Komedia z pomylek (1967)

Data: 2016-07-26 14:24:24
Autor: Titus Atomicus
Komedia z pomylek (1967)
Witam,
https://pl.wikipedia.org/wiki/Komedia_z_pomy%C5%82ek_(film)

(Swoja droga - chyba blad w wiki - nawet nie chce mi sie poprawiac - sedzia mowiacy po francusku nie znajacy niemieckiego. Paradne. Przeciez on byl Holendrem. Faktycznie mogl nie znac angielskiego, ale niemieckiego...?)
Polski film krotkometrazowy z r. 1967 nakrecony w konwencji westernu (choc fabula niewesternowa) wg opowiadania... Henryka Sienkiewicza.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Komedia_z_pomy%C5%82ek_(nowela)
http://www.sienkiewicz.ovh.org/02/18.htm

Wczesniej tego nie widzialem. Rezyseria Jerzy Has, za kamera Wieslaw Rutowicz.
W rolaach glownych Maklakiewicz, Cembrzynska Oprocz nich w obsadzie, Bronislaw Pawlik, Waclaw Kowalski, Zofia Merle i Michal Szewczyk (mi kojarzyl sie wczesniej tylko z serialem Samochodzik i templariusze').
Perelka.
Moge sie tylko przeczepic do slabo dobranej muzyki i fatalnej wymowy angielskich nazw miejscowosci (nic dziwnego ze skadinad znakomici polscy aktorzy rzadko robili kariere za granica).
8/10
--
TA

Komedia z pomylek (1967)