Kolory liturgiczne

Data: 2009-11-22 18:13:56
Autor: abc
Kolory liturgiczne
Stosownie do uroczystości i okresów liturgicznych Kościół zmienia barwę szat
liturgicznych, aby lepiej wyrazić uczucia dominujące w liturgii. W liturgii
rzymskiej używa się sześciu barw.

Biała, barwa światła, symbol czystości i radości. Używa się jej w święta
Pańskie, Matki Bożej, Aniołów, świętych wyznawców i dziewic.

Czerwona, barwa ognia, krwi i szat królewskich. Używa się jej w święto
Zesłania Ducha Świętego, uroczystości Krzyża świętego, Męczenników i w
procesji z palmami.

Zielona, barwa przyrody żywej. Symbol życia i nadziei, występuje w okresach
poświątecznych.

Fioletowa, barwa pokuty i tęsknoty. Posługuje się nią Kościół w okresach
przygotowania na święta: w Adwencie, Przedpościu i w Wielkim Poście oraz w
Wigilie.

Różowa, barwa świtającej jutrzenki, dozwolona jest w trzecią niedzielę
Adwentu i czwartą niedzielę Wielkiego Postu.

Czarna, barwa nocy, symbol grzechu i śmierci. Używa się jej w Wielki Piątek
oraz w Mszach za zmarłych.

Źródło: Mszał Rzymski, Pallottinum, Poznań 1963.

Data: 2009-11-22 18:53:16
Autor: pluton
Kolory liturgiczne
[...]

A napieprzanie krzyzem po oczach wszystkich dookołš, co chcš i nie chcš -
jakie dominujšce uczucia wyraża ?

Nullification

Data: 2009-11-22 19:06:17
Autor: abc
Kolory liturgiczne
A napieprzanie krzyzem po oczach wszystkich dookołš, co chcš i nie chcš -
jakie dominujšce uczucia wyraża ?

Krzyż stał się symbolem odkupienia, zwycięstwa życia nad śmiercią,
zwycięstwa Boga nad szatanem.  Dlatego drażni sługi szatana.

Data: 2009-11-22 18:20:07
Autor: Karol
Kolory liturgiczne
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Krzyż stał się symbolem odkupienia, zwycięstwa życia nad śmiercią,
zwycięstwa Boga nad szatanem.  Dlatego drażni sługi szatana.

czlowieku, nie wypisuj juz tego rodzaju tekstow, bo to jest ewidentna kpina.
Zainteresuj sie tzw. teologia naukowa, ktora w sposob naukowy tlumaczy
istnienie istoty wyzszej(nie wiem jak to okreslic jezykiem wspolczesnym). samo
pojecie Bog, nie jest w stanie tego dokladnie ABSOLUTNIE tego zobrazowac. Do wspolczesnego spoleczenstwa, tylko taki jezyk dzisiaj moze dotrzec i ja jestem pewien ze dotrze, bo KK juz sie tym powaznie zajmuje.

Ludzie sami do tego dojrzeja, aby to zrozumiec i nauka im w tym pomoze.

Moze uda ci sie znalezc jakies informacje np. o ks.Bakanowskim, to wysokiej klasy specjalista, cybernetyk, ktory robi na te tematy wyklady w
Kanadzie. Na codzien pracuje w hospicjum.

Data: 2009-11-22 19:23:28
Autor: Piotr
Kolory liturgiczne
Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:20:07 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

[...]

No, to dawaj linki Dżeff, do tej teologii naukowej, zamiast marudzić.
Piotr

Data: 2009-11-22 18:30:41
Autor: Karol
Kolory liturgiczne
Piotr <pnat@wp.pl> napisał(a):
No, to dawaj linki Dżeff, do tej teologii naukowej, zamiast marudzić.

sorry, ale ja z panem nie zamierzam dyskutowac.

Panskie teksty, zazwyczaj nie czytam, teraz zrobilem wyjatek. Ale wiecej juz
panu tej przyjemnosci nie zrobie.
Zegnam.
PLONK

Data: 2009-11-22 19:39:07
Autor: pluton
Kolory liturgiczne
No, to dawaj linki Dżeff, do tej teologii naukowej, zamiast marudzić.
Piotr

Piordek, cos z toba nie tak. Musisz zrobic jakis rachunek sumienia.
Ja wszystkich dookola wqrwiam, ale jakos nikt mnie do plonkownicy nie
wsadzil.
A ty ledwie z siebie idiote robisz, a juz ladnych pare osob przestaje cie
czytac...

Nullification

Data: 2009-11-22 19:43:49
Autor: Piotr
Kolory liturgiczne
Dnia Sun, 22 Nov 2009 19:39:07 +0100, pluton napisał(a):

[...]

Nikt cię nie wsadza, bo widać nie warto się trudzić.
A o mnie się nie martw, jakoś sobie daje radę, a Dżeff mnie plonkuje już
chyba z dziesiąty raz... :-)
Piotr

Data: 2009-11-22 19:53:06
Autor: pluton
Kolory liturgiczne
A o mnie się nie martw, jakoś sobie daje radę,

No to dobrze, uspokoiles mnie.
Kopne cie czasami (albo zdziele krzyzem) dla pobudzenia
twoich zanikajacych potencjalow korowych, jak napiszesz
cos szczegolnie bezmyslnego.

Nullification

Data: 2009-11-22 19:49:27
Autor: abc
Kolory liturgiczne
Zainteresuj sie tzw. teologia naukowa, ktora w sposob naukowy tlumaczy
istnienie istoty wyzszej(nie wiem jak to okreslic jezykiem wspolczesnym).

Gwoli ścisłości masoneria używa pojęcia Istota Najwyższa i masonom
bynajmniej nie chodzi o Boga, którego wyznają katolicy. Masoneria to
przecież Antykościół wielokrotnie potępiony przez Papieży.

Data: 2009-11-22 19:19:55
Autor: pluton
Kolory liturgiczne
> [...]

Krzyż stał się symbolem odkupienia, zwycięstwa życia nad śmiercią,
zwycięstwa Boga nad szatanem.  Dlatego drażni sługi szatana.

Aha, czyli krzyz jest narzedziem do draznienia.
A jezeli drazni wyznawcow innych religii lub takich, ktorzy nie wyznaja
zadnej religii ? Automatycznie ich klasyfikujemy jako slugi szatana ?

Nullification

Data: 2009-11-22 19:21:52
Autor: Piotr
Kolory liturgiczne
Dnia Sun, 22 Nov 2009 19:19:55 +0100, pluton napisał(a):

Aha, czyli krzyz jest narzedziem do draznienia.
A jezeli drazni wyznawcow innych religii lub takich, ktorzy nie wyznaja
zadnej religii ? Automatycznie ich klasyfikujemy jako slugi szatana ?

Łoj, drażni... Sługus nie wybiera, tylko służy, i to go drażni.
Piotr

Data: 2009-11-22 19:27:02
Autor: abc
Kolory liturgiczne
Krzyż stał się symbolem odkupienia, zwycięstwa życia nad śmiercią,
zwycięstwa Boga nad szatanem.  Dlatego drażni sługi szatana.

Aha, czyli krzyz jest narzedziem do draznienia.

Nie. Ale ich drażni, bo przypomina im o klęsce szatana.

A jezeli drazni wyznawcow innych religii lub takich, ktorzy nie wyznaja
zadnej religii ? Automatycznie ich klasyfikujemy jako slugi szatana ?

Tak. Wyznawcy wszystkich fałszywych religii służą szatanowi.

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-22 19:07:21
Autor: Polok_prawdziwy
Kolory liturgiczne

abc wrote:

Niełodpedziołeś mi ABECADŁO, a pseca tyś mondry chop i znos siem na boskich
zecach...!
A pisołem ci niedowno tak:

"ABECADŁO...!!! ABECADŁO...!!!  - cyzby to łokrutno KARABOSKO była...!?

- zapewne dziewcynki niemodliły siem gorliwie, abo cogorsa zamało na
PSENOJśWINTSOMŁOFIAREM wciepły...!

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7235251,Dzieci_rozjechane_przez_pirata_w_BMW_czuja_sie_lepiej.html

PS amoze zamiast na ŁOFIAREMPSENOJśWINTSOM na cukierecki wydały...!?

Kolory liturgiczne