Komercjalizacja / prywatyzacja ("wyk艂ad" Beaty S awickiej)

Data: 2010-06-24 18:24:24
Autor: Qwas
Komercjalizacja / prywatyzacja ("wyk艂ad" Beaty S awickiej)
"Biznes na s艂u偶bie zdrowia b臋dzie robiony"

Rozmowa  Sawickiej z Agentem CBA

X: kobieta

Y: funkcjonariusz

Y: Dobra Beata, powiedz mi teraz, jak wygl膮da ta sprawa y... Bo Z mi m贸wi艂, 偶e rysuje si臋 jaka艣 szansa na temat zwi膮zany ze s艂u偶b膮 zdrowia

X: Tak

Y: Ale on jest aktualny? Czy, czy w zwi膮zku z tym co sie dzieje, to jest ju偶 nieaktualny?

X: W tej chwili to wszystko troch臋 wyhamowa艂o

Y: Mhm

X: Natomiast y ... ja ma grup臋 ludzi, to nie jest du偶a grupa ludzi, bo nas jest troje

Y: Mhm

X: Kt贸rzy maj膮, tworz膮, wiadomo, prawo i tak dalej, ale przede wszystkim maj膮 ogromn膮 wiedz臋 na temat tego, co b臋dzie w przysz艂o艣ci, czyli prywatyzacja jednostek organizacyjnych s艂u偶by zdrowia

X: Mhm

X: B臋dzie racjonalizacja sieci szpitali, b臋d膮 samorz膮dy zbywa艂y maj膮tki trwa艂e, czyli b臋d膮 i sprzedawa膰 i przekszta艂ca膰 szpitale w sp贸艂ki prawa handlowego

Y: Mhm

X: No wiadomo, 偶e b臋dzie medycyna prywatna, b臋d膮 szpitale prywatne. Od czego sie b臋dzie zaczyna艂? Od tego, 偶e trzeba b臋dzie stan膮膰 do przetargu i kupi膰 szpital

Y: No dobra, a gdzie tu jest dla mnie interes? Ja zawsze musz od od ko艅ca, 偶e tak powiem, gdzie zarabiam?

X: Gdzie zarabiasz?

Y: I jak zarabiam?

X: Po pierwsze, s膮 budynki, przychodnie

Y: Mhm

X: W centrum miasta

Y: No no, ale to jaka艣 wycena b臋dzie przecie偶 zrobiona

X: No, b臋dzie robiona

Y: To nie p贸jdzie, nie p贸jdzie za jakie艣 艣mieszne, bagatelne

X: Mhm no r贸偶nie to bywa, tego jeszcze nie umiemy okre艣li膰, jeszcze ustawa nie podpisana, aczkolwiek, jak to ruszy to b臋d膮 ci mieli farta, kt贸rzy pierwsi b臋d膮 wiedzie膰

Y: Mhm

X: I dlatego (tre艣膰 niezrozumia艂a) to nie chodzi o to aby z艂a przychodnia i stary budynek

Y: Mhm

X: Do zagospodarowania tylko chodzi, przede wszystkim o ziemi臋 prawda?

Y: Mhm mhm

X: Ale tak, jak na przyk艂ad u mnie, na zachodzie s膮 y... szpitale, sanatoria w pi臋knych obiektach, r贸wnie偶 zabytkowych, kt贸re b臋d膮 przekszta艂cone na domy wczasowe, na zak艂ady opieki d艂ugoterminowej

Y: To dla mnie jasna sprawa, je偶eli b臋dzie dobra wycena, no to wiadomo, nie ma o czym m贸wi膰. A co dalej?

X: Moja grupa chce si臋 przede wszystkim to co ja m贸wi臋 do nich, a oni mnie s艂uchaj膮. Nas interesuje Warszawa

Y: Mhm, mhm

X: Du偶e miasta, potem po prostu

Y: Ale ja rozumiem, 偶e sprzeda偶 b臋dzie y... obwarowana przepisami zwi膮zanymi z tym, 偶e w dalszym ci膮gu w tych budynkach nale偶e膰 b臋dzie mhm, trzeba b臋dzie prowadzi膰 dzia艂alno艣膰 zwi膮zan膮 ze s艂u偶b膮

X: Niekoniecznie

Y: Niekoniecznie?

X: Nie niekoniecznie, najpierw b臋dzie dochodzi艂o do likwidacji

Y: Mhm  aaa

X: Do przekszta艂cenia, a p贸藕niej do zbycia

Y: Aha

X: Natomiast, je偶eli b臋dzie y..., na przyk艂ad, ze szpitala czy przychodni tworzona sp贸艂ka prawa handlowego, to przejmujesz i budynek i struktur臋 i ludzi

Y: No dobrze...

X: Uwierz mi, 偶e

Y: ...ale to m贸wimy teraz o go艂ych przepisach, kt贸re b臋d膮 regulowa艂y co艣 takiego, natomiast gdzie wcisn膮膰 nas, jak wcisn膮膰 nas?

X: No, wy by艣cie byli w艂a艣cicielami

Y: No przy... no w艂a艣nie

X: W艂a艣cicielami szpitala, przychodni i tak dalej

Y: No, ja to rozumiem, dlatego si臋 pytam ja to zrobi膰?

X: No to od tego b臋dziemy my

Y: Aha aha

X: A co by powiedzie膰, dzisiaj to tak m贸wi臋 oczywi艣cie ...

Y: Jasne

X: ...og贸lnikami, natomiast do tego typu spraw b臋dzie pierwszy macher, frontmenka, partnerka z mojej grupy, a dzisiejsza (............)

Y: Zwi膮zanej ze s艂u偶b膮 zdrowia, tak?

X: Tak, lekarze

Y: Aha aha

X: Z tym, 偶e maja ze sob膮 prac臋 jako ordynatorzy, dyrektorzy ZOZ-u, dzisiaj s膮 parlamentarzystami

Y: Mhm

X: I je偶eli pojawia si臋 naprawd臋, to nie jest (tre艣膰 niezrozumia艂a) ale co艣 na czym mo偶na zrobi膰 biznes, no to dlaczego nie. My mamy jedne mo偶liwo艣ci, wy macie drugie mo偶liwo艣ci

Y: Mhy

X: B臋dzie oferta, b臋dzie propozycja, b臋dzie wprowadzenie, porozmawiamy o tym, co by膰 mo偶e b臋dzie w przysz艂o艣ci, zaprosz臋 was, pogadacie, oni powiedz膮 co mo偶na, jaki biznes, a wy okre艣licie czy to ...

Y: Jasne, mhy

X: ... jest fajne czy nie

X: No ale wiesz

Y: 艢wietnie

X: Jest taki, dla przyk艂adu, szpital g贸rniczy, na przyk艂ad, przy KGHM-ie, ja ju偶 dzisiaj wiem, 偶e ten szpital b臋dzie prywatyzowany, 艣wietne wyposa偶enie kardiologiczne, 艣wietny zesp贸l lekarzy

Y: Mhm

X: To jest zak艂ad pracy, funkcjonuje to jest na lata (tre艣膰 niezrozumia艂a)

Y: Mh, mh, mh

X: Natomiast jak to zrobi膰, to wszyscy czekaj膮 na ustaw臋

Y: Mhm

X: A ustawa mia艂a by膰 w sierpniu, ale Religa jej nie wprowadzi艂, no bo wiadomo co sie w parlamencie dzieje

Y: Mhm

X: Natomiast w momencie, kiedy ruszy nowy parlament, on ruszy od grudnia podejrzewam, 偶e przez pierwsze p贸艂 roku, gdzie艣 ko艂o maja, czerwca, mo偶na spodziewa膰 si臋, 偶e machina ruszy

Y: Mhm

X: Biznes na s艂u偶bie zdrowia b臋dzie robiony

殴r贸d艂o:
http://www.gazetapolska.pl/pub/Sawicka/stenogramy.html

Komercjalizacja / prywatyzacja ("wyk艂ad" Beaty S awickiej)