylko słoneczko. Podobno kolektory próżniowe potrafią wychwytywać tzw. promieniowanie rozproszone więc są bardziej efektywne niż płaskie zwłaszcza w czasie zachmurzenia.Część kolektorów próżniowych dodatkowo ma lustro pod każdą rurą. Ale cena próżniowych też jest wyższa. Sam stoję przed zakupem i zdecydowałem się na próżniowe - mój instalator zachwalał niemieckie kolektory Solis czy czy coś takiego. Po obejrzeniu certyfikatu okazało się że nazywją się Huan cZang hao i coś tam czyli chińczyk. I bądź tu mądry które panele faktycznie próżniowe nie są chińczykami. Moze ktos podpowie.

--
Piotr

Data: 2009-03-07 15:15:45
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Picia" <picia@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]

tu mądry które panele faktycznie próżniowe nie są chińczykami. Moze ktos

Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

Data: 2009-03-07 19:59:34
Autor: Marek Dyjor
Kolektor sloneczny
Panslavista wrote:
[...]

myśl dalej, napewno najdroższe.

Data: 2009-03-08 16:17:06
Autor: Picia
Kolektor sloneczny

Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

Tylko ta cena... zwrot inwestycji nie za naszego życia

--
Piotr

Data: 2009-03-07 19:17:01
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:gota51$mnc$2news.onet.pl...
mmak pisze:
[...]

Liczmy.

Okres 10 letni - tyle wytrzyma zwykła terma i na pewno kolektor.
Okres 20 letni - nieliczne termy i nieliczne kolektory.

Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie 4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.
Koszt inwestycji 600 zł.

Kolektory - 10000 tys oraz terma jak wyżej na zimę.

Terma okres 10 lat koszt całkowity (bez odsetek utraconych ani inflacji) to 4250
Terma okres 20 lat koszt całkowity to 7900.

Kolektory w obu przypadkach są droższe

Terma - komfort użytkowania idealny, stała temperatura cały rok, całkowity brak obsługi.
Kolektory - ciepła woda w zależności od pory roku, lansik przed sąsiadami.

Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych domkach się to nie opłaca.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-07 19:18:10
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości
Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych domkach się to nie opłaca.

W małych domkach opłaca się terma samoróbka za 300 zł ze starego baniaka pomalowanego na czarno.

Data: 2009-03-07 19:26:01
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
> [...]
małych
 > domkach się to nie opłaca.

W małych domkach opłaca się terma samoróbka za 300 zł ze starego

     A cena prądu (liczysz 0,25zł/kwh) to juz tak zostanie na stałe..Ciekawe, że liczony jest eksploatacji termy na lata , przy cenie obecnej.Pobozne zyczenie, że nie wzrosnie przez te 10 lub 20 lat. A wtedy porównanie juz nie takie zwycieskie dla Twojej termy. Wiatraki w krajach rozwinietych stawiają na potegę, choć koszt uzyskiwania z nich energii naklezy do najdroższych.. N a   r a z i e...! Gdyby nie liczono "do przodu" nikt by nie wydawał 1mln euro na 60metrowy wiatrak.
   Jak ktoś życzy sobie taniej energii, a inne aspekty środowiska też są wazne, to nie zniechecał bym tak łatwo..           Pozdrawiam     Marex

Data: 2009-03-07 20:41:27
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gouho9$8c0$1inews.gazeta.pl...
> [...]

    A cena prądu (liczysz 0,25zł/kwh) to juz tak zostanie na
stałe..Ciekawe, że liczony jest eksploatacji termy na lata , przy cenie

Prąd rośnie. Koszt pracy rośnie. Inflacja itp.
Jak na razie prąd rośnie wolniej od ceny gazu, LPG, oleju czy węgla.
Dla porównania kosztów inwestycyjno eksploatacyjnych i przy nieznajomości przyszłych trendów jest praktycznym zakładać stałość cen. Wiemy, że w ciągu 10-20 lat czeka nas krach spowodowany kończeniem się ropy i energii. Tylko to wiemy. Nie wiemy czy energetyka jądrowa nie zredukuje przyszłych kosztów zmiany głównego paliwa, czy nie powstaną nowe technologie.

