Komfort jazdy sportowym autem - CLK

Data: 2012-07-30 20:49:21
Autor: Nowy
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
Witam, kupi³em pó³ roku temu Mercedesa CLK w209 i je¶li droga jest ok, to auto
jest nawet i komfortowe. Ale wystarczy ¿e droga jest gorsza, to jest ju¿ kiepsko. Mercedes CLK (W209) i C-klasa (W203) na bazie której powsta³ maj± jak
przypuszczam tê sam± p³ytê pod³ogow±. Chcia³bym odrobinê podnie¶æ komfort podró¿owania moim clk i dlatego pytam:

co da lepszy efekt: a) zmiana opon na opony o wy¿szym profilu (obecnie mam 245/40 R17 z ty³u, oraz
225/45 R17 z przodu). Planujê zamianê na 205/55 R16 (obie osie) (Uprzedzaj±c
uwagi, napiszê ¿e samochodem nie szalejê wiêc wê¿sze opony nie pogorsz± pewnie
bezpieczeñstwa (nota bene to na co chcê zamieniæ jest w granicach rozmiarów
zalecanych przez producenta). )

czy: b) inwestycja w zawieszenie ? - tzn czy w ogóle mo¿liwa jest wymiana elementów
zawieszenia na bardziej komfortowe ? A mo¿e da³oby siê uzyskaæ lepszy komfort
poprzez [jedynie regulacjê] w serwisie ? Na wstêpie napisalem o tym ¿e clk i C maj± du¿o wspólnego (mechanicznie) i
mo¿e da³oby siê u¿yæ elementów zawieszenia z C-klasy równie¿ w CLK, tak ¿eby
podnie¶æ komfort ? Nie wiem jak siê to fachowo okre¶la, ale przypuszczam ¿e jest co¶ takiego jak
skok amortyzatora. Przypuszczam ¿e w CLK jest ni¿szy ni¿ w C-klasie. Kto¶ wie
jakie s± to ró¿nice ? A mo¿e nie ma ró¿nic, a wszystko przez te nieszczêsne
niskoprofilowe opony ? Niestety mieszkam w takim miejscu ¿e codzienn± drogê dojazdow± mam kiepskiej
jako¶ci i redukcja drgañ jest dla mojego auta niezbêdna. Help !

Dziêki, pozdrawiam
Nowy

Data: 2012-07-30 22:57:20
Autor: Grzegorz Prędki
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
Zmiana opon na pewno duzo da. Mam SLK, kupilem na16tkach w takim rozmiarze jak piszesz, zmianilem na dokladnie takie same 17tki i jest spora roznica w komforcie (ale dla mnie do przyjecia).

Data: 2012-07-30 23:14:10
Autor: BartekK
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-07-30 22:49, Nowy pisze:
a) zmiana opon na opony o wyższym profilu (obecnie mam 245/40 R17 z tyłu, oraz
225/45 R17 z przodu). PlanujÄ™ zamianÄ™ na 205/55 R16 (obie osie) (UprzedzajÄ…c
uwagi, napiszę że samochodem nie szaleję więc węższe opony nie pogorszą pewnie
bezpieczeństwa (nota bene to na co chcę zamienić jest w granicach rozmiarów
zalecanych przez producenta).
Różnica komfortu między /40 a /55 jest ogromna, ale sprawdź czy dostępne/wybrane przez ciebie felgi wchodzą u ciebie (zwłaszcza z przodu) i nie ocierają o zaciski hamulców.
To że w W203 wchodzą, to nie znaczy że w W209 nie dali większych tarcz z większym zaciskiem i nie wejdą...

Data: 2012-07-30 23:32:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-30 23:14, BartekK pisze:
[...]
pogorszÄ… pewnie
bezpieczeństwa (nota bene to na co chcę zamienić jest w granicach
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
rozmiarów
    ^^^^^^^^^
zalecanych przez producenta).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Przeczytałeś co podkreślone?

Data: 2012-07-31 09:23:23
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-30 23:32, Artur Maśląg pisze:
[...]

Tak. I o niczym to nie świadczy, piszę to z mojego doświadczenia - do mojego auta - również mam np 17" w tabelce rozmiarów opon. A pół roku szukałem 17" felg, które w tej wersji auta pasują, nie ocierając o zacisk.
Jak już znalazłem i założyłem - wszystko było dobrze do pierwszego hamowania, bo zostały zerwane i odleciały ciężarki wyważające z felgi. Okazuje się że jeszcze trzeba super-płaskie ciężarki stosować.

