Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej

Data: 2012-07-26 12:39:18
Autor: AZ
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
On 2012-07-26, kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl> wrote:
Witam wszystkich użytkowników chciałem wam przedstawić mój przypadek jestem posiadaczem yamahy fzs 600 z 98r. Kilka dni temu miałem kolizje a mianowicie jechałem drogą główną a z parkingu wyjechał mi koleś 2-3 m przed autem tzn wymusił i bez kierunku uderzyłemw niego z prędkością około 40-50 km/h. Bez policji bo sie przyznał do winy spisaliśmy oświadczenie wszystko i wogóle i przyjechał do mnie rzeczoznawca pokazałem mu wszystkie uszkodzone elementy motoru czyli:obie klamki,nózka kołobiegów porysowany tłumik,porysowane 2 dekle od silnika ps ( na aswalcie był znaczek YAMAHA odbity) cała przednia owiewka połamana ,pęknięta szybka przednia ,przerysowana lampa przednia ,uszkodzone widełka pokrzywione prawdopodobnie,puściły te gumy co trzymają olej w amortyzatorach , stelarz owiewki połamany ,lusterko i kierunkowskaz i pług.
 I moje pytanie brzmi na ile moge oczekiwać zwrotu pieniÄ™dzy jaki mniej wiecej bedzie koszt takiej naprawy i czy oni na oryginalnych czesciach to robia. Bo zastanawiam siÄ™ czy dać to do warsztatu czy na wÅ‚asy koszt to zrobić. Pan w ubezpieczalni mówiÅ‚ żeby dać do serwisu yamahy który jest 60 km od mojego mijsca zamieskzania i niech oni zrobiÄ… dodatkowa wycene motoru i doÅ‚Ä…czyć to do papierów i wysÅ‚ać tylko że nie wiem ile oni biorÄ…. Za wszystkie wypowiedzi z góry dziÄ™ki

Jaki ubezpieczyciel? Przy takich szkodach prawdopodobnie zrobia Ci calke
czyli zostaniesz z wrakiem i dostaniesz roznice pomiedzy wartoscia sprzed
szkody (zanizona) i wartoscia motocykla po szkodzie (zawyzona). Ile taki
FZS 600 '98 jest warty? 5-6k? Za taka kwote w ASO to kupisz owiewke, szybe
i tlumik, no moze jeszcze jakis dekiel.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-26 12:57:50
Autor: kogucicho007
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
Mam 2 ¶wiadków zdjêcia z miejsca wypadku my¶le ¿e nie bêdzie problemów kole¶ m³ody 22 lata wystraszony zobaczymy. nom oko³o 7 bo mia³em zadbany motor a zawsze mogê siê odwo³ac od ceny któr± mi podadz± jak ca³ke dostane to z³om? jak silnik jest dobry...?

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-07-26 15:00:18
Autor: AZ
On 2012-07-26, kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl> wrote:
Mam 2 świadków zdjęcia z miejsca wypadku myśle że nie będzie problemów koleś młody 22 lata wystraszony zobaczymy. nom około 7 bo miałem zadbany motor a zawsze mogę się odwołac od ceny którą mi podadzą jak całke dostane to złom? jak silnik jest dobry...?

Ich tam wali czy zadbany czy nie, beda mieli w tabelce 5k to wpisza 5k.
Odwolac sie mozesz ale duzo nie wywalczysz.

Jak calke dostaniesz to dostajesz roznice miedzy wartoscia z przed szkody
a wartoscia gruzu, czyli psie pieniadze i zostajesz z wrakiem a co juz z tym
zrobisz to Twoja sprawa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-26 09:39:13
Autor: Mnich
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 17:00:18 UTC+2 u¿ytkownik AZ napisa³:
[...]

