Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Ko這 rehabilitacji PRL...

Ko這 rehabilitacji PRL...

Data: 2011-10-17 11:50:07
Autor: Tzva Adonai
Ko這 rehabilitacji PRL...
To film dla tych, kt鏎zy zwiedzeni k豉mliw propagand tzw. "ruch闚
patriotycznych" nadal 鈍i璚ie wierz, 瞠 za socjalizmem, PRLem, S逝瘺
Bezpiecze雟twa, antychrze軼ija雟twem i lokajstwem wobec Rosji stali
砰dzi.. Ten film dowodzi, 瞠 najwi瘯szymi zwolennikami socjalizmu,
wiernopodda雟twa wobec Rosji oraz fanatycznymi przeciwnikami Jezusa
byli i nadal s prawdziwi Polacy-S這wianie, w dodatku zwierz璚o
nienawidz帷y narodu 篡dowskiego:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=-4LKWrY3ySE

Data: 2011-10-17 19:05:54
Autor: obserwator
Ko這 rehabilitacji PRL...
Tzva Adonai <purpurwolf@runbox.com> napisa(a): To film dla tych, kt鏎zy zwiedzeni k豉mliw propagand tzw. "ruch闚
patriotycznych" nadal 鈍i璚ie wierz, 瞠 za socjalizmem, PRLem, S逝瘺
Bezpiecze雟twa, antychrze軼ija雟twem i lokajstwem wobec Rosji stali
砰dzi.. ******************************************

ale to prawda, ze za a socjalizmem stali m.innymi Zydzi, ale komunisci. Jesli uwazasz sie za Zyda, to powinienes znac zalozenia judaizmu. Mozna miec korzenie zydowskie, ale odejsc od judaizmu i wowoczas zgodnie z ta
religia, zaczyna sie propagowac zlo, a nie dobro i postep, jak zaklada judaizm.

Przykladem ortodoksyjnego patriotyzmu jest wlasnie panstwo Izrael, ktorego
przywodcy aktywnie popieraja multikulturowosc i ruchy anypatriotyczne na calym
swiecie, ale juz w Izraelu z tym walcza bardzo bezwzglednie.







--


Data: 2011-10-17 19:31:27
Autor: obserwator
Tzva znasz to? TIKKUN OLAM A MISJA 玆D紟

Tyle sie dyskutuje o Zydach, ze postanowilem sie w koncu dowiedziec cos wiecej o ich religii. Na salonie pisze facet z Forum Zydow polskich.

Przy okazji jednej z dyskusji podal link do tego tekstu:



Wed逝g tradycji Talmudu (Szabat 31a), po 鄉ierci 砰d musi rozliczy si ze
swojego 篡cia odpowiadaj帷 najpierw na zadane mu pi耩 pyta o sprawy w 篡ciu
najwa積iejsze. Jedno z tych pyta brzmi: "Czy wierzy貫 w napraw 鈍iata [w
tikkun olam]?"


Pierwsza obserwacja: pytanie to ma by stawiane ka盥emu. Ka盥y musi wierzy,
瞠 cz這wiek jest w stanie uczestniczy w naprawianiu niedoskona貫go 鈍iata i
ponosi odpowiedzialno嗆 za czynienie go lepszym w procesie post瘼u (Pirke
Awot: "Nie do ciebie nale篡 uko鎍zenie pracy [doskonalenia 鈍iata], ale nie
jeste wolny, aby si od niej oswobodzi [od czynienia wszystkiego tego, co
mo瞠sz osi庵n望 w tym dziele]&#8221;), 瞠 ka盥y b璠zie z tego rozliczony. Rzecz
jasna,w wielu cywilizacjach dokonywa si post瘼, ale judaizm uczyni z wiary
w post瘼 powinno嗆 religijn, obowi您ek wyznaczony cz這wiekowi przez Boga.

Jedn z podstawowych warto軼i, do kt鏎ej judaizm przywi您uje szczeg鏊n wag w
swojej filozofii i doktrynie cz這wieka, jest ludzkie dzia豉nie, aktywna
postawa cz這wieka &#8211; jego czyny, kt鏎e zmieniaj, ulepszaj, naprawiaj 鈍iat i
&#8211; co szczeg鏊nie wa積e &#8211; przede wszystkim przeciwstawiaj si z逝. Druga obserwacja: idea, 瞠 zadaniem cz這wieka na ziemi jest walka ze z貫m i 瞠
dobro ma nad z貫m zatryumfowa, jest ide judaizmu. W przeciwie雟twie do
wi瘯szo軼i religii Wschodu, judaizm naucza, 瞠 鈍iat do鈍iadczany przez nasze
zmys造 nie jest iluzj, wi璚 nie jest te iluzj oddzia造wanie na naszym
post瘼owaniem. Przeciwno軼i a tak瞠 cierpienie, okrucie雟two i z這, kt鏎e
dostrzegamy w 鈍iecie, s prawdziwe: wymagaj wi璚 prawdziwych dzia豉,
aktywnej, stanowczej postawy. Rabini przywo逝j tu (Szemot Raba 21, 8) Moszego
(Moj瞠sza) modl帷ego si nad brzegiem Morza Czerwonego, gdy nadci庵a egipska
armia. &#8222;Czemu do mnie wo豉sz &#8211; odpowiada na jego modlitw B鏬. &#8211; Dzia豉j!&#8221;.
&#8222;砰dzi maj za zadanie posuwa si naprz鏚, gdy morze nie stanowi dla nich
bariery&#8221; &#8211; wyja郾ia Raszi (鈔edniowieczny komentator Tory) t sytuacj, kt鏎a
mo瞠 by odczytywana metaforycznie.

Dlatego w豉郾ie judaizm skupia si na dzia豉niach. 安iat jest niedoskona造,
oczekuje odwa積ej ludzkiej aktywno軼i, dzi瘯i kt鏎ej dokonuje si tikkun olam
(&#8222;naprawianie 鈍iata&#8221;). Bo je瞠li 篡cie jest - co judaizm uznaje za jeden ze
swoich fundament闚 filozoficznych - wielk warto軼i, to 篡cie skoncentrowane
na dzia豉niach naprawiaj帷ych 鈍iat jest warto軼i jeszcze wi瘯sz.

W judaizmie nie zagadnienia "istnienia po 鄉ierci", ale problemy doczesnego
篡cia s najwa積iejsze. Dlatego g堯wnym d捫eniem cz這wieka powinno by nie
czekanie na olam haba, &#8222;鈍iat, kt鏎y ma nadej嗆&#8221;, ale tikkun olam &#8211;
&#8222;naprawianie&#8221; istniej帷ego, realnego 鈍iata, w kt鏎ym 篡jemy. Tora milczy na
temat 篡cia "w za鈍iatach", ale stanowi instrukcj doczesnego 篡cia.

Judaizm g這si co wi璚ej: podstawowym celem istnienia 砰d闚 jest nie tylko
niezdefiniowane "doskonalenie 鈍iata", ale &#8222;doskonalenie 鈍iata poprzez
Kr鏊estwo Wszechmog帷ego&#8221; (L&#8217;taken olam b&#8217;malchut Szadaj). To bardzo wa積e.
Idea tikkun olam jest teocentryczna a nie antropocentryczna. Tikkun olam to
wype軟ianie przykaza Tory.
rys7.jpg


Obserwacja trzecia: wed逝g judaizmu przestrzeganie przykaza Boga jest
konieczne w procesie naprawiania 鈍iata. Doskonalenie 鈍iata bez Boga jest
utopi. Wy陰cznie obecno嗆 transcendentnego 廝鏚豉 zasad etycznych pozwala na
doskonalenie 鈍iata w zgodzie z Tor, kt鏎e musi by poprzedzone przez
naprawianie, ulepszanie, doskonalenia siebie samego ["Najpierw napraw siebie,
p騧niej naprawiaj innych" (Bawa Mecija 107b)]. W judaizmie celem cz這wieka nie
ma by &#8222;zbawienie&#8221;, ale wykorzystywanie wolnej woli do zbli瘸nia si do Boga i
czynienia dobra wobec ludzi &#8211;  tu i teraz.

S這wa tikkun olam pojawiaj si w Alejnu, czyli modlitwie, kt鏎a odmawiana
jest trzy razy dziennie &#8211; rano, po po逝dniu i wieczorem. Ju ten fakt
鈍iadczy, jak istotna to misja. Doskonalenie 鈍iata  polega ma na
przynoszeniu ludzko軼i wiedzy o Bogu i tym, czego oczekuje On od ludzi przede
wszystkim: etycznego post瘼owania wobec siebie nawzajem. Ci, kt鏎zy w ten
spos鏏 postrzegaj Boga, to etyczni monotei軼i i zaliczaj si do nich nie
tylko religijni 砰dzi. Modlitwa wyra瘸 nadziej, 瞠 nadejdzie dzie, gdy ca造
鈍iat odrzuci fa連zywe warto軼i i wtedy przybli篡 si ostateczne naprawienie
鈍iata.


Obserwacja czwarta: koncepcja, 瞠 砰dzi maj do wype軟ienia misj polegaj帷
na doskonaleniu 鈍iata na skutek przybli瘸nia ludzko軼i Boga, jest jedn z
podstawowych idei judaizmu. Nawi您uje ona korespondencj z ide "wybrania",
kt鏎a  wywodzi si z Tory.

&#8222;Wybranie&#8221; nie oznacza jednak &#8211; wbrew mylnej i do嗆 cz瘰to pojawiaj帷ej si
opinii &#8211; ustanowienia 砰d闚 ponad innymi narodami, ich wywy窺zenia, ale
wyznaczenie (wybranie) ich spo鈔鏚 innych lud闚 do wykonywania okre郵onego
zadania. Jest nim przyprowadzenie ludzko軼i pod g鏎 Synaj, gdzie 砰dzi
otrzymali Tor. Jest nim prezentowanie ludzko軼i idei Jednego, Jedynego Boga,
kt鏎y wymaga od cz這wieka moralnego post瘼owania wobec innych ludzi (etyczny
monoteizm).

Etyczny monoteizm oznacza, 瞠 istnieje jeden B鏬, a wi璚 i jeden moralny
normatyw, kt鏎y On og這si. Oznacza tak瞠, 瞠 B鏬 rozlicza wszystkich ludzi z
przestrzegania tego normatywu. To jest cel 篡dowskiego wybrania. Przed 砰dami
nigdy nie zosta這 postawione zadanie, aby doprowadzi 鈍iat do judaizmu, ale
aby doprowadzi 鈍iat do Boga i do warto軼i, kt鏎e znajduj si w Torze.

Dlaczego akurat 砰dzi zostali wybrani do spe軟ienia tej misji?

Jedna z koncepcji g這si, 瞠 dlatego, i byli narodem ma造m, nielicznym,
niepozornym. B鏬 nazywa lud Jisraela &#8222;szczeg鏊n w豉sno軼i [skarbem]&#8221; (po
hebrajsku: am segula) i Tora t逝maczy: &#8222;Nie dlatego B鏬 zapragn掖 was i
wybra, bo jeste軼ie liczniejsi ni wszystkie [inne] ludy &#8211; [przeciwnie],
jeste軼ie ze wszystkich lud闚 najmniejsi&#8221; (Dewarim 7, 7). B鏬 wi璚 &#8211; mo積a
interpretowa &#8211; chcia, aby Jego pos豉niec by niepozorny. Chcia, aby to idea
przekazywana ludzko軼i przez tego pos豉鎍a zwyci篹a豉, a nie pos豉niec. Im
s豉bszy jest ten, kogo si posy豉, tym bardziej tryumf idei, kt鏎 g這si, jest
tryumfem i zas逝g samej idei, a nie pos豉鎍a! Gdyby do spe軟ienia misji
wybrany zosta nar鏚 pot篹ny, liczny &#8211; jego sukces w przybli瘸niu ludzko軼i
idei Boga by豚y przypisany pot璠ze tego narodu, a nie sile idei moralnego,
Jedynego Boga. 砰dzi s narodem &#8222;najmniejszym&#8221;. &#8222;Jestem prochem i popio貫m&#8221;
m闚i o sobie Awraham (Bereszit 18, 27), a Mosze (Moj瞠sz) i Aharon  (Aaron)
pytaj: &#8222;Kim my jeste鄉y?&#8221; (Szemot 16, 7) &#8211; zauwa瘸 Raszi.

Jednak rozumienie misji, jak maj 砰dzi spe軟i, prze篡wa kryzys. Zauwa篡 to
rabin Abraham J. Heschel, stwierdzaj帷 z gorycz, 瞠 wsp馧cze郾i 砰dzi s
pos豉鎍em, kt鏎y zapomnia o swoim pos豉nnictwie.

Jak nale篡 rozumie te s這wa?

Po pierwsze, historia potoczy豉 si w ten spos鏏, 瞠 od prawie dw鏂h tysi璚y
lat najwa積iejszym celem 砰d闚 i judaizmu by這 przetrwanie. Taka postawa sta豉
si przyczyn izolacji i zamkni璚ia na 鈍iat. Idea tikkun olam musia豉
zawiesi sw鎩 uniwersalny wymiar sugerowany w ksi璕ach Prorok闚.

