Kolor oleju...

Data: 2009-10-09 07:15:36
Autor: Ryba
Kolor oleju...

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.u1hw2enupq3u2rmobilekone...
Wiem ze w silnikach Diesla olej silnikowy jest czarny jak smoła, ale czy  po przejechaniu 100km od wymiany olej moze być juz ciemny?

Ja jak wracam od mechanika po wymianie to juz po kilku km jest czarny jakby byl nie wymieniany.
Jakby nie wymienial na moich oczach to bym nie uwierzyl ze to nowy olej :)

Ryba

Data: 2009-10-09 00:09:41
Autor: Gom
Kolor oleju...
On 9 Paź, 07:15, "Ryba" <tryb...@USUNpoczta.onet.pl> wrote:
Ja jak wracam od mechanika po wymianie to juz po kilku km jest czarny jakby byl nie wymieniany.
Jakby nie wymienial na moich oczach to bym nie uwierzyl ze to nowy olej :)

Mój mechanik opowiadał mi o kliencie, który po wymianie oleju w dieslu
wrócił z awanturą, że zrobili go w wała i nie wymienili oleju - bo
czarny właśnie. Warsztat zaproponował kolejną wymianę (tym razem na
oczach klienta) z zastrzeżeniem, że jeśli po wymianie olej będzie
czarny, klient zwraca koszty..

... cóż, klient stał się lżejszy o kilka stówek ;)

--
Gom

Data: 2009-10-09 00:31:01
Autor: Pilen
Kolor oleju...
Silnik diesla gromadzi dużo sadzy w oleju i wewnątrz silnika, jeżeli
po przejechaniu 10.000 - 15.000 km wymienimy olej i wlejemy nowy to
nowy natychmiast miesza się z resztka czarnego oleju który nie spłynął
w czasie wymiany i dodatkowo doskonale rozpuszcza resztki osadów w
silniku. Przez to już kilka kilometrów po wymianie nowy olej jest znów
czarny, jeśli po tych kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrach znów
byśmy wymienili olej na nowy zabrudził by się już dużo mniej a po
kolejnej byłby już prawie słomkowy :-) Oczywiście olej z dieslach
nawet po tych trzech szybkich wymianach szybko znów się przyczerni,
jednak będzie to już dłuższy dystans niż zjechanie z kanału i dojazd
do domu.

Data: 2009-10-09 09:32:11
Autor: Ryba
Kolor oleju...

Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:cb8b7fe4-883e-4a1b-91c4-8ed8782f7258g31g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Ja po pierwszej wymianie w dieslu (wczesniej jezdzilem benzynowymi) dzwonilem
do tescia (od wielu lat zapalony dieslowiec) z pytaniem o co chodzi z tym kolorem :)
ale mnie uspokoil.

Ryba

Kolor oleju...