Przepraszam jesli sie wtracam, ale wydaje mi sie ze to wazne:
1. Fakt, ze ubezpieczyciel sprawcy wyplaca smieszna kwote w imieniu sprawcy tylko pozornie zamyka droge do odzyskania kasy za utracone moto.
2. Szkode o okreslonej wysokosci spowodowal sprawca - Fakt ze ubezpieczyl sie od odpowiedzialnosci cywilnej za szkode nie zwalnia go z odpowiedzialnosci.
3. Pozostaje droga sadowa wobec sprawcy o tzw swiadczenie wyrownawcze za szkode tzn nalezy przed sadem wykazac ze odszkodowanie za straty wyplacone przez ubezpieczyciela jest ewidentnie nizsze niz realna strata. Nalezy domagac sie wyroku aby sprawca pokryl roznice miedzy kwota z ubezpieczenia a  wartoscia poniesionej przez poszkodowanego straty.

Ciezka droga ale jest szansa, ze nie zostajemy z reka w nocniku czyli z odszkdowaniem za ktore mozna kupic sobie waciki

 -- Mnich

Data: 2012-07-26 10:13:44
Autor: WS
On 26 Lip, 18:39, Mnich <tablet1andr...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ciezka droga ale jest szansa, ze nie zostajemy z reka w nocniku czyli z odszkdowaniem za ktore mozna kupic sobie waciki

obawiam sie, ze nie,

 Art. 20 ust. 1 Ustawy z 22.05.2003 r.:
"Powództwo o roszczenie wynikaj±ce z umów ubezpieczeñ obowi±zkowych
lub obejmuj±ce roszczenia z tytu³u tych ubezpieczeñ mo¿na wytoczyæ
b±d¼ wed³ug przepisów o w³a¶ciwo¶ci ogólnej, b±d¼ przed s±d w³a¶ciwy
dla miejsca zamieszkania lub siedziby poszkodowanego lub uprawnionego
z umowy ubezpieczenia.
2. W postêpowaniu s±dowym o naprawienie szkody objêtej ubezpieczeniem
obowi±zkowym odpowiedzialno¶ci cywilnej jest niezbêdne przypozwanie
zak³adu ubezpieczeñ. Zasadê tê stosuje siê do Ubezpieczeniowego
Funduszu Gwarancyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli
Komunikacyjnych."

Sprawa w sadzie oczywiscie jest mozliwa, ale pozwanym powinien byc
ubezpieczyciel. Za szkode materialna mozna dostac max. 100% wartosci
pojazdu, ciuchow, telefonow,...sprzed szkody. Wiecej jest prawnie
zabronione...

Jesli grozi szkoda calkowita, to najprosciej poszukac warsztatu, ktory
naprawi moto w cenie do 100% wartosci, wzic faktury i wtedy musza
zwrocic...

WS

Data: 2012-07-26 12:36:25
Autor: Mnich
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 19:13:44 UTC+2 u¿ytkownik WS napisa³:

obawiam sie, ze nie,

 Art. 20 ust. 1 Ustawy z 22.05.2003 r.:
(ciach ciach)
2. W postêpowaniu s±dowym o naprawienie szkody objêtej ubezpieczeniem
obowi±zkowym odpowiedzialno¶ci cywilnej jest niezbêdne przypozwanie
zak³adu ubezpieczeñ. (ciach ciach)

Sprawa w sadzie oczywiscie jest mozliwa, ale pozwanym powinien byc
ubezpieczyciel. (ciach ciach)

Mam odmiennie zdanie i uzupelnie, ze przytoczyles jako podstawe ustawe o ubezpieczeniach obowi±zkowych ..... (istotne poniewaz tego samego dnia zostala uchwalona ustawa o dzialalnosci ubezpieczeniowej) - to tak gdyby ktos zechcial osobiscie sprawdzic.

Istotne z punktu widzenia wielkosci odszkodowania jest kilka kwestii.
1. Kardynalna zasada hierarchii aktow prawnych- Kodeks Cywilny jest ustawa okreslajaca cala sfere relacji cywilno-prawnych. Ustawa o ubezpieczeniach jest uszczegolowieniem Ustawy kodeks cywilny. Jesli czegos nie ma w ustawie o Ubezpieczeniach obowi±zkowych - stosuje sie przepisy ustawy kodeks cywilny
2. Gros ubezpieczonych zglasza szkode do ubezpieczyciela - tymczasem jest to w kilku sytuacjach dzialanie niekorzystne dla poszkodowanego. Ubezpieczyciel zaspokaja wowczas roszczenie i teoretycznie dzialajac w imieniu ubezpieczonego sprawcy zamyka dalsza jego odpowiedzialnosc. Teoretycznie poniewaz w powszechnym odbiorze taki schemat wydaje sie logiczny: byla szkoda, jest odszkodowanie =sprawa zamknieta.
3. Nalezy jednak pamietac, ze ubezpieczajac sie od odpowiedzialnosci cywilne za szkody w komunikacji przystajemy na OWU z ktorych wynika, ze ubezpieczyciel odpowiada jedynie za szkode ktorej wysokosc nie moze przekroczyc sumy gwarancyjnej. W sytuacji gdy spowodowalismy szkode znacznie przekraczajaca te kwote - nie zaspokoimy roszczenia poszkodowanego. Musimy wowczas sie liczyc z faktem ze poszkodowany pozwie Nas o wyrownanie tej roznicy przed sadem cywilnym.
4. To sad cywilny a nie ubezpieczyciel w omawianym przypadku jest w polskim systemie prawnym wlasciwym organem do orzekania w sprawach roszczen. Przytoczony przez przedmowce artykul i kolejne o tym wlasnie mowia. Dopuszczaja mozliwosc pozwania bezposrednio Zakladu Ubezpieczen a nie ze jest to obowiazkowa sciezka. Bezposrednio czyli z pominieciem fazy pozwania sprawcy.
Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych mimo ze stanowi przepis szczegolny jest aktem hierarchicznie nizszym od ustawy Kodeks Cywilny i na podstawie dyrektyw interpretacyjnych nie moze wylaczyc pozwania sprawcy w postepowaniu cywilnym.
Swiadczy chociazby a contrario zapis art. 21 przytoczonej przez kolege ustawy w ktorym uznanie roszczenia przez pozwanego sprawce z pominieciem zakladu ubezpieczeniowego ustawy nie jest wiazace dla zakladu ubezpieczen. Mowiac ogolnie pozwany sprawca czy to dobrowolnie czy na mocy wyroku sadu cywilnego naprawia szkody ale nie moze na tej podstawie odzyskac od ubezpieczyciela kwoty jaka wyplacil poszkodowanemy z wlasnej kasy.
To o czym pisze przedmówca w art.20 ust 2 jakoby niezbedne bylo POZWANIE ubezpieczyciela jest nieporozumieniem. Mowa jest o niezbêdno¶ci PRZY POZWANIA UBEZPIECZYCIELA w trakcie pozwu cywilnego. Przypozwanie bowiem ma s³u¿yc zabezpieczeniu na potrzeby postêpowania firmy ktora w imieniu sprawcy zobowi±za³a siê do jego ubezpieczenia tak aby to sad mogl okreslic granice wpolodpowiedzialnosci miedzy ubezpieczycielem i ubezpieczonym przez niego sprawca.
To istotna roznica.
Nie zmienia to faktu, ze wlasnie z uwagi na takie niuanse warto skorzystac z pomocy prawnika - podobnie jak czynia to towarzystwa ubezpieczeniowe, poniewaz te wlasnie niuasne czasami przesadzaja o tym czy ktos kto ma wpisana w OWU sume gwarancyjna przykladowo 10 tysiecy PLN a rozwalil Nam armature za 100 tysiakow zaplaci za to czy tez uchyli sie w majestacie towarzystwa ubezpieczeniowego.

Przepraszam, jesli czytajacych wynudzilem - ale to chyba wazne i chyba nie mozna powiedzec o temacie NTG

--

podrawiam
Mnicj

Data: 2012-07-26 12:45:19
Autor: WS
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
On 26 Lip, 21:36, Mnich <tablet1andr...@gmail.com> wrote:

ciach...

[...]

nie chce mi sie odpowiadac na reszte, ale faktycznie po przekroczeniu
sumy ub.   (chyba?) mozna pozwac sprawce, tylko przy obowiazkowym OC
jest suma minimalna (nie chce mi sie szukac, ale z 1mln PLN minimum),
wiec przy standardowych stluczkach mozna sobie to podarowac... Nie ma
mozliwosci wykupienia obowiazkowego OC na 10kPLN !!!!!

Jesli szkoda jest ponizej sumy gw., to odpowiada ubezpieczalnia i z
nimi nalezy sie procesowac... pozwanie sprawcy z automatu powoduje
"podpiecie" do pozwu ubezpieczalni

WS

Data: 2012-07-26 13:16:37
Autor: Mnich
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
Mnie te¿ sie nie chce :) Nie mam zamiaru nikogo przekonywac na sile, ale na rozprawach siedzialem sobie z rozdziawiona geba obserwujac jak moj adwokat punktowal ubezpieczyciela wedlug powyzszych tez.

Moze faktycznie nie powinienem sie odzywac. Tylko ze irytujace jest to jak czesto pozwalamy sie rznac na kase bo.... nie stac nas na pomoc fachowca, bo wydaje nam sie ze skoro tak jest napisane w ustawie to tak ma byc i nie ma wyjscia. Ladnych pare lat temu wyczytalem na preclach jakas wypowiedz ze przy wypadku do szkody podaje sie nawet uszkodzone okulary, podarte portki itd.
Okazuje sie dzisiaj ze to standard ale wowczas wydawalo sie ze ubezpieczyciel placi tylko za szkody w pojezdzie. Pare lat, kilka wyrokow i dzis to standard uznawany przez ubezpieczycieli. Mysle ze jeszcze pare lat i podejscie o ktorym teraz pisze tez stanie sie norma.

Mnich

Data: 2012-07-26 13:24:31
Autor: WS
On 26 Lip, 22:16, Mnich <tablet1andr...@gmail.com> wrote:
Mnie te¿ sie nie chce :)
Nie mam zamiaru nikogo przekonywac na sile, ale na rozprawach siedzialem sobie z rozdziawiona geba obserwujac jak moj adwokat punktowal ubezpieczyciela wedlug powyzszych tez.

....i to jest prawidlowe podejscie!. Jesli ubezpieczyciel za bardzo
kombinuje nalezy skorzystac z sadu, ale pozwac odpowiedia osobe ;),
czyli ubezpieczyciela, posiadanie prawnika znacznie zwieksza szanse
wygranej.

WS

Data: 2012-07-26 13:49:40
Autor: Mnich
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 22:24:31 UTC+2 u¿ytkownik WS napisa³:
nalezy skorzystac z sadu, ale pozwac odpowiedia osobe ;),czyli ubezpieczyciela

Jak by ci to powiedziec :))) ja (a wlasciwie reprezentujaca mnie kancelaria) pozwala sprawce. Oczywiscie sad podniosl kwestie przypozwania ubezpieczyciela i jego prawnik sie produkowal na rozprawach, ale.... nie bronil sprawcy czyli swego klienta tylko interesu wlasnej firmy (co bylo do przewidzenia;)).
W sumie werdykt w imieniu Sadu Najjasniejszej Rzeczypospolitej dla powoda pozytywny.

pozdrawiam
Spokojnej nocy

--
Mnich

Data: 2012-07-26 13:59:06
Autor: WS
On 26 Lip, 22:49, Mnich <tablet1andr...@gmail.com> wrote:
> [...]

W sumie werdykt w imieniu Sadu Najjasniejszej Rzeczypospolitej dla powoda pozytywny.

Dlatego napisalem, ze pozywajac sprawce z "automatu" sprawa bedzie tak
naprawde z ubezpieczycielem...
Prosciej od razu pozwac odpowiednia osobe, chyba, ze przy okazji chce
sie troche postresowac sprawce ;)

WS

Data: 2012-07-26 22:16:01
Autor: Andrzej Lawa
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
W dniu 26.07.2012 21:36, Mnich pisze:
[ciach niepotrzebny słowotok]

[...]

