Koles Palikota, kolejny oszust z PO

Data: 2009-04-19 06:31:35
Autor: wawa
Koles Palikota, kolejny oszust z PO

Prokuratura ma dowody na korupcję członka Rady Krajowej Platformy Obywatelskiej
Piotra Czubińskiego.

Czubiński jest wiceprzewodniczącym zarządu regionu lubelskiej PO i członkiem
Rady Krajowej partii. Od 1996 roku nieprzerwanie piastuje funkcję burmistrza
Kraśnika.

Kilkanaście dni temu - relacjonuje dziennik - do jego drzwi zapukali
funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Korupcją Komendy Wojewódzkiej Policji w
Lublinie. Potem przeszukali urząd. Według ustaleń "Rz", funkcjonariusze zajęli
jego telefon komórkowy i notatnik, zażądali dokumentów dotyczących umorzenia
podatków i zatrudnienia pracowników. Zabezpieczyli też służbowy komputer. Żadne
szczegóły śledztwa nie są ujawniane. "Nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia"
- ucina zastępca szefa lubelskiej Prokuratury Okręgowej Marek Woźniak. "Rz"
udało się dotrzeć do biznesmena, który zeznawał przed prokuraturą w tej sprawie.
"Dałem łapówkę Piotrowi Czubińskiemu, burmistrzowi Kraśnika. Wstyd mi teraz
okropnie, ale ratowałem swój zakład" - mówi kraśnicki przedsiębiorca z branży
budowlanej. Prosi o anonimowość.

Sześć lat temu jego firma była na skraju bankructwa. Przynosiła rocznie ok. 25
tys. zł dochodu. - W cudzysłowie, bo od tego musiałem zapłacić jeszcze 22 tys.
zł podatku, czyli cztery razy więcej niż zwykle. To był problem ogólnokrajowy,
całą branżę pogrążyła niekorzystna interpretacja przepisów - opowiada.

- Kolega z branży powiedział, że burmistrz ma prawo umorzyć taki podatek, ale
trzeba dać w łapę. Jak się zdecydowałem, on już czekał na nas w swoim gabinecie.
Weszliśmy we trzech. Dwóch - w tym ja - dało łapówkę w wysokości kwartalnej raty
podatku. Pieniądze zwinięte były w rulon. Czubiński schował to do kieszeni i
powiedział: "Chyba trzeba wam pomóc". Trzeci nie miał forsy, nie dostał
umorzenia. Kaca moralnego miałem okropnego. Rok później było to samo. Wtedy
dałem już mniej - dodaje.

www.dziennikwschodni.pl

--

Koles Palikota, kolejny oszust z PO