Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?

Data: 2010-05-21 12:43:45
Autor: Jacek
Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?
Pytałem telefonicznie w Krajowej Informacji Podatkowej. Jako podstawę podają art 86 ustawy o VAT.
VAT od naprawy należy odliczyć jako VAT naliczony niezależnie od rodzaju auta (może być osobowy).
Błędem jest zaliczenie tego VAT w koszty.
Jacek

Data: 2010-05-28 12:11:03
Autor: monse1
Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?
Przecież to proste
Ja likwidowałem szkodę z AC na aucie osobowym w ASO
Po wypełnieniu dokumentów zostawiłem autko
Wycena naprawy ASO, ubezpieczyciel się zgadza, po naprawie wystawia fakturę na mnie. Ubezpieczyciel płaci kwotę netto ASO ja płacę VAT.
Odliczam ten VAT w księgach i po wszystkim.
W czym jest problem?
Monse1

Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?