Kolizja - kto zawinił ?

Data: 2009-09-17 09:02:38
Autor: Myszkin
Kolizja - kto zawinił ?
Popełniłem wielki błąd! Mogłem wezwać drogówkę! Początkowo wziąłem
winę na siebie, bo byłem w szoku... kiedy ochłonąłem z emocji,
doszedłem po analizie całego zdarzenia do wniosku, że wina leży po
stronie kierowcy TIRa. Opis sytuacji: czekałem na rondzie, by wlączyć
się do ruchu... z prawej strony leciała 3-pasmówka. Prawym pasem
pędził TIR, na oko ponad setką. Na wysokości ronda był łuk... mając
wolny lewy pas ruszyłem... w tym momencie kierowca TIRa ściął
gwłtownie zakręt na wysokości ronda i zjechał na lewy pas, na który ja
już wyjechałem uderzając mnie tyłem. Efekt: urwany jego zderzak,
wyrwany z korzeniami mój zderzak, popekane lampy, uszkodzone felga +
przekrzywione koło... Będąc w szoku (nie wiedziałem początkowo jak to
się stało) przyznałem, że to moja wina, sądziłem, że ruszyłem za
szybko... pamietam jednak, że on też mnie przepraszał: "ta moja dupa
taka długa, a ja nie wiedziałem czy ty chcesz jechać czy ty chcesz
czekać". Jednak w tamtym momencie byłem przejęty wyglądem mojego
samochodu i nie analizowałem tego co mówił - wstrząs po prostu po
dzwonie. Bardzo mu się spieszyło byśmy uciekali z tamtego miejsca i
załatwili sprawe dalej na parkingu, tłumacząc, że "tu jest
niebezpiecznie i jeszcze jakiś samochód w nas znowu walnie". Strasznie
mnie popędzał! Mi się jednak wydaje, że gość miał coś do ukrycia.
Teraz wiem, że postapiłem jak idiota bo mógł mieć np wypite, lub
jechać dłużej niż 8h, lub stan techniczny budzący zastrzeżenia. Gdy
tak sięgam pamiecią do momentu sprzed uderzenia, wiem, że gość na
pewno nie dał migacza!!! Gdyby zasygnalizowal zamiar zmiany pasa, ja
na pewno bym nie ruszył!!! W ubezpieczalni powiedziano mi już, że
pomimo, że wziałem winę na siebie i podpisałem papier, mogę się
wycofać z tego. Kierowca tira opisał zdarzenie krótko, na kartce od
notesu, a ja podpisałem. Nie opisał szczegółów, tylko, że uszkodziłem
mu tylni zderzak. Powiedzieli mi, ze mogę tą sytuację zanegować i
wtedy gość może się już tylko ze mną spotkać w sądzie i tam dochodzić
racji. Ja mogę co najwyżej zgodzić się, że wina była po obu
stronach...ale bardziej po jego. Sam ponoszę teraz koszty naprawy
samochodu i jeszcze miałbym stracić zniżki na OC? Chciałbym poznać
opinię grupowiczów, co myslicie o tej sytuacji? Czy mam jakiekolwiek
szanse by chociaż nie stracić zniżki? Czy mam szansę na wygraną?
Dodatkowy poroblem jest taki, że nie było żadnych świadków. Czy w
zaistniałej sytuacji, warto się jeszcze wycofać z wzięcia winy na
siebie? Dostałem dziś z ubezpieczalni pismo z zalączonym drukiem do
wypełnienia gdzie mam opisać od siebie jak doszo do kolizji.
Pozdrówka dla grupowiczów!

Data: 2009-09-17 10:42:40
Autor: Tomek Glowka
Kolizja - kto zawinił ?
On 17 Wrz, 18:02, Myszkin <pumpa...@wp.pl> wrote:
[...]
Dostałeś druk z TU. Naszkicuj 3 sytuacje. 1: przed Twoim wjazdem na
rondo; 2: moment w którym byłeś już na rondzie (blisko środka), a TIR
na nie wjeżdżał; 3: moment zderzenia.
Unikaj w opisie sformułowań, których tutaj używałeś:, tj.: "włączyć
się do ruchu", "wolny lewy pas", "ściął gwałtownie zakręt" itp.
Niczego nie "neguj" - przedstaw po prostu swój punkt widzenia na
sprawę, zgodnie z wskazówkami na druku.

Jeżeli TIR był już choćby "przodem" na rondzie w momencie gdy
ruszałeś, to po 1. przestaw sobie to swoje "oko" ("na oko ponad
setką") a po 2. płacz i płać. I nie myśl więcej o odwoływaniu tego, co
podpisałeś, bo przez takich [...] do najmniejszych otarć ludzie chcą
wołać policję.

pozdrawiam, tomek

Data: 2009-09-17 19:07:18
Autor: Pepek
Kolizja - kto zawinił ?
Myszkin pisze:
[...]

zasadniczo masz ustąpić  jadącym drogą z pierwszeństwem, nic nie stoi w ustawie że mają jechac prawidłowo

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

Data: 2009-09-17 18:27:56
Autor: to
Kolizja - kto zawinił ?
Pepek wrote:

zasadniczo masz ustąpić  jadącym drogą z pierwszeństwem, nic nie stoi w
ustawie że mają jechac prawidłowo

Z opisu wynika, że TIR zaczął zmieniać pas gdy Myszkin włączył się już do ruchu, bo jak inaczej mógłby zawadzić go tyłem? W takiej sytuacji to Myszkin miałby pierwszeństwo. Ogólnie cała sytuacja jest dość niejednoznaczna, ale bezwzględnej winy Myszkina jakoś tutaj nie widzę...

--
cokolwiek

Data: 2009-09-17 20:44:36
Autor: Pepek
Kolizja - kto zawinił ?
to pisze:
Pepek wrote:

[...]

to kto kogo zawadził?
osobĂłwka tira w czasie zmiany pasa ruchu?
czy tir osobówkę w czasie tego samego manewru?
w którym "miejscu" kończy się manewr wyjazdu z drogi podporządkowanej? po zajęciu zamierzonego pasa ruchu? czy wcześniej?
w sumie to sam jestem ciekaw

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazkĂłw-

Data: 2009-09-17 21:22:11
Autor: ONYX
Kolizja - kto zawinił ?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ab27fac$1news.home.net.pl...
Pepek wrote:

[...]

Po pierwsze nie może być tu mowy o włączaniu się do ruchu bo ten manewr ściśle określa UPORD, po drugie ktoś kto zmienia pas ruchu ma obowiązek ustapić pierwszeństwa poruszjącym się tym pasem niezależnie od długości dupy i wreszcie po trzecie do domku Ci przyjdzie od ubezpieczyciela do wypełnienia druk o wypadku, wypełnij jak było, a już napewno Twój ubezpieczyciel postara się aby nie wypłacić ani złotówki i jeszcze po czwarte skoro masz spisane oświadczenie,masz tam dane ubezpieczyciela Tir, idź i zgłoś zdarzenie drogowe do jego ubezpieczyciela, a po piate przez dziesiąte zawsze możesz iść do stosownego WRD i zgłosić kolizję.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
           ONYX

Data: 2009-09-17 13:05:41
Autor: slaweks
Kolizja - kto zawinił ?
On 17 Wrz, 21:22, "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> wrote:
i wreszcie po trzecie do domku Ci przyjdzie od ubezpieczyciela do
wypełnienia druk o wypadku, wypełnij jak było, a już napewno Twój
ubezpieczyciel postara się aby nie wypłacić ani złotówki i jeszcze po

Do mnie nie przyszło, z konta kasę ściągnięto. Więc jak to jest?

Data: 2009-09-17 21:28:30
Autor: Przemysław Bernat
Kolizja - kto zawinił ?
Dnia Thu, 17 Sep 2009 09:02:38 -0700 (PDT), Myszkin napisał(a):

stronie kierowcy TIRa. Opis sytuacji: czekałem na rondzie, by wlączyć
się do ruchu... z prawej strony leciała 3-pasmówka.

Jak to włączyć się do ruchu na rondzie? Wyjazd z posesji, czy stacji
benzynowej wychodzi wprost na rondo?

pędził TIR, na oko ponad setką.

Od razu pisz, że pińcet, nie żałuj sobie. Słyszałeś o kagańcu?

Na wysokości ronda był łuk... mając
wolny lewy pas ruszyłem... w tym momencie kierowca TIRa ściął
gwłtownie zakręt na wysokości ronda i zjechał na lewy pas, na który ja
już wyjechałem uderzając mnie tyłem.

Nie wiem jakby to mogło wyglądać. Niezależnie od tego czyja była wina,
musisz poważnie przemyśleć sposób opisu, bo jak z czymś takim polecisz do
sądu, to jeszcze grzywnę za zawracanie dupy dostaniesz.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-17 21:36:42
Autor: Adam Płaszczyca
Kolizja - kto zawinił ?
Dnia Thu, 17 Sep 2009 09:02:38 -0700 (PDT), Myszkin napisał(a):

stronie kierowcy TIRa. Opis sytuacji: czekałem na rondzie, by wlączyć
się do ruchu... z prawej strony leciała 3-pasmówka. Prawym pasem

Bład 1. Nie czekałeś, żeby się włączyć. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-18 08:55:22
Autor: Srututu
Kolizja - kto zawinił ?
poczekaj, ruszyłeś tak że w jednej chwili dogoniłeś tira pędzącego 100km/h i uderzyłeś go w tył?
Rysuj chłopie bo coś mieszasz.

Data: 2009-09-18 11:01:43
Autor: neelix
Kolizja - kto zawinił ?

Użytkownik "Myszkin" <pumpalik@wp.pl> napisał w wiadomości news:9367e100-5d94-4e5e-be45-5acbb49f15cdg23g2000vbr.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Trzeba było wezwać. Nie wiesz co to jest włączanie się do ruchu to poczytaj Art. 17. Podejrzewam, że nie ustapiłeś pierwszeństwa przejazdu. Z opisu sytuacji nie mogę się połapać jak to było. Przydałby się jakiś szkic.
neelix

Data: 2009-09-19 01:31:24
Autor: Myszkin
Kolizja - kto zawinił ?

[...]

Ktoś mi powiedział, że jak OPUSCZAM rondo, to jest to "wlączanie sie
do ruchu"... nie wazne! Po prostu ruszyłem z ronda... Jak napisałem,
to była jezdnia 3 pasmowa, a TIR pedził prawym pasem, ja miałem wolny
środkowy i lewy, czyli 2 wolne pasy!!! Dlatego ruszyłem i wjechałem na
lewy pas, nie przeczuwając, że on na wyskokości ronda nagle zmieni pas
z lewego na prawy. Fakt - nie zaczekałem, aż MINIE rondo, tylko
ruszyłem na ten wolny, prawy pas, a on na WYSOKOŚCI ronda NAGLE
zjechał na prawy pas uderzając mnie zadem. Nie zasygnalizował zamiaru
zmiany pasa, bo bym to zauwazył i zawahałbym się.

Data: 2009-09-20 13:22:55
Autor: Czabu
Kolizja - kto zawinił ?

Użytkownik "Myszkin" <pumpalik@wp.pl> napisał w wiadomości news:f6d2727c-d717-45a0-8938-3d2b6c62b2eel34g2000vba.googlegroups.com...

[...]

Czy przed wysłaniem tego tekstu przeczytałeś go? Przecież to się kupy nie trzyma.
"TIR pedził prawym pasem" - "nagle zmieni pas z lewego na prawy" oraz "a on na WYSOKOŚCI ronda NAGLE
zjechał na prawy pas".
Co znaczy ruszyłeś z ronda? Stałeś na tym rondzie?
Co znaczy "nie zaczekałem, aż MINIE rondo"? Czy dobrze rozumiem, że ty chciałeś zjechać z ronda, a ciężarówka na nie wjeżdżała?

Napisz po kolei w punktach:
1. Co to było za skrzyżowanie, najlepiej podając lokalizację.
2. Gdzie się znajdował Twój samochód przed zdarzeniem (który pas).
3. Gdzie się znajdowała ciężarówka przed zdarzeniem (który pas).
4. Jak wyglądało zdarzenie (na spokojnie, daruj sobie krzyki)

Dopiero na tej podstawie będzie można coś powiedzieć, na razie tak zamotałeś, że nic nie wynika z Twojej relacji.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-09-20 05:12:29
Autor: Tomek Glowka
Kolizja - kto zawinił ?
On 20 Wrz, 13:22, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
wrote:
Użytkownik "Myszkin" napisał:
>Ktoś mi powiedział, że jak OPUSCZAM rondo, to jest to "wlączanie sie
>do ruchu"... nie wazne!
Ważne. Zamiast słuchać "kogoś" poczytaj kodeks.
na razie tak
zamotałeś, że nic nie wynika z Twojej relacji.
Eeetam. Myszkin wszystko już wyjaśnił.
1) To nie było rondo, tylko skrzyżowanie z dużą wyspą centralną..
2) TIR jechał drogą z pierwszeństwem, prawym pasem
3) Myszkin skręcał w tę drogę w lewo
4) BUM
Coś jeszcze trzeba wyjaśnić? (-;
pozdrawiam, tomek

PS. Wiem: raz prawy, raz lewy; leciał setką czy po dwóch setkach -
nieważne jak Myszkin to opisywał, ważne jak to się przeczyta (-;

Data: 2009-09-20 19:37:34
Autor: Czabu
Kolizja - kto zawinił ?

Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomości news:f1c5aad9-e510-402c-b6c9-eb3f015e48fff10g2000vbf.googlegroups.com...

Użytkownik "Myszkin" napisał:
>Ktoś mi powiedział, że jak OPUSCZAM rondo, to jest to "wlączanie sie
>do ruchu"... nie wazne!
Ważne. Zamiast słuchać "kogoś" poczytaj kodeks.

Ja mam czytać kodeks? Ja tej głupoty nie napisałem.

PS. Wiem: raz prawy, raz lewy; leciał setką czy po dwóch setkach -
nieważne jak Myszkin to opisywał, ważne jak to się przeczyta (-;

No cóż, widocznie lepiej radzisz sobie z rozumieniem bełkotu ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-09-20 14:39:35
Autor: neelix
Kolizja - kto zawinił ?

[...]

Ważne na przyszłość. Przeczytaj Art. 17 "kodeksu drogowego". Nie zastosowałeś zasady ograniczonego zaufania. Widziałeś przecież, że zapieprza i to ostro. Może pośpieszyłeś się z tym wyjechaniem? Trudno powiedzieć. Trzeba by tam być by to ocenić. Ja wiem, że ludzie uczciwi mają dylemat czy aby również nie przyczynili się do zdarzenia i czasem przystają na współwinę godząc się z kosztami. Trzeba było zdać się na policję skoro były wątpliwości. Straty niemałe.
neelix

Data: 2009-09-19 13:04:26
Autor: Tomasz Pyra
Kolizja - kto zawinił ?
Myszkin pisze:
[...]

[ciach]
Mam wrażenie że jeszcze nie ochłonąłeś z emocji i chyba nadal jesteś w szoku.
Na podstawie opisu ciężko dojść do tego co się działo.

Ja mam taki pomysł że ochłoń tak zupełnie, rozrysuj całą sytuację, narysuj jakie znaki były przed rondem, kto gdzie stał i gdzie jechał, opisz w punktach co się działo i potem pogadamy.

Kolizja - kto zawinił ?