Data: 2012-07-31 07:45:10
Autor:
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
begin BartekK
[...]

Twoje doświadczenie świadczy wyłącznie o tym, że koła zakładał Ci jakiś partacz.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-31 10:30:18
Autor: Artur Maśląg
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-07-31 09:23, BartekK pisze:
(...)
Przeczytałeś co podkreślone?
Tak. I o niczym to nie świadczy,

Aha, czyli jak producent podaje to to o niczym nie świadczy - ciekawe.
Rozmiary felg też pewnie podaje - wystarczy sprawdzić.

[...]

Znaczy zakładałeś felgi fabryczne przewidziane do tego modelu,
czy kupiłeś jakieś tanie chinole i oddałeś do "Mietka", który
nie ma pojęcia o takich rzeczach. No, ale jak tutaj czytam
"wymiana z wyważeniem po 50zł" to wszystko jest możliwe...

Data: 2012-07-31 12:11:24
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-31 10:30, Artur Maśląg pisze:
[...]
Podaje, owszem, parametry otworów na śruby i otwór centrujący, średnicę (17"), szerokość (np 7.5 - 8.5"), oraz ET. Nic nie ma o średnicy _wewnątrz_ felgi.
Konkretnie chodzi o Opla Vectre C ale w wersji OPC

[...]
Zakładałem felgi "oryginalne od Opla, pasują do vectry i wielu innych", kupowane przez aso. Realnie producent - nasz polski Ronal, ale tego dowiadujemy się dopiero po małym napisie z tyłu felgi, nikt tym się nie chwali, a Ronal jako sam - nie oferuje tego wzoru na swojej stronie (to jest OEM dla GM tylko).

Data: 2012-07-31 12:18:08
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-31 12:11, BartekK pisze:
[...]
_wewnÄ…trz_ felgi.
Konkretnie chodzi o Opla Vectre C ale w wersji OPC
Dodam jeszcze, że dopiero później doszedłem, że w tej wersji zależnie od rocznika i fazy księżyca - bywały tarcze 280, 304, 314, 335mm (czy jakoś tak, co do milimetra nie pamiętam) i nawet nie wszystkie występują wg aso w częściach zamiennych (tzn np tarcza występuje, a brak do niej zacisku na taką średnicę, prawdopodobnie jest taki sam jak na inną, ale nikt tego nie wie, póki nie zobaczy na aucie)

Data: 2012-07-31 13:47:42
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-31 12:18, BartekK pisze:
[...]

Były nawet zestawy tarcza + zacisk 345mm (jeśli dobrze pamiętam), a Ty
zakładałeś:
<cite>
felgi "oryginalne od Opla, pasujÄ… do vectry i wielu innych", kupowane przez aso
</cite>

To trochę mało, by pasowały i były zgodne ze specyfikacją producenta,
który przy różnych opcjach ma stosowane adnotacje tyczące szczegółów.

[...]

Chyba sobie żartujesz - to, że coś tam może być zamontowane opcjonalnie
i niby od razu nie wiadomo co to, to jeszcze siÄ™ zgodzÄ™, ale w braki
w katalogach to nie wierzę. W indolencję pracowników uwierzę, ale
raczej nie należy używać tego jako argumentu, że producent dokumentacji
nie dostarczył.

Data: 2012-07-31 18:17:49
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-31 13:47, Artur Maśląg pisze:
[...]

Co zrobić że takie ASO mam Opla w Opolu...

Data: 2012-07-31 19:43:17
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-31 18:17, BartekK pisze:
[...]

Mógłbym rzucić tekstem, że "jaka marka, tako ASO", ale niestety
to różnie bywa...

Data: 2012-07-31 13:55:07
Autor: Maciek
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
Dnia Tue, 31 Jul 2012 10:30:18 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Znaczy zak³ada³e¶ felgi fabryczne przewidziane do tego modelu,
czy kupi³e¶ jakie¶ tanie chinole i odda³e¶ do "Mietka", który
nie ma pojêcia o takich rzeczach. No, ale jak tutaj czytam
"wymiana z wywa¿eniem po 50z³" to wszystko jest mo¿liwe...

Dzieki, o krynico madrosci. Nastepnym razem jak gumiarz bedzie chcial ode
mnie 40 zl za przekladke z wywazaniem, to zwyzywam go od oszustow,
powolujac sie oczywiscie na ciebie.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-31 14:16:33
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-07-31 13:55, Maciek pisze:
[...]

Niezamaco.

Nastepnym razem jak gumiarz bedzie chcial ode
mnie 40 zl za przekladke z wywazaniem, to zwyzywam go od oszustow,
powolujac sie oczywiscie na ciebie.

Rób co chcesz, ale mo¿e na mnie siê nie powo³uj, skoro nie rozumiesz,
¿e za 40 z³otych to alufelg 17" siê nie prze³o¿y i nie wywa¿y.
Je¿eli dobrze pamiêtam, to pojedynczy ciê¿arek klejony do alu to
minimum 3z³. Znaczy widzia³em ju¿ alu wywa¿ane ciê¿arkami montowanymi
do rantu (na zewn±trz), ale to tylko partacz mo¿e takie zak³adaæ,
no chyba, ¿e sobie klient takie za¿yczy. O akcjach charytatywnych mo¿e
nie pisz...

Data: 2012-07-31 15:33:58
Autor: R2r
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-07-31 14:16, Artur Maśląg pisze:
minimum 3zł. Znaczy widziałem już alu wyważane ciężarkami montowanymi
do rantu (na zewnątrz), ale to tylko partacz może takie zakładać,
Wyobraź sobie ignorancie, że istnieją samochody mające fabrycznie montowane takie ciężarki do alufelg. :P

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-07-31 15:40:42
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-31 15:33, R2r pisze:
[...]

Cieszę się, że masz tego świadomość, ale jak widzę nadal nie masz
bladego pojęcia o czym ja pisałem.

Data: 2012-07-31 15:51:57
Autor: R2r
W dniu 2012-07-31 15:40, Artur Maśląg pisze:
[...]

O tym, co zostawiłem powyżej: "tylko partacz może takie zakładać".
To wszakże Twoje słowa i znaczą to co znaczą. No ale jak rozumiem, co innego chciałeś powiedzieć, tylko Ci nie wyszło, tak?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-07-31 16:40:53
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-31 15:51, R2r pisze:
[...]

Wyciąłeś sobie z kontekstu co chciałeś, a cel tego specjalnie
chwalebny nie jest. No, ale baw siÄ™ dobrze.

Data: 2012-07-31 18:05:53
Autor:
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
begin Artur Maśląg
Wyciąłeś sobie z kontekstu co chciałeś, a cel tego specjalnie chwalebny
nie jest. No, ale baw siÄ™ dobrze.

Znowu zaczyna siÄ™ trollowanie...

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-31 19:59:23
Autor: R2r
W dniu 2012-07-31 16:40, Artur Maśląg pisze:
[...]

Nie z kontekstu tylko z wypowiedzi i nie wciąłem tylko zacytowałem spójny fragment zdania złożonego, którego pozostała część nie zmienia sensu wypowiedzi. Napisałeś w niej właśnie to, że tylko partacz może zakładać takie ciężarki do alufelg. Brak jakichkolwiek wykluczeń poza przypadkiem (nieistotnym) robienia tego na życzenie klienta czyni zdanie fałszywym, czego dowiodłem pokazując przypadek zadający kłam Twojej tezie. A Ty jak zwykle zamiast przeprosić i sp...rostować będziesz wił się i płakał o rzekomym wyrwaniu z kontekstu itp., byle tylko nie przyznać się do błędu bo przecież nawet jak Ty popełniasz błędy (w swoim mniemaniu to jestem niemal pewien, że nie) to winni są ci, którzy te błędy zauważają.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-07-31 20:20:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-31 19:59, R2r pisze:
[...]

Jak napisałem - baw się dobrze. Dowiodłeś tylko tyle, że za wszelką
cenę coś sobie wytniesz z kontekstu, by odreagować na grupie.

Urlop, meliska?

Data: 2012-08-01 07:28:46
Autor: Agent
[...]

Pokazałeś kompletny brak honoru.

Data: 2012-08-01 13:16:55
Autor: Artur Maśląg
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-08-01 07:28, Agent pisze:
(...)
[...]

ROTFL - kolejny widzę nie doczytał o czym była mowa.

