Kolesie z PO

Data: 2013-11-06 13:45:17
Autor: Mark Woydak
Kolesie z PO

Choć PO obiecywała, że skończy z wszechpartyjnym obyczajem rozdawania
intratnych posad "swoim", to ostatnia afera taśmowa przypomniała, że to
były tylko obietnice. Co najmniej kilkanaście osób powiązanych z rządzącą
partią trafiło do zarządów i rad nadzorczych KGHM oraz pokrewnych spółek.
Co ciekawe, tuż przed wyborami na Dolnym Śląsku doszło do niespodziewanej
zmiany w zarządzie samego kombinatu, a jeden z nowych wiceprezesów stał się
bohaterem ujawnionych przed tygodniem taśm. Materiał programu "Czarno na
Białym".

By dobrze zrozumieć kontekst, w którym padały oferty pracy za głos, trzeba
zrozumieć, jaką rolę w tej sprawie odgrywa KGHM - jedna z największych i
najbogatszych spółek skarbu państwa. W ubiegłym roku przychody firmy
wyniosły 22,5 mld zł, a zysk netto 5 mld.

Zmiana warty

We wrześniu tego roku, dwa miesiące przed wyborami regionalnymi w PO,
zmieniono trzech z pięciu członków zarządu spółki. Jacek Kardela, jeden z
nowych wiceprezesów, stał się bohaterem ujawnionych taśm. - Jakby trzeba
było, to można też u Kardeli - mówił na nagraniach poseł Wojnarowski.

Edward Klimka po opublikowaniu taśm w oświadczeniu przekonuje, że po
rozmowie wiceprezes KGHM z nim rozmawiał. "Po godzinie od spotkania z panem
posłem, zadzwonił do mnie jeden z wiceprezesów KGHM i wyznaczył mi
spotkanie dwa dni po zjeździe" - napisał. Rzecznik KGHM Dariusz Wyborski
nie wie, czy prezes dzwonił do Klimki. - Zauważam, że jest problem, zajmuje
się nim prokuratura - tłumaczy. - Przedmiotem działań KGHM nie jest
ocenianie politycznych działań różnych ludzi. To się u nas tak zwykle nie
odbywa. My przyjmujemy do pracy od 600 do 1200 osób rocznie. Jeśli pan
sądzi, że to są wyłącznie politycy, znajomi i rodzina, to jest pan w
błędzie.

Lista

"Puls Biznesu" przygotował listę ponad 400 działaczy PO, członków ich
rodzin i znajomych, którzy zasiadają bądź zasiadali w ciągu ostatnich
pięciu lat w spółkach i instytucjach państwowych. Przynajmniej 16 z nich
zasiada lub zasiadało w KGHM i podległych mu spółkach. I choć w wielu
przypadkach polityczni działacze mieli kompetencje potrzebne na zajmowanych
stanowiskach, to trudno oprzeć się wrażeniu, że partyjna legitymacja
pomogła im w karierze - relacjonuje reporter "Czarno na Białym".

Arkadiusz Gierałt to wieloletni szef lubińskiej PO, zaufany człowiek
Grzegorza Schetyny. Do dziś członek partii. Od kiedy rządzi PO, był on
dyrektorem generalnym w KGHM, byłym wiceprezesem KGHM TFI i członkiem rad
nadzorczych Polkomtelu, KGHM Cuprum i obecnie przewodniczącym rady
nadzorczej KGHM Letia.

W radzie nadzorczej spółki KGHM Letia zasiada także wiceprzewodniczący PO w
Szklarskiej Porębie Rafał Mazur. Członkiem rady nadzorczej jest inna
działaczka dolnośląskiej PO - Małgorzata Jawor, która z ramienia partii
startowała w wyborach do Sejmu. Bezskutecznie.

Edward Schmidt to członek rady nadzorczej Uzdrowiska Cieplice i prezes
Miedziowego Centrum Zdrowia - spółki-córki KGHM. Jest mężem Barbary
Schmidt, byłem wiceszefowej rady powiatu lubińskiego z PO, wicestarościny
powiatu lubińskiego. W Miedziowym Centrum Zdrowia członkami zarządu są
także inni działacze PO - Anna Wróbel, która startowała z list PO w 2011
roku i Dariusz Dębicki, członek zarządu PO w Lubinie.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Cuprum to kolejna spółka-córka KGHM.
Pracuje tu Bernard Langner, wiceprzewodniczący PO w powiecie lubińskim,
który zasiada w radzie nadzorczej spółki-córki.

Poza 16 osobami powiązanymi z PO w KGHM, dziennikarze doliczyli się w całej
Polsce ponad 400 osób z takimi powiązaniami, zasiadających w różnych
państwowych spółkach.

Data: 2013-11-07 01:56:11
Autor: Kamil
Kolesie z PO
Użytkownik "Mark Woydak" napisał:

[...]

Platworma jest i była tym z czym kłamliwie obiecywała walczyć. To banda kłamców i złodziei.

pzdr

Data: 2013-11-07 05:50:24
Autor: Mark Woydak
Kolesie z PO
PiS-owski PSYCHOPATA podpisyjący się "Mark Woydak" (używający również innych ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika 40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZOŁOM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie alkoholowej. Tani alkohol i marne wina dokonaly calkowitego spustoszenia w mózgu tego osobnika. Nie ma juz dla niego ratunku! Módlmy się bracia i siostry! Wspierajmy go w tych cięzkich chwilach! Nie ma nikogo oporócz nas! Nawet zdychający pies i wyleniały ze
starości kot go opuścili! Módlmy się bracia i siostry! Nadzieja na pełny powrót do zdrowia tego osobnika jest niewielka ale spełnijmy chrześciański obowiązek! Wnośmy modły za PiS-owskiego chorego psychicznie brata!

MW

Data: 2013-11-07 12:14:42
Autor: Trybun
Kolesie z PO
W dniu 2013-11-07 01:56, Kamil pisze:

Platworma jest i była tym z czym kłamliwie obiecywała walczyć. To banda kłamców i złodziei.

pzdr

Czyli norma na polskiej scenie politycznej, po 89 roku.

Data: 2013-11-07 17:01:53
Autor: Mark Woydak
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l5fsn8$hk3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Twoja tęsknota za komuną jest żenująca.

MW

Data: 2013-11-08 17:31:00
Autor: Trybun
Kolesie z PO
W dniu 2013-11-07 17:01, Mark Woydak pisze:

[...]

Mam powody, jako jeden z nielicznych Polaków miałem szansę żyć w miarę prawdziwym Komuszyzmie.

Data: 2013-11-08 23:25:52
Autor: jr
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l5j40i$249$1node2.news.atman.pl...

| Mam powody, jako jeden z nielicznych Polaków miałem szansę żyć w miarę
| prawdziwym Komuszyzmie.

Trzeba być najpierw człowiekiem, a dopiero potem Polakiem komuchu.

Data: 2013-11-09 18:37:12
Autor: stevep
Kolesie z PO
Dnia 08-11-2013 o 17:31:00 Trybun <Ylih@yachu.com> napisał(a):

[...]

Serio, to miałeś nie tylko szansę, ale i szczęście, że przeżyłeś.

--
stevep

Data: 2013-11-07 18:44:25
Autor: Porucznik Ivan Rżewski
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l5fsn8$hk3$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Masz na myśli niedobitków komuszych?

Data: 2013-11-08 17:31:14
Autor: Trybun
Kolesie z PO
W dniu 2013-11-07 18:44, Porucznik Ivan Rżewski pisze:

[...]

Mam na myśli zwycięzców, tych co to powiadają że obalili złego komucha.

Data: 2013-11-08 23:28:30
Autor: jr
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l5j40j$249$2node2.news.atman.pl...

| Mam na myśli zwycięzców, tych co to powiadają że obalili złego komucha.

Z  tego co wiemy, obalili flachę w czesiowej willi. A co tam jeszcze powiadają?

Data: 2013-11-07 20:15:24
Autor: jr
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości

| Czyli norma na polskiej scenie politycznej, po 89 roku.

Nie przykładaj swoich śmierdzących norm do wszystkliego komuchu, bo nie wszyscy kradną i kłamia tak jak wy i wasze pachołki. Na przykład rządy Prawa i Sprawiedliwosci w niczym mnie nie okradły, ani nie okłamały. Mieliście dwie sejmowe komisje plus śledztwo Pitery - i co żeście towarzysze znaleźli? Śledzia za osiem złotych?

Data: 2013-11-08 15:40:45
Autor: stevep
Kolesie z PO
Dnia 07-11-2013 o 20:15:24 jr <bezadresu@jr.pl> napisał(a):

> [...]

sejmowe komisje plus śledztwo Pitery - i co żeście towarzysze znaleźli?  Śledzia

No w szachrajstwie małe szanse pisiorów przebić, prawie tak samo sprawni w  unikaniu sprawiedliwośći jak Jaruzelski.

--
stevep

Data: 2013-11-08 15:53:00
Autor: xantiros
Kolesie z PO
W dniu 2013-11-07 20:15, jr pisze:

> [...]

kradną i kłamia tak jak wy i wasze pachołki. Na przykład rządy Prawa i
Sprawiedliwosci w niczym mnie nie okradły, ani nie okłamały.

A który rząd cię okradł ?

Data: 2013-11-09 00:21:31
Autor: jr
Kolesie z PO

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l5itru$r3m$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| A który rząd cię okradł ?

Na przykład rząd SLD (2001-2005)

Data: 2013-11-09 18:34:55
Autor: stevep
Kolesie z PO
Dnia 08-11-2013 o 15:53:00 xantiros <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com>  napisał(a):

> [...]

kradną i kłamia tak jak wy i wasze pachołki. Na przykład rządy Prawa i
Sprawiedliwosci w niczym mnie nie okradły, ani nie okłamały.

Jego, wszystkie oprócz pezetperowskich.
--
stevep

Data: 2013-11-08 17:31:20
Autor: Trybun
Kolesie z PO
> [...]

sejmowe komisje plus śledztwo Pitery - i co żeście towarzysze znaleźli? Śledzia

Co to te niewiniątka obiecywały Pani R. Beger w zamian za zdradę Samoobrony, w pamiętnym klipie?

Data: 2013-11-08 23:23:05
Autor: jr
Kolesie z PO

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l5j40k$249$3node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Co to te niewiniątka obiecywały Pani R. Beger w zamian za zdradę
| Samoobrony, w pamiętnym klipie?

'obiecywały' stanowiska w rządzie.
Nie obiecali wyczyszczenia procesu sadowego pani Beger. Gdyby Ziobro z Kaczyńskim jej proces wyczyścili, żądziliby dalej razem z Beger (byc może do dziś).
Czasem się zastanawiam, czy nie warto się skurwić dla ujebania skurwysynów przez duże 'S'. Problem filozofów, czyli nie mój, ale wiem komu wierzyć.

Data: 2013-11-10 04:47:40
Autor: leming.show
Kolesie z PO
użytkownik Mark Woydak napisał:
Choć PO obiecywała, że skończy z wszechpartyjnym obyczajem rozdawania

intratnych posad "swoim", to ostatnia afera taśmowa przypomniała, że to

były tylko obietnice.

Najlepsza bedzie koncowka, beda promocje i bonusy jak zawsze, bedzie WielkaWyprz ruchomosci i nieruchomosci za 5-10 ceny rynkowej. No bo przeciez dobra nie pisana zasada mowi ze poprzednikow nie rozliczamy:) I tak, jakby nie bylo, goj zawsze bedzie wyjebany.

Kolesie z PO