"Kolumbia-¶wiadectwo dla ¶wiata" - Jakubie Krzewicki

Data: 2012-03-13 14:28:53
Autor: Obserwator
"Kolumbia-¶wiadectwo dla ¶wiata" - Jakubie Krzewicki
.... i co pan na to? Ja przyjalem do wiadomosci. Nie lekcewaze. To sa fakty.

Orban rowniez wprowadzil Boga do konstytucji i rozpoczal reformy panstwa.
Ma poparcie kosciola wegierskiego.

W wywiadzie, rezyser mowi jak marksistowska mafia narkotykowa, ktora mordowala wczesniej brutalnie chrzescijan i kaplanow, po objeciu wladzy w Kolumbii przez nowego wierzacego prezydenta, zwrocila sie do biskupow katolickich z prosba o wybaczenie.

Moze polscy esbecy i bezpieczniacy komunistyczni, powinni zrobic to samo i w Polsce sie zmieni? Przestanie sie wszytko walic? Po obejrzeniu wywiadu taki pomysl przyszedl mi go glowy....

*Od ¶rody z tyg. "Gazeta Polska" - Tylko Tv Trwam i Gazeta Polska poka¿± w Polsce nagrodzony film Dominika Tarczyñskiego pt. "Kolumbia-¶wiadectwo dla ¶wiata". Czego obawiaj± siê dyrekcje innych telewizji, którym autor oferowa³ emisjê filmu - za darmo. Z re¿yserem rozmawia Marcin Plewka.*

http://vod.gazetapolska.pl/1333-telewizje-boja-sie-pokazac-ten-film

Kolumbia ¶wiadectwo dla ¶wiata re¿. Dominik Tarczyñski - treiler http://www.youtube.com/watch?v=tuxfmQSUL5s

Data: 2012-03-13 15:58:55
Autor: Ajgor
"Kolumbia-¶wiadectwo dla ¶wiata" - Jakubie Krzewicki

U¿ytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jjnlj5$3po$1inews.gazeta.pl...
... i co pan na to? Ja przyjalem do wiadomosci. Nie lekcewaze. To sa fakty.

Orban rowniez wprowadzil Boga do konstytucji i rozpoczal reformy panstwa.
Ma poparcie kosciola wegierskiego.

Tylko nie ma poparcia narodu wêgierskiego.
A kosciol to jest potrzebny jak piate kolo u wozu.
Zreszta.. Kosciol zawsze popieral faszystow.

Data: 2012-03-13 15:15:14
Autor: Obserwator
Ajgor <niepod@m.pl> napisa³(a):

> [...]

Tylko nie ma poparcia narodu wêgierskiego.
A kosciol to jest potrzebny jak piate kolo u wozu.
Zreszta.. Kosciol zawsze popieral faszystow.

prosze wysluchac najpierw wykladu. Rezyser juz przgotowuje materialy do filmu
o Wegrach Orbana.

Ps. ja jestem agnostykiem, ale slucham i obserwuje. Interesuja mnie fakty.

Data: 2012-03-13 16:01:51
Autor: Ajgor
[...]

Fascynujacy zwiastun. Przez poltorej minuty na ekranie przesuwaja sie drzewa, a pozniej prez kilkanascie sekund jakies nawiedzone cioty pieprza, jak ksiadz na oltarzu :) Jak by mi zaplacili, to tez bym plotl co mi slina na jezyk przyniesie.

Data: 2012-03-13 16:42:31
Autor: Jakub A. Krzewicki
"Kolumbia-świadectwo dla świata" - Jakubie Krzewicki
wtorek, 13 marca 2012 15:28. carbon entity ' Obserwator' <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>

[...]

*Od środy z tyg. "Gazeta Polska" - Tylko Tv Trwam i Gazeta Polska pokażą w
Polsce nagrodzony film Dominika Tarczyńskiego pt. "Kolumbia-świadectwo dla
świata". Czego obawiają się dyrekcje innych telewizji, którym autor
oferował emisję filmu - za darmo. Z reżyserem rozmawia Marcin Plewka.*

http://vod.gazetapolska.pl/1333-telewizje-boja-sie-pokazac-ten-film

Kolumbia świadectwo dla świata reż. Dominik Tarczyński - treiler

http://www.youtube.com/watch?v=tuxfmQSUL5s

Byłoby dobrze, gdyby to było na Węgrzech kulturowo neutralne. Węgry są od stuleci podobnym miejscem ścierania się turanizmu i kutury łacińskiej jak Polska i działania Orbana noszą w pewnym sensie oznaki podboju kulturowego. A to już nie jest tak jednoznacznie dobre. Znam trochę idee turanizmu węgierskiego i to jest zupełnie przeciwny kierunek do tego modelu kultury, który proponuje Orban. Starcie tych dwóch antytetycznych tendencji to zupełnie jak byśmy mieli powtórkę na własnych oczach z wydarzeń historycznych będących bazą dla znanej rock-opery "Święty Stefan"

Co do Kolumbii to znowu element łaciński jest elementem kulturowo obcym, powstałym przez konkwistę kultury (nomen omen) prekolumbijskiej. Wygląda na to, że oczekujesz ode mnie poparcia elementów dobrze umocowanych w naszej synkretycznej kulturze, ale napływowych kosztem cech tubylczych. Tymczasem cała moja działalność to wydobywanie z przeszłości cech tubylczych sprzed napływu kultur śródziemnomorskich. Jeśli przestanę się tym zajmować, to zwyczajnie nie mam co robić, mogę pójść rowy kopać albo sprzedawać pietruszkę, bo nie wyobrażam sobie aktywności na gruncie, na którym nie czułbym się pewnie. A cywilizacja łacińska jest dla mnie taką terra incognita, o ile mogę myśleć o sobie jako o intelektualiście w kategoriach cywilizacji turańskiej ewentuanie nordyckiej, o tyle nie bardzo wyobrażam sobie pozostanie w tej roli przy radykalnym przechyleniu się szali na rzecz egzotycznej dla mnie cywilizacji łacińskiej. Nawet w obrębie samego chrześcijaństwa posługiwanie się innym idiomem niż cywilizacja łacińska sprawia trudności w odbiorze przez ludzi przyzwyczajonych do kultury śródziemnomorskiej, wystarczy sobie przypomnieć, z jakim trudem przebiła się do "poważnego" nurtu literatury europejskiej twórczość Tolkiena i Lewisa związana z cywiizacjami celtycką i nordycką. Więc mówi Pan: żądać, że się ludzie poprawią za cenę upadku jakiejś "sophisticated" kultury? Czy gra jest warta świeczki? Historia uczy, że wiele cywilizacji tubylczych upadło, wiele wspaniałych rytuałów, obrzędów czy ceremonii umarło zubażając światowe dziedzictwo, a na dłuższą metę ludzie nigdy się znacząco nie poprawili.

PS. Poza tym, dlaczego kieruje Pan taką propozycję do mnie jak gdybym był kimś o wysokiej pozycji społecznej, na kim bardzo takim ludziom jak Pan by zależało?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

"Kolumbia-¶wiadectwo dla ¶wiata" - Jakubie Krzewicki