Gdybyś miał włożyć 10 tysi w kolektory, to proponowałbym zainwestować je przedtem w dodatkowe ocieplenie domu. Ta inwestycja ma dużo większe prawdopodobieństwo zwrotu, niż bajeranckie kolektory próżniowe. Koszt CWU można zredukować używając ciepłej wody mądrze, wymieniając żonę na oszczędną i przez prostą kalkulację.

obecnej.Pobozne zyczenie, że nie wzrosnie przez te 10 lub 20 lat. A wtedy
porównanie juz nie takie zwycieskie dla Twojej termy. Wiatraki w krajach
rozwinietych stawiają na potegę, choć koszt uzyskiwania z nich energii

Energia z wiatraków JEST DROŻSZA od węglowej czy jądrowej. Kropka!

[...]

Wiesz czemu w RFN tyle wiatraków jest? Bo tam partia ekologów ma zbyt duży udział w rządach. Pojebani są i tyle. Nie pierwszy raz RFN okazuje się być popierdolonym krajem. Weźmy na przykład demokratycznie wybranego do władzy Hitlera. No sorry, ale ten kraj nie jest przykładem rozsądku.

W Polsce przyszłość energetyki to energia jądrowa. Nie mamy słońca, nie mamy fal, nie mamy wiatru. Im szybciej postawimy na energie rozszczepialną, tym szybciej spory procent obywateli przestanie umierać na raka płuc.

A jeśli nawet się to zmieni, to ja szybko zareaguję...
Moje obecne koszty zainwestowane w termę to tylko 600 zł, a Twoje w kolektory? Ja mam pieniądze na kolektory lub coś innego, ale OBECNIE nie ma sensu ich na te kolektory wydawać. Kumasz?
:-D

Data: 2009-03-07 20:25:12
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

Gdybyś miał włożyć 10 tysi w kolektory, to proponowałbym zainwestować je przedtem w dodatkowe ocieplenie domu.
   " akurat mam ocieplony dom."
> [...]

> rozwinietych stawiają na potegę, choć koszt uzyskiwania z nich energii

Energia z wiatraków JEST DROŻSZA od węglowej czy jądrowej. Kropka!
Pisalem ,że jest najdroższa, więc bezsporne!

> [...]

fal, nie mamy wiatru. Im szybciej postawimy na energie rozszczepialną, tym szybciej spory procent obywateli przestanie umierać na raka płuc.
     Tu sie zgadzam zupełnie z Tobą.

[...]
     Niby kumam, chodzi mi natomiast o konieczność ( jezeli juz liczy sie koszt) brania pod uwagę stałego wzrostu cen energii elektrycznej, gdyz ta nawet jesli  d o c z e k a m y   elektrowni jądrowych -bedzie tylko ,niestety droższa..Nie mamy własnych technologii jadrowych, nie mamy (drożejacego stale)paliwa jadrowego, nie mamy mozliwosci przerabiqania odpadów, itd.A to bedzie podnosiło koszty produkcji energii. I nie mamy juz za bardzo co liczyć, że Unia za wszystko w przyszlości( za pare lat) za nas zapłaci..   Stad akurat pomysły stosowania kosztownych solarów( bezsporne) nie są takie szaleńcze..Porządne kolektóry nie sa inwestycja na 10 lat.
    osobiscie nie biore sie na razie za instalacje takich urzadzeń, z prozaicznego m.in. powodu ,że mieszkam w zalesionym terenie.Grzeje wiec cwu dwufunkcyjnym co na olej opałowy. Ale chetnych na inowacje rozumiem .   Marex

Data: 2009-03-08 14:03:40
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
    A cena prądu (liczysz 0,25zł/kwh) to juz tak zostanie na
stałe..Ciekawe, że liczony jest eksploatacji termy na lata , przy cenie
obecnej.Pobozne zyczenie, że nie wzrosnie przez te 10 lub 20 lat. A

A niby jak chcesz to policzyć? Chcesz wyznaczyć jakiś roczny trend? Jakoś nie policzył kosztu alternatywnego inwestycji w solary, bo środki przeznaczone na ich zakup można wsadzić na byle lokatę i mieć odsetki, które pewnie zrekompensują wzrosty cen energii.

