Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolo dwumasowe... czy to ma sens?

Kolo dwumasowe... czy to ma sens?

Data: 2010-06-28 22:59:52
Autor: Olek
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
On 2010-06-28 22:40, Bastion wrote:
Witam
Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:
http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/19478266284C10FFE545913.pdf?rnd=796



Sobie ludzie to chwal± z tego co słyszałem, z drugiej strony dwumasy już nie s± tak bardzo drogie jak było to pare lat wcze¶niej, chyba że mówimy o jakim¶ nowym nabytku.
Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już ni± 300kkm i końca na razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

Data: 2010-06-28 21:03:24
Autor: to
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Olek wrote:

Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już nią 300kkm i końca na
razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-coĹ› Nm ktĂłre w dodatku rozwija Ĺ‚agodnie, nie telepie siÄ™ jak diesel itp.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-28 23:13:23
Autor: Olek
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
On 2010-06-28 23:03, to wrote:

Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-co¶ Nm które w dodatku rozwija
łagodnie, nie telepie się jak diesel itp.


dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na co¶ innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze sprzęgła...

Data: 2010-06-28 21:50:49
Autor: to
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Olek wrote:

dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na
coĹ› innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze
sprzęgła...

Moment, drgania na niskich obrotach. V-ka pracuje bardzo równo, momentu ma nie za wiele, szczególnie na niskich obrotach typu 1000-2000 rpm więc i dwumas ma dużo łatwiej.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-29 00:24:16
Autor: DoQ
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
to pisze:

Moment, drgania na niskich obrotach. V-ka pracuje bardzo równo, momentu ma nie za wiele, szczególnie na niskich obrotach typu 1000-2000 rpm więc i dwumas ma dużo łatwiej.

~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-28 22:31:05
Autor: to
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
DoQ wrote:

Moment, drgania na niskich obrotach. V-ka pracuje bardzo rĂłwno, momentu
ma nie za wiele, szczegĂłlnie na niskich obrotach typu 1000-2000 rpm
więc i dwumas ma dużo łatwiej.

~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?

Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-29 00:32:24
Autor: DoQ
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
to pisze:
~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?
Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-29 07:18:21
Autor: Agent
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:i0b829$vrm$2mx1.internetia.pl...
to pisze:
~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?
Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.

Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?

Data: 2010-06-29 08:38:04
Autor: Irokez
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:i0bvmv$gvi$1news.onet.pl...

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:i0b829$vrm$2mx1.internetia.pl...
to pisze:
~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?
Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.

Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?

No własnie, więcej garów równiej pracuje
Ja mam 5 garów w swoim JTD i nalatane niecałe 190kkm i na razie objawów padu dwumasy też nie mam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-06-29 08:35:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?

Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i0b39k$38m$1news.onet.pl...
On 2010-06-28 23:03, to wrote:

Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-co¶ Nm które w dodatku rozwija
łagodnie, nie telepie się jak diesel itp.


dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na co¶ innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze sprzęgła...


bardziej niż strzaly ze sprzegła (gdzie dostaje sprzęgło) dwumasa wrażliwa jest na jazde na np. zbyt niskich obrotach silnika, gdzie wibracje diesla skutecznie obci±żaj± kolo dwumasowe.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-06-29 00:31:33
Autor: Tomasz Pyra
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Olek pisze:
On 2010-06-28 22:40, Bastion wrote:
Witam
Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:
http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/19478266284C10FFE545913.pdf?rnd=796

Sobie ludzie to chwal± z tego co słyszałem, z drugiej strony dwumasy już nie s± tak bardzo drogie jak było to pare lat wcze¶niej, chyba że mówimy o jakim¶ nowym nabytku.
Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już ni± 300kkm i końca na razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

Pulsacje które tłumi dwumasa w silniku sze¶ciocylindrowym s± znacznie mniejsze niż w czterocylindrowym.

Silnik sze¶ciocylindrowy przez cały okres działa działa większym lub mniejszym momentem, ale w jedn± stronę.
Czterocylindrowy przez większo¶ć czasu napędza, ale przez czę¶ć okresu hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu), szarpie więc dwumasa w jedn± i drug± stronę.

Data: 2010-06-29 00:33:55
Autor: DoQ
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Tomasz Pyra pisze:

Czterocylindrowy przez większo¶ć czasu napędza, ale przez czę¶ć okresu hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu), szarpie więc dwumasa w jedn± i drug± stronę.

I to jest wytlumaczenie :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-29 16:17:42
Autor: to
Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
DoQ wrote:

Czterocylindrowy przez większość czasu napędza, ale przez część okresu
hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu),
szarpie więc dwumasa w jedną i drugą stronę.

I to jest wytlumaczenie :)

Raczej nie za dobre, bo w silnikach benzynowych R4 też bywają koła dwumasowe i nikt nie słyszał, żeby jakoś szczególnie padały, więc wątpię, żeby ilość cylindrów była tutaj najistotniejsza.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Kolo dwumasowe... czy to ma sens?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona