Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

Data: 2009-03-11 10:08:42
Autor: on
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Data: 2009-03-11 10:11:03
Autor: krzysiek82
on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 10:18:24
Autor: JG
krzysiek82 pisze:
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony.
Zw³aszcza przy mocniejszym przyspieszaniu na wysokim biegu kó³eczko niestety dostaje. Ale czêste agresywne starty te¿ mu nie s³u¿±.

Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Ró¿nie to bywa - w jednym aucie s³ysza³em metaliczne stuki, a w S-Maksie to by³o po prostu chrobotanie - najpierw przy dodawaniu gazu (s±dzi³em nawet, ¿e jaka¶ folia czy li¶æ dosta³y siê do dolotu, taki by³ mniej wiêcej odg³os). Potem to ust±pi³o, co utwierdzi³o mnie w przekonaniu, ¿e chodzi³o o przyblokowany dolot, po czym parê dni pó¼niej przy odpuszczaniu gazu zacz±³ pojawiaæ siê chrobot.

Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 10:49:45
Autor: krzysiek82
JG pisze:
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)

To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 10:53:05
Autor: JG
krzysiek82 pisze:
To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?
Nie do wszystkich aut niestety :(
Chocia¿ ponoæ Hyundai siê wycofuje z dwumasówek i w serwisie proponuje monta¿ jednomasówki, je¶li wyst±pi³a usterka tego elementu (ale to info od pana w serwisie Forda ;)). Wiêc mo¿e nie jest tak ¼le.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 10:23:04
Autor: gosmo
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp7vb9$g80$1atlantis.news.neostrada.pl...
on pisze:
[...]

Dwumasa rozumiem jest zwi±zana ze skrzyni± niezale¿nie czy diesel czy benzyna? Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym biegu szarpie przy puszczeniu gazu? Wystatrczy daæ 5, potem 4 i jest ok. Chodzi o nowe auto (czyt. poni¿ej 1-go roku). Wcze¶niej by³em w aso, bo przy wrzucaniu sprzêg³a by³ obecny metaliczny d¼wiêk, powiedzieli, ¿e to jaka¶ linka, trzeba by³o co¶ wygi±æ i jest ok. Mo¿e, co¶ ukrywali, bo przy odbiorze chcia³em auto wymianiaæ na inne, bo kontrolka poduszki siê pali³a, wiedz±, ¿e jestem "pieniacz".

Data: 2009-03-11 11:50:00
Autor: Alti
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp7vto$7vc$1news2.ipartners.pl...
on pisze:
[...]

Z silnikiem - to inaczej ko³o zamachowe (tylko takie ulepszone).
Bywa i w dieslach i w benzynach.

Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym
biegu szarpie przy puszczeniu gazu?

To nie to. Objaw mia³by¶ na kazdym biegu. Padaj±ca dwumasa nie ma za wiele wspólnego ze skrzyni± biegów.

Wojtek

Data: 2009-03-12 09:46:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿

Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-12 10:02:25
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
Kolega/¿anka Kuba (aka cita) napisa³/a:
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa
tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie
ta  dwumasa je¶li ju¿

Ko³o jest rodzaju nijakiego - TO ko³o
Masa - ¿eñskiego - TA masa
Sk±d wyduma³e¶ "ten dwumas" to nie wiem... ;)

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£!

Data: 2009-03-12 10:15:58
Autor: Jakub Witkowski
Kuba (aka cita) pisze:
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿

A w³a¶nie ¿e odwrotnie :)
Jest sobie masa. Podwójna masa = to dwumasa.
Ko³o u¿ywaj±ce podwójnej masy (dwumasy) = ko³o dwumasowe :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2009-03-11 11:16:29
Autor: .Peeter
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:
Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika
z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko.
W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik
mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e
pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê
i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta,
a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram
siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty,
od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :)

Powstaje tylko pytanie - jak mam stwierdziæ, ¿e to ju¿...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-11 11:36:38
Autor: Agent
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp831t$9gp$1news.telbank.pl...
[...]

Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.
2) Ch³odziæ na parkingu
A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :)
P.S. Sam mam diesla.

Data: 2009-03-11 14:40:16
Autor: JG
Agent pisze:
[...]
Pocieszê Ciê, ¿e mam dok³adnie to samo w benzynie. No, mo¿e poza zakresem obrotów ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 14:55:54
Autor: Agent
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp8f1o$8hr$2inews.gazeta.pl...
Agent pisze:
[...]

Co masz? Ko³o dwumasowe?