Po drugie, 砰dzi zlaicyzowani pozostali cz瘰to wierni tylko pierwszej cz窷ci
篡dowskiej misji: &#8222;doskonaleniu 鈍iata&#8221;, ale pomijali (i pomijaj nadal) drug
cz窷, nie mniej istotn, a zawart w s這wach: &#8222;poprzez Kr鏊estwo
Wszechmog帷ego&#8221;! Takie w豉郾ie niedoskona貫, u這mne pr鏏y wype軟iania misji
przez 砰d闚, z pomini璚iem Boga jako podstawy moralnego 豉du, manifestowa造
si w znacznym udzia貫m 砰d闚 we wszelkiego rodzaju radykalnych ruchach
spo貫cznych w XX wieku (czego najbardziej skrajnym przek豉dem jest komunizm).

Wysi趾i zmierzaj帷e do naprawiania, doskonalenia 鈍iata bez uwzgl璠nienia
obecno軼i w nim Boga, musz &#8211; zdaniem judaizmu &#8211; prowadzi do katastrofalnych
rezultat闚, poniewa brak Boga (np. programowo chara


http://www.the614thcs.com/17.1389.0.0.1.0.phtml


--


Data: 2011-10-18 09:31:39
Autor: Jakub A. Krzewicki
Tzva znasz to? TIKKUN OLAM A MISJA 驍YDW
poniedziaek, 17 pa驕dziernika 2011 21:31. carbon entity ' obserwator' <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl>
contaminated pl.soc.polityka with the following letter:


Tyle sie dyskutuje o Zydach, ze postanowilem sie w koncu dowiedziec cos
wiecej o ich religii. Na salonie pisze facet z Forum Zydow polskich.

Przy okazji jednej z dyskusji podal link do tego tekstu:

http://www.the614thcs.com/17.1389.0.0.1.0.phtml

Tikkun Olam fajna rzecz, r籀髒ne religie spieraj si tyko KTO jest depozytariuszem tej misji i jaki nar籀d jest wybrany. Jak dla mnie, to co judaici nazywaj podobiestwem Boga w czowieku jest aktuanie Bogiem czy te髒 Wielkim Architektem czy Natur Buddy czy Chrystusem czy Tao czy jak tam zwa. Top mnie r籀髒ni od abstrakcji w rodzaju judaizmu, 髒e nigdy nie przyjm tezy o jakim "zupenie innym" nieempirycznym i nie-namacalnym Bogu zewntrznym, skoro dobro istnieje w Czowieku fizycznie i empirycznie jako Byt Wcielony, jako jego duchowa zdolno tw籀rcza wi髒ca si te髒 z moc opanowania i ujarzmienia tego, co kabalici zw "drug stron".

"Innego" Boga mo髒e uci brzytwa Ockhama -- - zamiast napletka.
Kraina boska jest TUTAJ i TERAZ, nie ma boga w krainie umarych. Mo髒e tam istnie sobie mdro przeszoci, mi籀d poezji, duchy wro髒b przyszoci etc. i z tego bogactwa korzystam bez opor籀w, po prostu bo niczyje -- - ale prawdziwy wiat jest TU i TERAZ i dziaam tymi rodkami dla i w kontekcie TU i TERAZ.

LUX PAX SCIENTIA -- - WIATO POKJ WIEDZA

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai
http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2011-10-17 20:53:40
Autor: oyster
Ko這 rehabilitacji PRL...
U篡tkownik - Tzva Adonai napisa:
To film dla tych, kt鏎zy zwiedzeni k豉mliw propagand tzw. "ruch闚
patriotycznych" nadal 鈍i璚ie wierz, 瞠 za socjalizmem, PRLem, S逝瘺
Bezpiecze雟twa, antychrze軼ija雟twem i lokajstwem wobec Rosji stali
砰dzi.. Ten film dowodzi, 瞠 najwi瘯szymi zwolennikami socjalizmu,
wiernopodda雟twa wobec Rosji oraz fanatycznymi przeciwnikami Jezusa
byli i nadal s prawdziwi Polacy-S這wianie, w dodatku zwierz璚o
nienawidz帷y narodu 篡dowskiego:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=-4LKWrY3ySE

A za co mo積a kochac ten nar鏚? No b造郾ij, s這wia雟ka 鈍inio.
--
Wsz璠zie wieczno嗆 z瑿ami k豉pie.

Ko這 rehabilitacji PRL...

Nowy film z video.banzaj.pl wi璚ej »
Redmi 9A - recenzja bud瞠towego smartfona