Data: 2009-03-08 18:41:22
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
Boombastic <boombasticNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

które
pewnie zrekompensują wzrosty cen energii.
    Chcąc porównywać elektryczne odbiorniki w dalekiej perspektywie trzeba przyjąć jakaś skale wzrostu.Ile?? nikt dokladnie nie przewidzi  rzeczwistego wzrostu cen energii. Ale wiemy (na podstawie doswiadczenia), że wzrost nędzie. No wiec wypadałoby przyjać chociazby dotychczasową dynamikę wzrostu np. w ostatnich 5 latach i zastosować to ~~~do kalkulacji.
   Jezeli uważasz, że suma nakładów np.(koszty kompletu solarnego=przyjmijmy 12000zł)w ciagu 10 lat lub wiecej da lepszą stopę zwrotu anizeli koszt energii i jej stały wzrost - to gratuluję optymizmu.Rozumiem, że niełatwo jest inwestować na wiele - do przodu, ale nie liczmy tego jakimis stalymi cenami.                                                Pozdrawiam      Marex

Data: 2009-03-08 19:54:23
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp13gi$lam$1inews.gazeta.pl...
> [...]

przyjąć jakaś skale wzrostu.Ile?? nikt dokladnie nie przewidzi rzeczwistego

A cena kolektorów wzrośnie, czy spadnie? Myślę,  że spadnie. Zatem teraz może się opłacać kupić termę, żeby zaoszczędzić pieniądze na kolektory. :-)

wzrostu cen energii. Ale wiemy (na podstawie doswiadczenia), że wzrost
nędzie. No wiec wypadałoby przyjać chociazby dotychczasową dynamikę wzrostu
np. w ostatnich 5 latach i zastosować to ~~~do kalkulacji.

No to podstaw. Wg mnie i tak wychodzi taniej.

[...]

Liczy się to na podstawie stałych cen, bo nie wiadomo czy i o ile wzrosną. Fundusze ubezpieczeniowe liczyły przyszłe emerytury zakładając wzrost itp i wiadomo jaka wielka kupa śmiechu z tego wynikła. :-D

Data: 2009-03-09 09:17:25
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
[...]

Zamiast się produkować to sam policz. Skoro koszt alternatywny wyniesie rocznie ok. 600-700 zł to myśłisz, że nie pokryje to ruchów cen energii elektrycznej? Skoro Jan policzył, że rocznie terma zużywa ok. 400 zł to margines bezpieczeństwa jest spory.

Data: 2009-03-09 09:01:43
Autor: Sebcio
Kolektor sloneczny
Marex pisze:

   Jak ktoś życzy sobie taniej energii, a inne aspekty środowiska też są wazne, to nie zniechecał bym tak łatwo..           Pozdrawiam     Marex

Oo, tu dobrze prawisz - tylko dlaczego nasz rząd nie bierze przykładów z tzw. "zachodu" i nie promuje małych inwestycji proekologicznych ? Dlaczego ja, mając pompę ciepła, muszę za prąd płacić więcej (w przeliczeniu na kWh !) niż ktoś, kto pali węglem ? Dlaczego nie prowadzi się programów modernizacyjnych, które uwzględniają pompy ciepła ?

Solary, pompy ciepła itp. byłyby dużo bardziej popularne, gdyby z urzędu były promowane poprzez dotacje do inwestycji lub zwolnienie z podatku VAT energii zużywanej na potrzeby ogrzewania domów pompami ciepła.

Bo jak na razie, ekonomiczna zasadność stosowania takich rozwiązań jest dyskusyjna.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-09 09:20:32
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości
Marex pisze:

> [...]

Bo jak na razie, ekonomiczna zasadność stosowania takich rozwiązań jest

Nie bierzecie pod uwagę niezależnosci energetycznej od dostawców i małej
wrażliwosci na koniunkturę rynkową. Stąd wypływa konieczność inwestycji "na
wieki" a więc trwałość i długi okres używania raz zainstalowanego sprzętu.
Resurs powinien być co najmniej 50 letni. A wtedy wszystko się opłaca, i
wiatrowe, słoneczne i pompy ciepła np. pobieranie ciepła z wody w sezonie i
akumulowanie go w podziemnych akumulatorach najlepiej pod budunkami lub
szklarniami...

Data: 2009-03-09 09:28:28
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gp2k0t$ms2
[...]

Bzdura. Prawie każda lokata kapitału daje lepszy zwrot.
Nie opłaca się, jeżeli uwzględnisz odsetki utracone.
Jakoś bogaci takich inwestycji nie przeprowadzają. Jeżeli już nawet stawiają np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.

Data: 2009-03-09 09:40:48
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp2k30$68k$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

stawiają
np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.

Nie wiesz co będzie i czy twój kapitał na który liczysz zmniejszy się do
zera w wyniku translokacji jego pobytu. Zawsze masz duże szanse zostać
gołodupcem za rok, więc jezeli wydasz z twojego kapitału na sprZęt do
produkcji energii - np. prasę do wytłaczanie oleju z nasion roslin oleistych
(w Chinach są takie małe na uzytek komun wiejskich i postawisz agregat z
Andrychowa,  TO CI JUZ TA CZĘŚC KAPITALU ZACZNIE PRZYNOSIĆ REALNE KORZYŚCI.

Data: 2009-03-09 13:39:10
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny

> [...]

Nie wiesz co będzie i czy twój kapitał na który liczysz zmniejszy się do
zera w wyniku translokacji jego pobytu. Zawsze masz duże szanse zostać

Nie wiesz co będzie i czy nie będziesz musiał sprzedawać kolektorów albo całego domu.
Skąd Ci przyszło na myśl użycie słowa translokacja?
Liczysz, że rozmówcy go nie znają?

[...]

Bredzisz zaprawdę. Nie widzisz, że taką prasę to ja sobie mogę ZAWSZE kupić? Nie muszę tego robić teraz, kiedy ceny paliw spadają i na dzień dzisiejszy biopaliwo kosztuje mnie drożej niż diesel na stacji benzynowej.

Data: 2009-03-09 13:45:27
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp337k$hjo$2nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

Nie muszę tego robić teraz, kiedy ceny paliw spadają i na dzień dzisiejszy
biopaliwo kosztuje mnie drożej niż diesel na stacji benzynowej.

Może chwilowo, może faktycznie niedożyjesz tej chwili...
Tylko po co się motasz na grupie?

Data: 2009-03-09 23:00:02
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

stawiają
np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.
       No to chyba jakaś własnie bzdura..Te "wiatraki" ze wzgledów ekonomiczno- ekologicznych własnie stawiaja.Krzywiles sie na Niemców- mozesz..Ale tylko w Niemczech widziałes wiatraki.Cała Dania, nawet Norwegia
(gdzie mnóstwo hydroelektrowni jest),Anglia, Holandia(pelno stoi na polderach) to wszystko jakaś zmowa polityczno-podatkowa???Tylko my rozumnie smiejmy sie z tych w/w "głupich"... I wiemy -a jakże swoje!! I coraz bardziej ten pociag nam odjezdża.Itd, itp.

Data: 2009-03-10 00:15:42
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp471i$k0a$1inews.gazeta.pl...

[...]

http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/industrie-energie/publicaties/artikelen/archief/2007/2007-2187-wm.htm
U nas prąd kosztuje średnio 11 eurocentów.
W Holandii 2x drożej.
To plus dotacje sprawia, że TAM jest to opłacalne.
U nas nie.

Data: 2009-03-10 12:33:15
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

U nas prąd kosztuje średnio 11 eurocentów.
W Holandii 2x drożej.
To plus dotacje sprawia, że TAM jest to opłacalne.
    Fakt, że w krajach rozwinietych Europy prąd jest droższy.I wkrótce w tych cenach ich dogonimy.Jakos nie widzę szans, by równie szybko dogonimy ich poziomem zarobków.Po co wiec niwelować próby zastosowania energii odnawialnej w róznej postaci.kazde ziarno jest cenne. W moim regionie na rzece Ner ( o bardzo szybkim nurcie powstało ostatnio 12 małych elektrowni wodnych.Nakłady zwracaja się inwestorom po 6-7 latach.Mimo wielu trudów pokonywania barier i braku dotacji.Wiec coś sie zaczyna oplacać!

Data: 2009-03-10 14:18:27
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp5mmb$8ja$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak dogonimy, to tymczasem euro spadnie poniżej 4 zł i kupimy sobie pierdylion takich wiatraków!

Dzisiaj się to nie opłaca i nie ma trendu wskazującego aby zwrot z inwestycji przewyższył koszt odsetek z kredytu na tą inwestycję!

Te próby, to po prostu idiotyczne sposoby pokazania się, uciekania przed podatkiem, kombinowania z dotacjami z UE, tworzenie sztucznych kosztów, czyszczenie spółek z kapitału itp. To się niekombinatorom nie opłaca! Jeszcze nie...

pokonywania barier i braku dotacji.Wiec coś sie zaczyna oplacać!

Tak, im tam wszystko się opłaca. Wystarczy spojrzeć na indeksy giełdowe i bankructwa banków inwestycyjnych. Po prostu geniusze inwestowania. ROTFL.

Data: 2009-03-10 09:22:32
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
[...]

Co za bzdury. To, ze stoją wiatraki to tylko i wyłącznie wynik przepisów wprowadzonych przez pseudoekologów narzucających procentowy udział energii odnawialnej i Niemiaszki muszą pakować kasę w nieopłacalne budowy elektrowni wiatrowych.

Data: 2009-03-10 12:22:39
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

Co za bzdury. To, ze stoją wiatraki to tylko i wyłącznie wynik przepisów wprowadzonych przez pseudoekologów narzucających procentowy udział energii odnawialnej i Niemiaszki muszą pakować kasę w nieopłacalne budowy
   Jakos widziałem wiele wiecej tych wiatraków w Europie anizeli tylko w Niemczech.Wszedzie jacyś głupi... ci Angole, zle sie dzieje w panstwie duńskim, Holendrom się chce tyle tego kręcić.We Włoszech gdzie tylko sie da powciskali na budowlach kolektory-chociaż mróz im specjalnie nie dokucza.. A u nas -jest tanio !- co tam odnawialna energia..~~tradycja węgla,miału i stali.

Data: 2009-03-10 14:28:10
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp5m2f$5ic$1inews.gazeta.pl...
[...]

Angole drukują właśnie puste pieniądze w kwocie 5% PKB. Zabrakło im...
Pozostali też cienko przędą i nie mają kasy. Bańka pękła.

Zauważ, że tam energia elektryczna jest około DWUKROTNIE droższa! Tam pewne źródła nieopłacalne u nas mogą się już opłacać. W Danii wieje ciągle. W Polsce niestety jest mało słońca i mało wiatru. To znaczy, że u nas elektrownia wiatrowa nie zwróci się w DWUKROTNIE dłuższym okresie czasu, ale np (strzelam) PIĘCIOKROTNIE dłużej.

Tymczasem koszt kredytu w Polsce jest wyższy niż tam. Kumasz teraz dlaczego nie opłaca się gonić za wiatrakami???

Elektrownie, to się opłaca produkować. Np w moim mieście są produkowane elementy.

