Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.

Data: 2015-12-23 02:11:33
Autor: Tomasz Pyra
Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.
Dnia Tue, 22 Dec 2015 13:57:48 +0100, Poldek napisał(a):

Policja informuje mnie, że nie ma możliwości prowadzenia postępowania przeciwko drugiemu kierującemu, bo karalność za czyn przedawniła się rok po zdarzeniu, czyli ponad pół roku temu.

Karalność się przedawniła, ale nie odpowiedzialność cywilna.

Podano mi numer polisy OC i TU drugiego kierującego. Nie napisano, czy to polisa, która była ważna w dniu zdarzenia, czy aktualna.

Dane polisy na dany dzień można sprawdzić na stronie UFG.
Ale jeśli chodzi o zamierzchłą przeszłość, to nie wiadomo jak z
aktualnością.

Czy przysługuje mi jakkolwiek tryb odwoławczy?
Czy mam szanse na odszkodowanie z OC drugiego kierującego?

Tak, jeśli zostanie uznany winnym kolizji.
Co nie jest takie oczywiste - to że nie dało się _udowodnić_ winy Tobie,
nie oznacza automatycznie że uda się jemu.
Czyli może się nie udać tego ustalić w żadną stronę.

Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.