[pyt] Kolizja - ustalenie winnego

Data: 2010-01-12 13:12:07
Autor: kowal
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Witam,

Załóżmy taką oto sytuację: mamy skrzyżowanie z działającą sygnalizacją świetlną. Na skrzyżowanie wjeżdżają dwa samochody, jeden z nich na czerwonym świetle. Dochodzi do kolizji, wezwana zostaje policja. Przed policjantami jeden i drugi kierowca twierdzi że to on miał zielone, a na czerwonym wjechał ten drugi. Równocześnie nie ma żadnych świadków, śladów ani innych okoliczności pomagających w ustaleniu sprawcy (np. jest środek nocy, zerowy ruch, skrzyżowanie gdzieś na peryferiach). Jak w tej sytuacji wygląda ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją, mandatami, OC i ubezpieczalnią?

--
pozdrawiam kowal

m-kowalski@niedasie.wp.pl

Data: 2010-01-12 13:16:18
Autor: Tomek
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Użytkownik "kowal" napisał
ruch, skrzyżowanie gdzieś na peryferiach). Jak w tej sytuacji wygląda
ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją, mandatami, OC i
ubezpieczalnią?
niestety najczęście na zasadzie 'pan jest młody kierowca, znaczy pana wina'

Data: 2010-01-12 13:21:00
Autor: J.F.
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Użytkownik "kowal" <mkowalski.usun@skrzynka.getin.pl> napisał
[...]

wersja a:
  panowie policjanci powiedza ze oni nie dojda kto tu zawinil, jesli strony nalegaja, to moga wreczyc obu po mandacie.

wersja b:
  pani kierowczyni zacznie plakac, policjanci troche ponaciskaja i sie pan kierowca przyzna i dostanie 500zl

wersja c:
 panowie policjanci zaproponuja mandaty, a po odmowie spisza, wezwa potem na komisariat celem zlozenia zeznan pod odpowiedzialnoscia karna, wystosuja dwa wnioski do sadu .. a dalej to juz roznie moze byc :-)

J.

Data: 2010-01-12 14:12:41
Autor: Artur\(m\)

[...]

versja do d:
:)
oba sprawcy mówią, że to własnie on zawinił:)

Nie wiem jak w przewineniach,
w przestępstwie musza ustalić winowajcę,
(nie może być trochę ten trochę ten)
aby ukarać
Podobno był taki przypadek, ze jechało dwóch ludzi
spowodowali wypadek i kazdy zeznawał, ze to on prowadził.
I (podobno) nie ukarali nikogo, bo nie mogli ustalić sprawcy

Artur(m)

Data: 2010-01-12 06:08:17
Autor: VoyteG
Kolizja - ustalenie winnego
On 12 Sty, 14:12, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

Podobno by taki przypadek, ze jecha o dw ch ludzi
spowodowali wypadek i kazdy zeznawa , ze to on prowadzi .
I (podobno) nie ukarali nikogo, bo nie mogli ustali sprawcy

Artur(m)

To moze byc ciekawy watek dla sytuacji, kiedy mamy zdjecie z
fotoradaru.

Przyznaja sie dwie osoby.. i prawdopodobnie wtedy nie można ukarać za
niewskazanie i nie mozna ukarac sprawcy :)

Data: 2010-01-12 15:23:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kolizja - ustalenie winnego
VoyteG pisze:
[...]

Jeśli na pojedynczej fotce z fotopstryka są dwa pojazdy, to taka fotka z automatu ląduje w koszu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-12 17:06:05
Autor: Jakub Witkowski
Kolizja - ustalenie winnego
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Jeśli na pojedynczej fotce z fotopstryka są dwa pojazdy, to taka fotka z automatu ląduje w koszu.

Nie, jest jeden pojazd na fotce.
Ale przyznaje się do przewinienia, dla pełnej symetrii - dwóch współwłaścicieli :)

Data: 2010-01-12 21:25:47
Autor: 'Tom N'
Kolizja - ustalenie winnego
Jakub Witkowski w <news:hii6le$2k33$1news2.ipartners.pl>:

[...]