Data: 2012-08-01 14:35:35
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-08-01 13:16, Artur Maśląg pisze:

ROTFL - kolejny widzę nie doczytał o czym była mowa.

no, ja też chyba nie doczytałem, bo czyżby ten kontekst:

> Rób co chcesz, ale może na mnie się nie powołuj, skoro nie rozumiesz,
> że za 40 złotych to alufelg 17" się nie przełoży i nie wyważy.
> Jeżeli dobrze pamiętam, to pojedynczy ciężarek klejony do alu to
> minimum 3zł. Znaczy widziałem już alu wyważane ciężarkami montowanymi
> do rantu (na zewnątrz), ale to tylko partacz może takie zakładać,
> no chyba, że sobie klient takie zażyczy.

był jeszcze za mały?

Znaczy co, nie ma alu 17 które byłyby przystosowane do wyważania na rancie?
Może i nie ma, nie wiem. Wiem, że mniejsze bywają.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-08-01 14:55:50
Autor: Axel
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message

Rób co chcesz, ale moze na mnie sie nie powoluj, skoro nie rozumiesz,
ze za 40 zlotych to alufelg 17" sie nie przelozy i nie wywazy.
Jezeli dobrze pamietam, to pojedynczy ciezarek klejony do alu to
minimum 3zl. Znaczy widzialem juz alu wywazane ciezarkami montowanymi
do rantu (na zewnatrz), ale to tylko partacz moze takie zakladac,
no chyba, ze sobie klient takie zazyczy.
byl jeszcze za maly?
Znaczy co, nie ma alu 17 które bylyby przystosowane do wywazania na
rancie? Moze i nie ma, nie wiem. Wiem, ze mniejsze bywaja.

Moje 16-tki byly fabrycznie wywazane na rancie. Wywazam teraz wewnatrz, bo nie widac, ale felga jest ewidentnie przystosowana do wywazania na rancie.

--
Axel

Data: 2012-08-01 16:07:39
Autor: Artur Ma¶l±g
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-08-01 14:55, Axel pisze:
(...)
Moje 16-tki byly fabrycznie wywazane na rancie. Wywazam teraz wewnatrz, bo
nie widac, ale felga jest ewidentnie przystosowana do wywazania na rancie.

Ró¿ne s± felgi i ró¿ne ranty - jak z³apa³em gumê ³adnych parê lat temu
w górach, to gumiarz zapyta³, czy dop³acê do ciê¿arków nalepianych, czy
te¿ ma spróbowaæ dopasowaæ co¶ bez gwarancji, bo pasuj±cych na rant nie
ma.

Data: 2012-08-01 15:27:53
Autor: Artur Maśląg
> [...]

Znaczy co, nie ma alu 17 które byłyby przystosowane do wyważania na rancie?
Może i nie ma, nie wiem. Wiem, że mniejsze bywają.

Są felgi aluminiowe przystosowane do montażu ciężarków na rancie - w
tym 17". Dodatkowo felgi jeżeli mają ranty, to są one często różne
i jeżeli jest stosowany ciężarek mocowany do rantu, to musi mieć
odpowiednie mocowanie (zacisk). Do tego to ja nic nie mam - to w
większości tylko kwestia estetyki, czy założony jest ciężarek na
rant, czy też nalepiony od wewnątrz. To o czym pisałem, to lecenie
po taniości i montowanie czegokolwiek na rant, bo taniej. Potrafią
odstawać itd. bo gumiarz założył takie jak miał. Musiałbym chyba
zdjęcia robić, by pokazać twórczość co poniektórych.

Data: 2012-08-01 17:24:58
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-08-01 15:27, Artur Maśląg pisze:
> [...]

> no chyba, że sobie klient takie zażyczy.

To o czym pisałem, to lecenie
po taniości i montowanie czegokolwiek na rant, bo taniej.

Zatem, jak dla mnie, niefortunnie sformułowałeś wypowiedź, bo mimo dobrej woli byłem w stanie
zrozumieć ją jedynie w ten sposób, że alufelgi (a przynajmniej 17-tki) nie powinny być wyważane na rancie.
EOT.

Data: 2012-08-01 17:43:55
Autor: Artur Maśląg
[...]

