Kolizja na rondzie

Data: 2009-05-29 16:45:40
Autor: neelix
Kolizja na rondzie

Użytkownik "DP" <krupier@gmail.com> napisał w wiadomości news:491537be-e0d7-42ae-ade8-aa4ba6e55b86n4g2000vba.googlegroups.com...
Wyobraźmy sobie taką sytuację:

Wjeżdżam na rondo na lewym pasie z zamiarem skrętu w lewo. Obok mnie,
po prawej, w tym samym czasie podjeżdża auto. Ruszamy razem, ja
zajmuje pas wewnętrzny, on zewnętrzny. Z prawej strony ronda nikt nie
wjeżdża. Dojeżdżam do skrętu w lewo, włączam kierunkowskaz i zmieniam
pas na zewnętrzny. W tym samym czasie w bok wbija mi się auto, z
którym razem wjeżdżałem na rondo, a które wjeżdżało z pasa prawego i
cały czas nim jechało.

Pytanie - kto jest winien zaistniałej kolizji (czysto teoretycznej) ?
Auto skręcające w lewo z lewego, a następnie wewnętrznego pasa, które
zamierzało go przed zjazdem zmienić na zewnętrzny czy auto wjeżdżające
na rondo na pasie prawym z takim samym zamiarem skrętu w lewo, a więc
jadące cały czas prawym pasem?

Zmiana pasa wymaga ustąpienia pierwszeństwa. Najlepiej pokonywać rondo prawym pasem. Tak jest najzdrowiej. Ewentualny wypadek na koszt tego drugiego.

neelix

Kolizja na rondzie