Komenda Główna˘XœŽ+œĎ+­Ä Ÿ6ş›­Ä"r obywateli: SkarĹź siꝫ­Ä)˘XŽľ˙r0¸÷ ZAWSZE!

Data: 2017-06-14 09:11:56
Autor: A. Filip
Komenda Główna˘XœŽ+œĎ+­Ä Ÿ6ş›­Ä"r obywateli: SkarĹź siꝫ­Ä)˘XŽľ˙r0¸÷ ZAWSZE!

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-sprawa-smierci-igora-stachowiaka-funkcjonariusz-ktory-uzyl-p,nId,2405768
Wczoraj, 13 czerwca (18:10)
Aktualizacja: Wczoraj, 13 czerwca (19:01) [...] Odpowiedź KGP odnosi się też do zatrzymania świadków interwencji
wobec Stachowiaka, informując, że nie złożyli oni zażalenia na
zatrzymanie przez policję. [...]

Nie ma zażalenia nie ma sprawy?  Do [...] z taką "policją".

--
A. Filip

Data: 2017-06-14 08:42:54
Autor: k0pe
Komenda Główna Policji uczy głupich obywateli: Skarż się na policję ZAWSZE!
A. Filip on 14.06.2017 07:11 wrote

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/czestochowa-smierc-na-polskim-komisariacie-nie-zyje-austriak/bb5w6yf

Data: 2017-06-14 11:27:07
Autor: prezydent San Escobar
k0pe <xxx@xxx.xxx> napisał(-a):

> Nie ma zażalenia nie ma sprawy?  Do [...] z taką "policją".

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/czestochowa-smierc-na-polskim-komisariacie-nie-zyje-austriak/bb5w6yf

Austriak już się nie poskarży, więc sprawy nie ma?

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-14 11:43:37
Autor: A. Filip
prezydent San Escobar <presidento@sanescobar.so> pisze:
k0pe <xxx@xxx.xxx> napisał(-a):

> [...]

Austriak już się nie poskarży, więc sprawy nie ma?

W przeciwieństwie do męża *żona* przeżyła policyjne zatrzymanie na 48h.

Zdziwię się jak sprawa łatwo i szybko przyschnie.  Zdziwię się także jak
policja będzie tradycyjnie twierdzić że było całkiem inaczej a
monitoring (na komisariacie) nie będzie tradycyjnie "niesprawny".
Na dokładną, precyzyjną *i pełną* wersję policji ja już nie liczę.

Na szybki wyrok (w zawieszeniu) i wydalenie z policji nie liczę.
Przecież uświęcona policyjna tradycja zobowiązuje.

--
A. Filip

Data: 2017-06-14 07:44:00
Autor: Bytomir Kwasigroch
"Śmierć na komisariacie 2" [Moravec Częstocho wa-2017]
użytkownik A. Filip napisał:

W przeciwieństwie do męża *żona* przeżyła policyjne zatrzymanie na 48h.

Nu ale miał 0,5 promila, mógł być bojowy, trzaby do kodeksu
zajrzeć czy policja mam prawo zatrzymać pijanego.

Data: 2017-06-14 17:02:10
Autor: A. Filip
Bytomir Kwasigroch <bytomir.kwasigroch@gmail.com> pisze:
użytkownik A. Filip napisał:

W przeciwieństwie do męża *żona* przeżyła policyjne zatrzymanie na 48h.

Nu ale miał 0,5 promila, mógł być bojowy, trzaby do kodeksu
zajrzeć czy policja mam prawo zatrzymać pijanego.

Według linka z posta otwierającego wątek *żona* miała mieć 0,4
promila. Podaj linka na swoją informację.

_W większości Europy_ próg alkoholu _przy prowadzeniu samochodu_ to 0,5
promila.  Polska HGW dlaczego ma limit nie jak w większości Europy ale
tak drakoński jak w Skandynawii (Szwecja+Norwegia).  W Anglii to
nawet 0,8.  Małżeństwo zostało zatrzymane w trakcie jazdy samochodem?

https://en.wikipedia.org/wiki/Drunk_driving_law_by_country#Europe

--
A. Filip

Data: 2017-06-15 09:52:31
Autor: boukun
Użytkownik "Bytomir Kwasigroch"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W przeciwieństwie do męża *żona* przeżyła policyjne zatrzymanie na 48h.

Nu ale miał 0,5 promila, mógł być bojowy, trzaby do kodeksu
zajrzeć czy policja mam prawo zatrzymać pijanego.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Trzaby do kodeksu zajrzeć, czy jakieś tam bojówkarze ochroniarze mają prawo zatrzymywać spacerujących obywateli, wylegitymowywać i powalać na glebę i oddawać w ręce policji na dołek.

boukun

Data: 2017-06-15 09:54:28
Autor: boukun
Użytkownik "boukun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Acha, i czy ludzie nie mają w pl prawa napić się w restauracji drinka i potem na piechotę spacerować do domu...

boukun

Data: 2017-06-14 10:58:14
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-06-17 o 09:11, A. Filip pisze:

[...]

No właśnie nie do końca masz rację. Policja zawsze bada zasadność
zatrzymania i to kilku etapowo. Najpierw bezpośredni przełożony (wiza na
protokole). Potem dyżurny, zanim osadzisz w aresztach. Następnego dnia
Komendant przy odprawie. Kopia protokołu idzie zawsze do prokuratury
bezpośrednio po zatrzymaniu. Prokurator raz na czas przychodzi i
analizuje materiały w jednostce. O jakiś innych rzeczach już nie piszę.

Ale w tych wypadkach analizuje się wytworzone przez policjantów
dokumenty. Nikt nie biega za samymi zatrzymanymi, skoro sami sobie tego
nie życzą i nie pyta, czy wszystko było w porządku, dokąd ktoś z nich
nie napisze zażalenia. Mówiąc szczerze większość zatrzymań jest
generalnie OK! Wszak w skali jednostki powiatowej, to dziennie bywa
kilka sztuk. W kraju dziennie zatrzymuje się pewnie ponad 1.000 osób. A
nieprawidłowości dotyczą kilku przypadków w roku. Oczywiście nie powinno
ich być w ogóle, tym nie mniej to jest jakiś odsetek promila.

Data: 2017-06-14 11:24:45
Autor: A. Filip
Komenda obywateli: ZAWSZE!
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Brak reakcji te zatrzymania IMHO sprawia wrażenie podtrzymywania
"policyjnej kultury" zastraszania świadków mogących zeznawać na
niekorzyść policjantów oraz poszkodowanych przez policję (patrz
uświęcone tradycją oskarżenia o napaść na policjantów *po* oskarżeniu
policjantów o pobicie). *Wszystko* związane ze "sprawą Stachowiaka"
powinno dawno przestać być "normalną sprawą" w której stosuje się
zwykłe procedury (umarzania).  Jak doskonale widać nie jest.

*Jak dla mnie* to zdanie KGP jest dowodem "kulturalnej ciągłości" ze
standardami godnymi Milicji Obywatelskiej.  Policja która _teraz_ rzuca
takie stwierdzenia na mój szacunek i moje zaufanie nie zasługuje.
Minister od takiej policji [min. MSWiA Błaszak (PiS)] *tym bardziej*.

--
A. Filip