Spoko - tu jest usenet, kiedyś nawet pisałem, że trzeba chyba elaborat
prezentować, by ktoś się nie przyczepił. Niech będzie niefortunnie,
ale naprawdę nie pisałem o tym, że 17" na rancie wyważać nie można.
Jak ktoś ma wątpliwości to chętnie odpowiem i rozwinę co miałem na
myśli (co też poczyniłem). Cóż, napiszę przy okazji, że w wątku była
podnoszona kwestia wyważenia i wymiany 16" (albo 17") i ktoś rzucił
ceną 40zł za 4 sztuki. Wiesz, ja chętnie, ale nawet na zadupiach to
w tej kwocie się nie zmieści...

EOT.

Data: 2012-08-01 16:47:35
Autor: R2r
Komfort jazdy sportowym autem - CLK

Znaczy co, nie ma alu 17 które byłyby przystosowane do wyważania na rancie?
Może i nie ma, nie wiem. Wiem, że mniejsze bywają.

Są. Sam mam takie. Ale - jak wynika ze słów rzekomo wyrwanych z kontekstu (jak sam zauważyłeś, żeby nie wiem jak szeroki kontekst pozostawiać, to sensu wypowiedzi nie zmienia nic) na pewno wyważali je partacze (choć w fabryce samochodu). :D
On prędzej się udusi niż przejdzie mu przez gardło coś takiego jak przyznanie się do błędu, o przeprosinach nie wspomnę.
Jak już napisałem on jest nieomylny. A jeśli fakty temu przeczą to tym gorzej dla faktów. :)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-08-01 17:21:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-01 16:47, R2r pisze:

[...]

Widzisz, ja zasadniczo personalnie siÄ™ nikogo nie czepiam, ale skoro
bardzo tego pragniesz...

Wyrwałeś sobie coś z kontekstu, bez słowa dyskusji nazwałeś mnie
ignorantem, teraz tworzysz jakieÅ› teorie wyssane z palca...
Cóż, Twój wybór. Ja nie mam takich problemów, potrzeb - czego
Tobie brakuje? Gdybyś chciał, to byś zapytał o to co niezrozumiałe,
ale wolałeś sobie ego poprawić i parę inwektyw pod moim adresem
skierować. Baw się dobrze.

Jak już napisałem on jest nieomylny. A jeśli fakty temu przeczą to tym
gorzej dla faktów. :)

Tak naprawdę Twoje projekcje są średnio interesujące, niemniej
zaprzeczę, jakobym był nieomylny itd.

No, ale skoro brakuje Ci argumentacji/zrozumienia, to wrzuć mnie
do KF jak pisałeś - podobnie jak Cavallino. Poziom podobny...

Data: 2012-08-01 09:02:16
Autor: R2r
W dniu 2012-07-31 20:20, Artur Maśląg pisze:

Jak napisałem - baw się dobrze. Dowiodłeś tylko tyle, że za wszelką
cenę coś sobie wytniesz z kontekstu, by odreagować na grupie.

Ale mnie nie bawi dowodzenie, że białe jest białym, czemu po raz kolejny zaprzeczyłeś. Dawno już na grupie zauważono, że jesteś manipulantem i pozbawionym krzty honoru trollem. Po raz kolejny potwierdzasz to kreując fałszywe zarzuty. Zwrócenie uwagi na popełniony przez Ciebie błąd jest w Twoich oczach odreagowaniem, czyli jak napisałem wcześniej: winni Twoich błędów są ci, którzy ośmielili je wykazać. Naiwnością byłoby oczekiwać od Ciebie przeprosin i wycofania się z napisanej wcześniej i dowiedzionej przez kogoś bzdury. Arogancja - jak widzę - daje Ci złudne poczucie przewagi, ale tylko w swoich oczkach jesteś taki wspaniały i mądry. Wydaje Ci się też, że Twój obraz robi na kimkolwiek frustrujące wrażenie. Otóż mylisz się znów - u większości budzi co najwyżej uśmieszek politowania i tyle. Większość ma Cię tam gdzie Twoje miejsce. U mnie również tam wracasz. Zdrówka życzę.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-08-01 13:18:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-01 09:02, R2r pisze:
[...]

Za to świetnie Ci idzie wyrywanie czegoś z kontekstu, by tylko coś tam
napisać. No, ale to jak wyżej.

Data: 2012-07-31 16:05:58
Autor: Maciek
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
Dnia Tue, 31 Jul 2012 14:16:33 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Rób co chcesz, ale mo¿e na mnie siê nie powo³uj, skoro nie rozumiesz,
¿e za 40 z³otych to alufelg 17" siê nie prze³o¿y i nie wywa¿y.

No dobra, ponioslo mnie 8-] Faktycznie nie doczytalem, ze chodzi o
alufelgi. 40 zl to cena za stalowe. Uwaga, robie rzecz niespotykana w
polskim usenecie: przepraszam!

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-31 16:43:10
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-07-31 16:05, Maciek pisze:
[...]

Spoko - mowa by³a o 17" alu oraz o ciê¿arkach klejonych od wewn±trz
felgi, które to by³y za wysokie i przy hamowaniu je ¶ciê³o.

Data: 2012-07-31 18:14:39
Autor: BartekK
Dnia Tue, 31 Jul 2012 14:16:33 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Spoko - mowa była o 17" alu oraz o ciężarkach klejonych od wewnątrz
felgi, które to były za wysokie i przy hamowaniu je ścięło.

Otóż to, takie: http://nokautimg1.pl/p-0f-30-0f300077e63c605d36723572de873bfb500x500/ciezarki-klejone-do-felg-pb-5-10g-3kg-50szt-hofmann-std.jpg ciężarki przyklejone od wewnątrz okazały się zbyt grube. Gumiarz znalazł zamiast nich takie bardziej płaskie, prostokątne-dłuższe, a o te 1-1.5mm cieńsze. Nie bez powodu widać sprzają takie kawałki ołowiu http://allegro.pl/ciezarki-klejone-extra-cienkie-2mm-super-slim-i2522762916.html z opisem "super slim"

Data: 2012-07-31 18:07:28
Autor:
[...]

Jak tamte odpadły, to tych też nie należy montować, bo będą na styk. Wejdzie Ci tam jakiś kamyk i znowu będzie to samo (jak nie gorzej). Jedyna sensowna opcja w takim przypadku do ciężarki mocowane z boku, do rantu. Niestety mało estetyczne.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-01 10:20:26
Autor: BartekK
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-07-31 20:07, tо pisze:
begin BartekK

[...]

Tamte odpadły dopiero w momencie gdy przesunął się zacisk przy ostrym hamowaniu, do tego zapewne razy luz (bo zawsze jakiś jest) na łożyskach oraz trochę brudu i może jakiś kamyk. Na tych cienkich przejeździłem całą zimę (bo 17" mam na zimówki) i nic się już nie działo, dla pewności (przy zmianie na letnie 19") sprawdziłem wyważenie - i było ok.

Data: 2012-07-31 18:24:23
Autor: Artur Maśląg
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
W dniu 2012-07-31 18:14, BartekK pisze:
(...)
[...]

Wiesz, że to nie są kawałki ołowiu? EU tego zabrania (Polska chyba od
2005).

Data: 2012-08-01 09:46:39
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-07-31 18:24, Artur Maśląg pisze:
[...]

1,59 zł za 12 sztuk.

"pojedynczy ciężarek klejony do alu to minimum 3zł." Niezła marża, nieprawdaż.

Data: 2012-08-01 13:20:43
Autor: Artur Maśląg
[...]

No, ale to nie ja je montuje :)

Data: 2012-08-05 20:23:21
Autor: jerzu
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
On Wed, 01 Aug 2012 09:46:39 +0200, Jakub Witkowski
<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

1,59 z³ za 12 sztuk.

"pojedynczy ciê¿arek klejony do alu to minimum 3z³." Niez³a mar¿a, nieprawda¿.

Pomijaj±c to, ¿e ¿aden gumiarz nigdy nie chcia³ ode mnie dodatkowej
kasy za ciê¿arki, czy to naklejane, czy nabijane.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-08-05 20:19:09
Autor: jerzu
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
On Tue, 31 Jul 2012 14:16:33 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

[...]

Nie partacz, tylko s± takie alusy, które maj± tak± mozliwo¶æ.

Data: 2012-07-31 15:45:46
Autor: Robert Rędziak
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
On Tue, 31 Jul 2012 10:30:18 +0200, Artur Ma¶l±g
<futrzak@polbox.com> wrote:

Aha, czyli jak producent podaje to to o niczym nie ¶wiadczy - ciekawe.
Rozmiary felg te¿ pewnie podaje - wystarczy sprawdziæ.

 Nie jest to pierwszy przypadek, gdzie tylko konkretna felga lub
 rodzina felg pasuje na dany hamulec, pomimo ¿e rozmiar, PCD i
 offset siê zgadzaj±. Patrz -> STi GD z zaciskiem Brembo.

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2012-07-31 17:49:25
Autor: Artur Ma¶l±g
<futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Z tym to ja nie dyskutujê, poniewa¿ mam tego ¶wiadomo¶æ. No, ale
producent w notkach aplikacyjnych te¿ o tym wspomina, a nie szuka
na alledrogo tanich felg, które "pasuj± do modelu" :)

Data: 2012-07-31 15:47:35
Autor: Arbiter
Komfort jazdy sportowym autem - CLK

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci

Ró¿nica komfortu miêdzy /40 a /55 jest ogromna, ale sprawd¼ czy dostêpne/wybrane przez ciebie felgi wchodz± u ciebie (zw³aszcza z przodu) i nie ocieraj± o zaciski hamulców.

dok³adnie. Bo nawet w W203 przy wiêkszych hamulcach
http://arbiter.pl/zdjecie/12162.225.45.17R.Michelin
16" nie wchodz± ze wzglêdu na zaciski

Data: 2012-07-30 23:52:40
Autor: DoQ
W dniu 30-07-2012 22:49, Nowy pisze:
[...]

Ja mia³em ten sam problem kolego, rozwi±za³em go nastêpuj±co.
Zamiast fabrycznych 225/45/17 za³o¿y³em felgi z oponami 185/70/13 od poloneza. Felgi nie wesz³yby na 4 t³oczkowe zaciski, wiêc musia³em za³o¿yæ mniejsze.  Dopasowa³em wiêc tarcze i zaciski od Yugo Coral, co wysz³o autku na dobre - teraz pasa¿erowie nie maj± choroby lokomocyjnej i nie narzekaj± ¿e za ostro hamujê.
Nastêpnym elementem by³y amortyzatory. Wywali³em sztywne orygina³y i za³o¿y³em 4 szt. stabilizuj±ce bêben pralki Polar PFL1021.
Od tej chwili autko sta³o siê super komfortowe i cieszy jazd±!

--
Pozdr.

Data: 2012-07-30 21:56:30
Autor:
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
begin DoQ
Ja miałem ten sam problem kolego, rozwiązałem go następująco. Zamiast
fabrycznych 225/45/17 założyłem felgi z oponami 185/70/13 od poloneza.
Felgi nie weszłyby na 4 tłoczkowe zaciski, więc musiałem założyć
mniejsze.
 DopasowaÅ‚em wiÄ™c tarcze i zaciski od Yugo Coral, co wyszÅ‚o autku na
 dobre
- teraz pasażerowie nie mają choroby lokomocyjnej i nie narzekają że za
ostro hamuję. Następnym elementem były amortyzatory. Wywaliłem sztywne
oryginały i założyłem 4 szt. stabilizujące bęben pralki Polar PFL1021.
Od tej chwili autko stało się super komfortowe i cieszy jazdą!

Ech, kolego, przekombinowałeś. Ja w moim egzemplarzu spuściłem po prostu olej z amortyzatorów. Teraz auto komfortowo płynie po drodze, a pasażerowie mają wrażenie jakoby się nad nią wręcz unosiło!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-31 00:05:47
Autor: DoQ
W dniu 30-07-2012 23:56, tо pisze:
Ech, kolego, przekombinowałeś. Ja w moim egzemplarzu spuściłem po prostu
olej z amortyzatorów. Teraz auto komfortowo płynie po drodze, a
pasażerowie mają wrażenie jakoby się nad nią wręcz unosiło!

Dobry pomysł. Niestety teraz trzeba wszystko poprawiać po tych inżynierskich partaczach...

--
Pozdr.

Data: 2012-07-30 22:12:30
Autor:
Komfort jazdy sportowym autem - CLK
begin DoQ
Dobry pomysł. Niestety teraz trzeba wszystko poprawiać po tych
inżynierskich partaczach...

Dokładnie, kiedyś miałem dostawczaka FSO Polonez Truck Roy i nawet on był komfortowy. A teraz auto luksusowe Mercedes trzęsie na dziurach. Tak to jest, gdy za projektowanie samochodów biorą się księgowi!

--
ignorance is bliss

Komfort jazdy sportowym autem - CLK