Kombajn

Data: 2016-05-30 10:27:02
Autor: J.F.
Kombajn
Data: 2016-05-30 10:39:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kombajn
Hello J.F.,

Monday, May 30, 2016, 10:27:02 AM, you wrote:

Nie tylko w Polsce trzeba uwazac na uzbrojone kombajny
http://www.msn.com/pl-pl/sport/indeks-dyscyplin/panczenista-konrad-nied%c5%bawiedzki-mia%c5%82-powa%c5%bcny-wypadek-jest-w-szpitalu/ar-BBtCfWq

,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada - Katarzyna Woźniak."
Hmmm...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-05-30 02:56:00
Autor: sczygiel
Kombajn
W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 10:39:46 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]

,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada - Katarzyna Woźniak."

Krzysztof - ojciec Konrada.
W tym samym arcie jest wyklarowane.

Data: 2016-05-30 13:20:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kombajn
Hello Sczygiel,

Monday, May 30, 2016, 11:56:00 AM, you wrote:

> [...]
,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada - Katarzyna Woźniak."

Ależ wiem. Tylko wychodzi na to, że żona Krzysztofa jest dziewczyną
Konrada :P

W tym samym arcie jest wyklarowane.

Ręki mnie opadli.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-05-30 05:15:59
Autor: sczygiel
Kombajn
W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 13:20:59 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> Krzysztof - ojciec Konrada.

Ależ wiem. Tylko wychodzi na to, że żona Krzysztofa jest dziewczyną
Konrada :P

> W tym samym arcie jest wyklarowane.

Ręki mnie opadli.

Ah, rozumiem o co Ci chodzi.

Data: 2016-05-30 15:06:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kombajn
Hello Sczygiel,

Monday, May 30, 2016, 2:15:59 PM, you wrote:

[...]

[...]

Prawidłowo powinno być:
,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz Katarzyna Woźniak - dziewczyna Konrada."
Tak drobna zmiana a jak istotnie zmienia się znaczenie zdania...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-05-30 15:27:59
Autor: t-1
Kombajn
W dniu 30.05.2016 o 15:06, RoMan Mandziejewicz pisze:

Prawidłowo powinno być:
,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz Katarzyna Woźniak - dziewczyna Konrada."
Tak drobna zmiana a jak istotnie zmienia się znaczenie zdania...

Najlepiej użyć liczby mnogiej: poleciały.

Data: 2016-05-30 19:03:34
Autor: Tom N
Kombajn
RoMan Mandziejewicz w <news:942647740.20160530103945pik-net.pl.invalid>:

[...]

http://sjp.pwn.pl/doroszewski/oraz-II;5467183.html

"podziwiać złote palmy kamizelki oraz łańcuszek od zegarka"

podstaw pod żona Krzysztofa - palmy kamizelki oraz [1] pod dziewczyna
Konrada - łańcuszek od zegarka

[1]
http://sjp.pwn.pl/szukaj/oraz.html

"oraz <<spójnik używany do łączenia zdań lub innych wyrażeń, które odnoszą
się do tych samych przedmiotów, osób lub faktów>>"

Czyżbyś chciał dyskutować z faktami, że dwie różne osoby poleciały do tego
samego Konrada? ;P

--
'Tom N'

Data: 2016-05-31 00:36:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kombajn
Hello Tom,

Monday, May 30, 2016, 7:03:34 PM, you wrote:

[...]

Już ktoś inny zwrócił uwagę: skoro dwie różne osoby, to powinno być
,,poleciały" a nie ,,poleciała" :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-05-31 19:56:39
Autor: Tom N
Kombajn
RoMan Mandziejewicz w <news:1910524427.20160531003623pik-net.pl.invalid>:

Hello Tom,
Monday, May 30, 2016, 7:03:34 PM, you wrote:
Już ktoś inny zwrócił uwagę: skoro dwie różne osoby, to powinno być
,,poleciały" a nie ,,poleciała" :P

Niekoniecznie

"Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada" równie dobrze mozna rozwinąć: Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz (poleciała) dziewczyna Konrada.
Każda osobno.

--
'Tom N'

Kombajn