Kolizja drogowa

Data: 2009-09-05 08:31:08
Autor: witek
Kolizja drogowa
MiK wrote:
Wczoraj uczestniczylem w kolizji drogowej. Sprawa wygląda następująco. Przy drodze był parking. ja dokonyweałem manwewru cofania, ażeby nawrócić w ten sposób, że\by wyjechać na drogę. Podczas manewru w tylnich lusterkach widzialem to co było za samochodem. Nijak nie miałem możliwości zobaczyć nadjeżdżającego pojazdu.

No i to kończy sprawę. Skoro nie mogłeś zobaczyć, to było zapewnić sobię pomoc innej osoby, tak abyś mógł zobaczyć.

No chyba, że potrafisz wykazać, że facet celowo dodał gazu, aby w ciebie wiechac i zarobić  na remont. Podejrzewam, że nie potrafisz, a facet stwierdził, że mu wyjechałeś w ostatniej chwili.

Mandat dla świętego spokoju przyjąłem.

W ten sposób sprawa została zamknięta i nie ma do czego wracać.

W zaistniałej sytuacji mam pytanie. Czy policjanci orzekając o mojej winie nie nadużyli kompetencji, rzeczywiście mieli rację.

Tego ci już teraz nikt nie powie, chyba, że jakimś cudem masz nagranie z kolizji.

Czy ów mandat rzeczywiście jest zasadny, i czy to przypadkiem nie ten facet jest winny całej sytuacji.

Po rybkach. przyjąłeś mandat i sprawa sie skończyła. Teraz choćby się okazało, że jest zuopełnie inaczej nie ma szansy tego odkręcić.

Przypominam, iż ja nie mogłem go zobaczyć, ani w szybie bocznej, ani w lusterkach. on mnie widziałdoskonale.

On zapewne twierdzi, że cię nie widział doskonale, a ty twierdzisz, że nie mogłeś go zobaczyć, więc było nie zawracać.

I tak samo stwierdzili policjanci i dostałeś mandat.

Tylnie światła cofania też powinny mu dać do myślenia. W zaistniałęj sytuacji\, czy moja wina jest zasadna, czy można się gdzieś odwołać, czy jest sens się handryczyć i czy takie orzeczenie o winie rzeczywiście jest zasadne. W razie czego mam porobione zdjęcia z miejsca stłuczki (które można wykorzystać jako dowód).

Nie można się odwołać od przyjętego mandatu. Wyjątki od tego akurat cie nie dotyczą.

Co do dowodu rejestracyjnego zapewne dostaniesz go z powrotem  jak pokażesz świstek z badaniami.

Data: 2009-09-05 06:57:51
Autor: ks
Kolizja drogowa
Po rybkach. przyjąłeś mandat i sprawa sie skończyła. Teraz choćby się
okazało, że jest zuopełnie inaczej nie ma szansy tego odkręcić.

A czy fakt, że osoba przyjmująca mandat jest w szoku nie ma na to
wpływu? Czy nie jest to jakiś rodzaj częściowej/chwilowej
niepoczytalności?

Data: 2009-09-05 09:17:46
Autor: witek
Kolizja drogowa
ks wrote:
[...]

A masz takie orzeczenie lekarskie?

Data: 2009-09-05 15:04:07
Autor: Budzik
Kolizja drogowa
Osobnik posiadający mail kubelsmieci@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

znaczy nawet gdyby udało sie uznac, ze przyjecie mandatu nie było wazne - jakie to ma znaczenie.
Wg opisu MiK wszystko jest tak jasne, ze wsadzie tez zostanie uznana jego wina.

"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2009-09-05 16:21:24
Autor: Kazik
Kolizja drogowa
witek pisze:
No i to kończy sprawę. Skoro nie mogłeś zobaczyć, to było zapewnić sobię pomoc innej osoby, tak abyś mógł zobaczyć.

Dokladnie. Najlepiej trzymac sie zasady: nie widzisz - nie jedziesz.

Kolizja drogowa