Nie ma komunikacyjnych polis OC na tak idiotycznie niską sumę gwarancyjną - i nie może ich być.

To po pierwsze.

Po drugie, jeśli wypłacona suma jest niesatysfakcjonująca, w pierwszej kolejności ciśnie się ubezpieczyciela, ponieważ on ma środki na wypłatę ubezpieczenia - i często wystarczy odwołanie (z uzasadnieniem) na wypłatę brakującej sumy. Dodatkowo ubezpieczyciel jest nadzorowany przez państwowe organa kontrolne, które mogą wywrzeć dodatkowy nacisk.

Po trzecie uzyskanie odszkodowania od ubezpieczyciela, nawet wskutek złożenia pozwu i wygrania sprawy cywilnej, nie zamyka możliwości ściągnięcia reszty należności (jeśli np. przekroczona zostanie suma gwarancyjna) od sprawcy.

Data: 2012-07-26 13:30:41
Autor: Mnich
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 22:16:01 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej Lawa napisa³:
To po pierwsze.

Po drugie,

Po trzecie

Idiotyczne to jest kolego komentowanie na podstawie pojedynczej wypowiedz, bez uprzedniego zapoznania sie z caloscia wypowiedzi zamieszczonych w tym watku przez osobe do ktorej sie przypierdoliles. Bo gdybys to zrobil, to nie podawalbys pkt 3 ktory jest de facto przytoczeniem mojej tezy.
EOT

A i bylbym zapomnial- plonk 4U

--
Mnich

Data: 2012-07-27 08:22:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.07.2012 22:30, Mnich pisze:
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 22:16:01 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
To po pierwsze.

Po drugie,

Po trzecie

Idiotyczne to jest kolego komentowanie na podstawie pojedynczej wypowiedz,

Primo: nie jestem twoim kolegÄ….
Secundo: sam ośmieszyłeś się kompletnie oderwaną od rzeczywistości sumą
gwarantowanÄ… - dlaczego masz do mnie o to pretensje?

[ciach lamersko niezawinięty wiersz]

A i bylbym zapomnial- plonk 4U

FU

Data: 2012-07-26 15:04:12
Autor: duddits
On 26.07.2012 14:57, kogucicho007 wrote:
jak całke dostane to złom? jak silnik jest dobry...?

To nie tak, po prostu naprawa w świetle przepisów będzie dla ubezpieczyciela nieopłacalna, bo przekroczy 70% wartości motocykla, co przy tym roczniku jest więcej niż prawdopodobne. Motocykl będziesz mógł sprzedać, albo naprawiać we własnym zakresie.
Pozostaje teraz czekać na oficjalne stanowisko ubezpieczalni.

Policję zawsze opłaca się wezwać, powstaje protokół ze zdarzenia, który je uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje też mniejsze pole do ew. mataczenia ze strony sprawcy.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-07-26 15:01:33
Autor: AZ
On 2012-07-26, duddits <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> wrote:

[...]

W przypadku OC ich psim obowiazkiem jest naprawiac do 100% wartosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-26 15:35:22
Autor: PH
Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiecej

U¿ytkownik "duddits" <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> napisa³ w wiadomo¶ci news:jurf8d$2g23$1news2.ipartners.pl...
On 26.07.2012 14:57, kogucicho007 wrote:
jak ca³ke dostane to z³om? jak silnik jest dobry...?

To nie tak, po prostu naprawa w ¶wietle przepisów bêdzie dla ubezpieczyciela nieop³acalna, bo przekroczy 70% warto¶ci motocykla, co przy tym roczniku jest wiêcej ni¿ prawdopodobne. Motocykl bêdziesz móg³ sprzedaæ, albo naprawiaæ we w³asnym zakresie.
Pozostaje teraz czekaæ na oficjalne stanowisko ubezpieczalni.

Policjê zawsze op³aca siê wezwaæ, powstaje protokó³ ze zdarzenia, który je uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje te¿ mniejsze pole do ew. mataczenia ze strony sprawcy.

