Kółka do przerzutki

Data: 2015-07-06 14:06:01
Autor: atm
Kółka do przerzutki
Mam przerzutkę SLX RD-M662, górne kółko ma wcisnieta w tworzywo dodatkowa tulejke tak ze poslizg nastepuje miedzy dwiema
metalowymi tulekami. Dolne kółko to tylko tworzywo, i jedna tulejka.
Odnosze wrazenie, ze gorne jest tez nieco wieksze.
Kółka z tej aukcji sa jednakowe. Sprzedawca zapewnia, ze kółka beda
idelanie pasowaly. Faktycznie tak bedzie?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5499800447

Data: 2015-07-06 05:55:23
Autor: Rowerex
Kółka do przerzutki
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 14:06:06 UTC+2 użytkownik atm napisał:
[...]

Liczy się ilość zębów w kołkach - zęby się wycierają, stąd czasami wrażenie, że kółka teoretycznie jednakowe, po czasie są inne.

U Shimano kółko górne ma (kiedyś miało?) zwykle dodatkowy lub boczny, stąd rozróżnianie dolnego i górnego. Co do tego luzu na górnym, to jest to dyskusyjne, wszystko zależy od stanu napędu.

Kółka z tej aukcji sa jednakowe. Sprzedawca zapewnia, ze kółka beda
idelanie pasowaly. Faktycznie tak bedzie?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5499800447

Ciekawe, czy to "oryginały" w sensie numeru katalogowego Shimano dla tych przerzutek, czy jakieś "zamienniki" bliżej nieznanej konstrukcji i odporności na zanieczyszczenie - sprzedawca nie podaje żadnego symbolu producenta... Ale nie zmienia to faktu, że powinny dobrze pracować, przynajmniej w dobrych warunkach.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-07-06 15:53:22
Autor: atm
Kółka do przerzutki

[...]

Dzieki za info, ostatecznie kupilem takie jak mialem oryginalnie w SLX,
czyli z dodatkowa tulejka w gornym kółku.

Data: 2015-07-06 23:44:53
Autor: Prot Ogenes
Kółka do przerzutki
On 2015-07-06 14:55, Rowerex wrote:
[...]

Będą pracowały, bo to nie jest śruba o numerze katalogowym 1289328931 do wahadłowca Atlantis odpowiedzilana za dokowanie do ISS.

Sam mam grupę SLX i kupiłem ostatnio takie własnie "chuj wi co".
Znaczy się jak dostałem blister do ręki, to wtedy dowiedziałem się jaki to ma faktycznie numer katalogowy i po sprawdzeniu okazało się, że nie jest dla mnie przeznaczony.

Otóż nie podzieliłem się tymi rewelacjami z moim rowerem i jego napędem więc gupi jeden nie wie i jeździ bez zgrzytania ;-)

Ręce znatomiast załamuję nad tym jak sprzedawcy podchodzą do towaru kóry wystawiają. Kurwica mnie deilkatna bierze, kiedy twierdzą, że chcą sprzedać kółka do SLX 9rz, a na zdjęciu widzimy dwa dolne kółeczka od nie wiadomo jakiej grupy. Jak się przyjrzeć, to czasem to jest to samo kółeczko, tylko zduplikowane "w fotszopie" (bo przeca kurwa sprzdaję "pełny komplet" czyli dwa, nie?! ). Dodatkowo najważniejszą informacją zdaje się być ich waga, choć w przypakdu tego akurat komponentu urwać nie bardzo jest co.
Nieliczni podadzą, że sprzedają komplet Y-5VN 98090 co ucieszyłoby mnie niezmiernie.

pozdr
Prot

Data: 2015-07-06 23:51:54
Autor: atm
Kółka do przerzutki

[...]

Ogolnie witki opadaja gdy zamawiam cos do roweru wysylkowo w jednym z trzech czy czterech glownych sklepow. Ostatnio bujalem sie chyba nieco ponad miesiac z drobnica jak pompka.
Kumpel zas wczoraj kupil w trzech roznych sklepach trzy rzeczy.
Zgadnij co sie stalo.
Dzisiaj dostal z tych trzech roznych sklepow trzy maile z informacja, ze towar, ktory zakupil z ich stron jest niedostepny :]

Data: 2015-07-07 14:58:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Kółka do przerzutki
On Mon, 6 Jul 2015, atm wrote:

Dzisiaj dostal z tych trzech roznych sklepow trzy maile z informacja,
ze towar, ktory zakupil z ich stron jest niedostepny :]

  Wypadałoby zrobić reklamę, które to ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-07 16:13:42
Autor: atm
Kółka do przerzutki
On 2015-07-07 14:58, Gotfryd Smolik news wrote:
On Mon, 6 Jul 2015, atm wrote:

Dzisiaj dostal z tych trzech roznych sklepow trzy maile z informacja,
ze towar, ktory zakupil z ich stron jest niedostepny :]

  Wypadałoby zrobić reklamę, które to ;)

pzdr, Gotfryd

A prosze bardzo:
CTbike (zreszta ja tez mialem z tym sklepem przeboje)
Presto
Bikecenter

Nie mowie o nieprzyjemnej obsludze czy braku kontaktu.
Chodzi o dostepnosc towaru wyswietlanego na stronie.

Data: 2015-07-07 17:34:15
Autor: JDX
Kółka do przerzutki
On 2015-07-07 14:58, Gotfryd Smolik news wrote:
On Mon, 6 Jul 2015, atm wrote:

[...]

To ja od siebie dorzucę jeszcze karbonowy.pl - również sprzedają to
czego nie mają.

Data: 2015-07-07 09:13:23
Autor: Ignac
Kółka do przerzutki
W dniu wtorek, 7 lipca 2015 17:34:30 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

To ja od siebie dorzucę jeszcze karbonowy.pl - również sprzedają to
czego nie mają.

Bo najnowsza strategia marketingowa jest taka: po co kupować jakieś
niepasujące kółka, jak można kupić całą pasującą przerzutkę!
Ja sobie radziłem z niepasującymi, no to, zaprzestali ich sprzedaży.
Ktoś im musiał donieść.
Kupujcie na zapas, nawet te niepasujące, bo za chwilę nie będzie żadnych.

Data: 2015-07-07 09:23:59
Autor: Rowerex
Kółka do przerzutki
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 22:44:53 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:
[...]

Zapewne klientela na to pozwala - pewnie 95% klientów "łyka" taki opis bez zastanowienia - "pasuje? pasuje!" i to wystarczy... Zapewne ci co łykają takie rzeczy nawet nie wiedzą jak odnaleźć rysunek złożeniowy przerzutki i symbol katalogowy części zamiennej - "zamiennej" a nie "zamiennika"...

To niestety pozwala sprzedawcom wciskać kit i sprzedawać gorsze rzeczy w tych samych cenach...

[...]

Ważne, że okrągłe i ma zęby - ciekawe czy by się ktoś połapał, gdyby zdjęcia przedstawiały kołka o innej ilości zębów...

Nieliczni podadzą, że sprzedają komplet Y-5VN 98090 co ucieszyłoby mnie niezmiernie.

Niestety, czas to pieniądz - może sprzyjanie bardziej obeznanej klienteli przestaje się już opłacać? Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-07-07 11:25:35
Autor: Ignac
Kółka do przerzutki
W dniu wtorek, 7 lipca 2015 18:24:01 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Niestety, czas to pieniądz - może sprzyjanie bardziej obeznanej klienteli przestaje się już opłacać?

Przestaje, bo dzięki coraz większemu dobrobytowi stać nas na nowe.
Ale przy okazji, ulegamy(tak bym określił) technicznemu analfabetyzmowi..
Serwisowałem koledze ostatnio rower, nakupił części, że można było zrobić
drugi, rower nie jeżdżony, ale zależały, a wystarczył śrubokręt i wd40.
Przez takie praktyki jak na tych kółkach, niestety jesteśmy wpychani w konsumpcjonizm i mamy tylko wiedzieć, do którego kontenera wrzucić stare graty.

Data: 2015-07-06 06:26:00
Autor: Jozef Szyja
Kółka do przerzutki
[...]

Nie będą idealnie pasowały. Pełnią dwie różne funkcje i dlatego ich budowa jest inna. Górne kółko odpowiada z prowadzenie łańcucha, dolne za jego naprężanie, dlatego górne kółko ma boczny luz technologiczny (w Shimano nazywa się ta technologia "Centeron (r)" ), który kompensuje luz powstający po jakimś czasie na pantografie przerzutki.

Źródło tu:http://www.sheldonbrown.com/gloss_ta-o.html#tensionpulley http://www.sheldonbrown.com/gloss_i-k.html#jockeypulley

Data: 2015-07-06 06:33:42
Autor: Jozef Szyja
Kółka do przerzutki
[...]

Aha - kółka na zdjęciu z aukcji to te "dolne".

Data: 2015-07-06 15:55:19
Autor: atm
Kółka do przerzutki
On 2015-07-06 15:33, Jozef Szyja wrote:
[...]

No wlasnie te dolne jest takie samo jak gorne... dlatego zdecydowalem sie z niewielka doplata na takie jak byly pierwotnie.

Data: 2015-07-06 06:37:27
Autor: Jozef Szyja
Kółka do przerzutki
[...]

Ale jak się wczytać w opis, to przeczy on zdjęciu :)
"Kółka Shimano SLX/Deore 9/10rz
Zaawansowane lekkie działanie
Tuleje sworzni - małe tarcie
Zestaw zawiera: górne kółko prowadzące, dolne napinające, 4 podkładki, 2 tulejki.
Oba kółeczka posiadają ścięte krawędzie, by zwiększyć precyzje przerzucania oraz polepszenia prowadzenia łańcucha."

Data: 2015-07-06 06:56:08
Autor: Ignac
Kółka do przerzutki
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 15:37:29 UTC+2 użytkownik Jozef Szyja napisał:
> [...]

Oba kółeczka posiadają ścięte krawędzie, by zwiększyć precyzje przerzucania oraz polepszenia prowadzenia łańcucha."

Bo to są takie:
http://allegro.pl/kolka-przerzutki-tylne-komplet-2-kolka-11-zebow-i5435165398.html
Wątkodawca- przed montażem porównaj szerokości starych (kółek) z nowymi,
w razie czego, przyszlifuj na drobnym papierze ściernym i tulejki też-
na szlifierce. Tulejki muszą być minimalnie ze 0,3 mm szersze niż kółek.
I smaruj oski, bo w nowych przerzutkach marketing pomija ten drobny detal.

Kółka do przerzutki