Data: 2009-03-11 14:58:23
Autor: JG
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Agent pisze:
Co masz? Ko³o dwumasowe?
I turbo i ko³o dwumasowe, a tym samym zwi±zane z tym upierdliwo¶ci.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 19:41:29
Autor: .Peeter
Agent wrote:
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle
maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo
urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.

Mój jedzie od 1500 do 4500, wiêc na trasie tak od 2000 do 4000, styka. :D

2) Ch³odziæ na parkingu

Tylko po pa³owaniu bez kilku minut kapeluszniczej jazdy przed postojem. :)

P.S. Sam mam diesla.

A lubisz swojego diesla? Bo ja swojego lubiê.

A Twój diesel Ciebie lubi? ;)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 19:47:36
Autor: dziadekJacek
[...]

Po pierwsze a¿ siê zach³ysn±³em ze ¶miechu. Sorki, ale je¿d¿enie z uszkodzon± dwumas± to nie jest najlepszy pomys³, delikatnie mówi±c. Po drugie, kiedy dwumasa siêzepsuje to: rozwali ci sprzêg³o, oszkodzi wa³, korbowody, oszkodzi skrzyniê biegów. Wierz mi, ¿e jak siê zepsuje to bêdziesz z pewno¶cia wiedzia³ ¿e to ju¿. Przeszed³em wymiane dwumasy, mechanik mi powiedzia³ ¿e mogê z tym je¼dzich CHYBA jeszcze d³ugo, wymieni³em je, zap³aci³em za to prawie 4.000, op³aci³o siê, w uszkodzonym kole strzeli³a sprê¿yna a wysprzêglik by³ w masakrycznym stanie. Nie czekaj a¿ siêzepsuje, bo wtedy bedziesz sobie plu³ w brodê mówi±c "a mog³em to zrobiæ TYLKOza 4.000 zeta", szukaj±c du¿o wiêkszej sumy. Pozdrawiam i ¿yczê trafnej decyzji :)
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-03-11 23:40:54
Autor: .Peeter
dziadekJacek wrote:
[...]

O cholera, teraz to mnie przerazi³e¶. :E

Pozostaje chyba spod ziemi wytrzasn±æ kasê i zrobiæ. :|

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 23:52:43
Autor: .Peeter
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Jeszcze jedno. :)

W czasie pracy silnika, niezale¿nie czy to jest jazda czy postój -
- nic nie klepie...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 15:45:08
Autor: Robson
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?

Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±,
dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja mam taki metaliczny swiergot dobiegajacy z komory silnika, pojawia sie przy przyspieszaniu, potem ustaje. Czy u mnie jest to kolo dwumasowe, czy to moze byc jego objaw?
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

Data: 2009-03-11 16:43:22
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Robson pisze:
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

Data: 2009-03-11 21:09:56
Autor: Bugatti
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
U¿ytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Robson pisze:
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

W DSG jest.

--
Bugatti

Data: 2009-03-12 08:42:26
Autor: Robson
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?

W DSG jest.

To nie jest DSG, to jest zwykla, hydrauliczna 5-biegowa skrzynia. Rozumiem, ze tutaj role kola zamachowego gra konwerter hydrokinetyczny.
Dzieki za odpowiedz.

Data: 2009-03-11 10:31:57
Autor: omega_fan

"on" <on@niemago.pl> wrote in message news:gp7v4d$fnj$1atlantis.news.neostrada.pl...
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Tu masz to chyba najlepiej wyja¶nione, ³±cznie z ilustracjami:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110

Data: 2009-03-11 10:54:16
Autor: Jakub Witkowski
on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Efektywniej t³umi drgania skrêtne ni¿ zwyk³a tarcza sprzêg³a ze sprêzynami.
co poprawia komfort.
Ale tak na intuicjê, skoro t³umi efektywniej, to pewnie wiêcej energii
gromadzi/absorbuje (w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych
silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :)

Data: 2009-03-11 11:02:48
Autor: krzysiek82
Jakub Witkowski pisze:
(w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych
silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :)

To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 11:11:53
Autor: Jakub Witkowski
krzysiek82 pisze:
Jakub Witkowski pisze:
[...]

Ale to nie jaka¶ ¿elazna tylko ot takie moje wra¿enie, ze jest
tendencja do wstawiania dwumasowego raczej do mocniejszych.
Byæ mo¿e dlatego ¿e wsadzany jest do nowszych, a nowoczesne diesle
s± generalnie coraz mocniejsze...?

Data: 2009-03-11 11:13:23
Autor: perszing
krzysiek82 pisze:

To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM.

Mylisz sie. Przez pierwszych pare lat nie bylo dwumasek w 1Z, ale potem zaczeli montowac.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2009-03-11 11:19:21
Autor: TW
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik "on" <on@niemago.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp7v4d$fnj$1atlantis.news.neostrada.pl...
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
__
Objawy "padniecia" sa podobne do uszkodzenia lozyska sprzegla. Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedalu sprzegla w pewnym momencie pojawia sie lekkie chrobotanie, ktore mija kiedy pedal sprzegla minie ten punkt. Moj samochod zostal odstawiony do warsztatu wlasnie na wymiane lozyska, ale po rozebraniu sprzegla okazalo sie ze to kolo dwumasowe. Samochod (Saab 9-5 3.0 diesel) mial wtedy przejechane 180 tys km. Niestety, zadnych zamiennikow do tego samochodu nie ma, wiec zalozyli nowe kolo za 3300 zl z robocizna.
TW

Data: 2009-03-11 12:24:13
Autor: Jacek Bronowski
[...]

To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej kosztowna, niestety. :-(

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjêcia z 19 krajów.

Data: 2009-03-11 12:27:46
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jacek Bronowski pisze:
To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej kosztowna, niestety. :-(

W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

Data: 2009-03-11 19:52:59
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:

W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-03-11 20:07:25
Autor: Marcin J. Kowalczyk
DoQ pisze:
W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))

Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

Data: 2009-03-11 20:11:41
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))
Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

No chyba ze duzo jezdzisz :>
Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-03-11 20:27:18
Autor: Marcin J. Kowalczyk
DoQ pisze:
Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))
Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

No chyba ze duzo jezdzisz :>

inaczej nie kupilbym klekota ;>

Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)

a co to ma do sprzegla? ;>

Data: 2009-03-11 20:32:09
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:

Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)
a co to ma do sprzegla? ;>

Generalnie nic. Ale po co przeplacac? ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-03-12 09:48:57
Autor: krzysiek82
DoQ pisze:
  > Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))

Pozdrawiam
Pawel

Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-12 14:31:02
Autor: Marcin J. Kowalczyk
krzysiek82 pisze:
Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie.

Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

Data: 2009-03-12 14:44:29
Autor: krzysiek82
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

Nie, mówiê u dwumasie + sprzêg³o dok³adnie wychodzi 1269.95z³ brutto.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-12 15:21:17
Autor: Marcin J. Kowalczyk
krzysiek82 pisze:
Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

Nie, mówiê u dwumasie + sprzêg³o dok³adnie wychodzi 1269.95z³ brutto.

Dobra cena, chociaz w Peugeotach sprzedawcy mowili ze jest dwumasa + kolo a po sprawdzeniu numeru z opakowania wychodzilo ze jest to zamiennik jednomasowy.

Data: 2009-03-11 13:50:41
Autor: C.K.
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

tu masz ³opatologicznie :)
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1576.php

CK

Data: 2009-03-11 17:32:00
Autor: V-Tec
on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
Z tego co zauwa¿y³em, ko³a dwumasowe maj± auta o du¿ym momencie obrotowym. I dbanie o "dwumasê" k³óci siê z eko-jazd± (ekstermalnie niskie obroty).

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-03-12 11:30:52
Autor: wchpikus
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Witam!
A pukanie (stuk lekki) przy szybszym dodawaniu gazu i jego odejmowaniu to tez dwumas mowi papa?
Na postoju nie ma tego odglosu, jedynie kiedy jedzie.
Nie wiem czy rozbierac...
Pozdrawiam

Data: 2009-03-12 18:55:53
Autor: kogutek
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Ko³o dwu masowe zosta³o wymy¶lone w celu jeszcze dok³adniejszego zaprogramowania
¿ywotno¶ci samochodu. Samochód w zale¿no¶ci od klasy ma przejechaæ okre¶lon±
ilosæ kilometrów. Potem ma trafiæ na z³om. Zwykle ko³o zamachowe ma prawie
nieograniczon± trwa³o¶æ. Mo¿na jedynie kombinowaæ z pier¶cieniem zêbatym ¿eby
siê zu¿y³ po okre¶lonej ilo¶ci w³±czeñ. A w dwu masowym ma siê ju¿ co popsuæ.
Efektem padniêcia ko³a zamachowego ma byæ nieop³acalno¶æ naprawy wraka w którym
trzeba wymieniæ pier¶cieñ zêbaty, sprzêg³o, ³o¿yska w ko³ach,zrobiæ remont
silnika, remont skrzyni itd. Wszystkie elementy w samochodzie maj± siê zu¿yæ w
miarê jednocze¶nie. A jak z jaki¶ przyczyn padnie wcze¶niej to siê producent
cieszy bo sprzeda drogiego dinksa. --

Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie