[PRESS] Kolizja / wypadek i wynajęcie auta z OC sprawcy

Data: 2010-10-16 23:06:12
Autor: J_K_K
[PRESS] Kolizja / wypadek i wynajęcie auta z OC sprawcy
Data: 2010-10-17 02:26:58
Autor: kogutek
[PRESS] Kolizja / wypadek i wynajęcie auta z OC sprawcy

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8520279,Najpierw_wyzsza_skladka__potem_samochody_zastepcze.html

Pzdr

JKK
Pomijając sprawę samochodu zastępczego to sporo bzdur w tym artykule. Jeśli
firmy ubezpieczeniowe tracą na OC to dlaczego się reklamują żeby zdobyć nowych
klientów. Chyba tylko po to żeby więcej stracić. To ze nie zarabiają z wyjątkiem
prowizji jest prawdą. Ale nie tracą. Marżę mają zawsze. Zatrudniają najlepszych
matematyków żeby im liczyli i robili analizy. Płacą im niewiarygodne pieniądze.
I nie wyliczyli że najlepiej jak firma ubezpieczeniowa zrezygnuje z ubezpieczeń
OC samochodów bo traci? W OC wystarczy wprowadzić trochę innych uregulowań. OC
mogło by być o wiele niższe jak by ubezpieczyciele nie płacili za zdarzenia
jakie powstały wskutek udowodnionego przekroczenia przepisów. Za szybko ktoś
jechał. To ubezpieczyciel wypłaca poszkodowanemu i żąda od sprawcy zwrotu kasy.
 Nie uszanował pierwszeństwa przejazdu, tak samo zwrot kasy od sprawcy. Skoro
nie płacą jak sprawca był nachlany to niby dlaczego mają ze swoich płacić jak
sprawca wjechał na wczesnym czerwonym bo mu się spieszyło.  --

Data: 2010-10-17 10:52:38
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-10-17 02:26, kogutek pisze:
[...]

To po co w ogóle OC? Przecież większość wypadków wynika z tego że sprawca popełnił jakiś błąd (przekroczył prędkość, nie zachował odstępu, zapomniał że zimą może być ślisko, nie zauważył znaku albo myślał że zdąży na czerwonym, itp.) więc powinien zawsze ponosić koszty.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-10-17 21:36:55
Autor: Bydlę
Marcin Kiciński wrote:

> To po co w ogóle OC?

Żeby poszkodowany mógł dostać pieniądze.

> Przecież większość wypadków wynika z tego że
> sprawca popełnił jakiś błąd (...) więc powinien zawsze ponosić koszty.

Tak, ubezpieczyciel w takich sytuacjach winien dochodzić regresu - gdyby ubezpieczalnie były uczciwe, to tak robiłyby.

--
Bydlę

Data: 2010-10-18 19:35:59
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-10-17 21:36, Bydlę pisze:

 > To po co w ogóle OC?

Żeby poszkodowany mógł dostać pieniądze.

Efekt uboczny. Moje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej jest po to, żebym sam nie musiał płacić za wyrządzone szkody.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-10-18 21:23:53
Autor: kogutek
> [...]

Efekt uboczny. Moje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej jest po to, żebym sam nie musiał płacić za wyrządzone szkody.

Pozdrawiam
-- Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM
Zrób stłuczkę po kielichu. Zobaczysz czy działa tak jak Ci się wydaje. --

Data: 2010-10-20 20:43:45
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-10-18 21:23, kogutek pisze:
Zrób stłuczkę po kielichu. Zobaczysz czy działa tak jak Ci się wydaje.

Albo uciekając po napadzie na bank.
O tym że firmy ubezpieczeniowe nie odpowiadają za szkody wyrządzone w czasie dokonywania przestępstw lub pod wpływem alkoholu czy narkotyków (w sumie też przestępstwo) to wiadomo, ale tutaj padły postulaty, żeby odpowiedzialność spadała na sprawcę wypadku praktycznie w każdej sytuacji. Rozumiem że wnioskodawcy są kierowcami doskonałymi, którzy nie popełniają błędów i nigdy nie spowodują wypadku. Ja - choć nigdy żadnego wypadku nie miałem - taki pewny siebie nie jestem i wolę płacić normalną stawkę OC i mieć normalną ochronę na wypadek spowodowania... wypadku :)

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-10-20 21:08:21
Autor: kogutek
> [...]
O tym że firmy ubezpieczeniowe nie odpowiadają za szkody wyrządzone w czasie dokonywania przestępstw lub pod wpływem alkoholu czy narkotyków (w sumie też przestępstwo) to wiadomo, ale tutaj padły postulaty, żeby odpowiedzialność spadała na sprawcę wypadku praktycznie w każdej sytuacji. Rozumiem że wnioskodawcy są kierowcami doskonałymi, którzy nie popełniają błędów i nigdy nie spowodują wypadku. Ja - choć nigdy żadnego wypadku nie miałem - taki pewny siebie nie jestem i wolę płacić normalną stawkę OC i mieć normalną ochronę na wypadek spowodowania... wypadku :)

Nie wiem dlaczego wydedukowałeś ze w każdej sytuacji. Tylko w takich niech
ściąga od sprawcy jeśli zdarzenie wiąże się z naruszeniem obowiązujących
przepisów. Niech wypadkiem będzie wjechanie na czerwonym i uszkodzenie innego
pojazdu jak pękł przewód hamulcowy a nie interpretacja że na późnym żółtym
można. Nie jestem mistrzem kierownicy. Ale jak patrzę co się dzieje na drogach
to wprowadził bym obowiązek posiadania nabijanych gwoździami kierownic dla
niektórych kierowców.

Data: 2010-10-20 23:30:16
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-20 20:43, Marcin Kiciński pisze:
[...]

I tak właśnie powinno być.
_Obowiązkowe_ ubezpieczenie OC powinno chronić tylko poszkodowanego właśnie w taki sposób że wypłaca szybko pieniądze poszkodowanemu, a następnie ubezpieczyciel ściąga odszkodowanie od sprawcy.

I to powinien być koniec obowiązku ubezpieczania się.

Wszystko ponadto (czyli wyłączenie odpowiedzialności sprawcy) powinno być już ubezpieczeniem nieobowiązkowym - z którego ma prawo zrezygnować zarówno ubezpieczany jak i odmówić ubezpieczyciel.

Po co obowiązkowo ubezpieczać odpowiedzialność sprawcy?
Skoro ktoś nie chce, bo ma obojętnie jakie powody (od takiego że wcale nie jeździ, po taki że uważa się za kierowcę bezbłędnego), to po co go przymuszać do ubezpieczania _siebie_?

Data: 2010-10-20 22:44:59
Autor: MarMarK
On 20 Paź, 23:30, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Tak już lepiej. Teraz jest UFG który zapewnia poszkodowanemu wypłatę
odszkodowania i robi regres do _nieubezpieczonego_ sprawcy.
Natomiast jak mam płacić na coś składki, to to coś musi działać też na
moją korzyść.

Pozdrawiam
Marcin Kiciński

Data: 2010-10-17 11:42:41
Autor: Maciek
[...]
To po co OC?? Niech każdy płaci z własnej kasy za wyrządzone szkody i
będzie dobrze :->
Maciek

Data: 2010-10-18 11:38:41
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Po to, żeby ci klienci kupili również coś innego, albo nie zrezygnowali z innych usług.
Normalka. Niejedna firma utrzymuje nierentowne produkty tylko po to, żeby oferta
była "kompletna", a klienci nie musieli rozglądać się za innymi dostawcami.

[PRESS] Kolizja / wypadek i wynajęcie auta z OC sprawcy