Nie bajaj, zapraszają tego z pierwszej strony DR i albo sie przyznaje
(dostaje mandat/skierowanie do sądu, i już), albo mówi, że współwłaściciel
posiadał w danym czasie (i tamtego zapraszają).

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-12 22:54:28
Autor: aari^^^
Kolizja - ustalenie winnego
Dnia Tue, 12 Jan 2010 21:25:47 +0100, 'Tom N' powiedział:

[...]

A jak drugi przyjdzie bez zaproszenia i powie "nieprawda! ja jechałem", to
mają zgodnie z procedurami zignorować? :)

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2010-01-14 12:23:02
Autor: Jakub Witkowski
Kolizja - ustalenie winnego
'Tom N' pisze:
[...]

Z całą pewnością da się doprowadzić do sytuacji, gdy np. już w sądzie
grodzkim obaj współwłaściciele przyznają się - każdy twierdzi że to on.

Data: 2010-01-12 15:12:18
Autor: J.F.
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w
[...]

No coz .. niedawno podawalem przyklad gdzie obu uznano winnych.

W wypadkach to mozliwe - zauwaz ze podstawa ukarania jest niezachowanie ostroznosci.

Cos mi sie kiedys obilo ze ponoc w Turcji w wypadku smiertelnym ustalenie procentowo winy obu stron jest obowiazkowe.

J.

Data: 2010-01-12 21:49:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 12 Jan 2010 13:21:00 +0100, J.F. napisał(a):

wersja a:
  panowie policjanci powiedza ze oni nie dojda kto tu zawinil, jesli strony nalegaja, to moga wreczyc obu po mandacie.

Nie mogą.
[...]

Tez nie. Wersja d) Panowie policjanci sporządzą wniosek do sądu grodzkiego. Niech
sie on tym meczy. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-12 13:35:56
Autor: grzech
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Jak w tej sytuacji wygląda ustalenie winnego...

Ludzie do świateł przyzwyczajeni;)
Mniemam, że policja uzna winnego, tego który olał
znak stopu/drogi z pierwszeństwem/prawego z "racją":)

grzech
nyska

Data: 2010-01-12 14:43:14
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 12 Jan 2010 13:35:56 +0100, grzech napisał(a):

Jak w tej sytuacji wygląda ustalenie winnego...

Ludzie do świateł przyzwyczajeni;)
Mniemam, że policja uzna winnego, tego który olał
znak stopu/drogi z pierwszeństwem/prawego z "racją":)

 Ale jakie mają znaczenie znaki jeśli działa sygnalizacja świetlna? Co
najwyżej dekoracyjne.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-12 16:11:48
Autor: Lukasz

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1u23b48p9g0c6.qdt76prk08zw.dlg40tude.net...
[...]

Nikogo nie ukrają.. napiszą wniosek od razu do sądu. A jak sąd ustali winnego pojęcia nie mam :)

Data: 2010-01-12 16:44:13
Autor: Jacek
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Jeżeli są jakieś kamery nagrywające obraz to byłby dowód. Jeżeli nie ma to może byc różnie. Policja nie pomoże, a jak sprawa trafi do sądu to sad, jak to sąd uzna racje tego, kto lepiej wypadnie na rozprawie.
Miałem podobny przypadek i sąd uznał, że bardziej jest winien ten drugi ale ja również trochę  i w efekcie trzeba było klepać oba auta z AC :-(
Jacek

Data: 2010-01-12 18:02:20
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Tue, 12 Jan 2010 13:12:07 +0100, w <2fb9.00000375.4b4c6717@newsgate.onet.pl>,
"kowal" <mkowalski.usun@skrzynka.getin.pl> napisał(-a):

ruch, skrzyżowanie gdzieś na peryferiach). Jak w tej sytuacji wygląda ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją, mandatami, OC i ubezpieczalnią?

Zależy w jakim cyklu święcą się światła.
Bo dosyć oczywiste (dla policji) jest fakt, że prędzej ktoś wjedzie na
późno-pomarańczonym niż ruszy na jeszcze-czerwonym.

Data: 2010-01-13 08:05:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-12, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

Obaj twierdzą, że wjechali na zielonym. Nie ruszyli, nie hamowali, nie
przyznają się do pomarańczowego.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-13 18:49:32
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Wed, 13 Jan 2010 08:05:37 +0100, w
<slrnhkqs5t.70s.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
> późno-pomarańczonym niż ruszy na jeszcze-czerwonym.

Obaj twierdzą, że wjechali na zielonym. Nie ruszyli, nie hamowali, nie

A jaki cykl jest zielonego dla każdego kierunku?

Data: 2010-01-14 15:45:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-13, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

Obaj twierdzą, że wjechali na zielonym. Nie ruszyli, nie hamowali, nie
przyznają się do pomarańczowego.

A jaki cykl jest zielonego dla każdego kierunku?

A co za różnica?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-14 16:40:33
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Thu, 14 Jan 2010 15:45:49 +0100, w
<slrnhkubgm.3vk.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski

> A jaki cykl jest zielonego dla każdego kierunku?

A co za różnica?

Dla policjantów jest różnica.

Data: 2010-01-14 16:47:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> A jaki cykl jest zielonego dla każdego kierunku?

A co za różnica?

Dla policjantów jest różnica.

Ale jaka?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-14 16:55:06
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Thu, 14 Jan 2010 16:47:29 +0100, w
<slrnhkuf4a.dgc.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski

> Dla policjantów jest różnica.

Ale jaka?

Odpowiedz to ci powiem.

Data: 2010-01-14 17:18:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> Dla policjantów jest różnica.

Ale jaka?

Odpowiedz to ci powiem.

Widziałeś kiedyś sygnalizację na zwykłym skrzyżowaniu? Cykl zielonego
jest od końca czerwonego z pomarańczowym do początku pomarańczowego. Z
każdej strony skrzyżowania tak samo.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-14 17:31:27
Autor: 'Tom N'
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Krzysiek Kielczewski w

On 2010-01-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

Widziałeś kiedyś sygnalizację na zwykłym skrzyżowaniu? Cykl zielonego
jest od końca czerwonego z pomarańczowym do początku pomarańczowego. Z

LOL

Dostał odpowiedź na pytanie które zadał, a nie które chciał zadać ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-14 17:49:26
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Thu, 14 Jan 2010 17:31:27 +0100, w
<100114.173127.pms.1806@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

Krzysiek Kielczewski w

> Widziałeś kiedyś sygnalizację na zwykłym skrzyżowaniu? Cykl zielonego
> jest od końca czerwonego z pomarańczowym do początku pomarańczowego. Z
> każdej strony skrzyżowania tak samo.

Super. A teraz dodaj dla jakiego którego i z którego jechały auta.

LOL
Dostał odpowiedź na pytanie które zadał, a nie które chciał zadać ;-)

Czasem jak widać wiara w ludzi nie popłaca :).

On 2010-01-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

każdej strony skrzyżowania tak samo.

Super. A teraz dodaj dla jakiego którego i z którego jechały auta.
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ale o co pytasz, bo ^^^ jest niezrozumiałe

LOL
Dostał odpowiedź na pytanie które zadał, a nie które chciał zadać ;-)

Czasem jak widać wiara w ludzi nie popłaca :).

Eeetam czasem ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-14 18:54:14
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Thu, 14 Jan 2010 18:41:06 +0100, w
<100114.184106.pms.1807@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

> Super. A teraz dodaj dla jakiego którego i z którego jechały auta.
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ale o co pytasz, bo ^^^ jest niezrozumiałe

No faktycznie -- ale widać nie każdy rozumie co to jest cykl świateł na
skrzyżowaniu.

Wersja prostsza -- wystarczy uzupełnić obrazek o kolejność zielonych świateł.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Potem rozmieścimy samochodziki :).

Data: 2010-01-14 19:19:18
Autor: 'Tom N'
radekp@konto.pl w <news:q3muk55njtf6jfqrpgdg8mu1o7umcc7uje4ax.com>:

[...]

Dobra, mnie się nie chce już nie chce. Raz jeden a raz drugi ma zielone
przez 10 sekund, czas, gdy żaden nie ma zielonego to 2 sekundy.

Ale jaka?"

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-14 18:12:48
Autor: Tomasz Pyra
radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie byłem na tym skrzyżowaniu, ale sądzę że raz jest zielone, a raz czerwone.
Na kierunku przecinającym również raz zielone, raz czerwone, tylko jak dla jednego kierunku jest zielone, to dla drugiego czerwone i odwrotnie.

;)

Data: 2010-01-14 18:42:59
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Thu, 14 Jan 2010 18:12:48 +0100, w <hinjfb$654$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

[...]

To niestety nie nadaje się na opis cyklu świateł dla sądu :).

Data: 2010-01-15 09:18:52
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości
Thu, 14 Jan 2010 18:12:48 +0100, w
<hinjfb$654$1@atlantis.news.neostrada.pl>,

To niestety nie nadaje się na opis cyklu świateł dla sądu :).

Nie bąź taki.
Podaj, bo chyba wiesz, opis ważny dla sądu.

Data: 2010-01-15 14:51:54
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Fri, 15 Jan 2010 09:18:52 +0100, w <hip8as$4rv$1@inews.gazeta.pl>, "Artur\(m\)"
<musicm@interia.pl> napisał(-a):

Nie bąź taki.
Podaj, bo chyba wiesz, opis ważny dla sądu.

Rysunku nikt nie chce uzupełnić.
A moja szklana kula utknęła w Londynie na lotnisku.

Data: 2010-01-15 15:45:27
Autor: 'Tom N'

<musicm@interia.pl> napisał(-a):

Nie bąź taki.
Podaj, bo chyba wiesz, opis ważny dla sądu.

Rysunku nikt nie chce uzupełnić.

Przecież uzupełniłem:

Data: 2010-01-15 16:20:17
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Fri, 15 Jan 2010 15:45:27 +0100, w
<100115.154527.pms.1812@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

Przecież uzupełniłem:
"Raz jeden a raz drugi ma zielone
przez 10 sekund, czas, gdy żaden nie ma zielonego to 2 sekundy."

No tak. To winny jest pojazd A.

Data: 2010-01-15 17:18:30
Autor: 'Tom N'
radekp@konto.pl w <news:2t11l5di7a0gqs3kna3k1c6giqgohmdsmn4ax.com>:

[...]

Bo ponieważ?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-15 17:21:50
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Fri, 15 Jan 2010 17:18:30 +0100, w
<100115.171830.pms.1813@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

> No tak. To winny jest pojazd A.

Bo ponieważ?

Kierowca był pijany.

Data: 2010-01-15 19:09:19
Autor: 'Tom N'
radekp@konto.pl w <news:ig51l5lj8jfrj4vdtkme3slro6mfb122s54ax.com>:

[...]

Pisałeś, że winny jest pojazd, a teraz piszesz, że kierowca, który spał na
tylnej kanapie.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-16 15:23:46
Autor: radekp@konto.pl
[pyt] Kolizja - ustalenie winnego
Fri, 15 Jan 2010 19:09:19 +0100, w
<100115.190919.pms.1814@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

> Kierowca był pijany.

Pisałeś, że winny jest pojazd, a teraz piszesz, że kierowca, który spał na
tylnej kanapie.

Kierowca był w bagażniku, właśnie dlatego uznaję że był pijany.

[pyt] Kolizja - ustalenie winnego