Kominek i podczerwień

Data: 2014-11-25 18:21:51
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
Mam taki dylemat:
Kominek (raczej mały) w pokoju ok 20mkw.Po rozpaleniu w niewielkiej odległości od szyby ok. 2-3m trudno jest przebywać z powodu bezpośrednio emitowanego ciepła.
Kiedyś w hucie zauważyłem chłopaków przy piecach w stosownych kapeluszach z, uwaga, woalkami z siatki miedzianej. Wytłumaczyli,że skutecznie odprowadza ciepło i pyski im się nie palą. Pomyślałem o czymś podobnym- "parawan "do kominków otwartych, który służy do zabezpieczania pokoju przed ew. odpryskami
Stąd pytanie, czy takie coś o oczkach np.4-5mm potrafi zaekranować człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę  samemu?
Ktoś testował podobne rozwiązania?

Data: 2014-11-25 09:40:45
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 18:21:52 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
[...]

Spytaj chłopaków w hucie.

Data: 2014-11-25 19:40:56
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-25 18:40, kogutek444@gmail.com pisze:

Spytaj chłopaków w hucie.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

Data: 2014-11-25 11:15:48
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 19:40:57 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
W dniu 2014-11-25 18:40, kogutek444@gmail.com pisze:

> Spytaj chłopaków w hucie.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

To w czym masz problem? Potrzebujesz potwierdzenie od osób które nigdy z czymś takim do czynienia nie miały? Kominek z 10kW i 20 metrów kwadratowych. Za dużo watów na metr kwadratowy i dlatego tak się dzieje. Z dawnych czasów został mi piec na drewno. Nazywa się Nordica. Sama nazwa sugeruje ze to wyrób dobrej jakości. Stoi w pokoju o pow 37m2. Ma 7KW mocy. Jak bym w nim napalił na cały gwizdek przy -20 na zewnątrz to by mi oczy wyschły jak bym był po przeciwnej stronie pokoju. Naucz się spalać trzy brykiety w 10 godzin a problem sam zniknie.

Data: 2014-11-25 11:01:59
Autor: ZbyszekZ
Kominek i podczerwień
[...]

Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-25 20:47:33
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:
Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.
Tak jest. Ale nie chodzi mi o zabezpieczenie przed iskrami czy żeby dzieciak czy pies nie dotknął gorącej szyby.
Bo nie mam kominka otwartego.W parametrach zwykle piszą o czymś takim.
Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek to niestety nie wiem...

Data: 2014-11-25 12:14:55
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 20:47:35 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]
Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek to niestety nie wiem...

Siatka ani żadna inna przesłona nie pochłonie ciepła tak żeby go mniej się zrobiło. Dasz coś błyszczącego to odbije na ściany albo meble i może się pożar zrobić. Dasz z czegoś ciemnego to zaabsorbuje i się rozgrzeje. Za moment będziesz pytał o przesłonę do zasłaniania przesłony. Jak pokój 20m2 to 4x5m Żar wali na 2-3 metry. Po co Ci pokój z kominkiem jak tylko w jednym rogu można w nim przebywać? Jedyne rozwiązanie to mniej palić. Pies i dziecko do gorącego raczej nie dojdą bo w przeciwieństwie do wielu dorosłych mają trochę rozumu.

Data: 2014-11-26 09:02:17
Autor: krak
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:

https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka

Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.
Pozdrawiam

Data: 2014-11-26 19:02:46
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-26 09:02, krak pisze:
[...]

Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

Data: 2014-11-26 11:17:28
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu środa, 26 listopada 2014 19:02:47 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
> Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.
> Pozdrawiam

Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

Na 120% jesteś Rosjaninem. Rosjanin zadając pytanie zna odpowiedź. I każda inna wzbudza w nim podejrzenie że ktoś chce go oszukać. Rozwiązaniem nie jest metalowy parawan tylko takie palenie żeby mniej ciepła było emitowane przez szybę.

Data: 2014-11-26 21:18:14
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-26 20:17, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Tak sie dziwnie składa,że lwia część ciepła wyłazi przez szybę i podgrzewa mi moje nierosyjskie fotele. Nie będę palił jak ty, tworząc metr sadzy na szybie.
Poza tym pytanie dotyczyło parawanu, a nie sposobu palenia.

Data: 2014-11-26 12:41:54
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu środa, 26 listopada 2014 21:18:15 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> [...]
Poza tym pytanie dotyczyło parawanu, a nie sposobu palenia.

Twoje rozwiązanie to leczenie syfa pudrem. Masz za małe pomieszczenie na kominek.

Data: 2014-11-26 22:37:40
Autor: wolim
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-26 21:18, Frez pisze:
[...]

Nie zrozumiałeś, mam wrażenie, przekazu. Kominek w pomieszczeniu 20m2 to jakieś nieporozumienie. Jak nahajcujesz solidnie, to nie dotkniesz ściany po przeciwnej stronie...

Pozdrawiam,
MW

Data: 2014-11-26 14:46:40
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu środa, 26 listopada 2014 22:37:41 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]

Nie zrozumiałeś, mam wrażenie, przekazu. Kominek w pomieszczeniu 20m2 to jakieś nieporozumienie. Jak nahajcujesz solidnie, to nie dotkniesz ściany po przeciwnej stronie...

Do takiego pomieszczenia potrzebne jest źródło ciepła o mocy maksymalnej 3-4kW, jeśli ma służyć do ogrzewania. Dobrym rozwiązaniem jest automatyczny piecyk na pelet. Jeśli dla bajeru to kominek na biopaliwo w żelu. Najmniejsze kominki na drewno to chyba 10kW. W małym pomieszczeniu taki kominek grozi pożarem.

Data: 2014-11-28 15:59:57
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-26 23:46, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]
Bzdury piszesz.
Nie udało ci si obejrzeć dotychczas mojego wyposażenia pokoju i rozkładu mebli w stosunku do kominka.

Gaz też grozi wybuchem. A nóż skaleczeniem.

Data: 2014-11-28 16:02:59
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-26 22:37, wolim pisze:
[...]

Nie widziałeś zatem kominka funkcjonującego w takim pomieszczeniu, skoro takie dziwactwa piszesz.
Eksploatuję go od 4 lat, a temat tego wątku dotyczył korekty w rozprowadzaniu ciepła.Zdarzyło mi się napalić porządnie i nic poza ew. parawanem nie jest mi potrzebne.

Data: 2014-11-28 15:18:20
Autor: masti
Kominek i podczerwień
Frez wrote:

[...]

skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-28 17:42:07
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-28 16:18, masti pisze:

skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?

Ludzie! Wydawało mi się,ze temat jest prosty: jaki parawan i z czego.
Tymczasem mówicie tu o metafizyce i innych aspektach budowlanych.

Proste -jak jest za gorąco, to stawiam parawan i tyle.Zamiast przemeblowywać pokój.
I nie radźcie mi,żebym wyburzył kominek i wstawił tam brytfankę na wkłady spirytusowe albo powiększał mieszkanie.

Data: 2014-11-28 16:45:19
Autor: masti
Kominek i podczerwień
Frez wrote:

W dniu 2014-11-28 16:18, masti pisze:

skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?

Ludzie! Wydawało mi się,ze temat jest prosty: jaki parawan i z czego.

z niczego. Bo on na to co chesz nie działa

Tymczasem mówicie tu o metafizyce i innych aspektach budowlanych.

Proste -jak jest za gorąco, to stawiam parawan i tyle.

chyba, że go zbudujesz z ogniodpornej wełny. Zrozum wreszczie, ze
parawan służy do łapania iskier. Nie zniknie automagicznie
wypromieniowanego ciepła. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-27 00:56:35
Autor: Borys Pogoreło
Kominek i podczerwień
Dnia Wed, 26 Nov 2014 21:18:14 +0100, Frez napisał(a):

Tak sie dziwnie składa,że lwia część ciepła wyłazi przez szybę i podgrzewa mi moje nierosyjskie fotele. Nie będę palił jak ty, tworząc metr sadzy na szybie.

A tak to podgrzeje parawan, a ten z kolei otoczenia. Tobie się wydaje, że
ten parawan w jakiś magiczny sposób skonsumuje ciepło oddane do
pomieszczenia?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-11-28 15:58:08
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-27 00:56, Borys Pogoreło pisze:
[...]

A jesteś w stanie dostrzec  róşnice posadowienia  tekstylnego fotela w odległości 1m od kominka a siatkowego parawanu?

Data: 2014-11-28 18:20:31
Autor: Borys Pogoreło
Kominek i podczerwień
Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:58:08 +0100, Frez napisał(a):

[...]

Jak parawan się rozgrzeje, to różnica będzie praktycznie żadna.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-12-01 02:11:51
Autor: ZbyszekZ
Kominek i podczerwień
W dniu piątek, 28 listopada 2014 15:58:10 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> A tak to podgrzeje parawan, a ten z kolei otoczenia. Tobie się wydaje, że
> ten parawan w jakiś magiczny sposób skonsumuje ciepło oddane do
> pomieszczenia?

A jesteś w stanie dostrzec  różnice posadowienia  tekstylnego fotela w odległości 1m od kominka a siatkowego parawanu?

Nie ma istotnej różnicy w przepływie ciepła dopóki nie odprowadzisz go na zewnątrz (jest w fizyce takie prawo jak zachowania energii). Taki parawan chroni przed iskrami i rozprowadza ciepło przez nieco większą powierzchnię niż szyba czyli zamiast 200 będzie miał tylko 160 stopni.
Może jeśli zbudujesz go jak radiator i połączysz z ogrzewaniem, czyli coś jak płaszcz wodny tylko w postaci parawanu to masz szansę na osiągnięcie efektu. Ciekawe, ciekawe, pisz jak się uda.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-03 17:42:08
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-12-01 11:11, ZbyszekZ pisze:

[...]

A niech sie odprowadza w dowolnym kierunku, za wyjątkiem prostopadłego od szyby;-)
Może nie odprowadzić, a rozproszyć.

Data: 2014-12-03 09:20:25
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu środa, 3 grudnia 2014 17:42:19 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]

A niech sie odprowadza w dowolnym kierunku, za wyjątkiem prostopadłego od szyby;-)

Lustro.

Data: 2014-12-01 07:38:42
Autor: m4rkiz
Kominek i podczerwień
"Frez" <fekaliusz@gmail.com> wrote in message news:m5a3og$v25$2mx1.internetia.pl...
[...]

parawan ochroni przed iskrami, bedzie w pewnym stopniu chlodzony
przeplywajacym powietrzem i bedzie mial jakas bezwladnosc w stosunku do
kominka, rzedu kilkudziesieciu sekund - kilku minut w zaleznosci od wagi

ale przy tandecie jak np. 3kg siatki na stelazu wiekszej roznicy
raczej nie odczujesz

--
http://db.org.pl/

Kominek i podczerwień