Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

Data: 2009-03-11 10:11:03
Autor: krzysiek82
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 10:18:24
Autor: JG
krzysiek82 pisze:
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony.
Zw³aszcza przy mocniejszym przyspieszaniu na wysokim biegu kó³eczko niestety dostaje. Ale czêste agresywne starty te¿ mu nie s³u¿±.

Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Ró¿nie to bywa - w jednym aucie s³ysza³em metaliczne stuki, a w S-Maksie to by³o po prostu chrobotanie - najpierw przy dodawaniu gazu (s±dzi³em nawet, ¿e jaka¶ folia czy li¶æ dosta³y siê do dolotu, taki by³ mniej wiêcej odg³os). Potem to ust±pi³o, co utwierdzi³o mnie w przekonaniu, ¿e chodzi³o o przyblokowany dolot, po czym parê dni pó¼niej przy odpuszczaniu gazu zacz±³ pojawiaæ siê chrobot.

Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 10:49:45
Autor: krzysiek82
JG pisze:
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)

To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 10:53:05
Autor: JG
krzysiek82 pisze:
To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?
Nie do wszystkich aut niestety :(
Chocia¿ ponoæ Hyundai siê wycofuje z dwumasówek i w serwisie proponuje monta¿ jednomasówki, je¶li wyst±pi³a usterka tego elementu (ale to info od pana w serwisie Forda ;)). Wiêc mo¿e nie jest tak ¼le.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 10:23:04
Autor: gosmo
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp7vb9$g80$1atlantis.news.neostrada.pl...
on pisze:
[...]

Dwumasa rozumiem jest zwi±zana ze skrzyni± niezale¿nie czy diesel czy benzyna? Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym biegu szarpie przy puszczeniu gazu? Wystatrczy daæ 5, potem 4 i jest ok. Chodzi o nowe auto (czyt. poni¿ej 1-go roku). Wcze¶niej by³em w aso, bo przy wrzucaniu sprzêg³a by³ obecny metaliczny d¼wiêk, powiedzieli, ¿e to jaka¶ linka, trzeba by³o co¶ wygi±æ i jest ok. Mo¿e, co¶ ukrywali, bo przy odbiorze chcia³em auto wymianiaæ na inne, bo kontrolka poduszki siê pali³a, wiedz±, ¿e jestem "pieniacz".

Data: 2009-03-11 11:50:00
Autor: Alti
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp7vto$7vc$1news2.ipartners.pl...
on pisze:
[...]

Z silnikiem - to inaczej ko³o zamachowe (tylko takie ulepszone).
Bywa i w dieslach i w benzynach.

Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym
biegu szarpie przy puszczeniu gazu?

To nie to. Objaw mia³by¶ na kazdym biegu. Padaj±ca dwumasa nie ma za wiele wspólnego ze skrzyni± biegów.

Wojtek

Data: 2009-03-12 09:46:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿

Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-12 10:02:25
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
Kolega/¿anka Kuba (aka cita) napisa³/a:
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa
tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie
ta  dwumasa je¶li ju¿

Ko³o jest rodzaju nijakiego - TO ko³o
Masa - ¿eñskiego - TA masa
Sk±d wyduma³e¶ "ten dwumas" to nie wiem... ;)

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£!

Data: 2009-03-12 10:15:58
Autor: Jakub Witkowski
Kuba (aka cita) pisze:
gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿

A w³a¶nie ¿e odwrotnie :)
Jest sobie masa. Podwójna masa = to dwumasa.
Ko³o u¿ywaj±ce podwójnej masy (dwumasy) = ko³o dwumasowe :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2009-03-11 11:16:29
Autor: .Peeter
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:
Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika
z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko.
W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik
mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e
pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê
i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta,
a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram
siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty,
od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :)

Powstaje tylko pytanie - jak mam stwierdziæ, ¿e to ju¿...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-11 11:36:38
Autor: Agent
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp831t$9gp$1news.telbank.pl...
[...]

Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.
2) Ch³odziæ na parkingu
A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :)
P.S. Sam mam diesla.

Data: 2009-03-11 14:40:16
Autor: JG
Agent pisze:
[...]
Pocieszê Ciê, ¿e mam dok³adnie to samo w benzynie. No, mo¿e poza zakresem obrotów ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 14:55:54
Autor: Agent
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

U¿ytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp8f1o$8hr$2inews.gazeta.pl...
Agent pisze:
[...]

Co masz? Ko³o dwumasowe?

Data: 2009-03-11 14:58:23
Autor: JG
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Agent pisze:
Co masz? Ko³o dwumasowe?
I turbo i ko³o dwumasowe, a tym samym zwi±zane z tym upierdliwo¶ci.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 19:41:29
Autor: .Peeter
Agent wrote:
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle
maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo
urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.

Mój jedzie od 1500 do 4500, wiêc na trasie tak od 2000 do 4000, styka. :D

2) Ch³odziæ na parkingu

Tylko po pa³owaniu bez kilku minut kapeluszniczej jazdy przed postojem. :)

P.S. Sam mam diesla.

A lubisz swojego diesla? Bo ja swojego lubiê.

A Twój diesel Ciebie lubi? ;)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 19:47:36
Autor: dziadekJacek
[...]

Po pierwsze a¿ siê zach³ysn±³em ze ¶miechu. Sorki, ale je¿d¿enie z uszkodzon± dwumas± to nie jest najlepszy pomys³, delikatnie mówi±c. Po drugie, kiedy dwumasa siêzepsuje to: rozwali ci sprzêg³o, oszkodzi wa³, korbowody, oszkodzi skrzyniê biegów. Wierz mi, ¿e jak siê zepsuje to bêdziesz z pewno¶cia wiedzia³ ¿e to ju¿. Przeszed³em wymiane dwumasy, mechanik mi powiedzia³ ¿e mogê z tym je¼dzich CHYBA jeszcze d³ugo, wymieni³em je, zap³aci³em za to prawie 4.000, op³aci³o siê, w uszkodzonym kole strzeli³a sprê¿yna a wysprzêglik by³ w masakrycznym stanie. Nie czekaj a¿ siêzepsuje, bo wtedy bedziesz sobie plu³ w brodê mówi±c "a mog³em to zrobiæ TYLKOza 4.000 zeta", szukaj±c du¿o wiêkszej sumy. Pozdrawiam i ¿yczê trafnej decyzji :)
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-03-11 23:40:54
Autor: .Peeter
dziadekJacek wrote:
[...]

O cholera, teraz to mnie przerazi³e¶. :E

Pozostaje chyba spod ziemi wytrzasn±æ kasê i zrobiæ. :|

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 23:52:43
Autor: .Peeter
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Jeszcze jedno. :)

W czasie pracy silnika, niezale¿nie czy to jest jazda czy postój -
- nic nie klepie...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-11 15:45:08
Autor: Robson
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?

Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±,
dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja mam taki metaliczny swiergot dobiegajacy z komory silnika, pojawia sie przy przyspieszaniu, potem ustaje. Czy u mnie jest to kolo dwumasowe, czy to moze byc jego objaw?
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

Data: 2009-03-11 16:43:22
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Robson pisze:
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

Data: 2009-03-11 21:09:56
Autor: Bugatti
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
U¿ytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Robson pisze:
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

W DSG jest.

--
Bugatti

Data: 2009-03-12 08:42:26
Autor: Robson
Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?

W DSG jest.

To nie jest DSG, to jest zwykla, hydrauliczna 5-biegowa skrzynia. Rozumiem, ze tutaj role kola zamachowego gra konwerter hydrokinetyczny.
Dzieki za odpowiedz.

Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie