Kolizja drogowa

Data: 2009-09-05 14:52:26
Autor: Przemysław Bernat
Kolizja drogowa
Dnia Sat, 5 Sep 2009 12:05:27 +0000 (UTC), MiK napisał(a):

Wczoraj uczestniczylem w kolizji drogowej. Sprawa wygląda następująco. Przy drodze był parking. ja dokonyweałem manwewru cofania, ażeby nawrócić w ten sposób, że\by wyjechać na drogę.

Ciesz się, że prawa jazdy nie straciłeś. Bo przy takim braku znajomości
przepisów powinni kierować na ponowny egzamin:

Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
3. przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi
ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:

   1. sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia
bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
   2. upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie
trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić
sobie pomoc innej osoby.

--
Pozdrawiam,

Przemek