Jak się ta sytuacja zmieni, to w każdej chwili mogę założyć kolektory, czyż nie? Wiesz, nawet sobie zrobię już przelotki w stropach, żeby nie wiercić.

Data: 2009-03-10 16:17:28
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
[...]

Bo tam do głosu dochodzą ekofaszyści. Ta energia wcale nie jest ekologiczna, bo najpierw to trzeba te wiatraki wytworzyć i postawić w polu, podciagnąć kable, wsadzić generatory, a przecież nie robi się tego z ekologicznej słomy tylko z betonu, stali, miedzi, które są produkowanie w mało ekologicznych fabrykach. Potem stawia się coś takiego w ktajobrazie, gdzie jego obecność także nie jest obojętna dla środowiska (ptaki).
Oczywiście inwestycja jest tak droga, że za cholerę się to nie opłaca, więc stosuje się dotacje. A dotacja to skąd się bierze? Na końcu ani wynik ekonomiczny ani ekologiczny nie jest dodatni, ale jak sie wpisało w ustawę, że 5 czy 10% energii ma pochodzić ze źródeł odnawialnych to się buduje te wiatraki, bo inaczej nie można spełnić tego warunku.

Data: 2009-03-23 20:46:44
Autor: Marek Dyjor
Kolektor sloneczny
Marex wrote:
[...]

jezusie maryjo...

kolektory są tym bardziej opłacalne im droższa energia ma służyć do grzania wody oraz im większe jest nasłonecznienie.

A elektrownie wiatrowe nie są opłacalne bez olbrzymich dotacji.

mały wiatrak takie ok 3-4 kW kosztuje ok 100 000 zł. policz szybko po jakim czasie sie zwróci ta inwestycja.

nawet jakby teoretycznie wiatrak robił prąd non stop przez cały czas.

Data: 2009-03-17 18:45:51
Autor: Marek Dyjor
Kolektor sloneczny
Marex wrote:
[...]

za wyjątkiem idiotów kórzy najpierw obywatelom zabierają forsę w podatkach a potem łaskawie im dopłacja do wiatraków.  Nikt normalny nie zainwestowałby w wiatraki nawet feniga czy centa gdyby musiał to zrobić na normalnych komercyjnych zasadach.

Data: 2009-03-07 20:23:13
Autor: Reksio
Kolektor sloneczny
Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie 4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.

Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną, oplatą jakościową i VATem ?
Dla pewności podam cennik http://www.enionenergia.pl/pl/indywidualny/oferta/oferta_04/oferta_03
Z ktĂłrej taryfy korzystasz?

Pozdrrr... Reksio

Data: 2009-03-07 20:25:11
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Reksio" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goui3l$djc$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Enea, Ĺťary lubuskie.
25 groszy po podwyżce ostatniej. 60 groszy I taryfa, ale terma dobrze trzyma temperaturę. Włącznik czasowy uruchamia ją tylko w II taryfie.

Data: 2009-03-07 20:26:21
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną, oplatą jakościową i VATem ?

brutto i ze wszystkimi opłatami
poprzedno było 21 groszy

Data: 2009-03-09 09:04:16
Autor: Sebcio
Kolektor sloneczny
Grzegorz Brycki pisze:

- z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2 solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować za te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-09 09:09:54
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:gp2aqi$g3d$2node1.news.atman.pl...
Grzegorz Brycki pisze:

- z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2 solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować za te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

6 400 000 litrĂłw wody o temperaturze 65 stopni.

Licząc 50 litrów na dzień mam wodę na 350 lat.

Data: 2009-03-09 09:27:12
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Grzegorz Brycki pisze:

> - z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2
> solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować
za te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

Bierzesz pod uwagę aktualne ceny przy dostępności mediów energetycznych,
przemyśl ceny 10 x wyższe, brak mediów i wzrost ceny przy takim
przypuszczalnym popycie...

Data: 2009-03-09 09:29:44
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny

Grzegorz Brycki pisze:

> [...]

Bierzesz pod uwagę aktualne ceny przy dostępności mediów energetycznych,
przemyśl ceny 10 x wyższe, brak mediów i wzrost ceny przy takim

Wtedy albo będę zarabiał 20x więcej, albo założę kolektory za część odsetek z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

Data: 2009-03-09 09:41:37
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp2k5c$6e1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Liczę na solidny kryzys...

Data: 2009-03-09 13:39:53
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gp2kr9$82e$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

Ja też. Dlatego kasę trzeba trzymać, żeby potem wykorzystać okazję do tanich zakupów. Jak wydasz na kolektory, to nie wykorzystasz okazji.

Data: 2009-03-09 13:46:25
Autor: Panslavista
Kolektor sloneczny

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp337l$hjo$3nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

tanich
zakupów. Jak wydasz na kolektory, to nie wykorzystasz okazji.

Czekaj, aż za twoją kasę kupisz świeczkę i pudełko zapałek. I kawałek
sznurka.

Data: 2009-03-09 18:46:22
Autor: Rylen
Kolektor sloneczny
Panslavista pisze:

Czekaj, aż za twoją kasę kupisz świeczkę i pudełko zapałek. I kawałek
sznurka.

To są "święte" słowa !
Już nie raz w historii tak bywało, że ludzie obudzili się z ręką...
Rylen

Data: 2009-03-10 12:41:50
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

    Piękne prognozy!  gratuluję. I jeszcze jako rentier kupisz sobie kolektory..     Powiem krótko. Mam zbiornik cwu 120 l ogrzewany do temp.50oC olejem opalowym.Gdy ogrzewałem zamontowaną oryginalnie wewnątrz grzałką o mocy 2300W , to przy zużyciu choćby tych 120 l wody(4 osoby) płaciłem za sama energię w II taryfie tylko ok.50zlotych m-cznie(żeby nie było wątpliwości - ogrzewacz ocieplony solidnie -ACV)Rocznie to juz 600złotych. Nawet licząc 10 lat po naiwnie stałych cenach mamy 6000(SZEŚĆ TYSIECY) zlotych...
    Nie wiem jak to robisz ogrzewając swoje 50litrów wody na dzień.(mozna grzać część tej wody "w kółko"..)i sięgasz następnej ery w dziejach (350 lat). Niektórzy mają większe zużycie ciepłej wody(wanny, jacuzzi, itp) To może właśnie oni myślą o   odnawialnym i tańszym(RELATYWNIE!!)MEDIUM. DAJMY IM ZIELONE ŚWIATŁO~~~I tyle,-                         pozdrawiam    Marex

Data: 2009-03-10 14:22:26
Autor: Jan Werbiński
Kolektor sloneczny
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp5n6e$ar5$1inews.gazeta.pl...
[...]

No właśnie, a za te pieniądze nie kupisz porzadnego kolektora, tylko jakieś chińskie gówno, co się rozleci po 4 latach.

   Nie wiem jak to robisz ogrzewając swoje 50litrów wody na dzień.(mozna
grzać część tej wody "w kółko"..)i sięgasz następnej ery w dziejach (350
lat). Niektórzy mają większe zużycie ciepłej wody(wanny, jacuzzi, itp) To

Ogrzewam 80l, ale tylko do 45 stopni, co dodatkowo zmniejsza koszt utrzymania temperatury. Aha, obliczenia są czysto teoretyczne wynikające z danych producenta i zmierzonego czasu pracy grzałki. Muszę podłączyć licznik żeby się na 200% upewnić.
No i oszczędnie używam. Podczas golenia nie płuczę pod kranem, tylko w kubku. Myjąc ząbki woda jest zakręcona.

może właśnie oni myślą o   odnawialnym i tańszym(RELATYWNIE!!)MEDIUM. DAJMY
IM ZIELONE ŚWIATŁO~~~I tyle,-                         pozdrawiam    Marex

Tak. Prowadźmy badania i broń Boże nie inwestujmy w nieopłacalne źródła.
Wydaje mi się, że najwyższy czas na najbardziej ekologiczną i jednoczesnie tanią energię - jądrową.

Data: 2009-03-11 08:01:37
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

Wydaje mi się, że najwyższy czas na najbardziej ekologiczną i jednoczesnie tanią energię - jądrową.
     Jestem ZA.. zamykam oczy i widzę jak na grupie tworzymy lobbing na rzecz czystej energii, atomu..  A tak swoja drogą zdrowiej też by nam wyszło wytworzyć modę, " szpan" na chocby te kolektory.. Zamiast wyscigu wśród sąsiadów o stojącą za płotem furę, kosiarę czy coś tam jeszcze - nagle zaczyna się wyścig z sąsiadami o zauważone kolektory na dachu..! Ja też!! -
oni już mają...   Już widzę zamykając oczy -  ganiajacych po dachach sąsiadów, ekipy fachowców na dachach. Może to także sposób na koło zamachowe dla czystej energii, pobudzenie padajacego budownictwa..? <EOT>      Marex

Data: 2009-03-11 14:14:01
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
[...]

A ty co jesteś? Producent kolektorów że tak wszystkich namawiasz?

Data: 2009-03-11 20:19:34
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]
> sąsiadów, ekipy fachowców na dachach. Może to także sposób na koło > zamachowe
> dla czystej energii, pobudzenie padajacego budownictwa..? <EOT>

A ty co jesteś? Producent kolektorów że tak wszystkich namawiasz? Przepraszam, wolałbym w formie "osobowej"(podmiotowej). Nie jestem żadnym
producentem, a raczej konsumentem(energii)Patrzę może naiwnie nieco dalej poza czubek swojego nosa i widzę, że jakby w zażartości( złosci) odstajemy coraz bardziej od norm tego swiata.Inni mogą poszukiwać nowych technologicznych rozwiązań, u nas zaraz ilus tam malkontentów wykłada swoje racje, bardziej na zasadzie "moje jest mojsze.."   Obyś z rowną determinacją i zaangazowaniem przekonywal uzytkowników spalajacych smieci, tworzywa sztuczne, itp. że nie warto.. To już duża cegielka dla zdrowia...
                                                       Pozdrawiam     Marex

Data: 2009-03-10 16:19:23
Autor: Boombastic
Kolektor sloneczny
[...]

A ktoś im tego zabrania? Droga wolna, rób co chcesz. Gdyby to tak ładnie wszystko się bilansowało to na każdym domu stałyby kolektory.

Data: 2009-03-11 20:06:18
Autor: Marex
Kolektor sloneczny
> [...]

A ktoś im tego zabrania? Droga wolna, rób co chcesz. Gdyby to tak ładnie wszystko się bilansowało to na każdym domu stałyby kolektory.
     Oficjalnie nikt im tego nie zabrania, poza tym że TY i niektorzy zażarcie kwestionują im to ewentualne dzialanie. Nie mówmy o masowosci nowych , drogich skądinad rozwiazań w kraju gdzie wciaż jeszcze dla wielu "byt okresla swiadomosć" i gdzie spala się w piecach wszelkie śmieci byleby taniej...Więc gdzie tu do myslenia proekologicznego, gdzie tylu malkontentów.. i spadkobiercow minionej epoki...Po co mówić, że na kazdym domu mogłyby stać kolektory, jak dla wielu kolektory nadal kojarzą sie bardziej z kolekturą i kolejna kumulacja szczęścia...

Data: 2009-03-11 21:45:11
Autor: emarcin
Kolektor sloneczny
[...]

A może prawda jest dużo prostsza - może na oszczędności stać ludzi bogatszych.
Wielu posiadaczy domów to ci którzy postawili je, a brakuje im na wykończeniówkę.
Tym bardziej nie wymagajmy od nich pomp ciepła, kolektorów i rekuperacji.

Pozdrawiam emarcin

Kolektor sloneczny