Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.

Data: 2015-12-22 14:18:41
Autor: radekp@konto.pl
Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.
Tue, 22 Dec 2015 13:57:48 +0100, w <n5bhcc$28d$1@node1.news.atman.pl>, Poldek
<pugilares@interia.eu> napisał(-a):

uchybieniem. Policja informuje mnie, że nie ma możliwości prowadzenia postępowania przeciwko drugiemu kierującemu, bo karalność za czyn przedawniła się rok po zdarzeniu, czyli ponad pół roku temu. Podano mi numer polisy OC i TU drugiego kierującego. Nie napisano, czy to polisa, która była ważna w dniu zdarzenia, czy aktualna.

Co było w wyroku, że sprawcą jest drugi kierowca?

Czy przysługuje mi jakkolwiek tryb odwoławczy?
Czy mam szanse na odszkodowanie z OC drugiego kierującego?

Oczywiście. Tylko sprawdź po ilu latach przedawnia się możliwość ubiegania się
o odszkodowanie, bo nie pamiętam.

Data: 2015-12-22 14:33:59
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7bji7bh6odv0l0pekgjinqs2mt78aq3s9e@4ax.com...
[...]

A gdzie tam - sadow nie znasz ? Jest sprawa przeciw oskarzonemu i to jego uniewinnia ... i nic nie znaczy w kwestii drugiej strony.

[...]

Z tym, ze podstawa bedzie ustalenie winy (w sprawie cywilnej).
A z orzeczeniem winy przeciwnika moze byc podobnie trudno jak z orzeczeniem twojej.

J.

Data: 2015-12-22 14:43:38
Autor: radekp@konto.pl
Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.
Tue, 22 Dec 2015 14:33:59 +0100, w <5679514a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

A gdzie tam - sadow nie znasz ? Jest sprawa przeciw oskarzonemu i to jego uniewinnia ... i nic nie znaczy w kwestii drugiej strony.

Wyroków nie czytasz? :) Jest uzasadnienie, tam jest wszystko.

> [...]

A z orzeczeniem winy przeciwnika moze byc podobnie trudno jak z orzeczeniem twojej.

Dlatego patrz akapit wyżej. Jeżeli sąd wyraźnie stwierdził, że wina jest
drugiego kierowcy, to ubezpieczyciel ma zdecydowanie mniejsze szanse.

Gorzej jeżeli sąd stwierdził, że winnego nie da się ustalić.

Data: 2015-12-22 21:40:04
Autor: the_foe
W dniu 2015-12-22 o 14:18, radekp@konto.pl pisze:
Oczywiście. Tylko sprawdź po ilu latach przedawnia się możliwość ubiegania się
o odszkodowanie, bo nie pamiętam.

przecież ubiega się człowiek od razu a nie czeka na wyrok.

--
@foe_pl

Data: 2015-12-22 21:45:39
Autor: J.F.
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n5ccf4$vdu$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie od razu, tylko poltora roku po zdarzeniu.

Ale ma cos 3 lata czy wiecej.

J.

Data: 2015-12-25 14:18:30
Autor: the_foe
W dniu 2015-12-22 o 21:45, J.F. pisze:
[...]

ale po co półtora skoro można a nawet powinno od razu?

--
@foe_pl

Data: 2015-12-28 13:02:35
Autor: radekp@konto.pl
Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.
Fri, 25 Dec 2015 14:18:30 +0100, w <n5jfn5$emm$2@node2.news.atman.pl>, the_foe
<the_foewytnijto@wp.pl> napisał(-a):

> Nie od razu, tylko poltora roku po zdarzeniu.

ale po co półtora skoro można a nawet powinno od razu?

Jak widać autor tak nie zrobił.
Zresztą istnieje spora szansa, że TU kazałoby czekać do wyroku.

Data: 2015-12-28 13:35:59
Autor: J.F.
Dnia Mon, 28 Dec 2015 13:02:35 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Wlasciwie 100% szans.
Dowiedziawszy sie, ze ich klient nie przyznaje sie do winy, mandatu
nie dostal a policja oskarza wnioskodawce - niemal na pewno by
odmowili wyplaty. J.

Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.