70% jest dla AC
dla OC sprawcy jest 100%

Data: 2012-07-27 07:46:25
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-07-26 15:04, duddits pisze:

To nie tak, po prostu naprawa w świetle przepisów będzie dla
ubezpieczyciela nieopłacalna, bo przekroczy 70% wartości motocykla,

te 70% tyczy AC i tylko jesli podpiszesz taka gowniana umowe :)

Policję zawsze opłaca się wezwać, powstaje protokół ze zdarzenia, który
je uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje też mniejsze pole do ew.
mataczenia ze strony sprawcy.

No. A jak sie ma miekkie serce to trza miec twarda dupe :-/

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-07-26 15:40:05
Autor: Monster
W dniu 2012-07-26 14:57, kogucicho007 pisze:
[...]

Ciuchy też daj do wyceny.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-07-27 07:44:51
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-07-26 14:39, AZ pisze:

Przy takich szkodach prawdopodobnie zrobia Ci calke
czyli zostaniesz z wrakiem i dostaniesz roznice

Tak najprawdopodobniej bedzie.

pomiedzy wartoscia sprzed szkody (zanizona) i wartoscia motocykla po szkodzie (zawyzona).

Itam. Właśnie jestem w trakcie likwidowania szkody na samochodzie. Cene samochodu wzięli +- taką za ile można taki samochód kupić, jesli idzie o wartosc 'pozostalosci' to otrzymalem informacje ze wrak jest wart 1200zl i namiar na firme ktora za takie pieniadze chce go kupic.
Gdybym nie dostal namiaru na ta firme to pewnie bym wystawil na allegro od 1pln i roznice w kasie uzyskanej ze sprzedazy, tym co wyliczyli sciagnal z TU.
Niestety ze wzgl na to ze na miejscu nie bylo policji, a sprawca nie potwierdzal cala operacja uznania trwa ponad miesiac.

pozdr
newrom

Data: 2012-07-27 07:50:34
Autor: AZ
On 2012-07-27, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Bo to mocno zalezy od pojazdu, gdzies czytalem ze komus AT wycenili jakos
smiesznie a wiadomo jak jest z cenami za ten motur.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-27 10:35:06
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 09:50, AZ pisze:

Bo to mocno zalezy od pojazdu, gdzies czytalem ze komus AT wycenili jakos
smiesznie a wiadomo jak jest z cenami za ten motur.

Część winy spada na cwaniaczków zaniżających w umowie kupna wartość
pojazdu w celu głupiego zaoszczędzenia paru groszy.

To zaniża wartość w tabelach eurotaxu, a z nich korzystają ubezpieczyciele.

Chociaż czasem różnica może być i na korzyść ;)

Mój stary acz dzielny ;) złomek samochodowy nabyłem za jakieś 3 tysiące,
obecnie wątpię, czy zapłaciłbym aż 2000 (za pojazd w porównywalnym
optycznym stanie), a wg. ubezpieczycieli wart jest jakieś 5 tysięcy.

Wg. ubezpieczyciela pojazd jest wart tyle, ile wynika z tabel. Ale
zawsze można się odwołać i uzasadnić wyższą wartość - mi w PZU po
kradzieży uwzględnili wyposażenie dodatkowe za kilkaset złotych (m.in.
zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, o ironio).

Data: 2012-07-27 16:03:00
Autor: Monster
[...]

Z moich szkód byłem zadowolony-tyle że obaj sprawcy ubezpieczeni w PZju,obie szkody całkowite,czyli wartość z eurotaxu- kwota z licytacji,ale w zupełności starczyło na naprawę.Na wakacje też.W przypadku ciuchów starczyło na nowe.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-07-27 16:27:43
Autor: AZ
On 2012-07-27, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

[...]

Nie myslales o tym zeby sobie z tego zrobic stala pensyjke? ;P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-27 22:10:43
Autor: Monster
W dniu 2012-07-27 18:27, AZ pisze:
On 2012-07-27, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

[...]

Miło by było,ale do trzech razy sztuka:-),Zresztą w PZju mają już chyba mój pesel na czerwono-oberwałem dwa razy w ciągu pół roku:-)

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiêcej