Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

Data: 2012-08-12 22:36:03
Autor: Maciej M.
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Witam,

W艂a艣nie jestem 艣wie偶o po w/w zdarzeniu.

Pech podw贸jny poniewa偶:

-> dodatkowo jest drugi poszkodowany kierowca - jego samoch贸d ma otarcia po dziku.
-> moje auto zosta艂o powa偶niej uszkodzone, pojecha艂o dalej na lawecie
-> kolizja nast膮pi艂a na krajowej czw贸rce, kilkadziesi膮t metr贸w przed ko艅cem obowi膮zywania strefy ze znakiem A18b i pocz膮tkiem terenu zabudowanego - konkretnie tutaj:

http://goo.gl/maps/zU5cV

-> strefa A18b zwierz臋ta dzikie jest 艣wie偶a, w Google jej nie ma - koniec strefy jest mniej wi臋cej w miejscu znaku z fotoradarem w g艂臋bi po prawej stronie, dalej jest znak terenu zabudowanego (Bochnia)
-> zwierzak przebiega艂 z prawej (tam gdzie zaorane) na lew膮 stron臋, trafi艂em go lewym przodem, poszed艂 do rowu przed przepustem i pad艂, zosta艂 zabrany przez stosowne s艂u偶by jeszcze zanim moja auto stan臋艂o na lawecie
-> moja jazda zako艅czy艂a si臋 w zatoczce pod reklam膮 Blachotrapezu
-> policja by艂a na miejscu, dow贸d rejestracyjny zabrany, notatka i 艣wiadkowie s膮

Na szcz臋艣cie pasa偶erom obu aut nic si臋 nie sta艂o, rozszerzony assistance Aviv'y zadzia艂a艂 jak oczekiwa艂em - i to ju偶 drugi raz, laweta, transport pasa偶er贸w, auto zast臋pcze - ze swojej strony polecam.

Pytanie g艂贸wne: czy w tym 艣wietle (kolizja w strefie zwierz臋ta dzikie), zgodnie z tym co znalaz艂em i co stwierdzi艂a policja, nie ma najmniejszych szans na odszkodowanie od Skarbu Pa艅stwa lub zarz膮dcy drogi i napraw臋 auta musz臋 wykona膰 samodzielnie (brak AC)?

Pytanie dodatkowe: czy kto艣 zna godnych polecenia blacharzo-lakiernik贸w w Krakowie, kt贸ry nie boj膮 si臋 podj膮膰 naprawy czego艣 co si臋 zwie Lancia Phedra?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-12 18:26:00
Autor: tadeklodz
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
W dniu niedziela, 12 sierpnia 2012 22:36:03 UTC+2 u縴tkownik Maciej M. napisa:
Witam,

W砤秐ie jestem 秝ie縪 po w/w zdarzeniu.

Pech podw骿ny poniewa:

-> dodatkowo jest drugi poszkodowany kierowca - jego samoch骴 ma otarcia po dziku.

-> moje auto zosta硂 powa縩iej uszkodzone, pojecha硂 dalej na lawecie

-> kolizja nast眕i砤 na krajowej czw髍ce, kilkadziesi眛 metr體 przed ko馽em obowi眤ywania strefy ze znakiem A18b i pocz眛kiem terenu zabudowanego - konkretnie tutaj:

http://goo.gl/maps/zU5cV

-> strefa A18b zwierz阾a dzikie jest 秝ie縜, w Google jej nie ma - koniec strefy jest mniej wi阠ej w miejscu znaku z fotoradarem w g酬bi po prawej stronie, dalej jest znak terenu zabudowanego (Bochnia)

-> zwierzak przebiega z prawej (tam gdzie zaorane) na lew stron, trafi砮m go lewym przodem, poszed do rowu przed przepustem i pad, zosta zabrany przez stosowne s硊縝y jeszcze zanim moja auto stan瓿o na lawecie

-> moja jazda zako馽zy砤 si w zatoczce pod reklam Blachotrapezu

-> policja by砤 na miejscu, dow骴 rejestracyjny zabrany, notatka i 秝iadkowie s

Na szcz甓cie pasa縠rom obu aut nic si nie sta硂, rozszerzony assistance Aviv'y zadzia砤 jak oczekiwa砮m - i to ju drugi raz, laweta, transport pasa縠r體, auto zast阷cze - ze swojej strony polecam.

Pytanie g丑wne: czy w tym 秝ietle (kolizja w strefie zwierz阾a dzikie), zgodnie z tym co znalaz砮m i co stwierdzi砤 policja, nie ma najmniejszych szans na odszkodowanie od Skarbu Pa駍twa lub zarz眃cy drogi i napraw auta musz wykona samodzielnie (brak AC)?

Pytanie dodatkowe: czy kto zna godnych polecenia blacharzo-lakiernik體 w Krakowie, kt髍y nie boj si podj辨 naprawy czego co si zwie Lancia Phedra?

Pozdrawiam,

-- MM

Je縠li dzik mia OC to masz odszkodowanie, Je縠li nie to nie masz odszkodo=wania

Data: 2012-08-13 06:21:23
Autor: SJ
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

Je縠li dzik mia OC to masz odszkodowanie, Je縠li nie to nie masz odszkodo=wania

ciekaw jestem ile przekroczy pr阣ko舵, 縠 zabi biedne zwierze na 秏ier

SJ

Data: 2012-08-13 07:26:51
Autor: Maciej M.
On 2012-08-13 06:21, SJ wrote:
Je偶eli dzik mia艂 OC to masz odszkodowanie, Je偶eli nie to nie masz
odszkodo=wania

ciekaw jestem ile przekroczy艂 pr臋dko艣膰, 偶e zabi艂 biedne zwierze na 艣mier膰

Wyobra藕 sobie 偶e o 0kmh. Na szcz臋艣cie to oraz refleks z ostrym hamowaniem spowodowa艂o, i偶 auta nie skasowa艂em.

Czy kto艣 mo偶e ma jakie艣 konkretne potwierdzenia, odno艣nie odszkodowania, najlepiej z 偶ycia wzi臋te?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 09:23:54
Autor: SJ
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Wyobra sobie 縠 o 0kmh. Na szcz甓cie to oraz refleks z ostrym

Wynika 縠 niedostosowa砮 prendko禼i do warunk體 na drodze czyli PRZEKROCZY pr阣ko舵 bezpieczn, a dotego zabi砮 niewinn istot

SJ

Data: 2012-08-13 11:03:54
Autor: Maciej M.
On 2012-08-13 09:23, SJ wrote:
Wyobra藕 sobie 偶e o 0kmh. Na szcz臋艣cie to oraz refleks z ostrym

Wynika 偶e niedostosowa艂e艣 prendko艣ci do warunk贸w na drodze czyli
PRZEKROCZY艁E艢 pr臋dko艣膰 bezpieczn膮, a dotego zabi艂e艣 niewinn膮 istot臋

Kolego (kole偶anko?) SJ, od wyrok贸w nie jeste艣 ty ani ka偶dy inny kt贸ry nie ma dok艂adnie poj臋cia co si臋 sta艂o.

Policja czy te偶 s艂u偶by le艣ne (?) b臋d膮ce na miejscu zdarzenia i wiedz膮ce lepiej od was co si臋 sta艂o, nie mia艂a 偶adnych w膮tpliwo艣ci odno艣nie zachowania na drodze - i ja i drugi kierowca konto mamy czyste.

Tak wi臋c bardzo prosz臋 o nie 艣miecenie w w膮tku i konstruktywne odpowiedzi (ch臋tnie przeczytam), sam nie zamierzam wi臋cej komentowa膰 tego typu opinii.

Z drugiej strony w艂a艣ciwie jestem ju偶 pewien 偶e koszty naprawy pokry膰 musz臋 sam i do tego si臋 szykuj臋, tak wi臋c my艣l臋 偶e mo偶na ten w膮tek zamkn膮膰 w archiwum dla potomnych.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 11:10:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Hello Maciej,

Monday, August 13, 2012, 11:03:54 AM, you wrote:

Wyobra sobie 縠 o 0kmh. Na szcz甓cie to oraz refleks z ostrym
Wynika 縠 niedostosowa砮 prendko禼i do warunk體 na drodze czyli
PRZEKROCZY pr阣ko舵 bezpieczn, a dotego zabi砮 niewinn istot
Kolego (kole縜nko?) SJ,

Ale po co w og髄e wchodzisz w dyskusj z kim, kto pisze "prendko禼i"?
Poza tym - to chyba Kolina.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-13 21:10:56
Autor: jerzu
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
On Mon, 13 Aug 2012 11:10:45 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Poza tym - to chyba Kolina.

Na 100%.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-08-14 22:25:41
Autor: Krzysztof 45
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
W dniu 2012-08-13 09:23, SJ pisze:
Wyobra锟 sobie 锟絜 o 0kmh. Na szcz锟絚ie to oraz refleks z ostrym

Wynika 锟絜 niedostosowa锟絜锟 prendko锟絚i do warunk锟絯 na drodze czyli
PRZEKROCZY锟紼锟 pr锟絛ko锟斤拷 bezpieczn锟, a dotego zabi锟絜锟 niewinn锟 istot锟

Dobrze 偶e nie jecha艂 czo艂giem, morderca. LOL
http://demotywatory.pl/3895042/W-tej-sytuacji-rowerzysta-powinien-

Przyjrzyj si臋 swojej ch艂odnicy to si臋 trup贸w nie doliczysz. O szybie nie wspominam bo pewnie na bie偶膮co 艣cierasz duszyczki niewinne.
--
Krzysiek

Data: 2012-08-15 23:47:45
Autor: anacron
W dniu 2012-08-13 07:26, Maciej M. pisze:
Czy kto艣 mo偶e ma jakie艣 konkretne potwierdzenia, odno艣nie odszkodowania,
najlepiej z 偶ycia wzi臋te?

Znam jednego cz艂owieka, kt贸ry uzyska艂 odszkodowanie, znam dw贸ch kt贸rzy nie uzyskali. Dowodzi to jedynie, 偶e jest to mo偶liwe, ale obawiam si臋, 偶e trudne i kosztowne.

--
anacron

Data: 2012-08-16 15:56:11
Autor: Maciej M.
On 2012-08-15 23:47, anacron wrote:

[...]

I to w sytuacji gdy sta艂 znak?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 17:58:34
Autor: Irokez
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
U縴tkownik "SJ" <Stanislaw.Varinka@onnet.pl> napisa w wiadomo禼i news:k09vcl$3bc$1inews.gazeta.pl...

ciekaw jestem ile przekroczy pr阣ko舵, 縠 zabi biedne zwierze na 秏ier

Jak si zabija aby nie ponios硂 秏ierci?

--
Irokez

Data: 2012-08-13 07:22:42
Autor: Maciej M.
On 2012-08-13 03:26, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

Je偶eli dzik mia艂 OC to masz odszkodowanie, Je偶eli nie to nie masz odszkodo=wania

Pytanie by艂o jak najbardziej powa偶ne, na gdybanie szkoda czasu nas wszystkich bo zaraz zrobi si臋 flame.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 12:03:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

Powitanko,

Pytanie by艂o jak najbardziej powa偶ne, na gdybanie szkoda czasu nas
wszystkich bo zaraz zrobi si臋 flame.

Tu masz w miare wyczerpujaca opinie prawna:
http://www.motofakty.pl/artykul/zderzenie-z-dzikiem.html
Prawo w Polsce nie jest precedensowe, wiec to, czy ktos uzyskal odszkodowanie, czy nie, nawet w identycznych okolicznosciach, nie ma wiekszego znaczenia (i jakims cudem nie kloci sie to z konstytucyjna zasada rownosci obywateli wobec prawa;-)).
Kopia notatki policyjnej i kontakt z drugim poszkodowanym moga sie przydc. Szanse marne, ze cos wygrasz, ale jesli nie spobujesz, to z cala pewnoscia nic nie dostaniesz.
A Kolina sie nie przejmuj, to taki nasz wioskowy glupek-analfabeta, dyskutowanie z nim bywa zabawne, ale bezcelowe, jak z kazdym trollem.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2012-08-13 12:08:30
Autor: Chris
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Pawel "O'Pajak" nabazgra艂(a):

Kopia notatki policyjnej i kontakt z drugim poszkodowanym moga sie przydc. Szanse marne, ze cos wygrasz, ale jesli nie spobujesz, to z cala pewnoscia nic nie dostaniesz.

Tylko jak tu przes艂ucha膰 i mie膰 zeznania drugiej strony bo dzik ju偶 nie 偶yje :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2012-08-13 13:36:54
Autor: Maciej M.
On 2012-08-13 12:03, Pawel "O'Pajak" wrote:

Powitanko,

[...]

Artyku艂 jednoznacznie potwierdza brak szans na uzyskanie odszkodowania tj.:

- polowania w dniu zdarzenia czyli do 15 sierpnia w艂膮cznie na dziki s膮 wykluczone (okres ochronny), wi臋c nie ma co po ksi膮偶kach w okr臋gu 艂owczym szpera膰

- nag艂e wtargni臋cie - zdarzenie nast膮pi艂o w strefie oznaczonej znakiem A18b czyli "uwaga zwierz臋ta dzikie", a wi臋c zarz膮dca drogi "odpowiednio" przy艂o偶y艂 si臋 do zabezpieczenia drogi.

Dobrze rozumuj臋?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 14:53:53
Autor: Ronnei Currane
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Dobrze rozumuj?

ednio. Doczytaj w Ustawie o pr阣ko禼i bezpiecznej

Ron

Data: 2012-08-14 07:19:31
Autor: michu
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

Je縠li dzik mia OC to masz odszkodowanie, Je縠li nie to nie masz odszkodo=wania

uczcijmy pamiec dzika minuta ciszy ...

Data: 2012-08-14 12:12:41
Autor: J.F
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i
Je縠li dzik mia OC to masz odszkodowanie, Je縠li nie to nie masz odszkodowania

Niekoniecznie chyba.  Sprawdzic czy zarzadca drogi nie mial obowiazku ustawiania siatek przeciw dzikim zwierzetom ...

J.

Data: 2012-08-14 12:19:13
Autor: Maciej M.
On 2012-08-14 12:12, J.F wrote:

[...]

Czy na zwyk艂ej drodze krajowej, kt贸ra:

- nie jest ani autostrad膮 ani ekspres贸wk膮
- par臋dziesi膮t metr贸w dalej zaczyna si臋 teren zabudowany
- co kawa艂ek s膮 wyjazdy z dzia艂ek

nale偶y spodziewa膰 si臋 siatki?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 08:20:49
Autor: marcin
[...]

miejmy nadzieje ze nie dostaniesz ani grosza od kogokolwiek. powinienes jeszcze zaplacic za tego dzika i za naprawe drugiego samochodu.

Data: 2012-08-13 10:01:35
Autor: SJ
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
miejmy nadzieje ze nie dostaniesz ani grosza od kogokolwiek. powinienes

najstraszniejsze to 縠 w og髄e nie pocz體a sie do winny ze zabi. Jednyne co go martwi to jak wyszarpac pini眃ze na lakier....
Tu drugi podobny kierowca (ten jecha 180km podobno)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,12299655,Kuzaj_mial_wypadek_w_Krakowie__Jego_porsche_do_kasacji.html

JS

Data: 2012-08-15 20:33:26
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U縴tkownik "SJ" <Stanislaw.Varinka@onnet.pl> napisa w wiadomo禼i news:k0ac8s$66k$1inews.gazeta.pl...
> [...]
go martwi to jak wyszarpac pini眃ze na lakier....
Tu drugi podobny kierowca (ten jecha 180km podobno)

To jest przera縜j眂e. A ilu bezmy秎nych u縴szkodnik體 jest przed morderstwem kolejnego zwierz阠ia? Przecie na tej drodze mo縩a 90 to si pojedzie 120. Policja tu nie 砤pie. Potem znowu b阣zie biadolenie. Kiedy by硑 dyskusje jak to drzewa wy砤勘 na drog i zabijaj. Chcieli je wycina. Zaraz pojawi si propozycja wybicia zwierz眛.

neelix

Data: 2012-08-16 11:43:17
Autor: John Ko砤lsky
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U縴tkownik "neelix" <aneelix@wp.pl>

> [...]
Tu drugi podobny kierowca (ten jecha 180km podobno)

To jest przera縜j眂e. A ilu bezmy秎nych u縴szkodnik體 jest przed morderstwem kolejnego zwierz阠ia?

A ile zwierz眛 nara縜 u縴tkownik體 dr骻 ?

Przecie na tej drodze mo縩a 90 to si pojedzie 120. Policja tu nie 砤pie. Potem znowu b阣zie biadolenie. Kiedy by硑 dyskusje jak to drzewa wy砤勘 na drog i zabijaj. Chcieli je wycina.

Drzewa zrzucaj li禼ie i uniemo縧iwiaj "zorganizowanie pasa awaryjnego". Mo縩a je posadzi w parku.

Zaraz pojawi si propozycja wybicia zwierz眛.

S inne metody. Mo縩a je tresowa :-) Poza tym statystycznie wi阫szo舵 zwierz眛 nie nara縜 zbytnio u縴tkownik體 dr骻 bo po prostu nie wbiega wprost pod samoch骴 tylko wystarczaj眂o daleko by u縴tkownik zatrzyma si.

Data: 2012-08-16 20:13:19
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U縴tkownik "John Ko砤lsky" <john@kowal.invalid> napisa w wiadomo禼i news:k0ifj1$5jl$1mx1.internetia.pl...
> [...]
Tu drugi podobny kierowca (ten jecha 180km podobno)
To jest przera縜j眂e. A ilu bezmy秎nych u縴szkodnik體 jest przed morderstwem kolejnego zwierz阠ia?

Bezmy秎nych u縴tkownik體 olewaj眂ych znaki drogowe, inne przepisy i zdrowy rozs眃ek. Jest droga, a przy niej drzewa, krzaki. Zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 40-tu, kawa砮k dalej "Zwierz阾a dzikie". Ani jeden znak nie jest respektowany!

[...]

Podejrzewam, 縠 jak budowali drogi to te drzewa ros硑 tam od lat. Mnie nie przeszkadzaj. Nie mo縩a wyci辨 i wybi wszystkiego, bo kto nie potrafi dostosowa pr阣ko禼i do warunk體.

[...]

To jak to jest, 縠 le勘 pozabijane? Cz阺tym grzechem "kierowc體" jest jazda poboczem wydzielonym z jezdni. Linia ci眊砤 nie robi na nich wra縠nia. Przecie ten z ty硊 chce jecha szybciej ni dozwolone 90. Trzeba mu zrobi miejsce. A w nocy ile zapieprzaj 縠by dojecha 2 minuty wcze秐iej? Mijania 秝iec przyzwoicie powiedzmy 10 m. Droga hamowania jest du縪 dlu縮za.

neelix

Data: 2012-08-16 22:52:58
Autor: J.F.
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Dnia Thu, 16 Aug 2012 20:13:19 +0200, neelix napisa(a):
[...]

Jakby tak samochodow zabronic, to byloby fajnie, bo czy ktos slyszal zeby
rowerzysta czy furmanka dzika zabila ?
Podejrzewam, 縠 jak budowali drogi to te drzewa ros硑 tam od lat. Mnie nie przeszkadzaj. Nie mo縩a wyci辨 i wybi wszystkiego, bo kto nie potrafi dostosowa pr阣ko禼i do warunk體.

A nie mozna ich posadzic 5, 100, czy 5000m dalej ? Wlasnie po to zeby sie dalo 120 w miare bezpiecznie zap* ... bo przeciez
nie o to chodzi zeby w calym kraju obowiazywalo 30 ..

J.

Data: 2012-08-20 20:04:41
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1d5lj5i590nfz$.10ki88k14ena1$.dlg40tude.net...
[...]

Komu fajnie? :-) Mnie nie. Ze wszystkiego trzeba i wystarczy korzysta z g硂w.

[...]

Przecie ju rosn. :-) S drzewa a i tak jad 120? Jak tak dalej b阣zie to zrobi w UE 30 i wtedy rzeczywi禼ie b阣zie wywo砤na furmanka lub rower.

neelix

Data: 2012-08-13 08:46:24
Autor: Jacek
W dniu 2012-08-12 22:36, Maciej M. pisze:

-> strefa A18b zwierz臋ta dzikie jest 艣wie偶a, w Google jej nie ma
Znaki drogowe maj膮 to do siebie, 偶e s膮 ustawione przy drodze. Nie ma znaczenia, czy znak jest 艣wie偶y, czy stary i czy jest w Google, czy go nie ma. Nie ma te偶 znaczenia, czy ma uzasadnienie, czy tylko stoi "bo se stoi".
Tu masz element wykluczaj膮cy mo偶liwo艣膰 wyd臋bienia odszkodowania od zarz膮dcy drogi, czy k贸艂ka 艂owieckiego.

Powiem wi臋cej - nawet, jak nie ma znaku A18b to i tak marne szanse.
Ja mia艂em kolizj臋 z sarn膮 bez znaku A18b i okaza艂o si臋, 偶e zarz膮dca drogi jest ubezpieczony w tej samej firmie, gdzie ja mam ubezpieczone auto. Jaki interes ma firma ubezpieczeniowa, 偶eby p艂aci膰 mi z OC zarz膮dcy zamiast z mojego AC? Zaden - tylko dodatkowy k艂opot.

Na koniec do wszystkich m臋drc贸w pisz膮cych o biednym dziku itp.
呕ycz臋 wam takiej kolizji 偶eby艣cie zobaczyli, jak to jest i nabrali rozumu, bo wida膰, 偶e bez do艣wiadczenia na w艂asnej sk贸rze wyobra藕nia zawodzi.

Jacek

Data: 2012-08-13 08:57:28
Autor: Maciej M.
On 2012-08-13 08:46, Jacek wrote:

[...]

Chodzi mi w艂a艣nie o potwierdzenie tego faktu, opis by艂 pogl膮dowy dla zrozumienia okoliczno艣ci a nie rozwa偶ania co, gdzie i kiedy oraz dlaczego. Dzi臋kuje za opini臋.

Czy kto艣 jeszcze mo偶e potwierdzi膰 to samo? Jutro rano b臋d臋 mia艂 wycen臋 koszt贸w naprawy i do tego czasu musz臋 mie膰 przemy艣lan膮 艣cie偶k臋 post臋powania.

[...]

Zdarzaj膮 si臋 wyj膮tki, jest mi znany dalszy przypadek w kt贸rym osoba po skasowaniu auta na autostradzie (bodaj偶e 艂o艣 lub co艣 tego typu) oraz pobycie w szpitalu, po wi臋kszych bojach uzyska艂a odszkodowanie, ale niestety szczeg贸艂贸w p贸ki co uzyska膰 nie mog臋 - st膮d pytam wst臋pnie tutaj.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-13 11:50:00
Autor: Chris
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Maciej M. nabazgra艂(a):

[...]

Masz OC zapomnij o kasie i ciesz si臋 偶e ka偶膮 ci zap艂aci膰 za dzika.
Masz AC korzystaj o odbierz kas臋.

Autostrada to co innego, tam nie mo偶e by膰 zwierz膮 dla tego nazywa si臋 to autostrada a nie trasa szybkiego ruchu.

Data: 2012-08-13 10:02:32
Autor: Scypio
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Dnia 13.08.2012 Chris <spam@spam.net> napisa/a:
Autostrada to co innego, tam nie mo縠 by zwierz dla tego nazywa si to autostrada a nie trasa szybkiego ruchu.

Heh, z mojej przeja縟縦i autostrad A2 pami阾am znak "uwaga dzikie zwierz阾a".
Dystans - 18km... przeje縟縜m 18km  a tam "uwaga, dzikie zwierz阾a - 13km". Jeszcze troch i zgodnie z logik zwolennik體 "dostosowania pr阣ko禼i" ca潮 autostrad b阣zie trzeba kula si 70km/h z nog wisz眂 nad hamulcem...

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2012-08-13 12:07:07
Autor: Chris
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Scypio nabazgra(a):

[...]

To Polska :) autostara z za硂縠nia jest obiektem bezkolizyjnym dla tego tyle kosztuje bo trzeba na ca砮j d硊go禼i zasieki k砤舵 :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie by硂 wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposa縠nie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-08-13 12:31:41
Autor: Artur Ma秎眊
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
W dniu 2012-08-13 12:07, Chris pisze:
Scypio nabazgra(a):

[...]

Nie tyko Polska.

autostara z za硂縠nia jest obiektem bezkolizyjnym dla tego
tyle kosztuje bo trzeba na ca砮j d硊go禼i zasieki k砤舵 :)

Tylko przy spe硁ionych za硂縠niach, ale 秝iat nie jest binarny
i niezmienny, wi阠 sytuacja mo縠 si zmieni w czasie, co si
zdarza.

Data: 2012-08-13 16:38:57
Autor: Kazimierz Uromski
W dniu 2012-08-13 12:02, Scypio pisze:
[...]

No ale przecie to tylko TYMCZASOWE (:
Jest tam te 100km/h OIDP

Data: 2012-08-14 12:20:32
Autor: J.F
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
U縴tkownik "Scypio"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

J.

Data: 2012-08-14 12:59:34
Autor: Chris
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
J.F nabazgra(a):

Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

Oplu砮m monitor :):):):))

Data: 2012-08-14 14:33:38
Autor: Artur Ma秎眊
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
W dniu 2012-08-14 12:20, J.F pisze:
(...)
Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka
"obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

Autostrada w tym standardzie to niezapomniane wspomnienie ;)

Data: 2012-08-15 20:08:58
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "Jacek" <bez.spa.mu@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k0a7s3$bnc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli zamiast rozumu kolejne zabite zwierz臋, bo kto艣 komu艣 tak 偶yczy? Najg艂upsze co mog艂e艣 wymy艣li膰. Ja wam 偶ycz臋 by艣cie zacz臋li my艣le膰 i przestali zabija膰 zwierz臋ta. Przeje偶d偶acie drog膮 wiod膮c膮 przez ich dom. Nie zachowujcie si臋 jak bandyci. Wypadku mo偶na unikn膮膰 ale trzeba tego chcie膰. Mnie nie raz wybieg艂y sarny, dziki, lisy o r贸偶nych porach dnia. Nawet uda艂o si臋 nie przejecha膰 je偶a., bo mam 艣wiadomo艣膰, 偶e jak mog膮 przebiec przez drog臋 to na pewno to zrobi膮. To tylko kwestia czasu. Z przera偶eniem patrz臋 na wariat贸w wyprzedzaj膮cych na takim terenie i goni膮cych na z艂amanie karku. Zwierz臋ta sa wsz臋dzie. Znaki s膮 zb臋dne, bo na durni贸w i tak nie dzia艂aj膮..

neelix

Data: 2012-08-16 11:38:23
Autor: John Ko艂alsky
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl>

[...]

Te znaki Ci臋 nie poinformuj膮 o zwierz臋ciu wybiegaj膮cym z lasu wprost przed Ciebie wi臋c nawet jad膮c ekstremalnie wolno zim膮 samochodu nie zatrzymasz. Jest kwesti膮 czasu kiedy to Ci si臋 przydarzy.

Data: 2012-08-16 19:05:17
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "John Ko艂alsky" <john@kowal.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k0if9r$49g$1mx1.internetia.pl...

[...]

Znaki nakazuj膮 szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰 wi臋c branie pod uwag臋 r贸wnie偶 wtargni臋cia. Udawa艂o mi si臋 hamowa膰 r贸wnie偶 zim膮 co nie gwarantuje 偶e zawsze si臋 uda. Obym nie mia艂 takich sytuacji.. Pozostaje dmuchac na zimne i dostosowa膰 pr臋dko艣膰 do warunk贸w szczeg贸lnie na zagro偶onym terenie.

neelix

Data: 2012-08-13 13:50:58
Autor: gregor
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
nic nowego do w膮tku nie wnios臋 ale skoro by艂 znak to nie licz na odszkodowanie

gregor

Data: 2012-08-13 20:32:08
Autor: t
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
begin Maciej M.
W艂a艣nie jestem 艣wie偶o po w/w zdarzeniu.

Biedny dzik. :( Nie mog艂e艣 uwa偶a膰?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-14 07:18:01
Autor: Ronnei Currane
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
Biedny dzik. :( Nie mog砮 uwa縜?

przy tej prendko禼i ledwo widzia las, a co dopiero dzika

Data: 2012-08-13 20:34:56
Autor: wowa
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k0943h$pti$1usenet.news.interia.pl...

Pytanie dodatkowe: czy kto艣 zna godnych polecenia blacharzo-lakiernik贸w w Krakowie, kt贸ry nie boj膮 si臋 podj膮膰 naprawy czego艣 co si臋 zwie Lancia Phedra?

Zadzwo艅 tu http://www.zumi.pl/1978423,Auto_Express,Krakow,firma.html.
Wojtek

--
Taaa... Oczywi艣cie, s膮 lekarze, kt贸rzy
po艣wi臋caj膮 ca艂y sw贸j czas i wiedz臋

Data: 2012-08-14 11:07:21
Autor: Maciej M.
QUIZ [by艂o: Re: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?]
On 2012-08-13 20:34, wowa wrote:

[...]

Dzi臋kuj臋. Jakie maj膮 rekomendacje/opinie - z praktyki?

Wst臋pny kosztorys z ASO ju偶 mam - a wi臋c teraz quiz, dla Waszej rozrywki.

- Ile kosztuje przedni reflektor zespolony (nowy, ksenon, ASO)?
- Jaki jest wst臋pny pe艂ny kosztorys naprawy (ASO)?
- Jaki to jest procent warto艣ci auta (Phedra rocznik 2003)?

Tylko prosz臋 o nie uczestniczenie w quizie os贸b maj膮cych dost臋p do Audatex'u / EPR ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2012-08-14 20:45:36
Autor: wowa
QUIZ [by艂o: Re: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?]

U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k0d4hr$l2j$1usenet.news.interia.pl...

Zadzwo艅 tu http://www.zumi.pl/1978423,Auto_Express,Krakow,firma.html.

Dzi臋kuj臋. Jakie maj膮 rekomendacje/opinie - z praktyki?

No c贸偶, nie b臋d臋 ukrywa艂 偶e to moi znajomi, czasem tam co艣 robi臋 z autami. Robi膮 te偶 mechanik臋. Maj膮 wyposa偶enie do prac blacharskich, 艂膮cznie z ram膮 do naci膮gania. Widzia艂em jak robili restauracj臋 aut zabytkowych, cude艅ko :). Maj膮 lawet臋 wi臋c mo偶esz si膮 dogada膰 na transport. Robi艂em tam auto ojca po drobnej kolizji, brak 艣lad贸w. Mo偶esz podjecha膰 i zobaczy膰, przewa偶nie jest kilka aut w r贸偶nym stadium "produkcji". Na dodatek maj膮 wiedz臋 jak walczy膰 z ubezpieczeniem :) Trzydzie艣ci lat szuka艂em prawdziwego mechanika, zostan臋 przy nich :)
Wojtek

Data: 2012-08-14 22:27:23
Autor: jerzu
QUIZ [by硂: Re: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?]
On Tue, 14 Aug 2012 11:07:21 +0200, "Maciej M."
<xenes@[no-spam]interia.pl> wrote:

- Ile kosztuje przedni reflektor zespolony (nowy, ksenon, ASO)?

Pewnie jakie 2800 netto.

- Jaki jest wst阷ny pe硁y kosztorys naprawy (ASO)?

To wiem, bo widzia砮m :)

- Jaki to jest procent warto禼i auta (Phedra rocznik 2003)?

To si da prosto pliczy :)

Data: 2012-08-15 23:37:57
Autor: Maciej M.
On 2012-08-14 22:27, jerzu wrote:

- Ile kosztuje przedni reflektor zespolony (nowy, ksenon, ASO)?

Pewnie jakie艣 2800 netto.

Prawie 2x tyle czyli nieomal 6kz艂 brutto ;)

- Jaki to jest procent warto艣ci auta (Phedra rocznik 2003)?

To si臋 da prosto pliczy膰 :)

3 reflektory = ca艂e auto... kabaret.

--
MM

Data: 2012-08-15 19:14:36
Autor: neelix
[...]

Kim trzeba by膰 by nie przewidzie膰 takiego zdarzenia?! Dzisiaj zwi臋rz臋ta le艣ne s膮 wsz臋dzie, a szczeg贸lnie tam gdzie s膮 pola i lasy. One s膮 u siebie. Nie wiem czym trzeba my艣le膰 by nie rozumie膰, 偶e przeje偶d偶a si臋 nie drog膮 na pustyni tylko drog膮, kt贸ra wiedzie przez las. Znaki ostrzegawcze wymagaj膮 zachowania szczeg贸lnej ostro偶no艣ci czyli nieustaj膮cej wzmo偶onej obserwacji oraz zmniejszenia pr臋dko艣ci do zatrzymania w艂膮cznie. Chcecie rozbija膰 swoje auta to r贸bcie to na drzewach, a nie na biednych zwierz臋tach. Auto da si臋 wyklepa膰 lub kupic nowe. Zwierzaka wyklepa膰 si臋 nie da! I jeszcze jedno: zwierz臋ta nie znaj膮 si臋 na znakach i nie wiedz膮, 偶e czlowiek wyznaczy艂 konie膰 ich terenu znakiem i zbyt wcze艣nie.
neelix

Data: 2012-08-16 00:01:05
Autor: marcin
[...]

odczep sie od jasnie pana ktoremu dzik rozjebal wypas fure. na google nie bylo znaku wiec o co ci chodzi ? lepiej poradz jak wyszarpac kase bo to sie teraz liczy a nie jakies zdechle niepotrzebne nikomu zwierze !

Data: 2012-08-16 11:44:25
Autor: John Ko艂alsky
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo>

[...]

Zwierz臋ta generalnie same gin膮 a nie z powodu kolizji z samochodami.

Data: 2012-08-16 11:35:33
Autor: John Ko艂alsky
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl>

W艂a艣nie jestem 艣wie偶o po w/w zdarzeniu.

Kim trzeba by膰 by nie przewidzie膰 takiego zdarzenia?!

Normalnym kierowc膮

[...]

Ale jako艣 trzeba po tej drodze przejecha膰. Nie da si臋 przewidzie膰 wybiegni臋cia zwierz臋cia z lasu. To jest tylko kwestia prawdopodobie艅stwa, 偶e zwykle wybiegnie wcze艣niej, 偶e da si臋 jeszcze zahamowa膰.

Data: 2012-08-16 19:14:49
Autor: neelix
Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?

U偶ytkownik "John Ko艂alsky" <john@kowal.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k0if4h$3nd$1mx1.internetia.pl...

U偶ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl>

W艂a艣nie jestem 艣wie偶o po w/w zdarzeniu.
Kim trzeba by膰 by nie przewidzie膰 takiego zdarzenia?!
Normalnym kierowc膮

99% wygl膮da niestety na nienormalnych. ;-( Zapieprzaj膮 ile si臋 da, wyprzedzaj膮 na 3-go, itp. Oni nawet nie patrz膮 na znaki!

[...]

Da sie przejecha膰 5km wolno i z obserwacj膮. Nic si臋 na tym nie straci, a mo偶na du偶o zyska膰. Trzeba tylko chcie膰 niezrobi膰 nikomu krzywdy i chcie膰 dojecha膰 w ca艂o艣ci. Zasada jest prosta: je艣li co艣 mo偶e wybiec na jezdni臋 to wybiegnie.i to w艂a艣nie mnie. Mam wyb贸r.

neelix

Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?