"Kolumbia-艣wiadectwo dla 艣wiata" - Jakubie Krzewicki

Data: 2012-03-13 16:42:31
Autor: Jakub A. Krzewicki
"Kolumbia-艣wiadectwo dla 艣wiata" - Jakubie Krzewicki
wtorek, 13 marca 2012 15:28. carbon entity ' Obserwator' <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>

... i co pan na to? Ja przyjalem do wiadomosci. Nie lekcewaze. To sa
fakty.

Orban rowniez wprowadzil Boga do konstytucji i rozpoczal reformy panstwa.
Ma poparcie kosciola wegierskiego.

W wywiadzie, rezyser mowi jak marksistowska mafia narkotykowa, ktora
mordowala wczesniej brutalnie chrzescijan i kaplanow, po objeciu wladzy w
Kolumbii przez nowego wierzacego prezydenta, zwrocila sie do biskupow
katolickich z prosba o wybaczenie.

Moze polscy esbecy i bezpieczniacy komunistyczni, powinni zrobic to samo
i w Polsce sie zmieni? Przestanie sie wszytko walic?

Po obejrzeniu wywiadu taki pomysl przyszedl mi go glowy....

*Od 艣rody z tyg. "Gazeta Polska" - Tylko Tv Trwam i Gazeta Polska poka偶膮 w
Polsce nagrodzony film Dominika Tarczy艅skiego pt. "Kolumbia-艣wiadectwo dla
艣wiata". Czego obawiaj膮 si臋 dyrekcje innych telewizji, kt贸rym autor
oferowa艂 emisj臋 filmu - za darmo. Z re偶yserem rozmawia Marcin Plewka.*

http://vod.gazetapolska.pl/1333-telewizje-boja-sie-pokazac-ten-film

Kolumbia 艣wiadectwo dla 艣wiata re偶. Dominik Tarczy艅ski - treiler

http://www.youtube.com/watch?v=tuxfmQSUL5s

By艂oby dobrze, gdyby to by艂o na W臋grzech kulturowo neutralne. W臋gry s膮 od stuleci podobnym miejscem 艣cierania si臋 turanizmu i kutury 艂aci艅skiej jak Polska i dzia艂ania Orbana nosz膮 w pewnym sensie oznaki podboju kulturowego. A to ju偶 nie jest tak jednoznacznie dobre. Znam troch臋 idee turanizmu w臋gierskiego i to jest zupe艂nie przeciwny kierunek do tego modelu kultury, kt贸ry proponuje Orban. Starcie tych dw贸ch antytetycznych tendencji to zupe艂nie jak by艣my mieli powt贸rk臋 na w艂asnych oczach z wydarze艅 historycznych b臋d膮cych baz膮 dla znanej rock-opery "艢wi臋ty Stefan"

Co do Kolumbii to znowu element 艂aci艅ski jest elementem kulturowo obcym, powsta艂ym przez konkwist臋 kultury (nomen omen) prekolumbijskiej. Wygl膮da na to, 偶e oczekujesz ode mnie poparcia element贸w dobrze umocowanych w naszej synkretycznej kulturze, ale nap艂ywowych kosztem cech tubylczych. Tymczasem ca艂a moja dzia艂alno艣膰 to wydobywanie z przesz艂o艣ci cech tubylczych sprzed nap艂ywu kultur 艣r贸dziemnomorskich. Je艣li przestan臋 si臋 tym zajmowa膰, to zwyczajnie nie mam co robi膰, mog臋 p贸j艣膰 rowy kopa膰 albo sprzedawa膰 pietruszk臋, bo nie wyobra偶am sobie aktywno艣ci na gruncie, na kt贸rym nie czu艂bym si臋 pewnie. A cywilizacja 艂aci艅ska jest dla mnie tak膮 terra incognita, o ile mog臋 my艣le膰 o sobie jako o intelektuali艣cie w kategoriach cywilizacji tura艅skiej ewentuanie nordyckiej, o tyle nie bardzo wyobra偶am sobie pozostanie w tej roli przy radykalnym przechyleniu si臋 szali na rzecz egzotycznej dla mnie cywilizacji 艂aci艅skiej. Nawet w obr臋bie samego chrze艣cija艅stwa pos艂ugiwanie si臋 innym idiomem ni偶 cywilizacja 艂aci艅ska sprawia trudno艣ci w odbiorze przez ludzi przyzwyczajonych do kultury 艣r贸dziemnomorskiej, wystarczy sobie przypomnie膰, z jakim trudem przebi艂a si臋 do "powa偶nego" nurtu literatury europejskiej tw贸rczo艣膰 Tolkiena i Lewisa zwi膮zana z cywiizacjami celtyck膮 i nordyck膮. Wi臋c m贸wi Pan: 偶膮da膰, 偶e si臋 ludzie poprawi膮 za cen臋 upadku jakiej艣 "sophisticated" kultury? Czy gra jest warta 艣wieczki? Historia uczy, 偶e wiele cywilizacji tubylczych upad艂o, wiele wspania艂ych rytua艂贸w, obrz臋d贸w czy ceremonii umar艂o zuba偶aj膮c 艣wiatowe dziedzictwo, a na d艂u偶sz膮 met臋 ludzie nigdy si臋 znacz膮co nie poprawili.

PS. Poza tym, dlaczego kieruje Pan tak膮 propozycj臋 do mnie jak gdybym by艂 kim艣 o wysokiej pozycji spo艂ecznej, na kim bardzo takim ludziom jak Pan by zale偶a艂o?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

"Kolumbia-艣wiadectwo dla 艣wiata" - Jakubie Krzewicki