Kolizja między 2 ustawami

Data: 2009-06-03 15:08:05
Autor: greqq
Kolizja między 2 ustawami
Witam, jest sobie oto taka sytuacja:

Pan X eksploatował wyrobisko wydobywając piaski, wyrobisko jest już nie eksploatowane od 3,4 lat.
Wyrobisko ma ok. 8ha a na dnie wyrobiska na pow. ok 3ha zaczęła wpływać woda (prawd. z okolicznych łąk i wypływająca z dna wyrobiska) i teraz to już pokaźny zbiornik wody. Pan X chce teraz ten teren zrekultywować wyrobisko na kierunek rolniczy przez zasypanie masami ziemnymi i gruzem i moje pytanie brzmi:
Czy należy opierać się na tylko na prawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, która mówi o rekultywacjach czy też należy brać też pod uwagę prawo wodne. Wg prawa o ochronie gruntów i leśnych można zasypać wyrobisko ale już łącząc prawo wodne nie można - bo jest tam woda.
Można z tego jakoś wybrnąć?

pozdrawiam
greqq

Data: 2009-06-03 15:38:28
Autor: Agent 0700
Kolizja między 2 ustawami
łącząc prawo wodne nie można - bo jest tam woda.

Myślę, że mimo to, że tam jest woda, ale na mapkach to nie jest jezioro, ani staw, ani nic innego wodnego to prawo wodne nie ma znaczenia.

Data: 2009-06-03 15:59:17
Autor: spp
Kolizja między 2 ustawami
greqq pisze:
[...]

Prawo wodne nie zabrania likwidacji wyrobisk.
Niestety, bardzo często urzędnicy wymagają sporządzenia operatu wodno-prawnego na takie roboty (powołując się na artykuły prawa wodnego dotyczące wykonywania budowli wodnych) a później nie wyrażają zgody powołując się na inne zapisy dotyczące obowiązku utrzymania dobrego stanu wód stanowiących część środowiska naturalnego.

Niestety, podejrzewam że bez biegłego prawnika, specjalisty w tych sprawach będzie trudno.

--
spp

Data: 2009-06-03 20:39:49
Autor: Jd.
Kolizja między 2 ustawami

Użytkownik "greqq" <wrekin@o2.pl> napisał w wiadomości news:h05u06$qka$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam, jest sobie oto taka sytuacja:

Czy należy opierać się na tylko na prawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, która mówi o rekultywacjach czy też należy brać też pod uwagę prawo wodne.

A prawo górnicze i geologiczne to raczyłeś pominąć...

> Wg prawa o ochronie gruntów i leśnych można zasypać wyrobisko ale już
łącząc prawo wodne nie można - bo jest tam woda.

Wiele wyrobisk zalanych wodą widziałem które póżniej zrekultywowano przez zasypanie i przywrócenie funkcji rolnej czy rekreacyjnej  i raczej prawo wodne w tym nie preszkodziło.

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl

Data: 2009-06-04 08:01:35
Autor: greqq
Kolizja między 2 ustawami

Użytkownik "Jd." <jdubowski@interia.pl> napisał w wiadomości news:h06gjf$ogt$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Prawo górnicze i geologiczne tyczy się tylko likwidacji zakładu górniczego. Prawo o ochronie gruntów rolnych i leśnych mówi o rekultywacjach.

-- ==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============

Woda w wyrobisku jest zaliczona jako woda stojąca art. 5. ust. 4 prawa wodnego, a art. 40.ust.1 pkt.1 mówi o niemożliwości wprowadzania do wód odpadów.

Więc niewiadomo czy rekultywować wg ustawy o ochronie gruntow rolnych i lesnych czy także uwzględniać prawo wodne.
Wyrobisko z wodą ma te 4 ha a głębokość około 1 - 1,5 metra.

Data: 2009-06-04 08:32:26
Autor: spp
Kolizja między 2 ustawami
greqq pisze:

Woda w wyrobisku jest zaliczona jako woda stojąca art. 5. ust. 4 prawa wodnego, a art. 40.ust.1 pkt.1 mówi o niemożliwości wprowadzania do wód odpadów.

Czyli nie PW nie zabrania likwidacji takich wyrobisk lecz jedynie metodą jaką Twój znajomy wybrał (gruz).

--
spp

Data: 2009-06-04 08:25:35
Autor: greqq
Kolizja między 2 ustawami

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4a276a7a$1news.home.net.pl...
greqq pisze:

[...]

Ale znowu z ustawy o odpadach wynika, że każdy materiał jest traktowany jako odpad, nawet ziemia.

Data: 2009-06-04 08:42:45
Autor: spp
Kolizja między 2 ustawami
greqq pisze:

[...]

:) Bez przesady - tak interpretując ustawę wrócilibyśmy do jaskiń. :)

Naprawdę myślę że dobry prawnik poradzi sobie chyba, że te wyrobiska stały się siedzibą żabek i ekologów - wtedy może być problem. :)

--
spp

Data: 2009-06-04 08:42:41
Autor: greqq
Kolizja między 2 ustawami

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4a276ce5$1news.home.net.pl...
greqq pisze:

[...]

Też są obawy o protesty społeczne:)
Rybki zapewne już są bo i wękarzy widzieliśmy.

Kolizja między 2 ustawami